Apua, 13v ja raskaana.

Hädässä oleva

Joo eli ihan ekaks ei tarvii tulla tänne haukkumaan yms. tarviin nyt oikeesti apua. Eli noin 2 kuukautta sitte olin neljän pojan kanssa sängyssä samana iltana ja ei käytetty kortsua. No nyt pari kuukautta myöhemmin mulla on ollu aamupahoinvointia yms. joten tein raskaustestin ja mikäs sieltä tuli muukuin POSITIIVINEN. Nyt ongelma on se että haluisin tehä abortin, mutten uskalla kertoo äitille ja en tiedä kuka tän lapsen isä on?
Auttakaa en oo valmis äidiks vaikken tiiä pystynkö tekemään aborttiakaan. Onko kokemuksia? millaista ois olla äiti näin nuorena tai jäikö abortista jotain traumoja tai sellaista?

81

3550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vittu...

      joo tapa ittes

    • Hädässä oleva

      Hei mua ei kiinnosta lukea tollasia kommentteja missä käskette tappamaan, ? voit mennä muualle. Mä tarvitsen nyt apua

      • Anonyymi

        Ilmoitus poliisille , kaikki isä ehdokkaat on syyllisiä rikokseen, rikoksen laatu riippuu henkilöiden omasta iästä ?


    • Hupuna

      Hei, millaiset olisivat edellytyksesi pitää lapsi? Tarkoitan tukiverkostoa ja vanhempiesi varallisuutta

      • Anonyymi

        Kenelläkään 13 vuotiaalla ei ole edellytyksiä leikkiä äitiä,Abortti


    • Hädässä oleva

      Mulla on kyllä tosi läheiset välit mun perheen kanssa, mutta äiti kyllä suuttuis tosi paljon jos se tietäis ja se haukkuis huoraks. Mun kaverit pitää mua kans huorana, mut ihan sama ja isällä on joku oma firma ja ois meillä rahaa siihen vauvaan.

      • huora joo

        No, huorahan sinä olet, jos tuon ikäisenä makaat monen kaverin kanssa. En ihmettele yhtään mainettasi. Ei sinusta ole äidiksi, tee abortti - eipä tarvitse viattoman lapsen kärsiä!


      • ....
        huora joo kirjoitti:

        No, huorahan sinä olet, jos tuon ikäisenä makaat monen kaverin kanssa. En ihmettele yhtään mainettasi. Ei sinusta ole äidiksi, tee abortti - eipä tarvitse viattoman lapsen kärsiä!

        Huora=harrastaa seksiä maksusta
        Lutka=harrastaa seksiä useiden kumppanien kanssa lyhyellä aikavälillä


    • Lapsi saa lapsen....

      Musta vähän tuntuu että te kaikki nuoret teinit jotka olette raskaana olevia, niin te ette edes tajua minkälaista on olla äiti. Te kuvittelette että se olisi helppoa, mutta lapsi tarvitsee paljon hoitoa - yms. Ja muutenkin minusta on tyhmää edes hankkia noin nuorena lasta, ( tosin sinun osalla tämä kävi vahingossa), mutta silti pitäisi vähän varoa mitä tekee!!! Eikä hypätä joka miehen kanssa sänkyyn. Jos lapsen meinasit pitää niin onnea vaan sulle.. lapsellasi ei tule olemaan kovin hyvä nuoruus. huhuh. sairasta toimintaa.

    • Nykyajannuoriso NOT

      Taidat olla jonkinsortin rehvastelija? "Kaverit sanoo mua huoraks, mut ihan sama!" Hmm, sinusta ei tule äitiä, vielä. Ei ehkä koskaan. Hyppää kaivoon, lapsesi ei todennäköisesti haluaisi edes syntyä tai tulisi ainakin sitä katumaan.

      • Voimia

        Esikoiseni on nyt iältään 11kk ja itse olen nyt 14.Olin 13 kun sain lapsen.Sinun kannattaa kyllä harkita vielä aborttia ja kertoa vanhemmillesi.Mutta olen pärjännyt ihan hyvin.Suurimman osan kavereistani kyllä menetin mutta mielestäni voisit pitää lapsen

        Ja kun lapsi syntyy voi tehdä dna testin niin isäkin selviää.
        Voimia :)


    • Omg

      Oot sä ihan sekasin? Hei sä oot 13 vuotias.. Ja oot saamassa lapsen , etkä tiedä kuka on isä, etkä edes tiedä miten kasvattaa lapsi kun itsekin olet vielä sellainen. Suosittelen, että kasvat ensin aikuiseksi ja harkitset ehkä sitten sitä lapsen hankkimista.

      • SAIRAS PENTU

        Siis MITÄ VITTUA ???? sä ooot 13 v???? voi helvetti , sulle ku antas lapsen niin menisit sen pennunki kaa varmaan jonku 5 kimppaan, hyi vittu mikä huoraaaaaaaaaaa oikeesti... mikä vittu teitä teinejä vaivaaa ?!?!! :D


      • .......
        SAIRAS PENTU kirjoitti:

        Siis MITÄ VITTUA ???? sä ooot 13 v???? voi helvetti , sulle ku antas lapsen niin menisit sen pennunki kaa varmaan jonku 5 kimppaan, hyi vittu mikä huoraaaaaaaaaaa oikeesti... mikä vittu teitä teinejä vaivaaa ?!?!! :D

        Mikä tost tytöst tekee huoran?


      • sinulle sairas pentu
        SAIRAS PENTU kirjoitti:

        Siis MITÄ VITTUA ???? sä ooot 13 v???? voi helvetti , sulle ku antas lapsen niin menisit sen pennunki kaa varmaan jonku 5 kimppaan, hyi vittu mikä huoraaaaaaaaaaa oikeesti... mikä vittu teitä teinejä vaivaaa ?!?!! :D

        Toi tyttö pyys apua! Siisapua! Mikä ei menny perille se on 13 v. Miettikääpä että tuon ikäinen tyttö saa lapsen mutta te vain tallotge häntä maahankuule onhan toi aik kuvottavaa mutta oletteko nyt ite paljonkaa parempia?! Niille joilla ei vieläkään memmyt siihen kalloonsa tää juttu vois vaikka pitää sen turpansa kii


    • 50v

      Nimimerkki Lapsi saa lapsen... Millä perusteella luulet että aloittaja kuvittelisi äitinä olon helpoksi? Tai kuvittelisi että lapsi ei tarvitsisi hoitoa?
      Kaikkihan meistä tekee virheitä, onhan sänkyynhyppiöitä ja vahingossa raskaaksi tulevia iäkkäämmissäkin kuin 13v. Miten voit ennalta tietää että lapsella ei tulisi olemaan kovin hyvä nuoruus?
      Suomessa on myöskin hyvät sosiaalituet ja lapsen hoitoon saa tarvittaessa. Mikä oli siis pointtisi?

      • 50V vastaus sulle.

        Minun pointtini oli se, että noin nuorena pitää elää ensin oma nuoruus ennen kuin tuo uuden elämän tähän maailmaan. En sano sitä etteikö nuoret ajattele sitä että miten pärjäisivät lapsen kanssa ja yms. Minun pointtini on ja tulee olemaan se, että nuorena ei piru vieköön hommata mitään lapsia!!! Eletään eka oma elämä ja tehdään virheitä niin paljon että opitaan kunnolla, ja sitten kun saadaan se pirun lapsi niin sitten osataan kasvattaa se kunnolla!! Kokemuksen kanssa ! Hemmetti .


      • Nyt hyvät ihmiset...

        ...ymmärtäkää, että tyttö pyysi apua ja vielä ilmoitti itsekkin tietävänsä, ettei 13-vuotias ole vielä tarpeeksi vanha äidiksi! Eli antakaa sille apua älkääkä haukkuko! Onko pakko kommentoida jos ei oo muuta asiaa kuin,että tyttö on huono äidiksi jne?!
        En itse pysty auttamaan sua, mutta jaksamista ja ehkä mutsille kannattais kertoo, vaikka en itse ainakaan uskaltais.


      • Anonyymi

        Nimenomaa,hyvät sosiaalituet,sillähän suurin osa ratsastaa suomessa.Ja töissäkävijät maksaa viulut...


    • Nykyajan nuoret...

      Abortti on mielestäni oikea vaihtoehto kaikille alle 25-vuotiaille!!!

    • Käännä ruoria

      En tiedä mitä sanoa, mutta täällä lemahtaa, nimittäin 13-vuotiaan kakaran aknehiki. Yök.

    • 50v

      Huutomerkkejen käytöstä paistaa kypsymättömyytesi ajatella asiaa monelta kannalta ja keskustella rakentavasti. Kuulut siis abortin eli lapsen tappamisen kannattajajoukkoon

      • Joku paranoidi?

        Hei sinä 50V eukko/ukko. Minä en todellakaan ole abortin puolella, En todella! Sinusta taas huomaa ,että sinulla on paljon ennakkoluuloja ihmisiä kohtaan jo kun luet toisen tekstiä. Päättelet omia johtopäätöksiä pienen pienillä aivoillasi.. Sinä taidat olla jonkin sortin uteliaita/tylsiä ihmisiä, kun käyt 50V vielä suomi24 kirjoittelemassa mielipiteitäsi toisten keskusteluihin.. Luulisi, että vanhat ihmiset alkavat jo nauttimaan elämästä kunnolla..


      • tuuli vei sylistä24

        Yksi tapaus nainen sairastui kohtuyulehdukseen ja antoi abortoida lapsensa 37- vuotias ei enää mikään teini. Antoi toisten ymmärtää, että oli pakko. Se on lapsen tappamista eikä 13- vuotiaan lapsen sekoilut. Ei varmasti ymmärtänyt tekojaan.


    • Pakarat kuntoon
    • Haisee huoralle.

      Siis hei oikeesti mieti vähän mitä oot tekemässä.. Lapsen saaminen on iso juttu.. ei mikään pieni paska. Mitä vittua sun päässä liikkuu ku meet 4 miehen kanssa sänkyyn?! oot joku idiootti pikku teini joka on niin vitun idiootti että tollaset pitäs oikeesti lähettää atrian lihatehtaalle!!!!!!

    • Antaa apua

      Hei miettikää vähän mitä tänne kirjotatte13 v. tyttö tulee pyytämään apua kertoen rehellisesti et mitä on tapahtunu, ja sano ettei uskalla kertoa vanhemmilleen joten pyytää muilta ihmisiltä apua. Kaikille sattuu elämänsä aikana virheitä mitä katuu, enkä usko että kyseinen tyttö odottaa innolla lastaan. Siis just tälläisiä hiton kusipäitä koko vitun suomi on täynnä kun on heti haukkumassa huoraksi ja idiootiksi, ehdottamassa itsemurhaa ja arvostelemassa!

      Neuvoisin vaan että kerro nyt edes tästä vanhemmillesi. Äitisi on kokenut raskauden ja synnytyksen, hän osaa varmasti parhaiten auttaa. Tsemppiä jatkoon!

    • ...

      Onko tämä, joku huono vitsi vai? miten 13-vuotias ei tajua käyttää kondomia? ja ollut mukamas 4 pojan kanssa? enpä usko. Lapsella ei kyllä kovin hyvät mahdollisuudet ole,kun olet itsekkin,vielä lapsi ja luulenpa etteivät vanhempasia asiasta pidä,vaan voivat käskeä sun tekemään abortin. En usko,että vanhempasia alkavat lastasi kasvattamaan,kun on vielä sinäkin kasvatettavana ja koulut käymättä.

    • Hädässä oleva

      Tämä ei ole vitsi, olen tosissani. Luulin että pojilla oli kondomi, mutta eipä näköjään ollut... Mutta päätin eilen jo, että aijon pitää vauvan, en tahdo tappaa. äiti lupasi auttaa minua ja ymmärsi minua oikein hyvin, en vain ensin uskaltanut sanoa hänelle mitään, mutta ihan hyvin hän asian otti.. Onneksi kaikki on nyt hyvin, kiitos teille jotka yrititte auttaa..:)

      • .

        No haloo! Kyllä sun pitää katsoa,että niillä on kondomi päällä ennen,kun alat mitään harrastamaan pojan kanssa! Olisit kyllä voinut e-pillereitäkin hankkia,kun kerta aiot seksiä harrastaa. Oliko kenties ne pojat sua vanhempia ja käyttivät sua vain hyväksi? Vähän kyllä luulen...


      • 6543

        on jo kummat vanhemmat kun antavat sinun synnyttää, silloisen seurustelu kumppanin kanssa vanhemmat pitivät kauheen alamölöön vaikka oltiin jo 21 vuotiaita ja silloin epäillin että naisystävä saattoi tulla raskaaksi.

        On jotkut vanhemmat hyväksyväisiä lapsi raskautta kohtaan, voi helkutti soikoon!


    • plaah,,,,,,,,,,,,,,,

      provoa taas pukkaa...

    • hädässä oleva

      anteeksi kuina??

    • Jeesu34324

      Trolli

    • cra ev ctrea

      Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettet ole vielä valmis äidiksi.
      Sitä silloin 13vuotiaana luulee olevansa tosi kypsä, vaikka on kaikkea muuta kuin sitä..
      Itse tulin 16vuotiaana äidiksi ja olen kohta 18vuotias, ja en todellakaan suosittele kenellekkään. En kadu päätöstäni, mutta elämäni rankkaa. Saati sitten 13vuotiaana.
      Olet 13vuotias. Olet vasta saavuttanut teini-iän, etkä edes voi ymmärtää mikä sinua odottaa.Siksi nyt kokemuksestani kerronkin, että jos pidät lapsen, sano heihei nuoruudellesi, kavereillesi ja vapaudellesi.
      Mieti tarkkaan mitä teet, ja muista, että on kolmaskin vaihtoehto kuin abortti tai lapsen pitäminen - adoptio.

    • Äiti19v

      Voi sinua, olen pahoillani puolestasi. Päätöksen tekeminen on hankalaa, uskallusta kertomiseen tarvitaan ehdottomasti! tiedän miten hankalaa se on! itse kerroin äidilleni 18-vuotiaana olevani raskaana ja hän oli aivan pöllämystynyt asiasta. Sanoi, että hän teki iässäni abortin, mutta minä en tehnyt. Välillä on rankkaa, mutta onneksi itsellä on jo peruskoulu takana ja ammattikoulua jäljellä yksi vuosi. Sinulla vielä peruskoulua jäljellä toinen aste. En sano etteikö se ole mahdotonta, mutta mieti sitä mitä haluat elämältäsi!
      Toivon, että muut ihmiset täälläkin kunnioittavat päätöstäsi! Älä ajattele, että tapat lapsen jos teet abortin. Vaan annat itsellesi vielä toisen mahdollisuuden. Sinulla on vielä monta vuotta elämässä aikaa tehdä lapsia, ja sen miehen kanssa, jota rakastat.

      • mielipiteensä kullak

        MINUN mielestä kaikenlaiset eliöt, joilla on sydän ja sen elämä keskeytetään se myös on tappamista.. Alkiolla alkaa sydän sykkiä 4:n viikon ikäisenä ja minulle tämä on silloin myös tappamista.

        JA HUOM! TÄMÄ ON VAIN MINUN MIELIPIDE!


    • Kaikella on aikansa

      No, jos tää on todellinen, eli olet raskaana. Ei sun tarvii kuin ottaa puhelin käteen ja soittaa.

      Soittaa terveuskeskukseen ja sanoa asiasi. Silloin sinä pääset raskaudenkeskeytykseen, ja jos haluat niin vanhempasi eivät tiedä siitä mitään.

      Ja sinä voit jatkaa elämääsi, mutta muista kuitenkin ehkäisy.

    • lapsuus lapsille

      Minun serkku oli 14 vuotias kun sai ensimmäisen lapsensa. Nyt kaksitoista vuotta myöhemmin kun hänen kanssaan keskustelin hän sanoi että hänen vanhempansa tytön kasvattivat vaikka hän siinä jotenkin yritti mukana olla. Hän ei edelleenkään osaa suhtautua tyttöön kuin olisi hänen äiti vertasi sitä enemmänkin sisarus suhteeksi.
      En halua lytätä kenenkään haave kuvia mutta ajatelkaa nyt asiaa syntymättömien lapsien kannalta, kuinka paljon enemmän on antaa lapselle kun itse on elänyt ensin lapsuuden ja nuoruuden saaden elämästä kokemusta ennen kuin on jo vastuussa toisesta ihmisestä.

    • huomionhakunekakara.

      hahah voi vitun trolli, tapa ittes :)

    • Aikuin3n

      Tee abortti.
      1. Soita oman kuntasi terveyskeskukseen ja varaa aika.
      Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus ja se koskee myös ala-ikäisiä.
      2. Sitten kun olet keskeyttänyt raskauden, pyydät saada e-pillerit tai jonkin muun ehkäisyvalmisteen ettei vahinkoa tule uudestaan.
      3. Sitten lopetat päihteiden käytön myös.
      4. Mene kouluterveydenhoitajalle ja sano että tarvitset apua.
      5. Ei ole normaalia että 13-vuotias harrastaa seksiä neljän pojan kanssa.edes yhden pojan..
      eikä ole normaalia että oma äiti haukkuisi huoraksi eli joku elämässäsi mättää..
      6. Ja jos haluat tulevaisuudelta muutakin kuin ongelmia ja huolia niin ota itseäsi niskasta kiinni nyt ja keskity koulunkäyntiin ja vaihda kaveripiiriä.
      Ei ole hienoa olla huora, se ei ole meriitti.. teininä sitä pitää ehkä hyvänä ja hauskana juttuna, että eletään ja kokeillaan..dokataan ja harrastetaan seksiä ties ja kenen kanssa...sitä kerkee tekemään aikuisenakin..

    • ------

      Sinulle nim. Aikuin3n:

      Hän on tehnyt jo päätöksensä, älä yritä käskyttää äläkä hauku. Asiat eivät ole yksinkertaisia, eikä ne tuollaisilla "elämänohjeita nuorille huorille" listoilla parane.
      Tosi "aikuista". Häntä pitäisi kannustaa adoptioon eikä aborttiin.
      Mutta jos hän päättää pitää lapsen, oma on elämänsä, miten se sitten ikinä sujuukaan.

    • Aikuin3n

      Minkä päätöksen tämä lapsi on jo tehnyt? En valitettavasti lukenut koko ketjua enkä kyllä nyt enää jaksakkaan..
      Minä _en_ haukkunut tätä lasta, itsehän hän sanoi että kaverit kutsuvat häntä tällä nimellä joka olikin tuosta tekstistä siivottu..ja sanoi että jos kertoisi äidillensä niin äiti sanoisi häntä edellä mainituksi.. eipä tulisi mieleenkään kutsua lasta h******ksi...kerroin vain ettei se ole meriitti josta olla ylpeä..
      miksi ihmeessä tätä pientä ihmistä tulisi kannustaa adoptioon? Voisitko kertoa minulle? Miten adoptio on parempi kuin raskauden keskeytys? Todennäköisesti tälle nuorelle rankempi kokemus kuin abortti.. Jos ainoa perustelusi on tämä ikuinen fraasi "abortti on murha" niin älä turhaan edes lähde kirjoittamaan..Itse pidän jo olemassa olevan lapsen elämää ja tulevaisuutta tärkeämpänä..
      Abortissa otetaan pari lääkettä, ollaan kivuliaita päivä, kaksi ja sairaslomalla muutama viikko, jos sitäkään ja kukaan, kelle ei asiasta kerro, ei tule asiaa tietämään ja lapsi saa jatkaa elämäänsä normaalisti.. raskaudessa ja adoptiossa tyttö joutuu käymään läpi raskauden ja synnytyksen tuomat muutokset kehossa, kaikki saavat tietää raskaudesta koska sitäpä ei oikein salatakkaan.. Vielä kun lapsen isä mahdollisesti tulisi selville ja vastustaisi adoptiota niin mitäs sitten keksittäisiin?
      En varmaan ole väärässä sanoessani että tämän tytön elämässä ei ole asiat kohdillaan ja hän tarvitsee apua saakseen elämänsä kuntoon niin että tulevaisuus on jotain muuta kuin hankaluuksia...tiedän kyllä työni puolesta mistä puhun..
      13 vuotias lapsi ei ole kypsä huolehtimaan vauvasta ja se nyt on ihan päivänselvä asia...

      • ------

        Anteeksi, ymmärsin "haukuntasi" väärin. Lukaisimpa vain, että sanoit "Ei ole hienoa olla huora", mutten yhdistänyt sitä ap:n tekstiin tai muuhunkaan.

        Ap itse sanoi, ettei halua TAPPAA LASTA, vaan pitää sen. Joten todellakin vetoan siihen iän ikuiseen "abortti on murha" fraasiin.
        Siksi häntä pitäisi kannustaa adoptioon, silloin hän ei tapa lasta, vaan (todennäköisesti) antaa sille paremman elämän kuin itse pystyisi tarjoamaan.

        Ps. Henkilökohtaisesti en usko aborttiin kuin äärimmäisissä olosuhteissa, enkä halua kenellekkään sitä omantunnon tuskaa, että olisi tappanut lapsen. Varsinkaan noin nuorelle, kuka ei voi edes kunnolla ymmärrä mitä on tekemässä, hän saattaisi joutua katumaan sitä koko loppu elämänsä.


    • voi pyhä helvetti ! tietäisitpä vaan,mihin olet ryhtymässä,itse olin myös raskaana 13 vuotiaana,mutta sain kaksoistytöt.nyt kun olen 15,olen mm.menettänyt monta hyvää kaveriani,en saa todellakaan yhtä helposti töitä kuin lapsettomana,olen joutunut vaihtamaan 3 kertaa yläasteella pelkästään koska minulla on kaksi lasta,ja näiden lisäksi,joudun asumaan nykyisen kihlattuni ja avomieheni kanssa,koska minun piti muuttaa pois kotoa,kun tulin raskaaksi. mieheni on nyt 21 joten sain juuri ja juuri muuttaa yhteen hänen kanssaan. mutta en vaihtaisi lapsiani mihinkään,kun olen niitä 9 kk sisälläni kantanu ja synnytyksen kestänyt,ollut koulussa raskaana,sekä joutunut monta kertaa kouluun tuomaan molemmat lapseni,mutta heidän elämänilonsa on minulle kaikki kaikessa,en vaihtaisi heitä mihinkään

      • -

        Toivon oikeasti, että tämä oli provo. 15-vuotias, kaksi lasta, 21-vuotias mies? Lakikin jo kieltää alle 16-vuotiaan ja yli 18-vuotiaan välisen suhteen, vaikka kummatkin olisivat siinä omasta tahdostaan.


    • 20v_Aikuinen?

      Ei hohho.. Mihin tää maailma on menossa? Itse leikin 13 vuotiaana vielä leikin pikkusiskojeni kanssa metsässä ja autoin äitiä leipomaan pullija.. Eikä seksi edes käynyt mielessä! Itse miustan kun olin tuossa iässä halusin kauheasti hoivata ja auttaa, jolloin hankittiin perheeseen koiran (ei siis omaa lasta). En itse pitäisi lasta 13 vuotiaana vaan tekisin abortin tai adoptoisin pois. En vieläkään tunne olevani valmis äidiksi, koska voin just ja just elättää itseni opintojen ja oman vuokra-asunnon kanssa. En voisi elää sillä taakalla että olen antanut vanhempieni hoitaa minun "vahinkoani" koska on opintoja jne!
      Nohh.. Itse tehköön miten lystää, Tsemppiä kiutenkin!

    • Töttöröö vaan!

      Missä ihmeen hädässä sinä nyt olet?
      Ilmoitat poliisille vain alaikäisen hyväksikäytöt, hommaat pojat linnaan, pääset itse huostaanotetuksi, vanhempasi joutuvat selittämään, miten voi 13-vuotias käyttäytyä noin törkeällä tavalla ja vielä sitten kehuskella asialla.
      Olet osannut hankkia raskaustestin, kyllä osaat mennä terveyskeskukseenkin.

      Sinä et ole missään hädässä, vaan olet kirjoittanut provon, johon nyt kaikki teinit antavat muka hyviä vastauksia.

      Jos tämän päivän 13-vuotiaat tosiaan käyttäytyvät kuin prostituoidut, niin elämä murjoo aika nopeasti.
      Lapsesi otetaan huostaan suoraan laitokselta, joten älä hättäile. Kuvitteletko tosiaan, että Suomessa 13-vuotias saa pitää lapsensa?

      • no huhhuh

        Sinuna pitäisin pääni kiinni, jos et edes faktoja tiedä.
        Jos on sattunut tulemaan 13vuotiaana raskaaksi, ei tarkoita että olisi prostituoitu tms, tai että elämä murjoisi.
        Seksi, kuten masturbointi ja erilaiset kokeilut kumppanin kanssa sattuvat kuulumaan JOPA 13vuotiaiden elämään, jossain määrin. Toisilla enempi, toisillä vähempi.
        Toiseksi KYLLÄ, 13vuotias saa pitää lapsensa Suomessa! 13vuotiaan lasta ei oteta huostaan suoraan laitokselta jos siihen ei ole aihetta, ei todellakaan.

        Kukahan se provo olikaan? Taidat olla sinä, eikä ap.


      • Töttöröö vaan!
        no huhhuh kirjoitti:

        Sinuna pitäisin pääni kiinni, jos et edes faktoja tiedä.
        Jos on sattunut tulemaan 13vuotiaana raskaaksi, ei tarkoita että olisi prostituoitu tms, tai että elämä murjoisi.
        Seksi, kuten masturbointi ja erilaiset kokeilut kumppanin kanssa sattuvat kuulumaan JOPA 13vuotiaiden elämään, jossain määrin. Toisilla enempi, toisillä vähempi.
        Toiseksi KYLLÄ, 13vuotias saa pitää lapsensa Suomessa! 13vuotiaan lasta ei oteta huostaan suoraan laitokselta jos siihen ei ole aihetta, ei todellakaan.

        Kukahan se provo olikaan? Taidat olla sinä, eikä ap.

        Iteppä hän pröystäili, että oli neljän kaverin kanssa samana iltana ja nyt ei tiedä, kuka on isä.
        IHAN kilttiä kokeilua se tuskin on ollut. Eikä varmaan ollut eka kerta niiden kavereiden kanssa.

        Ja minä en usko sanaakaan.


    • oletidiootti

      Tiiäks mä en usko sua pätkääkään. Vittu oot 13, ja "raskaana"! "Eli noin 2 kuukautta sitte olin NELJÄN POJAN KANSSA SÄNGYSSÄ SAMANA ILTANA JA EI KÄYTETTY KORTSUA." MITÄ VITTUA! Hanki elämä.

      16vuotta on jumalauta seksin alaikäraja! Toi on ihan naurettavaa et harrastat seksii neljän eri pojan kaa seksii samana iltana! VOI VITTU ET OOT HUORA!

      • Tässä sulle!

        Ja mikäs 16vuotta alaikäraja???? Hanki ite elämä ja ajaudu pois haukkumasta tätä tyyppiä!!


    • meillä näin..

      ai kaikki alle 25-vuotiaat ei oo valmiita äideiksi? no mussa varmaan jotain vikaa kun olen 23-vuotias ja mulla 4 lasta ja masuasukki kasvamassa. Hyvin meidän perheellä ainakin mennyt. :) niin, ja esikoisen sain 16 vuotiaana. en kokenut olevani kesken kasvunen kakara kun tää nyt vaa sattuu olemaan sitä mitä rakastan yli kaiken, olla äiti ja vaimo

      • Tottakai

        ...ja lestadiolainen.


    • lollledllol

      Miten sä voit "tarvita apua" ku osaat ihan ite harrastaa seksii neljän eri pojan kaa samana iltana????

      Siinä sulle pohtimista, vai tarttetko apua siinäki?

    • haaremihousut

      Tänään paikkasin omat haaremihousuni. Helppo nakki. Ei tarvii kun neulaa, lankaa ja kangaspalan ja eikun hommiin. Tosi nopee ja ei tuu enää pissat ohi lahkeen!

    • meillä näin...

      En itseasiassa ole lestadiolainen!

    • Miesope

      Ettekö te ihan oikeasti kykene erottamaan trollia?

      13-vuotias neljän pojan kanssa?

      Isällä on "joku firma"?

      Hoh hoijaa...

    • anskuli17

      Itse olin 14-vuotias ja olin seurustellut 8kk kunnes menin tyhmyyttäni kokeilemaan seksiä ilman kondomia. Seksin jälkeen menin tietenkin hakemaan lääkäristä reseptin jälkiehkäisytablettiin, 1 tabletti maksoi 20euroa, huhhuh! olin sillon ihmeissäni kuinka kallista tämä on. Lääkärissä sanottiin mulle että voin kertoa niille mitä vain eikä ne kerro vanhemmille jos ei halua, mutta kehottivat minua kertomaan itse asiasta äidilleni. Hain pillerin apteekista ja menin kotiin ja siellä poikaystävä minua odottikin. (asuin jo nuorena poikaystäväni kanssa yhdessä). Lääkkeen jälkeen mulla alkoi olla hirveä oksettava olo ja maha kipeä, mulle ei ollu kerrottu sillon että pitää ottaa uusi tabletti jos tulee pahaolo. En ottanut. Parin kuukauden jälkeen halusin varmistaa että en ole raskaana. Kävin ostamassa apteekista raskaustestin ja meni varmaan viikko ennenku uskalsin testata olenko oikeasti raskaana, koska epäilin sitä pahoinvoinnin takia. Testasin lopulta että olenko raskaana, raskaustestissä näkyi viiva eli olin raskaana. Aluksi itkin ja mietin että mitä tämä on ja mitä nyt teen. Olemme äidin kanssa olleet aina tosi läheisiä ja kerroin asiasta äidilleni. Äidin kanssa juttelimme asiasta ja mietimme yhdessä mikä olisi oikea ratkaisu, itse halusin lapsen piettää ja äiti ei sitä voinut estää. Odotin loppuja kuukausia innolla kun tiesin että sitten olisi synnytys. Mummoni olivat ihan ihmeissään ja koulukaverit ku mulla oli jäätävä masu ja olin raskaana. Kaikille en kertonut asiasta vain ystäville. Nyt olen 17 vuotias ja lapsi käy tarhassa ja mie koulussa. Olemme poikaystäväni kanssa vieläkin yhdessä ja asumme edelleen yhdessä. Menimme kihloihin kun olin 15-vuotias. En yhtään kadu päätöstäni, elämä lapsen ja poikaystäväni kanssa on ollut korvaamattoman ihanaa!

    • aswwdddd

      Pyydä jotakin potkasemaan sua mahaan nii saat keskeenmenon.

    • sun_is_up_

      huhhuh, täällä taas muutamia tyyppejä jotka tulee haukkumaan ja arvostelemaan. ihan käsittämätöntä, kuvitelkaapa itsenne tuohon tilanteeseen. ei kiva.

      näin alkuun pari kysymystä: miksi ihmeessä ette käyttäneet kortsua? olitteko edes selvinpäin?

      uskoisin, ettet ole valmis saamaan omaa lasta, olet kuitenkin itse vasta yläasteella, nuoruuden alkutaipaleella. neuvoisin sinua kertomaan vanhemmillesi - tai ainakin äidillesi - mitä on käynyt. suosittelisin aborttia, mutta jos kuitenkin päätät pitää lapsen, harkitse asiaa tarkkaan, kuten täällä on jo sanottukin.

      itse en ole tällaisessa tilanteessa ollut, olen kuitenkin vasta neljätoista, joten en osaa neuvoa tarkemmin. mitä sitten päätätkin, onnea matkaan! :)

    • shattered shit-

      hahahah ammu ittes trolli

    • Huhhuh....

      Huhhuh, 13v ja raskaana. No ei siinä, tiedän kyllä että siinä iässä kokeillaan mutta harva niin tyhmä että raskaaksi hankkiutuu.

      Itse olen 10v vanhempi, 23v (kohta 24v) avoliitossa. Yhden ja saman ihmisen kanssa siis vain seksiä. Mutta jos raskaana olisin, niin 100% varmuudella tekisin abortin!

      Pitää olla järki päässä, ettei aina vaikka elämäntilannekin olisi hyvä ole valmis äidiksi! 13v nyt ei millään muotoa voi olla, kun ei ole moni 23v eikä vielä 33-vuotiaskaan!

    • Nauran

      13v, neljän pojan kanssa, ei kondomia -> Huora. Nauti tilanteestasi, itse olet sen aiheuttanut. Päätän tähän.

    • abottii

      KILL IT! KILL IT WITH FIRE!!!

    • öophiö

      Vitun huora oot kyllä, kun makaat 13 vuotiaana 4 kanssa. Hyi että mua käy sääliksi sun vanhemmat. Saisit hävetä! Mieti miltä sun lapsesta tuntuu, kun saa tietää, minkä seurauksena synty! Vittu jos et tee aborttia, otetaan se lapsi sulta huostaan!!!! Hallitse itteäs saatanan, etkä mene ton ikäisenä jakelemaan itteäs!! >(

      • elämä raiteilleen

        Voi tyttö rukka, nyt tarvitset todella paljon apua. Ratkaisusi olet jo varmaankin lapsen suhteen tehnyt, mutta jatkossa tarvitset keskusteluapua nuorisoasemalta, soita sinne niin saat asiantuntevaa apua ajatustesi selvittelyyn ja myöhempään pärjäämiseesi elämässä. Jossakin on mennyt pieleen, se täytyy korjata, että pääset selville vesille ja olet sinut itsesi kanssa. Aborttia en hyväksy, mutta silloin kun kyse on sinunkaltaisestasi tapauksesta on se minusta varteenotettava vaihtoehto. Kehosi ei ole vielä valmis raskauteen nuoren ikäsi puolesta. Se olisi kohtuuton rasitus. Kukapa meistä ei olisi virheitä tehnyt, mutta virheistä myös oppii. Katse eteenpäin ja harkitse tarkoin jatkossa miten vietät vapaa-aikaasi.


    • sakkolihaonparas

      Et ole huora vaan lutka! Huorat vaativat rahaa, lutkat antavat ilmaiseksi.

    • :F

      Kyllä abortin pitäis saada tehtyä vanhempien tietämättä

    • Emmi___

      Hui:( Jos kaipaat jutteluseuraa niin voin kirjoitel jos haluut. Itekkin kaipaa uusia kavereit! [email protected] on mun maili / mese.

    • TROLLI BUSTATTU!

      Tämä viestiketju on kerännyt jo kymmeniä erilaisia vastauksia eri henkilöiltä - sekä positiivisia että negatiivisia.

      Tämä on kuitenkin niin päivänselvä trolli, kun vain voi olla. 13-vuotias tyttö muka pelehtii neljän eri pojan kanssa samana iltana, eikä muka kertaakaan huomaa, että nyt mennään paljaalla. No huh huh!

    • liukaspintanen

      kummi luiskahti ilorasiaan mällineen päivineen

    • Pinjuska. M

      No mä pärjään ;"D. Oon 17v mulla on lapsi ja poikaystävä... Ja sanon vaa tän: kerro sun äidille siitä saa paljon apuu :)

    • toinenjaguaari

      Lapsellasi tulee olemaan rankka elämän voin tietää miten hänestä tulee kiusattu jos kertoo minkä tuloksena on syntynyt ja sinunkin lapsuus on aika varmasti pilalla:( mutta kuitenkin koita pärjäillä:)

    • miemiemie1

      Onks 21- vuotias liian nuori äidiks? ;o

    • Juss1994

      Ei helvetti, 13-vuotias harrastaa kimppaseksiä...itkeäkkö vai nauraa...

    • HÄPEE

      Hyi vittu,mä oon nyt itekki 13.v ja en vrmana vetäs paljaalla menee! Ootko vittu oikeesti niin tyhmä ettet huomaa etä paljaalla mennään?-.- Tässäkö on tulevaisuus? Ei vittu kaikki ollaan kusessa ku suomi on täynnä jtn teiniäiti-lutkii!):< siis voisit vähä saatana hävetä,ei ihme jos kaverit jättää tollasen lutkan... Neljän eri pojankaa yhessä illassa? Tee adoptio,et vittu saatana saa pilata viattoman lapsen elämää jollain paneskeluillas ja ryyppäämisilläs!):< HÄPEE!):

    • elämäpilallako

      On se mukava haastaa kaikki isäehdokkaat testeihin että löytyy maksaja tälle rakkaudenhedelmälle?

      • Anonyymi

        Taitaa maksaja olla viimekädessä veronmaksaja.


    • Anonyymi

      Miten selviydyit tapauksesta

    • Anonyymi

      Ensiksi kerrot äidille ja senjälkeen abortille.Ja pidät ne housut jalassa jos et tiedä miten sexiä harrastetaan.Suomessa on ihan tarpeeksi välinpitämättömiä vanhempia ja sekopää kakaroita, ABORTTI

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe