Olenko tyttäreni isä?

ihme izukki

Vaimoni alkoi odottamaan tytärtämme samoihin aikoihin kun jäi kiinni suhteesta toiseen mieheen. Kysyin tietysti olenko isä ja vaimoni vakuutti. Olin tuolloin aika sekaisin tapauksesta ja mietin eroa. mutta toista lasta silloin yritettiin ja se tuli. Olen seurannut lapsen kehitystä nyt kymmenen vuotta. Ulkoista yhtäläisyyttä ei meillä ole, mutta jotakin samaa voisi olla siihen kymmenen vuoden takaiseen herraan. Voi olla että kuvittelen.. mutta asia pyörinyt usein päässä. Vaimoni harrastanut syrjähyppyjä tyttären tulon jälkeenkin ja asioista aivan turha keskustella hänen kanssaan. Ei kerro yhtään mitään eikä tunnusta. En ole painostanut enkä aiokaan, koska se ei johda mihinkään parempaan. Onko lääketieteellistä tapaa muuta kuin dna testi. Kertooko esim. veriryhmä jotakin?

170

13284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+4

      Onko sillä väliä, jos elätte perheenä ja kasvatat tyttöä (itsekin kutsut häntä tyttäreksesi) kuin omaa lastasi?
      Jos sinulle selviäisi, ettei tyttö ole biologisesti sinun, mitä sitten tekisit? Hylkäisit isyytesi ja tytön?

      • äpärämuksu

        Joo joo. .. Tas näitä mitä väliä -tyyppejä. Kyllä sillä vaan on väliä, että onko oma vai toisen. Minä en ole samassa tilanteessa, mutta olen sellainen toisen miehen lapsi. Siinä sitä kärsittiin sitten molemmat, minä ja isäpuoli. Isäpuoli tuijotti aina kummasti ja minä taas ihmettelin, että miksi. Sehän selvisi sitten minullekkin aikoinaan.


      • herraasiallinen

        Esimerkiksi korvan muoto on 100% varmudella sama kuin isällä. Eli katso onko tytöllä "nipukallinen" korva vai ei ja vertaa omaasi. Veriryhmä myös paljastaa kuten mainittiin.

        On kyllä kusipäinen nainen sulla.
        Mikä pitää teitä yhdessä vaikka naisesi on noin paha ihminen?


      • -aila
        herraasiallinen kirjoitti:

        Esimerkiksi korvan muoto on 100% varmudella sama kuin isällä. Eli katso onko tytöllä "nipukallinen" korva vai ei ja vertaa omaasi. Veriryhmä myös paljastaa kuten mainittiin.

        On kyllä kusipäinen nainen sulla.
        Mikä pitää teitä yhdessä vaikka naisesi on noin paha ihminen?

        Tämä ei muuten pidä paikkansa. Ja on ihan varmaa tietoa, koska omalla lapsellani on "nipukallinen" korva, vaikka molemmilla vanhemmilla on nipukaton. Ja lapsen vanhemmat on 100%:n varmat.

        Lapsen isoisällä sen sijaan on nipukat, vaikka ne eivät ole lapselle periytyneet.

        Joten älä jaa väärää tietoa!

        http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/0020527


      • vääräääää
        herraasiallinen kirjoitti:

        Esimerkiksi korvan muoto on 100% varmudella sama kuin isällä. Eli katso onko tytöllä "nipukallinen" korva vai ei ja vertaa omaasi. Veriryhmä myös paljastaa kuten mainittiin.

        On kyllä kusipäinen nainen sulla.
        Mikä pitää teitä yhdessä vaikka naisesi on noin paha ihminen?

        VÄÄRÄÄ TIETOA! Menkää peruskoulun bilsantunnille.


      • Reyes
        vääräääää kirjoitti:

        VÄÄRÄÄ TIETOA! Menkää peruskoulun bilsantunnille.

        Käyppäs itse siellä biologian tunnilla kertailemassa. Olen tyttö ja minulla on vain 2min vanhempi veli. Minulla on nipukattomat ja hänellä nipukalliset korvat. :):)


      • hyklnm87
        Reyes kirjoitti:

        Käyppäs itse siellä biologian tunnilla kertailemassa. Olen tyttö ja minulla on vain 2min vanhempi veli. Minulla on nipukattomat ja hänellä nipukalliset korvat. :):)

        on mahdollista että kaksosilla on eri isät


      • petwgfds
        herraasiallinen kirjoitti:

        Esimerkiksi korvan muoto on 100% varmudella sama kuin isällä. Eli katso onko tytöllä "nipukallinen" korva vai ei ja vertaa omaasi. Veriryhmä myös paljastaa kuten mainittiin.

        On kyllä kusipäinen nainen sulla.
        Mikä pitää teitä yhdessä vaikka naisesi on noin paha ihminen?

        Mistäs helvetin biologian kirjasta sä nämä faktat luit :D


      • urpojariittää
        Reyes kirjoitti:

        Käyppäs itse siellä biologian tunnilla kertailemassa. Olen tyttö ja minulla on vain 2min vanhempi veli. Minulla on nipukattomat ja hänellä nipukalliset korvat. :):)

        no minun tyttärelläni on samanlaiset korvat kuin minulla, ÄIDILLÄÄN. olenko tietämättäni pettänyt miestäni tai sikinnyt jotain muuta mystistä kautta?


      • sggkgweh
        petwgfds kirjoitti:

        Mistäs helvetin biologian kirjasta sä nämä faktat luit :D

        Nämä ihmisten lukemat vanhat biologian kirjat ovat aiheuttaneet vuosien varrella paljon turhaa epäluuloa ja harmia. Aikaisemmin opetettiin totuutena, että lapsesta tulee nipukallinen, jos jommalla kummalla vanhemmista sellaiset on. Uudempi tieto ja käytäntö on osoittanut, että tämä ei pidä paikkansa.

        Alla olevasta linkistä lisätietoa:
        http://udel.edu/~mcdonald/mythearlobe.html


      • 14+8

        Miehelle sillä on valitettavasti väliä, että onko lapsi verisiteellä oma vai jonkun toisen. Naiselle ei tietenkään ole niin väliä, kun kaikki todisteet punneretaan itse ulos.


        "Hylkäisit isyytesi ja tytön?"

        Tuskin lasta hylkäisi, mutta lapsen äidin varmasti. Naisille ilmeisesti ihan sama, kunhan on joku mies ollut ja kaikki voidaan leimata isäksi?


    • ihme izukki

      No helppoa sanoa noin, ajattele omalle kohdallesi. Jos tietäisin, hoitaisin tietysti velvollisuuteni ja tytön sitä ei tarvisi edes tietää. Onhan sillä väliä ja paljonkin, tärkein asia mitä miehellä voi olla, oma lapsi vai jonkun muun. Eipä tarvisi mieltään vaivata kun olisi tieto. Vaikuttaisi luonnollisesti loppuelämän kulkuun.

      • Isän oikeudet.

        Isät alkoivat potestoimaan isyyslakia vastaan, koska avioliitossa syntyneen lapsen isäksi määrättiin aina aviomies, vaikka lapsi olisi ollut tummaihoinen, ruskeasilmäinen kiharapää.

        Vanha aviolittolaki oli laadittu 1970-luvulla, jolloinka avioliiton ulkopuolella suntyi noin 10 prosenttia lapsista, kun uuttaa lakia laadittaessa luku oli 40 prosenttia.

        Lastenoikeuksien Tuki ry jätti oikeusministeriölle lausunnon 23.9.2011 isyyslain uudistamistarpeesta.

        Lue lausunto.

        http://www.lotry.fi/index.php/yhdistys/lausunnot/141-lausunto-oikeusministerioelle-
        -----


      • äpärämuksu

        Hienoa, jos tiedon saatuasi pystyt olemaan kuin ei mitään olisi tapahtunut. Tietämättömyys vaivaa, mutta ei se tietokaan välttämättä helpota. Silloin tulee vain toinen asia mikä vaivaa.

        Eikös tuon testin voi tehdä verikokeellakin.Näin ainakin luulisin.


      • 4+4

        Tytön ei tarvitsisi tietää.. Hoitaisit velvollisuutesi... Onhan sillä väliä... Luonnollisesti vaikuttaisi loppuelämän kulkuun.

        Vaikuttaisiko se tieto vai ei, yritä päättää. Et taatusti olisi tytön kanssa enää tekemisissä, jos osoittautuisi, ettei hän ole biologisesti sinun.
        Hakisit eroa ja vapautusta elatusmaksuista, etkä haluaisi tapaamisoikeuksia.
        Enkö olekin oikeassa?


      • aloittaja aiheen
        4+4 kirjoitti:

        Tytön ei tarvitsisi tietää.. Hoitaisit velvollisuutesi... Onhan sillä väliä... Luonnollisesti vaikuttaisi loppuelämän kulkuun.

        Vaikuttaisiko se tieto vai ei, yritä päättää. Et taatusti olisi tytön kanssa enää tekemisissä, jos osoittautuisi, ettei hän ole biologisesti sinun.
        Hakisit eroa ja vapautusta elatusmaksuista, etkä haluaisi tapaamisoikeuksia.
        Enkö olekin oikeassa?

        Jos sinä olet toiminut noin, se ei tarkoita että kaikki toimivat niin.


      • JJM

        Ota selvää helpottaa sinua kovasti vaikka vastaus olisikin ei mieluisa, no veri ryhmä kyllä kertoo siinä tapauksessa paljonkin jos kummallaki on joku harvinainen veri ryhmä. T: Sairaan hoitaja


      • Taakse poistu
        4+4 kirjoitti:

        Tytön ei tarvitsisi tietää.. Hoitaisit velvollisuutesi... Onhan sillä väliä... Luonnollisesti vaikuttaisi loppuelämän kulkuun.

        Vaikuttaisiko se tieto vai ei, yritä päättää. Et taatusti olisi tytön kanssa enää tekemisissä, jos osoittautuisi, ettei hän ole biologisesti sinun.
        Hakisit eroa ja vapautusta elatusmaksuista, etkä haluaisi tapaamisoikeuksia.
        Enkö olekin oikeassa?

        4 4!

        Lapsenko ei tarvitsisi tietää, miksi isi lähti eikä maksa elatusmaksuja eikä halua tavata?
        Tyttären vikahan tämä on. Hänelle pitää kostaa.


      • faqgfew
        JJM kirjoitti:

        Ota selvää helpottaa sinua kovasti vaikka vastaus olisikin ei mieluisa, no veri ryhmä kyllä kertoo siinä tapauksessa paljonkin jos kummallaki on joku harvinainen veri ryhmä. T: Sairaan hoitaja

        Kyllä sitä kaikenlaisia valmistuu sairaanhoitajiksi kun ei osaa ammattiaan edes kirjoittaa


      • apukoululainen
        faqgfew kirjoitti:

        Kyllä sitä kaikenlaisia valmistuu sairaanhoitajiksi kun ei osaa ammattiaan edes kirjoittaa

        Mistä päättelet kyseessä olevan ammatin? Kyseessähän on selvästi sairaan ihmisen hoitaja.


      • saat vastauksen

        No, miksi et tee dna testiä, sillähän se selviää. Sääli vain ( työn kannalta ) jos et ole tytön isä, suhtautumisesi häneen muuttuu.


      • hienotunteisuutta!
        Taakse poistu kirjoitti:

        4 4!

        Lapsenko ei tarvitsisi tietää, miksi isi lähti eikä maksa elatusmaksuja eikä halua tavata?
        Tyttären vikahan tämä on. Hänelle pitää kostaa.

        Isä lähti sinun luotasi eikä lasten. Jos lapsi ei ole hänen, on sekin asia hyvä kertoa lapselle joskus mutta ajankohta kannattaa miettiä... Mitä elareihin tulee, ne saat valtiolta ja niin kauan kun lapsi ei sinun tililtäsi maksa perheenne laskuja tai tee laskelmia taloutenne tilasta, ei hänen tarvi tietää kuka tai mikä instanssi elatuksen maksaa. Katkeruudesta saatat asian pienelle ihmiselle kertoa mutta kerro sitten samalla petoksesi vaikutukset... isä lähti eikä enää tule takaisin koska: ?


    • Testattu

      Nykyään saa tosi helppoja, mutta silti luotettavia testejä joihin ei tarvitse verta. Sylki tai hius riittää, joten voit tehdä sen jopa salaa tyttäreltäsi. Suosittelen tekemään, jos asia sinua vaivaa. Siinähän on se riski, että jos vastaus on negatiivinen, mitä sitten? Muuttaisiko se oikeasti mitään? Mutta, jos vastaus on positiivinen, niin sinun ei enään tarvitse jossitella.

      • Anonyymi

        On laitonta tehdä kenestäkään salaa geenitestiä. Ihan sama kuin salaa jakaisit jonkun koko elämän nettiin.


    • ihme izukki

      Kiitti nimimerkille " Testattu ". Miten tuo käytännössä onnistuu? Missä tuollaisen testin voi teettää, mitä maksaa, tarvitaanko äidin suostumus tms.

      • testattu

        Niitä saa tilattua ihan nettilabroista, maksoi joitakin satoja euroja (n.500e) vuonna -06. Äidiltä ei tarvitse lupaa, vain sinun ja testattavan lapsen henkilöllisyys. Ja muutenkin koko homma toimii täysin huomaamattomasti postin välityksellä, tuloksen odotus aika on piinallisen pitkä n. kuukausi. Mutta muuten tosi helppo ja hyvä systeemi.
        Ja luotettava on, mutta ei kuitenkaan kelpa oikeudessa todistukseksi isyydestä, koska henkilöllisyyksiä ei ole kukaan todistanut.
        Mutta ajaa asiansa vallan mainiosti juuri sinun tilanteessasi. Ei tartte lasta lähteä labraan kiikuttamaan ja alkaa lapsen kanssa puimaan sitä, että ehkä olen isäsi ehkä en.


      • Teetä isyystesti....

        Selvitä isyytesi verikokeella. Kysy neuvoa oikeusaputoimistosta miten tulisi
        toimia eli lakien mukaan.


    • lellu..

      Kyllähän se veriryhmäkin voi pois sulkea isyyden. Wikipediassa on taulukko, jossa kerrot lapsen mahdolliset veriryhmät, kun tiedetään äidin ja isän.

      On myös kaupallisia testejä, jotka voidaan tehdä esim hiuksista. Lähetät hiuksia ja saat jonkun viikon päästä tulokset sähköpostiin.

      Eipähän tarvi asiaa miettiä, jos selvität asian siitä kenellekään kertomatta.

    • niinpä tietenkin

      No oliko se dna testi negatiivinen vai itsellesi positiivinen? Näinkö se jäytää että on pakko saada varmasti joku muu isäksi. On se vaan kumma , kyllä avosylin haetaan aasiasta naisia joilla lapsia ties kenen kanssa, mutta omaansa ei vaan millään voi ehdotta rakastaa.
      Miksi olet suhteessa jossa et halua olla? Etkö muka saa eroa vai mitä ajat takaa?

      Taas yksi tekaistu juttu nältä iänikuisilta provoilijolta joilla sairas mieli.

      • selvitä ihmeessä

        Kyllähän tollanen asia vaivaa ja vaivaa lopun elämän jos siitä ei saa varmuutta. Oishan se kiva tietää sitten kun esim ero tulee, että pyydä elatusmaksuja oikealta isältä. Olen lapseton mutta jos olisin sun tilanteessa niin tosiaankin halauaisin tietää totuuden ! esim: perintöasioissa yms..... Voihan se olla että kun lapsi kasvaa, niin alkaa hänkin miettiii asiaa ja selvittää....


    • ma7777

      No, et tietenkään ole. Mieti!

    • 4647674

      oma veriryhmäni on AB. Äitini on A isäni on B. Näin se toimii. Jos isä ja äiti on B molemmat, ilmeisesti lapsi ei voi olla A, mutta kannattaa tarkistaa tosiaan siitä taulukosta. Lapsen tai oman veriryhmän saat kun soitat sairaalan potilastoimistoon, sano vaikka että turvallisuussyistä haluat sen itsellesi tietää, tai lapsesi haluaa tietää, jos olet unohtanut.
      Myös muut ominaisuudet periytyy lakiensa mukaan. Esim, silmänväri.hiusten kiharuus, väri, hymykuopat (ei aina).

      • keijooooo

        Esimerkiksi, jos sekä isällä että äidillä on siniset silmät, ei lapsella voi olla ruskeita silmiä. Mutta jos jommalla kummalla vanhemmista on ruskeat silmät, voi syntyä sekä sinisilmäisiä että ruskeasilmäisiä lapsia.


      • faktaavaan
        keijooooo kirjoitti:

        Esimerkiksi, jos sekä isällä että äidillä on siniset silmät, ei lapsella voi olla ruskeita silmiä. Mutta jos jommalla kummalla vanhemmista on ruskeat silmät, voi syntyä sekä sinisilmäisiä että ruskeasilmäisiä lapsia.

        Ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus ja sinisilmäisillä vanhemmilla voi olla ruskeasilmäinen lapsi (jos esim. isovanhemmilla on ruskeat silmät)


      • biododop
        keijooooo kirjoitti:

        Esimerkiksi, jos sekä isällä että äidillä on siniset silmät, ei lapsella voi olla ruskeita silmiä. Mutta jos jommalla kummalla vanhemmista on ruskeat silmät, voi syntyä sekä sinisilmäisiä että ruskeasilmäisiä lapsia.

        ja sittenhän on mutaation mahdollisuus, eli kyllä sinisilmäisillekin voi syntyä ruskeasilmäisiä lapsia.


      • Silmät tummat...
        faktaavaan kirjoitti:

        Ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus ja sinisilmäisillä vanhemmilla voi olla ruskeasilmäinen lapsi (jos esim. isovanhemmilla on ruskeat silmät)

        Niin on meidän perheessä. Yhdellä isovanhemmalla on ruskeaa silmissä, meidän lapsen silmät samaa sävyä.


      • faktaavaan kirjoitti:

        Ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus ja sinisilmäisillä vanhemmilla voi olla ruskeasilmäinen lapsi (jos esim. isovanhemmilla on ruskeat silmät)

        Kyl se näin on, että, jos on molemmilla vanhemmilla siniset silmät EI voi olla heidän lapsillaan ruskeita silmiä ! Jommalla kummalla VANHEMMALLA täytyy olla ruskeat silmät. Ei riitä, että on isovanhemmilla on ruskeat silmät.


      • DNA +DNA = MONTA
        faktaavaan kirjoitti:

        Ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus ja sinisilmäisillä vanhemmilla voi olla ruskeasilmäinen lapsi (jos esim. isovanhemmilla on ruskeat silmät)

        ja ruskea- ja mustasilmäisillä vanhemmilla voi olla täysin sinisilmäinen lapsi, jos äidin äiti oli sinisilmäinen. että perkeleen Mengeleen periytymislait voi unohtaa. mun lukioaikana 1976-1978 ne bilsankirjojen jutut periytymisestä oli ihan perseestä, toivottavasti kukaan ei kieltänyt lastaan niiden persreikäkäjuttujen takia. se on on niin helppoa uskoa auktoriteetteihin, jotka ei tiedä vittuakaan mistään.


      • Ota selvää!!!!!!!!!
        tuu_paa kirjoitti:

        Kyl se näin on, että, jos on molemmilla vanhemmilla siniset silmät EI voi olla heidän lapsillaan ruskeita silmiä ! Jommalla kummalla VANHEMMALLA täytyy olla ruskeat silmät. Ei riitä, että on isovanhemmilla on ruskeat silmät.

        VÄÄRIN!


      • arjalainen
        biododop kirjoitti:

        ja sittenhän on mutaation mahdollisuus, eli kyllä sinisilmäisillekin voi syntyä ruskeasilmäisiä lapsia.

        Niin voi, mutta jos molemmilla vanhemmila on ruskeat silmät, lapsella ei voi olla siniset silmät!


      • Eräs lukija
        arjalainen kirjoitti:

        Niin voi, mutta jos molemmilla vanhemmila on ruskeat silmät, lapsella ei voi olla siniset silmät!

        Aivan hyvin voi, sinisilmäisyys on resessiivinen piirre. Riittää että perii sopivan geenin molemmilta puolilta.


      • momtoo
        faktaavaan kirjoitti:

        Ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus ja sinisilmäisillä vanhemmilla voi olla ruskeasilmäinen lapsi (jos esim. isovanhemmilla on ruskeat silmät)

        Silmien värin perusteella ei voida perustella vanhemmuutta.
        Isällämme on siniset ja äidillämme vihreät (vihreä polveutuu sinisestä). Sisarellani on ruskeat ja itselläni vihreät.
        Yhdellä isovanhemmista on ollut ruskeat, joten sisareni on perinyt 'kadehdittavan' ruskean värin edellisen sukupolven jäseneltä.
        100%:nen totuus!


      • 3
        tuu_paa kirjoitti:

        Kyl se näin on, että, jos on molemmilla vanhemmilla siniset silmät EI voi olla heidän lapsillaan ruskeita silmiä ! Jommalla kummalla VANHEMMALLA täytyy olla ruskeat silmät. Ei riitä, että on isovanhemmilla on ruskeat silmät.

        Silmien vöri ei todellisuudessa periydy noin suoraviivaisesti kuin koulussa on joskus annettu ymmärtää. Silmän pigmentit jakautuvat eri kerroksiin, ja silmän lopullinen vääri määräytyy näiden summana. Esim. itselläni on tummansiniset silmät, lapsen isällä vaaleanruskeat. Lapsella on tummanruskeat. Sinisilmäisillä on vähiten tummia pigmenttejä, mutta se ei tarkoita, etteivätkö he silti voisi periyttää lapsilleen maksumisumnaa omasta pigmentoinnistaan. Epätodennäköistä olisi, jos kahdella hyvin vaaleasilmäisellä olisi tummanruskeasilmäinen lapsi. Mutta koska paikallisia mutaatioitakin geeneissä tapahtuu, ei tämäkään ole täysin pois suljettua.

        Myöskään veriryhmät eivät ole aukoton todiste samasta syystä. Lisäksi harvinaisena on olemassa peittaavia veriryhmiä, jotka ovat ilmiasultaan (ja veriryhmätestissä) muuta kuin mitä todellisuudessa ovat. Käytännössä dna-testi on ainoa varma, paitsi jos sinulla on identtinen kaksosveli.


      • jpxxx
        momtoo kirjoitti:

        Silmien värin perusteella ei voida perustella vanhemmuutta.
        Isällämme on siniset ja äidillämme vihreät (vihreä polveutuu sinisestä). Sisarellani on ruskeat ja itselläni vihreät.
        Yhdellä isovanhemmista on ollut ruskeat, joten sisareni on perinyt 'kadehdittavan' ruskean värin edellisen sukupolven jäseneltä.
        100%:nen totuus!

        Paitsi että ei mene noin. Vihreäsilmäisyys on ruskeasilmäisyyden muoto, täten isäsi on sinisilmäinen ja äitisi on oikeasti ruskeasilmäinen, kuten myös sinä ja sisaresi. Sinä ja sisaresi kannatte perimässänne sekä sinisilmäisyyden että ruskeasilmäisyyden geenejä, joten lapsenne silmät voivat olla kumpaa väriä hyvänsä riippumatta lastenne isistä.


      • äippä+4poikaa
        keijooooo kirjoitti:

        Esimerkiksi, jos sekä isällä että äidillä on siniset silmät, ei lapsella voi olla ruskeita silmiä. Mutta jos jommalla kummalla vanhemmista on ruskeat silmät, voi syntyä sekä sinisilmäisiä että ruskeasilmäisiä lapsia.

        Minun pojista yhdellä on siniset silmät, kahdella ruskeat ja yhdellä siden, vihreän ruskean sekoitus. Omat silmäni sekä mieheni silmät on tuollaset sekaväriset. Ruskeat silmät periytyvät mieheni suvun puolelta (heillä sisruksilla muilla ruskeat paitsi miehelläni) ja ne yhdet siniset silmät periytyvät minun äidiltä...ja tällä yhdellä pojalla on samanväriset silmät kuin mulla ja miehellä. Silmien väri kuten muitakin piirteitä voi periytyä muualtakin suvusta kun vain vanhemmilta.
        Ja kahden poikani hiuspyörteet tulevat mieheni veljeltä.

        Minun lapseni on kaikki saman miehen lapsia ihan varmuudella kuitenkin :))


      • oijoi...
        keijooooo kirjoitti:

        Esimerkiksi, jos sekä isällä että äidillä on siniset silmät, ei lapsella voi olla ruskeita silmiä. Mutta jos jommalla kummalla vanhemmista on ruskeat silmät, voi syntyä sekä sinisilmäisiä että ruskeasilmäisiä lapsia.

        kyllä voi olla kahdella ruskea silmäisellä vanhemmalla syntyä tä37ysin sinisilmäinen lapsi, tosin genetiikassa hirmu pieni mahdolisuus näin käydä.... lukekaapa ensin perinnöllisyydestä ennenko alatte antaa neuvoja, tommoiset neuvot johtaa harhaan ja tuo lisää epäilyjä elämään... turvallisin ratkaisu on mennä ihan oikeaan isyystestiin. Kannattaa vain ensin miettiä tarkkaan että mitä sillä tiedolla tekee... tieto lisää tuskaa.


      • pölkkipää
        faktaavaan kirjoitti:

        Ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus ja sinisilmäisillä vanhemmilla voi olla ruskeasilmäinen lapsi (jos esim. isovanhemmilla on ruskeat silmät)

        täällä jaetaan pelottavassa määrin aivan paikkansa pitämätöntä tietoa ajatelematta ollenkaan,kuinka kauaskantoiset seuraukset väärällä tiedolla voi olla vaikkapa juuri lapsi-vanhempisuhteessa. Perusbiologiassa jo oppii dominoivien ja resessiivisien geenien merkityksen ilmiasun muodostumisessa ja perityn ominaisuuden suhteellisesta jakautumisesta jälkipolvissa.

        Kyllä kaksi ilmiasuista sinisilmää voi saada ruskeasilmäisenkin lapsen. Pitää myös muistaa että ihmiset ovat olleet alkujaan ruskeasilmäisiä kaikki ja sinisilmäisyyteen on johtanut geenimutaatio.


    • ElLocoFinntastico

      Idiootti tietenkin olet tyttäresi isä vaikka et biologinen isä olisikaan.

      Lopeta turhan pohtiminen ja ole se ISÄ tyttärellesi. Ainahan voit hankkia sen dna kokeen mutta silti olet tyttäresi isä. Ei se muuta mitään.

      • asgdadsssgad

        VAi on se mies idiootti? Eiköhän se pettäjä ämmä ole se idiootti. Olet ilmiselvästi nainen etkä tajua että kukaan mies ei halua mitään käenpoikasia kasvatella, vaan omia biologisia lapsiaan.


      • ElLocoFinntastico
        asgdadsssgad kirjoitti:

        VAi on se mies idiootti? Eiköhän se pettäjä ämmä ole se idiootti. Olet ilmiselvästi nainen etkä tajua että kukaan mies ei halua mitään käenpoikasia kasvatella, vaan omia biologisia lapsiaan.

        No onhan se dorka idiootti jos on 10 vuotta ollut lapsen ISÄ eikä ole ollut aivoja heti tehdä nykyään pakollista isyystestiä.

        Se on turha rutista kun on paska housussa, ja ollut ehkä jo 10 vuotta.

        Tyhmä jos on molemmista päistä niin noin siinä käy.


      • sdddsgds
        ElLocoFinntastico kirjoitti:

        No onhan se dorka idiootti jos on 10 vuotta ollut lapsen ISÄ eikä ole ollut aivoja heti tehdä nykyään pakollista isyystestiä.

        Se on turha rutista kun on paska housussa, ja ollut ehkä jo 10 vuotta.

        Tyhmä jos on molemmista päistä niin noin siinä käy.

        PettäjäMamma se itse taitaa siinä puolustella omia rikkeitään ja vierittää ukkonsa syyksi.

        Kyllä kaikki palstan tervejärkiset tietävät, että SINÄ olet syyllinen kaikkeen ihan itse, ei miehesi.


      • Wanha Faija
        asgdadsssgad kirjoitti:

        VAi on se mies idiootti? Eiköhän se pettäjä ämmä ole se idiootti. Olet ilmiselvästi nainen etkä tajua että kukaan mies ei halua mitään käenpoikasia kasvatella, vaan omia biologisia lapsiaan.

        No minä olen mies, mutta eivät kaikki miehet ajattele samalla tavalla, eivätkä kaikki naisetkaan.

        Nämä ovat tunneasioita ja ihmiset reagoivat niihin eri tavalla. Itselleni olisi vaikea kuvitella, että kymmenen vuoden jälkeen hylkäisin tyttäreni, vaikka en biologinen isä olisikaan ja saisin sen selville. Jos joku kutsuisi lastani "käenpojaksi", saattaisin muotoilla ko. henkilön naamavärkin uusiksi:-))

        Mutta, aloittajalle. Jos asia sinua noin selvästi häiritsee ja vaivaa, niin ota selville totuus ja tee testit. Mieti kuitenkin sien jälkeen sitä tyttöä, joka katsoo sinua ja kutsuu isäksi. Haluatko hänen mielensä murtaa? Odota ainakin siihen asti, että hän on aikuinen ja pystyy asian käsittelemään.

        Ymmärrän sinuakin siinä mielessä, että kaiketi on aika luonnollista haluta tällainen asia tietää, mutta mikäli kestät vaimosi pettämiset, yritä nyt viattoman lapsen kannaltakin suhtautua tähän juttuun. Tyttö ei ainakaan ole tehnyt mitään väärää, eikä ansaitse siitä kärsiä. Tämän jälkeen voit jo itseäsikin kunnioittaa. Ja syytä olisi vaimosikin sinua arvostaa.


      • abc...
        Wanha Faija kirjoitti:

        No minä olen mies, mutta eivät kaikki miehet ajattele samalla tavalla, eivätkä kaikki naisetkaan.

        Nämä ovat tunneasioita ja ihmiset reagoivat niihin eri tavalla. Itselleni olisi vaikea kuvitella, että kymmenen vuoden jälkeen hylkäisin tyttäreni, vaikka en biologinen isä olisikaan ja saisin sen selville. Jos joku kutsuisi lastani "käenpojaksi", saattaisin muotoilla ko. henkilön naamavärkin uusiksi:-))

        Mutta, aloittajalle. Jos asia sinua noin selvästi häiritsee ja vaivaa, niin ota selville totuus ja tee testit. Mieti kuitenkin sien jälkeen sitä tyttöä, joka katsoo sinua ja kutsuu isäksi. Haluatko hänen mielensä murtaa? Odota ainakin siihen asti, että hän on aikuinen ja pystyy asian käsittelemään.

        Ymmärrän sinuakin siinä mielessä, että kaiketi on aika luonnollista haluta tällainen asia tietää, mutta mikäli kestät vaimosi pettämiset, yritä nyt viattoman lapsen kannaltakin suhtautua tähän juttuun. Tyttö ei ainakaan ole tehnyt mitään väärää, eikä ansaitse siitä kärsiä. Tämän jälkeen voit jo itseäsikin kunnioittaa. Ja syytä olisi vaimosikin sinua arvostaa.

        Samaa mieltä "Wanhan Faijan" kanssa. Tässä mielestäni on ehkä ainut järkevä vastaus kysyjälle.


      • leivo oma pärstäsi
        Wanha Faija kirjoitti:

        No minä olen mies, mutta eivät kaikki miehet ajattele samalla tavalla, eivätkä kaikki naisetkaan.

        Nämä ovat tunneasioita ja ihmiset reagoivat niihin eri tavalla. Itselleni olisi vaikea kuvitella, että kymmenen vuoden jälkeen hylkäisin tyttäreni, vaikka en biologinen isä olisikaan ja saisin sen selville. Jos joku kutsuisi lastani "käenpojaksi", saattaisin muotoilla ko. henkilön naamavärkin uusiksi:-))

        Mutta, aloittajalle. Jos asia sinua noin selvästi häiritsee ja vaivaa, niin ota selville totuus ja tee testit. Mieti kuitenkin sien jälkeen sitä tyttöä, joka katsoo sinua ja kutsuu isäksi. Haluatko hänen mielensä murtaa? Odota ainakin siihen asti, että hän on aikuinen ja pystyy asian käsittelemään.

        Ymmärrän sinuakin siinä mielessä, että kaiketi on aika luonnollista haluta tällainen asia tietää, mutta mikäli kestät vaimosi pettämiset, yritä nyt viattoman lapsen kannaltakin suhtautua tähän juttuun. Tyttö ei ainakaan ole tehnyt mitään väärää, eikä ansaitse siitä kärsiä. Tämän jälkeen voit jo itseäsikin kunnioittaa. Ja syytä olisi vaimosikin sinua arvostaa.

        No ole WanhaPieru mitä mieltä olet, mutta minä en hyväksyisi alkuunkaan sitä, että joutuisin tietämättäni kasvattamaan toisen siittämää mukulaa omanani petollisen eukon takia. Mikäli kyseessä olisi tietoinen päätökseni ja valinta niin se on toinen juttu.

        Jos ukko käy vieraissa pelkän seksin takia, naisille se on heti maailmanloppu. Jos akka käy vieraissa ja pistää syyttömän miehensä vielä maksumieheksi ja elinikäiseen siteeseen vieraan lapseen nin se ei ole yhtään mitään muka. On teillä eukoilla taas se maanmainio logiikka :D


    • 67585685

      tyhmäähän se olisi elättää toisen miehen lasta, ja huolehtia. On sillä lapsella oikeakin isä olemassa, sisarukset ja sukulaiset. Etenkin jos lapsi on vielä hyvin pieni. Ja vielä oudompaa katsella sellaista naista silmissään joka teki noin.

    • lakialoite DNA-rekis

      Nämä DNA-testit pitäisi tehdä pakollisiksi kaikille pareille ennen, kun se isyystesti riittää. On paljon miehiä, joille riittää, kun se vaimo kauniisti hymyilee ja väittää kaiken olevan kunnossa. Epäilykset heräävät sitten myöhemmin, kun parisuhde vetelee viimeisiään, joskin silloin on jo myöhäistä, kun isyystodistuksen kirjoittamisestakin on iät ja ajat. Fakta on - tutkitusti, että about 10% muksuista EI ole isänsä biologisia jälkeläisiä.

      Tästä on helppo ottaa askel pitemmälle. Kaikista muksuista luodaan DNA-rekisteri. Kun heitä on tarpeeksi, todelliset isät tulevat jäämään väistämättä kiikkiin. Olen varma, että tässä maassa näinä sonneja riittää, jotka ovat käyneet jättämässä "biologisen jälkensä" monelle paikkakunnalle.

      Tästä päästäänkin itse aiheeseen; kun tuore isäkandidaatti lähtee ovet paukkuen synnytyslaitokselta hakemaan eroa, ei äidille tipu myöskään yhteiskunnalta elareita. Elarit saa maksaa se siittäjä, minkä DNA rekisteristä löydetään helpolla, vaikka asuisi 500 kilometrin päässä siittämästään kakarasta. Näin säästyvät myös veronmaksajien rahat. Turha sitä niillä on rahoittaa joidenkin naisten seksihurjasteluita.

      Laittakaahan lakialoitetta pystyyn.

      • lakialoite DNA-rekis

        Ensimmäinen lause kuuluisi olla: "Nämä DNA-testit pitäisi tehdä pakollisiksi kaikille pareille ennen, kun se isyystodistus allekirjoitetaan."

        Tämä siis siksi, että näitä sinisilmäisiä miehiä riittää, jotka ovat synnytysajankohdan aikana niin onnellisia, etteivät välttämättä tajua, mitä on tapahtunut. Kun huuma aikanaan laantuu ja ehkä tuore isäkin lapsen varttuessa huomaa jotain erityistä lapsessa, oikeuksia ja selvityksiä on vaikea lähteä ajamaan sen jälkeen, kun kaiken maailman paperit on tullut allekirjoitetuksi vuosia sitten.

        DNA-rekisteri ja pakollinen DNA-otto hoitaisi monta asiaa kerralla kuntoon. Näytteiden kerääminenkin on helppoa väestötasolla; pelkkä sylkinäyte posken sisäpinnasta riittää.


      • Vanhemmuus ja vastuu

        Särähtää korvaan lopussa tuo naisten seksihurjastelut. Eikö mieskin ole
        hurjastellut. Vastuuta molemmille osapuolille!


      • O_o
        Vanhemmuus ja vastuu kirjoitti:

        Särähtää korvaan lopussa tuo naisten seksihurjastelut. Eikö mieskin ole
        hurjastellut. Vastuuta molemmille osapuolille!

        ...


      • Hohhoijaa

        "Fakta on - tutkitusti, että about 10% muksuista EI ole isänsä biologisia jälkeläisiä."

        Kerrohan lisää tästä tutkimuksesta; missä tehty, kuka toteuttanut, kuinka suuri otos?

        Ja kuka nämä dna-testit sitten maksaa jos ei veronmaksajat.....?


      • lakialoite DNA-rekis
        Hohhoijaa kirjoitti:

        "Fakta on - tutkitusti, että about 10% muksuista EI ole isänsä biologisia jälkeläisiä."

        Kerrohan lisää tästä tutkimuksesta; missä tehty, kuka toteuttanut, kuinka suuri otos?

        Ja kuka nämä dna-testit sitten maksaa jos ei veronmaksajat.....?

        Amerikkalaisella synnytyslaitoksella tehtiin tämä tutkimus joskus 2000-luvun alussa. Todellakin, noin 10% lapsista ei ollut miesten omia. Tutkimus löytyy netistä, jos vain viitsii googlettaa. Monet suomalaisista tutkijoistakin ovat siihen viitanneet.

        Mitään ihmeellistä tässä ei ole sikäli, että huoli omien geenien pääsystä jatkoon on koko avioliittoinstituution taustalla. Miehet - ja heidän kauttaan suku - on aina halunnut pitää huolen siitä, että pöytään ei eksy "ulkopuolisia". Tämä sukupuolten välinen kissanhännänveto on tuhansia vuosia vanhaa perua ja DNA-testaus on nyt aiheuttamassa tämän suhteen vallankumouksen.

        Amerikoissa on jo useita osavaltioita, joissa isyyden väärentäminen on petokseen verrattava teko ja siitä myös tuomitaan sen mukaan. Useat asianajajat ovat myös lähteneet ajamaan lainsäädäntöä, jonka mukaan asiattomasti elatusapua maksaneilla miehillä on oikeus kompensaatioon. Nykyinen isyyslainsäädäntö on jostain 1500-luvulta, briteistä, peräisin...

        DNA-testi maksaa sen tarkkuudesta riippuen about 300 euroa. Laskeppa, paljon niitä lapsen elareita maksetaan veronmaksajien pussista kuluvan 18 vuoden aikana. Tuo summa taitaa kattaa maksimissaan kahden kuukauden elarit.

        Sitten ovat ne miehet, jotka saavat tietää lapsen olevan toisen miehen alullepanema, mutta liian myöhään. Hekin maksavat kiltisti seuraavat 18 vuotta toisen miehen lapsen elatusmaksuja, eli tämä on myös oikeuspoliittinen kysymys mitä suurimmassa määrin.


      • xfn

        Jos isää ei löydy ja valtio maksaa elatusavun, niin eihän siinä turhaan joidenkin naisten seksihurjasteluista makseta. Nainenhan maksaa joka tapauksessa oman osuutensa lapsen kasvattamisesta. Kun yhteiskunta maksaa "kadoksissa olevan" isän puolesta elarit, niin miehenhän seksihurjasteluista siinä teknisesti lasketaan.


      • kjölhu
        xfn kirjoitti:

        Jos isää ei löydy ja valtio maksaa elatusavun, niin eihän siinä turhaan joidenkin naisten seksihurjasteluista makseta. Nainenhan maksaa joka tapauksessa oman osuutensa lapsen kasvattamisesta. Kun yhteiskunta maksaa "kadoksissa olevan" isän puolesta elarit, niin miehenhän seksihurjasteluista siinä teknisesti lasketaan.

        Jos mies synnyttäisi niin sanottaisiin että maksetaan miehen hurjastelut mutta kun naiset synnyttävät ja huolehtivat lapsesta niin tämä on naisen syy ! Naisten on hieman vaikeampaa salata äitiys tai luikkia karkuun panon jälkeen. Miehet vain tulevat, panevat ja lähtevät! Sitten nainen ja tuleva äiti jää yksin, yhdeksän kuukauden jälkeen mies ei varmasti tiedä että on isä mutta nainen tietää varmasti että on äiti!


    • heivaa akka ja lapsi

      Niin miten selvittäisit sen onko vaimosi lapsen äiti ... onneks´ ei tullut tehtyä yhtään lasta, jos se on noin vaikeaa

    • Facts

      Selvitä ihmeessä asia. Geeneissämme saamme paitsi positiivisa asioita, niin myös alttiuksia tietyille sairauksille. Oman geenitaustan tunteminen voi auttaa sairauksien hoidossa. Jos olet testin perusteella tyttäresi biolginen isä, niin saat asian pois mielestäsi. Jos taas et ole, niin biologisen isän henkilöllisyyden selvittäminen voi olla tyttärellesi arvokas asia, jos ongelmia joskus tulee. Geenistön merkitys kasvaa koko ajan lääketieteessä, kun sairauksia aiheuttavien geenien kartoitus etenee.

      Tyttäresi rakastaa juuri sinua, oli asia kumminpäin tahansa.

    • Lapatossu koko mies.

      Kannattaisiko sinun ensin testata oma pääsi? menet suhteeseen naisen kanssa jonka jo tiesit ennen liittoa paneskelevan siellä täällä,uskot vaimon sanomaan että lapsi on sinun ja nyt elät liitossa jossa nainen paneskelee edelleen missä lystää...voi ristus sentään mitä isyys tiedolla oikeen teet? lapatossu olet ja lapatossuksi jäät...

      • Anna olla

        Ehdottomasti samaa mieltä: lapatossu mikä lapatossu.

        Jos kerran vaimosi kanssa nyt menee hyvin, miksi sotkisit 10 vuoden takaisen tilanteen tähän. Itse olet valintasi tehnyt vaikka tiesit naisesi käyneen vieraissa. Lapsi on viaton joka tapauksessa.

        Musta tuntuu että haluat nyt vain syyn/aiheen erolle ja mielellään se syy olisi vaimossasi. Samalla pääsisit elatusmaksuista tämän tytön osalta. jos testi näyttäisi lapsen olevan jonkun muun. Olisit jo silloin aikoinaan teettänyt testit, kun kerran tiesit tilanteen. Miksi pilaat nyt sinua isänään pitäneen vasta 10-vuotiaan lapsen elämän. Ehkä sitten kun tyttö on aikuinen, voisi kuvitella että jotenkin (tarpeen mukaan) teetät testin, mutta jos et ole eromassa vaimostasi, anna asian olla.

        Onko se nyt niin kauheeta vaikka et biologinen isä olisikaan? En ymmärrä. Lapsi kuitenkin pitää sinua isänään.


      • hjv,nvl
        Anna olla kirjoitti:

        Ehdottomasti samaa mieltä: lapatossu mikä lapatossu.

        Jos kerran vaimosi kanssa nyt menee hyvin, miksi sotkisit 10 vuoden takaisen tilanteen tähän. Itse olet valintasi tehnyt vaikka tiesit naisesi käyneen vieraissa. Lapsi on viaton joka tapauksessa.

        Musta tuntuu että haluat nyt vain syyn/aiheen erolle ja mielellään se syy olisi vaimossasi. Samalla pääsisit elatusmaksuista tämän tytön osalta. jos testi näyttäisi lapsen olevan jonkun muun. Olisit jo silloin aikoinaan teettänyt testit, kun kerran tiesit tilanteen. Miksi pilaat nyt sinua isänään pitäneen vasta 10-vuotiaan lapsen elämän. Ehkä sitten kun tyttö on aikuinen, voisi kuvitella että jotenkin (tarpeen mukaan) teetät testin, mutta jos et ole eromassa vaimostasi, anna asian olla.

        Onko se nyt niin kauheeta vaikka et biologinen isä olisikaan? En ymmärrä. Lapsi kuitenkin pitää sinua isänään.

        nii et varmaa ymmärrä kuinka kauheeta on olla epävarma siitä onko lapsi sinun vai ei kun et varmaan edes ole naimisissa tai koskaan hankkinut lapsia. et taida tajuta yhtään mitään mistään edes.


      • 22
        Anna olla kirjoitti:

        Ehdottomasti samaa mieltä: lapatossu mikä lapatossu.

        Jos kerran vaimosi kanssa nyt menee hyvin, miksi sotkisit 10 vuoden takaisen tilanteen tähän. Itse olet valintasi tehnyt vaikka tiesit naisesi käyneen vieraissa. Lapsi on viaton joka tapauksessa.

        Musta tuntuu että haluat nyt vain syyn/aiheen erolle ja mielellään se syy olisi vaimossasi. Samalla pääsisit elatusmaksuista tämän tytön osalta. jos testi näyttäisi lapsen olevan jonkun muun. Olisit jo silloin aikoinaan teettänyt testit, kun kerran tiesit tilanteen. Miksi pilaat nyt sinua isänään pitäneen vasta 10-vuotiaan lapsen elämän. Ehkä sitten kun tyttö on aikuinen, voisi kuvitella että jotenkin (tarpeen mukaan) teetät testin, mutta jos et ole eromassa vaimostasi, anna asian olla.

        Onko se nyt niin kauheeta vaikka et biologinen isä olisikaan? En ymmärrä. Lapsi kuitenkin pitää sinua isänään.

        Minä puolestani ihmettelen, miksi aloittaja pohtii VAIN toisen lapsensa isyyttä, jos lapsia kerran on kaksi!


    • Näin meillä

      Siinä mä tekisin salaa jonkun testin ku veisin tuommosen pettäjälehmän tukasta labraan ja sanosin että nyt tehdään testi ja turpa kiinni. Hullu on tuommonen mies joka kattelee tuommosta ylivaltasta, huorasta naista. Tytär -oma tai vieras- oli ansainnut kyllä jotakin parempaa.

      • ääliö jlkfjlkajal

        Pettäjälehmän tukasta labraan raahaaminen ei valitettavasti auttaisi yhtään sen lapsen dna:n selvittelyssä.
        Ei oikein käyttökelpoinen neuvo muutenkaan.
        Taidat olla niitä, joille on lusikalla annettu... silloin ei voi myöskään kauhalla ottaa...


    • voikauhia

      Joo onhan se hyvä tietää jos sillä toisella miehellä on lapsia ja alkavat vielä seurustella ja sattuvat olemaan sisaruksia,siitähän soppa syntyisi. Tai jos lapsi sairastuu johonkin sellaiseen sairauteen mihin auttaisi vaikka isän luuydin tai muuta vastaavaa. Ja varmasti lapsi haluaisi tietää ja hänellä on oikeuskin tietää kuka on oikea isä. Ja myös itsellä on oikeus tietää onko jonkun lapsen isä vai ei, se on sentään aika iso asia. Ja js nainen on tollainen kun kerroit niin kyllähän se tollaisen asian on valehdellut sinulle vaikka et olisikaan lapsen isä. Miten voit elää kyseisen akan kanssa, ei ihmisen nyt ihan kaikkea tarvitse sietää.

    • huhn huh

      Onpa taas progapandaa ja jos tämä ei olisikaan provo ketju niin onhan tämä varmasti paras tapa selvittää asia!

    • Isyyden selvittänyt

      Kyllä sinun kannattaa tehdä isyystesti, koska asian selvittäminen on joka tapauksessa tärkeää. Nettilaboratorioista tilaamalla testinottovälineet=nielusta vanupuikolla näyte sinusta ja lapsesta ja asian hoitaminen postitse huomaamattomasti, antaa sinulle asiasta varmuuden. Hinta jotain 200-300 euroa. Itse olen sitä mieltä, että isyystestin tulisi aina olla pakollinen. Monilta perheriidoilta vältyttäisiin.

    • gr

      jos se on musta, se ei ole sun. Jos se on valkoinen, on parempi todennäköisyys.

      • mainittiinko tää?

        mistä tiedät, että ketjun aloittaja on valkoinen? suomalaisia kun näin 2000-luvulla löytyy muitakin sävyjä :)


    • Olen pahoillani

      No, nuo kaupalliset testit eivät ole luotettavia. Eikä perinnöllisyys ole noin yksiviivaista, kuin silmänväri ja korvannipukka ihmiset ajattelevat. Veriryhmä voisi toimia, mutta mistäs sinä tiedät vaikka vieraalla olisi sama veriryhmä kuin itselläsi.

      Lämpimästi suosittelen, että menet ja teetät testit virallisia teitä pitkin. Vaimosi luulisi ymmärtävän miksi, syyn hän ainakin tietää. Ja suuttumus aiheen ympärillä kertoo vain niistä omista peloista ja epäilyksistäkin. Jos isyytesi varmistuisi, niin vaikuttaisihan sekin varmasti jotenkin suhteeseenne.

      Vanhemmuus on toki muutakin kuin geenejä, mutta ymmärrän halusi tietää ja onhan se sinun oikeutesikin.

    • kkjdjd

      Testaa samalla hiv. Vaimosi on nimittäin huora, joka mitä ilmeisimmin on myyny ilman kumia.

    • rehellinen isukki

      Tee, DNA testi ja jätä tuollainen muija!!! Jos on pettänys sinua avioliitossa ollessasi, niin eipä juuri kannata jatkaa.
      Tietysti nykyisin on syy aina miehessä, jos nainen käy vieraissa. Miehen vieraissa käynti onkin sitten jo paljon tuomittavampaa.

    • Ihailija M 1997

      Hei!
      Sähän oot se Mikko Leppilampi! Heti tunnistin kuvasta.

    • Hei..

      Sinun lapsesi ei ole sinun lapsesi. Sinun lapsesi on minun lapseni. Harrastin seksiä vaimosi kanssa. Anteeksi.

      • joker 1

        Hollywoodissa tämä on vielä monimutkaisempaa: "John, sinun lapsesi ja minun lapseni kiusaavat meidän lapsiamme, HEELP!"


    • aloita veriryhmästä

      Veriryhmätesti on varma vain siinä tapauksessa, että et ole isä. Sinun kannattaa silti tarkistaa ensin veriryhmä, sillä se on kaikkein helpointa ja mahdollisesti säästää muilta jatkotoimilta.

      Ennen testausta sinun kannattaa päätää mitä teet kummassakin vaihtoehdossa. Olet vaikuttanut paljon lapsen elämässä ja hän on tähän syytön. Onko sinulla muita lapsia?

    • huuhaaaaa

      Netistä saa tilattua isyystestin, kannattaa tilata jos mietityttää. Mun lasten isyysasiat on sataprosenttisen varmoja, silti yks muksuista on ihan erinäköinen kuin muut.
      Lapsenlapsikin on väritykseltään sellainen, että ei pitäis olla vanhempiensa lapsi,mutta niin se vaan on.
      Ulkoiset ominaisuudet voi tulla sukupolvien takaa jostain.

    • 43lkj34lk5j34lk5j3l4

      kertomasi perusteella välittyy vahvasti sellainen kuva että vaimosi on tehnyt lapset toisen miehen kanssa ja sinä olet selkärangaton ja palliton tohvelinalainen eliö

      provotrolli. annan arvosanan 3/10 aika monta vastausta aloitus kuitenkin kirvoitti

    • Moiggu

      Vaikka et olisikaan lapsen oikea isä, ei isyyttä voida enää kumota kanteella. Eli periaatteessa olet lapsen juridinen isä no matter what. Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen tekemän dna testin hinta on 254,35€ ja sen tekeminen kestää pari viikkoa, mutta helppo vaihtoehto selvittää totuus :)

    • MyöhMyöh

      Tee palikkatesti! Itsellesi!!!!!!

    • hmm.

      DNA testi. Älä kysele vaimolta mitään. Ei kuitenkaan ole väärin olla isä, oli geenit mitkä tahansa. Lapsi tarvitsee aikuisia.

    • läpikäytyon

      ei muuta kun lääkäriin ja verikokeet sinusta ja tyttärestä.siitä se lähtee.Maksaa kyllä mutta kannattaa kuitenkin!!!

    • jonnaap
    • 1994

      oot kasvattanut sun tytärtä viimesen 10 vuoden ajan joten vaikka saisitkin tietää ettei hän biologisesti sun lapsi olisikaan niin kyllä se tyttö sua isänään pitää ja tulee aina pitämäänkin. Asia olis eri jos se olis vielä vauva.

    • tyttärel dna testi äidin tietämättä ja turhia mietit oot sen isä jokatapauksessa

    • Testannut.

      Isyystestin voi tilata netistä kotiin. Pumpulipuikolla tytön poskesta ja omasta suusta näyte tikun päähän. Pumpulipuikot pitää lähettää kuoressa takaisin ja saat tiedon 12-16vuorokauden kuluttua.
      Maksaa 179€.

    • ookko noin tyhmä

      voit. et tarvi kuin oman ja tyttären DNA:n. ja sitten teetät kokeen . Iisi homma.
      Pumpuli suuhun kummaltakin ,ja homma selvä!

    • vastuullinen

      Lapsi parka, olisipa päässyt itse valitsemaan vanhempansa. Mieti mitä saat aikaan jos lähdet asiaa penkomaan. Kun kerran olet isäksi alkanut, pysy sellaisena. Hoitakaa välinne vaimosi kanssa ja jos ette tule juttuun, erotkaa mutta älkää tehkö lapsista syyllisiä. Äidiksi ja isäksi ei tulla synnyttämällä tai siittämällä lapsia vaan elämällä heidän kanssaan, tukemalla ja olemalla vastuullisia vanhempia.

      • ikävätodellisuusontä

        Suomessa tapahtuneissa avioeroissa lapsi määrätään oikeuden päätöksellä tutkitusti 95% äideille. Sossu pitää hanakasti myös äidin puolta. Ja äitihän nyt on aina lapsen biologinen vanhempi, siitä ei ole epäilystäkään.

        Isälle ei jää näissä tapauksissa lapsesta muuta kuin elareiden maksaminen kunnes lapsi täyttää 18 vuotta. Tämähän se varmasti lohduttaa, jos vielä tietää siihen päälle, että lapsi ei ole edes omaa sukua?


    • Emmuli__
    • Häpeä

      S.Karpon paljastukset: KOSKELAN TOMMI OSTAA TOIMEENTULO RAHOILLA KUKKIA HELSINGISSÄ JA HÄNELLÄ ON VICTORIA MILAN PALVELUSSA MONTA SALARAKASTA; ON HOITOLAITOKSESSA MUKAMAS; MUTTA JUO USEIN JA TEKI HOITAJAOPISKELIJAN RASKAAKSI; JOKA SAI KESKENMENON; TOSIN MENI HOITAJAOPISKELIJAN ASUNTOON; JOKA TARKOITETTU LAPSELLE; OMA LEIKKIHUONE; JA LAPSI JOUTUI PALAAMAAN BIOLOGISELLE ISÄLLEEN; JA OLESKELEE SIELLÄ JATKUVASTI JA MYÖS MIEHET KELPAAVAT; JOTTA VOI LEIKKIÄ HAUSKAA MIESTÄ BAARISSA; KÄYTTELEE MYÖS LÄÄKKEITÄ JA VAIKKA MITÄ ; hoitajiin ei näköjään ole luottamista, näin ne vaitiolovelvolliset tiedot kulkevat, siis on hoidon asiakas ja toimeentulon ym. yhteiskunnan varoilla vokottelee milloin ketäkin ja hoitaja majoittaa kotonaan ja edistää juomista , vaikka ao. lääkkeiden kanssa ei saisi edes juoda, sairas yhteiskunta..Käyttö maksaa ja miehet ja ym. kelpaa mistä rahaa irti saa , jotta voi esittää hauskaa miestä siidereineen iki-ihanassa Suomenmaassa, kaksinaamasita touhua .

      • errare h. est

        Onko yhteiskunnassamme ihmisluokka/laji, joka ei sekoile ihmissuhteissaan? Vai pitäisikö olla? Kuka vielä luulee, että kun kyselylomakkeessa lukee alla: "luottamuksellista" ,niin se jotenkin käsiteltäisiin salaisena? Vitut, seuraavan kerran, kun jonotatte arvauskeskuksessa 5 tuntia päivystykseen, niin tehkää huomioita ns. henkilökunnan juoruiluista ja kahvittelujutuista. Huom! salakuuntelijan vastuulla on mahdolliset naapurien hoitotietojen vuodatukset!


    • Kyllähän nyt oman huomaa, meillä ainakin koko suvussa on samoja piirteitä, esim silmissä, jne.

      Kyllä mä ainakin selvittäisin jos epäilisin. Päähän tossa muuten hajoaa.

    • vanhempi minäkin

      Haluatko varmasti tietää? mitä se tieto muuttaisi, jos et olisikaan tyttäresi biologinen isä? Olet kasvattanut tyttäresi omanasi, hän pitää sinua isänä. Entä jos nyt alat kaivella ja muserrat sekä oman että tyttäresi maailman?

    • Joopa joo

      Typerää. Se, että lapsesi on ollut sinun jo yli kymmen vuotta. Vaikka huomaisitkin, ettei se ole sinun siittämäsi.

      En ikinä uskoisi, että muuttaisit käsitystäsi tyttärestäsi. Joka asuttuaan sinun ja äitinsä kaa on epäilemättä sinun.

      Se mitä geenit sanoo, ei sillä ole mitään merkitystä. Lapsi on aina lapsi, joka samaistuu lähelläoleviin.

    • joku sentään tietää.

      Onko täällä koskaan mitään järkevää? Joku heittää tollasen jutun ja sitten löytyy näitä "asiantuntioita"., nämä jutut aina täällä keksittyjä!! _--Taas höpö höpö juttu!!

    • BasR

      Uskon, että asia vaivaa, mutta käytännössähän olet kuitenkin lapsen isä. Oma tyttäreni oli vajaan vuoden, kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa. Isyyttä ei häneltä salattu, mutta silti isäpuoli on hänen isänsä ollut koko pienen elämän ja tulee aina olemaan. BIologista isää isyys ei kiinnosta. Tyttäreni on nähnyt hänet mummolassa käydessään ja kutsuu biologista isää vain etunimeltä.

      Voisi olla tietyllä tapaa lapsestakin aika hämmentävää, että vaadit yhtäkkiä testejä ym. Lapsi saattaisi pelätä menettävänsä sinut. Olet lapselle kuitenkin se isä, joka on hänestä aina huolehtinut ja tärkeä hänelle. Pidä suhde sellaisena, mutta sinuna miettisin suhdettasi vaimoosi. Lasta ei pidä vahingoittaa, koska hän on kuitenkin syytön vaimosi temppuihin.

    • tutre

      Luulisin, että dna-testi on ainoa keino, veriryhmä ei vaikuta siihen, ainoastaan lapsen täytyy olla noin vuoden vanha, kun dna testi tehdään, se 100 prosenttisen varma keino, jos lapsella on jo niin paljon ikää! Olen ollut hoitoalalla!

    • juu eihän

      sillä mitään väliä ole, vaikka eukko panettaisi itseään koko kylän miehillä.
      Näin siis jos naisilta kysytään.
      Kunhan vain muistat rakastaa lastasi...

    • gt45

      Niin itse olen sitä mieltä että on hyvä tietää oletko isä vai et, ja tiedän kuinka rankkoja tuollaiset asiat ovat. Mikäli et olisi lapsen isä en usko että tuollaisessa tilanteessa pystyisit unohtamaan lasta tosin asia voi hieman muuttua mutta ei todellakaan huonompaan suuntaa, selvyys voisi tuoda teidän välille erillaisen mutta syvän suhteen kuitenkin, koska olettehan olleet/eläneet yhdessä jo tovin..ei ole lapsen vika, rakastakaa lasta ehdoitta ja totuus voi sattua..helpottaa..ja tuoda kuitenkin elämän rikkautta muilla osin ;) tsemppiä ja selvitä asia tosin jättäisin tuollaisen vaimon joka pettää, on niitä sellaisiakin naisia jotka ei koskaan petä.
      Nim.olen yksi sellainen...tosin itse tällä hetkellä petetty ja yksin...

    • Mitä sen oli väliä

      Kertoo ja et ole. Piste

    • Kekkeli

      " Onko lääketieteellistä tapaa muuta kuin dna testi. Kertooko esim. veriryhmä jotakin? "

      veriryhmät periytyvät tietyllä tavalla.
      Jos sun veriryhmä on jokin ja vaimosi jokin, tulee lapselle määrätty veriryhmä.

      DNA-testi on tosin aukoton ja sen voi tehdä kyllä.
      Netistä löytyy useita DNA-testejä tekeviä yrityksiä, joihin voi lähettää näytteet ja tuloksen saa sitten jonkin ajan kuluttua postitse.

    • testing

      kunnan lastenvalvojaan yht hän neuvoo mitä teet---verikokeet labrassa....siitä lähtee eron tullen tiedät onko sinulla tytär vai viekö vaimo hänet meneessään--näinkin on käynyt --jää tyhjän päälle ---itse olen kokeet ottanut ja kaikki oli niin että 99.9% poika oli isän....ok ei hätää! tsemiii !

    • Pakoreitti

      Taidat suunnitella eroa! Mikäs siinä, jos sinun lapsi se ei ole niin pääsetpähän eroon kusipäisestä naisesta sekä elatusmaksuista :D

    • Ramses

      Naiset ovat jo kivikaudelta lähtien halunneet päättää lasten isän. Tämä jalostus on ehkä kivikauden eloonjäämistaistelussa ollut hyväksi, mutta nykyaikana naiset kasvavattavat tällä vain pelimiesten joukkoa. Eikä kukaan ole onnellinen. Ehdotan, että isyys vahvistetaan DNA-testin perusteella. Näin ei tohvelisankareita kuseteta. Lapselle löytyy kyllä aina isä ja maksaja, tiedän vain yhden neitseestä syntyneen ja siitäkin on jo 2012 vuotta. Uusi isyyslaki on valmisteilla, mutta oikeusministeri koettaa sitä jarrutella. Asetti toimikunnan, jolla on aikaa miettiä asiaa pari vuotta. Toimikunnassa ei ole tietystikkään yhtään miesjäsentä, kun sopivia miehiä ei löytynyt. Miehethän eivät ole isyysasioissa asiantuntijoita.

    • jokurandomi

      Veriryhmä kertoo jotain ainakin siinä tapauksessa että lapsen veriryhmä ei mätsää sun eikä vaimos veriryhmiin. (=on perinyt veriryhmänsä jostain muualta). Tuo korvannipukkatesti on täysin turha koska se saattaa olla resessiivinen ominaisuus ja näkyy siis vain jos molemmilta vanhemmilta on saatu sama alleeli (anteeksi päteminen). Jos ei muu auta niin sanot vaan reilusti että nyt jäi hampaankoloon ja teette sen testin. Saatpahan ainakin mielenrauhan. Ugh. Olen puhunut

    • 1+2=100?

      Hah hah hah hah xD !!! on kuules kivvvvaaaaaaaaa!!!!!! >>>>;;;DDDD

      _-_ -_- _._ -.-_-_ -_- _._ -.-_-_ -_- _._ -.-_-_ -_- _._ -.-_-_ -_- _._ -.-_-_ -_- _._ -.-_-_ -_-

    • minna

      Huomaa taas kuinka idioottia porukkaa täälä liikkuu. Ehkä aloittaja haluaa vain tietää onko biologinen isä vai ei. Ymmärrän että tietämättömyys saattaa vaivata. Mutta se ei välttämättä tarkoita sitä että hän ei haluaisi olla tytölle isä, vaikka ei sitä ehkä biologisesti olisikaan. Tuosta ämmästä kuitenkin kannattaa yrittää päästä eroon.

      • naikkonen

        samaa mieltä!


    • quqquuq

      suomi24:n ylläpitoko näitä lapsellisia provoja tänne kirjottelee kun täällä on jatkuvasti turhaa paskaa keskustelujen aloituksina? VOI VOI VOI.
      Perseestä on moinen touhu. :D
      On tästä tullu tosi paska saitti.

    • asasdasdasddas

      Miksi ihmeessä olet tuollaisen naisen kanssa joka pettää vähän väliä?

      Tytön isä olet joka tapauksessa. Eri asia sitten, oletko biologinen isä.

    • naikkonen

      Ihmeellisiä kommentteja te ihmiset oikeesti laitatte! Jos asia vaivaa niin tottakai teet isyystestin! 10 vuoden jälkeen jos vielä miettii niin tottakai se kannattaa! Helpottaa sinunkin tietämättömyys sitten. Ja luulen oli vastaus mikä vaan niin et sinä ainakaan lasta jätä. Hän on ollut kuin omasi 10 vuotta niin luulen ettei se muuta mitään, aluksi vasrmasti vaikeaa jos ei olekkaan omasi mutta ei se teidän välejänne muuta.

      Mutta kehottaisin kyllä jättämää naisen! ei kukaan jaksa elää noin että vaimo tulee ja menee miesten perässä, ja sinä odotat kotona. Nainen vaihtoon!

    • DNA..

      Veriryhmä ei vielä sano yhtään mitään eikä sillä voida mitään todistaa.
      DNA on ainoa oikea ja varma tapa selvittää onko lapsi sinun siittämäsi. Siihen ei lapsen äitiä tarvita jos lapsen isyyden haluat varmistaa. Kannattaa varmistaa asia että ei tarvitse elää olettamusten varassa epätietoisena. Vuosittain useat sadat miehet varmistavat isyytensä DNA avulla. Suosittelen.

    • mies

      Minun kantani on, että aloittajan kannattaisi jättää vaimonsa! Jos vaimo voi noin vain pettää niin en minääkään sellaista katsoisi!
      DNA-testi kannattaa tehdä jos asia vaivaa sinua. Mutta hoitanut olet kuitenkin "lastasi jo 10 vuotta, joten isä olet, muttet välttämättä biologinen isä, joten minun mielestäni jos lapsikaan ei ole biologisesti eli siis oikeasti sinun, niin mikä enää sitoo sinua kyseiseen perheeseen.
      Minä tekisin:
      1. Tekisin DNA-testin
      2. a)jos tulos olisi positiivinen, puhuisin vaimolleni pettämisasiasta
      b) jos tulos olisi negatiiviinen, miettisin onko suhteessa mitään järkeä ja tulisin lopputulokseen ettei ole ja jättäisin perheen.
      3. Eläisin elämäni onnellisena loppuun uuden vaimon ja OIKEAN eli siis biologisen lapseni kanssa!!

      kiitos, ja toivottavasti ette nukahtaneet:))

    • munattomatmiehet yök

      NAISELTA REIKÄ UMPEEN JA TURPIIN !!
      jos käy maistamassa useaa makkaraa, niin itse jättäisin!
      sama asia jos mies kävisi munimassa varattuihin pesiin niin hirveän älämölön naiset siitä nostattaisivat, joten ole mies äläkä mannapuuro! Näytä että sulla on munaa!! äläkä btw puttaa enää sitä huuhkajaa! hanki uus.

    • No mutta..

      Mielestäni olet laiska izukki. Varmista ihmeessä tuo asia.

      Moni mies on tullut huomanneeksi että naisiin ei voi luottaa. Naiset tietää ongelmia. Heistä kannattaa pysyä erossa. Kukaan tervejärkinen ei akkojen kanssa ole tekemisissä eikä tee lapsia tähän kovaan maailmaan kärsimään. Maailman meno vain huononee päivä päivältä ja jälkikasvu tulee kärsimään tulevaisuudessa todella ikäviä asioita. Oikeasti aidot moraaliset ihmiset eivät tee lapsia tähän maailmaan kärsimään. Jos maailma olisi parempi paikka elää, asia olisi toinen silloin.

    • häpeänsuomalaisia

      Jössees!!! tääl on tyhmää sakkia. Joku miesparka 10 vuotta kelaillu uskaltaisko selvittää isyytensä, tukea ja vinkkejä kysyäkseen tänne kirjoitti ni tääl aletaa vaa riitelee ja saivarteleen!!

      • 5+1

        Niin. MiesPARKA on 10 VUOTTA, siis KYMMENEN vuotta, kelaillu, onko toi mun lapsi... Voi kyynel.
        Nyt sen lapsen maailma kannattaa tässä vaiheessa romuttaa, että ehtii riittävän kauan miettiä, mitä hän teki väärin, kun isä ei rakastanutkaan, eikä välittänyt, ennen kuin alkaa ymmärtämään elämän raadollisuuden.


    • Isoisoäiti

      Suosittelen dna testiä,se on helpoin.
      Ehkä vaimosi ei tiedä itsekään kyseistä asiaa.
      Isoisoäiti

      • Papa Isi

        Kukaan ei ole tässä keskusteluketjussa ottanut esille asiaa, joka minua pelottaa; vaivaa; ja ahdistaa. Olen perinyt mielenterveyssairausgeenin, ja pelkään, että tyttäreni on minulta perinyt saman geenin. Olen rukoillut ja toivonut, että ei, ei minun geenivirhettäni tyttärelleni.
        Olen toivonut monet kerrat, että olisin vain "sosiaalinen" isä ja biologinen isä olisi ollut joku muu "siittäjä".
        Tämä on erittäin raskasta kantaa sielussani, rakastan lastani yli kaiken, en tiedä, kestäisinkö hänen sairastumistaan.
        Tämä on se toisenlainen aspekti. Lue ja tajua.


    • entä sitten

      Kymmenen vuotta olet kasvattanut häntä omana tytterenä, eiköhän ole turhan myöhästä alkaa testailemaan sukulaisuutta ! mites sitten JOS hän ei olekkaan omasi ?

      Koita vaan unohtaa asia

    • Poti-Vaari

      Itse kyllä selvittäisin asian. Ei siitä kenellekään mitään vahinkoa tässä vaiheessa koituisi. Kuitenkin jotkut asiat voisivat saada selityksensä. Pahimmillaan periytyvä mielisairaus.

      Tieto lisää tuskaa. Vai lisääkö? Varsinkaan jos olet lapsesi isä.

    • 7oikein

      1 kolmesta elättää käenpoikaa, 95% varma veikkaus sinä olet 1 heistä !!

    • jgoDSJGOPsjd

      Onneksi muistutan isääni ulkoisesti niin paljon ettei suvussa ole kenelläkään ollut koskaan epäilystäkään, kenen lapsia sitä ollaan :) Äidin piirteitä ei taas löydy ulkomuodosta ollenkaan :)

    • joopajoo

      Kuka näitä juttuja jaksaa lukea, en minä ainakaan.

      • Ylivaloittunut?

        Isyystestejä tehdään salaa ulkomailla.

        Suomessa syntyy vuosittain noin 1200 lasta joiden tietoja ei ole väestörekisterissä.

        Suomessa saattaa olla jopa 30.000 lasta joiden biologinen isä ei ole perheen isä.

        Kommentti. Testejä voi tehdä olkomailla salaa esimekiksi lapsen sylkinäytteestä, tai hiuksesta lähettämällä sen kirjekuoressa laboratorioon tutkimuksia varten

        Eräs isä epäili, että hänen vaimonsa synnyttämä kiharatukkainen, ruskeaihoinen lapsi ei voi olla hänen.
        Gynegologi tutki äidin alapään ja sanoi isälle.

        Kyllä sinä olet lapsen isä. Täällä on niin suuri aukko, että lapsi on päässyt ylivaloittumaan.

        Lue Hesarin uutinen, sekä muita aihepiiriin liittyviä uutisia.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sunnuntaisuomalainen Isyystestejä tehdään salaa ulkomailla/1135257363164
        ---------


    • Sä olet isä ja sillä hyvä.
      Mene dna-testeihin kun tyttö on tarpeeksi vanha ja ymmärtää sinun ajatuksesi. Siis noin 25 tai jotain...

    • Luulot pois

      DNA-testiin vaan kaikki epäilijät. Sittenpähän ei jää sijaa ainakaan luulotaudille.
      Olen sellaisen isän lapsi, jolla oli psyykkinen sairaus ja siitä johtuva luulotauti, että me kaikki lapset olimme milloin kenenkin muun miehen tekemiä. Isyystutkimukseen vaan tämä isä ei suostunut.
      Siinähän olisi mennyt pohja syytöksiltä.
      Äiti taas ei ollut elämässään ikinä ollut kenenkään muun miehen kanssa.
      Isä oli ehtinyt lennellä kukasta kukkaan ennen avioliittoa ja senkin aikana.
      Tämä kaikki on faktaa, mutta syyttelyt luuloa.

    • !!!!

      Voi tyttö parkaa! Jos äiti on tuollainen kuin kuvaat ja isä, joka on ollut isä10 v., ei halua olla isä. Mitä jää jäljelle? Yksinäinen onneton lapsi. Taas yksi lisää! No, mitäs sillä on väliä, onhan isä ja äiti onnellisia. Eiks vaan!!!!

      • !!!!

        Niin ja jos luulet ettei suhtautumisesi lapseen muutu, olet tosi naivi ihminen.


    • suru sydämmessä

      Sinulla oikeus selvittää isyys ihan laillisin keinoin vaikka vaimosi vastustaisi sitä.
      Itse näes ole kokenut sellaisen painajaisen että isäni koko ikäni jauhoi minulle että en ole hänen kakaransa vaan ole saanut alkuni kun hän oli vankilassa. Se tieto on minua kaivertanut siintä lähtien mutta olen jo sen verran iällä että sitä ei kait ole mahdollisuus enään selvittää vaan kantaa se taakka joten suosittelen mielenrauhasi vuoksi selvittämään asian .

      • 13579

        Onko sinulla sisarta tai veljeä? Muistaakseni sisarusten kautta voi sukulaisuuden selvittää. En tiedä onko yhtä varma tieto kuin suoraan vanhemman ja lapsen.


    • omoomoomo21

      aika negatiivista on asenne täällä.....kertooo kovista arvoista...ja tietysti omista kipeistä kokemuksista.....,mutta oispa tämä isä herännyt toimimaan jo silloin kun yrittivät lasta ja tuleva äiti haluaa vierasta....siinä kohtaa olisi varoituskellojen ei hääkellojen pitänyt soida .....,mutta tähän ,että tyttö olemassa ---tyttö joka itsekkin aikanaan haluaa tietäää totuuden ...jo tosiaan oman perimänsä takia -----elämässä tulee eteen kaavakkeita ,joissa kysytään suvun sairaudet .........tälle isälle toivoisin enemmän itsearvostusta...,mutta niin kuin tiedetään sekin johtuu monista asioista jotka on tapahtunut joskus .........lapset ovat syyttömiä sen tiedämme...eikä heillä koskaan liikaa rakkautta

    • verkkoapteekkiiin

      Heippa!
      Tässä JÄRKEVÄ vastaus KYSYMYKSEESI :)

      http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/352
      Verkkoapteekista saat siis tilattua näppärän isyystestin. En suosittele tilaamaan tuloksia kirjeitse vaan sähköpostiin, tai ainakin sitten kaverin luo jos kirjeitse.. Tiedät kyllä miksi. :) Tuolta vaan ohjeet lukemaan, turhaan niitä tänne kopioin :)

      Itse en ollut täysin samanlaisessa petostilanteessa kuin sinä, mutta jos tiedät, että asia vaivaisi sinua tulevaisuudessa, on parasta, että teet testin, niin pian kuin mahdollista! Mieti kuitenkin, ettei ainoa motiivisi ole vaan "kostaa" vaimolle lapsen kautta näpäyttämällä tätä..

      Uskon ja toivon kyllä että teet testin niin ei tarvii sitten enää ihmetellä kun lapsi on teini tai aikuinen. Rakkautesi lapseen ei kuitenkaan yhden testin perusteella muutu, kun tätä olet jo kasvattanut kuin omaasi :)

    • ÄLLITÄLLI

      Voi hyvö isä vai "isä". Verikokeet lapsesta ja sinusta, ja asia on ratkaistu. Miten voi olla mahdollista että olet miettinyt asiaa 10 vuotta ja vaimosi jatkaa samaa meininkiä. Mikä aisankannattaja ja tohvelisankari oikein olet. TEE ASIALLE JOTAIN, tuollainen puoliso olisi meikäläisen kohdalla saanut kyytiä vuosia sitten

    • miksei näin

      Parasta olisi että isyys tarkastettaisiin automaattisesti ja rutiininomaisesti jo synnytyslaitoksella ihan jo senkin takia että saataisiin kartoitettua perinnöllisiä sairauksia tai käykö vanhempi esim. lapsen elintenluovuttajaksi tms. Erilaisia testejä tehdään jo nyt, niin samalla vaivalla voisi selvittää tuonkin asian.

      Samalla säästyttäisiin myöhemmiltä paljastuksilta ja ongelmilta.

    • Clorian

      DNA testi on varma tapa mutta kannaitaisiko eka katsoa Veriryhmä? Jos ESIM sinä olet O ja lapsi vaikka AB et voi olla isä sillä yleensä veriryhmä on periytyvä...

    • F

      Verirymistä voi päätellä esim. jos molemmat olette O niin lapsikin on O tai niin kuin Clorian aiemmin totesi. Mutta aika kaukaa haettua,

    • 11+15

      Lapset tässä kärsii eniten.

      Pettävä vaimo, epäluuloinen mies.

      Totuus on kaivettava esiin tai sitten kuopattava ikuisiksi ajoiksi.

    • KillerKitty

      Voit olla isä, ilman että olisitte edes samaa sukua.

    • 20+14

      Heitä akka pihalle jos ei oo oma lapsi, siinä sitte oikee elatusvelvollinen voi maksaa takautuvasti kaikki elatukset ja muut roskat ni saa tytär pullaa suuhun.

      Lapsille voit sitte syyllistää äitiä, että niistä kasvaa ikuisesti katkeria petturi äidille, ja hommaavat kunnon miehen eivätkä makaa ristiin rastiin.

    • 14+15

      Hei AP.

      Onko sinulla tiedossa kuka sinä olet? Ihminen oppii varttuessaan ajatuksia ympäristöltään, ja nämä ajatukset määrittelevät hänelle mitä hänen elämässään tulisi tehdä ja minkälainen olla, jotta täyttäisi olemassaolevan ajatusmallin mukaiset kriteerit "kunnollisesta" ihmisestä. Toisis sanoen ihminen oppii käsikirjoituksen elämälle ja hän alkaa esittämään sen mukaista roolia.

      Tämä ajatusoppi alkaa niin varhain, että ihminen ei yleensä ole edes tietoinen siitä että esittää roolia, vaan hän uskoo olevansa se henkilö joksi hänet kasvatettiin.

      Pääsemällä eroon opituista ajatuksista/roolistaan, näkemys asioihin muuttuu paljon, ja täytyy lisätä että positiivisessä mielessä. Katso hyvä kirja jonka avulla sen voit tehdä. www.alkuajatus.org

    • nassauttaja

      kannattaa lähteä lätkimään varmuuden vuoksi-muuten et saa ikinä rauhaa.tyttö ymmärtää kyllä,jos jätät hänelle kirjeen.

    • Äippä <3

      Jos asia vaivaa kovasti niin kannattaa varmaan sitten tilata sellanen kotitesti.. Ei sun tarvii siitä vaimollesi kertoa asiasta välttämätää. Mutta kannattaa kyllä miettiä tarkkaan miten suhtaudut tyttöön joka on tähän asti ollut tyttäresi. Miten se vaikuttaa lapseen jos sinä alatkin suhtautumaan häneen toisin. Tosin, mielestäni sinulla on oikeus tietää totuus. Jos tyttösi joutuu vaikka onnettomuuteen ja tarvii veren siirron, niin silloin tarvitaan isän verta...viimeistään siinävaiheessa totuus selviää. Mutta toivottavasti koskaan ei sellaista tilannetta tule.

      http://www.dna-testit.fi/fin/dna-testit?gclid=CNDHu-y9xrACFQE4cgodMhjInQ

      http://www.dna-testit.fi/fin/dna-testit?gclid=CNDHu-y9xrACFQE4cgodMhjInQ

      http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/27/products_id/351

      Tuolla ainakin oli paikkoja mistä voi tilata isyystestin.

      Mutta mitä vaimosi sanoisi jos kysyisit asiaa häneltä vielä? Onko sinulla ja lapsella yhteisiä piirteitä...silmät, nenä. suu, hiukset tms...eleet ilmeet yms. JOs lapsi on sinun niin onhan hänessä varmaan joitain samoja piirteitä kanssasi.

    • tee testi

      Perhesalaisuudet rasittavat kaikkia perheen jäseniä, voivat aiheuttaa jopa kipuja/masennusta muuta oireilua.

      Parempi selvittää asiat niin kuin ne ovat. Ei tee tyttärellesi hyvää, jos katselet häntä epäillen. Tyttö aistii jo, ettei kaikki ole kohdallaan. Totuus voi tehdä hyvää kaikille ja selkeyttää kuviota.

    • dehtsr srh

      Tuskin olet lapsesi isä jos sitä pitää ihmetellä. Avioero vaan ja uus ämmä kehiin.

    • Järkyttynyt

      Olen totaalisen järkyttynyt puolestasi...

      Ihmettelen vain, miten jaksat olla noin pahan naisen kanssa? Rakastatko todella häntä niin paljon, että pystyn antamaan anteeksi kaiken tuon? Toivottavasti olet miettinyt asiaa...

      Tuollainen nainen tuskin on sinun arvoisesi...

      Toisaalta mikä minä olen sanomaan, kun en sinua tai häntä tunne... Mutta kannattaa kuitenkin miettiä...

      Voimia sinulle! Tuo on varmasti todella rankkaa... Ihan sattuu pelkkä ajatuskin... =,(

      • ei niin järkkyä

        Minä mietin tätä. Minä ajattelin aiemmin tuolla tavoin. Elämä on vähitellen opettanut minua anteeksiantavammaksi. Minä en ole aina ollut varma miesystäväni uskollisuudesta ainakaan miesten suhteen. Mutta minulle kuitenkin merkitsee eniten se, että hän kulkee elämän minun kanssani. Meillä oli myös erovaihe jona aikana minulla oli toinen (jälkeenpäin olen katunut sitä, että ylipäätään erosimme). Hän antoi sen anteeksi minulle. Olen sitä mieltä, että mitä vanhemmaksi ja kypsemmäksi ihminen kasvaa ja kehittyy, sen anteeksiantavampi hänestä tulee. Toista ihmistä ei voi omistaa mutta toiselle voi antaa parannuksen mahdollisuuden. En ymmärrä, että jos asia on anteeksiannettu 10 vuotta sitten, niin miksi se nyt otetaan esiin...


    • 4g43f
    • neuvoja!

      En ymmärrä tollasella ei oikeestaa mun mielestä ei oo väliä! Jos otat esim adoption
      ni onko se sitte nii kamalaa kun se ei ole sinusta peräisin?? Mutta jos tietäisit että lapsi ei ole sinun niin häipyisisitkö?? Koska oon ite ollu semmosessa tilanteessa että mun äiti eros ja meni toisen luo ja tuli takas ja mä synnyin isäni(ei biologinen)on ollut kumminkin isäni kokoajan ja emme ole tippaakaan saman näköisiä! Mutta
      kun olin 4v. biologinen isä kuoli. Ja kyllä minun(ei biologinen ) isä silti pystyy rakastamaan minua yhtä paljon kuin siskojanikin. Joten ÄLÄ jätä lastasi vaikka hän ei olisi sinun biologisesti sillä ei ole väliä onko hän sinun biologisesti vai ei koska joka tapauksessa hän tarvitsee isän!

    • dna testit

      dna testit voi käydä ottamassa heti syntymisen jälkeen ja todeta onko lapsi
      todella oma jos akan petollisuutta epäilee.
      Briteissähän oli yks 5 lapsen isä ja kun tuli ero ja riittaa elatusmaksuista dna testien ansiosta todettiin että vain yksi oli hänen ja kaikilla 4 :llä muulla oli jokaisella eri isät.

    • kyllänäinon

      Suurin osa elättää toisen miehen lapsia omana jälkeläisenä. Kun nainen haluaa lisääntyä, niin ottaa useita miehiä tai monesti yhden minkä on valinnut. Isyystesti pitäisi olla pakollinen Lain kirjaan merkitty velvollisuus, mutta kun pitää suojella naisia, niin ei ikinä tule kirjatuksi tämä asia. Olen ilmoittanut avovaimolleni että en myönnä isyyttä ennen kuin isyystesti on suoritettu, jos hän sen kieltää, niin silloin en häntä voi enää uskoa asiassa ja lapsi jääköön yksin, kyllä sitten "löytyy" se oikea siittäjä ja maksakoon omat jälkeläisensä.

    • asia vireille

      Tuosta asiasta ehdotus miesasiain valtuutetulle kansanedustaja uotille palautetta
      niin voi saada pakolliset isyystestit heti syntymän jälkeen ennen tunnustusta

      • kylnäinon

        Tämä ei mene ikiniä läpi koska naiset pitää vanhaa lakia yllä heidän suojaksi että ei tartte myöntää asian laitaa. Naisten homma on tehty tässä maassa jotta miehet nujerretaan akkainvallan alle.


    • asia vireille

      Asiaan on tulossa muutos.Vanha laki on jäänne menneisyydestä ja uudesta on tehty lakialoite jossa selvitetään myös testien mahdollisuus jotka on nykyyään halpoja ja helppoja.Korjaus että miesasioita hoitaa uotila ei uoti.

    • tasa-arvo?

      Kaikihan lainsäädäntö mikä koskee isää ja lapsia on jostain 70 luvulta.
      Tämähän on täysin feministinen järjestelmä ja suomalaiset miehet suoraan sanottuna nössöjä. Näistä isien kokemista vääryyksistä jopa lainsäätäjät ovat hiljaa.
      Kyllä hömpän pömpästäkin pidetään parempaa huolta:turkistarhaus, saimaan norpat yms.Gutzeninakin puhui muutama vuosi isien oikeuksista mutta mitään ei ole tapahtunut!!

      • turhsanoomit

        Kusenina vain kalasteli ääniä noilla puheilla.


    • tyhmä_isukki

      Melko Tyhmä äijä jos uskoo muijaa ilman dna-testejä!!!

    • testiä odottava

      Ite just äskettäin tilasin sylkinäytteeseen perustuvan DNA testin hintaan 175euroa. Sen saa avoliitossa elävä tosin lasten valvojan lähetteellä teettää ilmaiseksi (verorahoilla) oikeusgeneettisen isyystutkimuksen yksikössä. Mutta en jaksanut odotella kun kestää niin kauan saada aika lastenvalvojalle ja sitten vielä aika labraan ja sitten vielä odottaa tulosta 1-2vk.
      Avioliitossa elävillä miehillä ei ole oikeutta isyystesteihin lasten valvojan kautta vaan isyys on automaattisesti aviomiehen. Kannattanee tehdä lapset avioliiton ulkopuolella vai?
      Ihmettelen kyllä niiden ihmisten hyväuskoisuutta, jotka omasta vapaasta tahdostaan allekirjoittavat isyyden tunnustamisen ilman DNA testiä. Kun kerran on sen tyhmyyden mennyt tekemään niin isyyttä ja elatusvelvollisuutta on miltei mahdoton kumota. Kyllähän ihmiset tosin lapsia adoptoivatkin että eihän tällä DNA:lle kaikille niin suurta merkitystä ole.
      Itselleni on tärkeää saada varmuus asiasta koska en halua että epävarmuuteni asian suhteen vaikuttaa siihen, millä tavalla isyyttäni harjoitan. Lapsi haistaa taikka vaistoaa herkästi sen, uskaltaako isä rakastaa "kuin omaa lastaan", vai pälyileeko kummalla ilmeellä aina silloin tällöin.

      Lievästi jännittää, ylihuomenna saan testisetin kirjeenä kotiin, sitten vastaus tulee 5:ssä päivässä. Huhhuh.

      • ulkomaillanäintiedän

        Oikein tehty. Aivan järjetöntä että ei ole perusoikeus, mutta tässä taas suojellaan tämän maan uskottomia naisia.
        Elämäni maailmalla viettäneenä voi kertoa teille miehille sen että Suomalaiset ja nimenomaan Suomesta tulevat naiset ovat erittäin tunnettuja joka paikassa siitä että heiltä saa paljon, ilmaiseksi ja kyltymättömästi sekä myös käyttäytyvät rajummin kuin ilolinnut joka paikassa ja vieläpä ilmaiseksi ja nauravat kotimaan ukoille.
        Ei ne lapset teidän ole KUIN sattumalla.
        Ottakaa edes oma dna testi jos uskallatte, suurin osa pelkää akkavaltaa ja asuntolainoja ja on nössöjä, sen takia nää naiset teitä kyykyttää ja nussii muualla. Järki käteen, ette te sissimetsässäkään keneenkään luota jos et 100% varma ole!


    • Typerätäijät

      Onko vaimosi/avovaimosi käynyt "tyttöjen kanssa" hotellireissulla, ulkomailla tai ns risteilyllä 1-2kk sisällä "yllättäen" tai "tapahtuneen" raskaaksi tulon aikoihin tai jälkeenpäin katsoen mukamas keskosaikana syntynyt mutta täysikasvuisena? Älä ole tyhmä, järki käteen eikä se kyrpä, faktat pöytään ja testit tulemaan!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe