Hei!
Mulla alotettiin Lito vajaa kaks viikkoo sitten ja se tuntuu toimivan erittäin hyvin. Pelottaa vaan, että se joudutaan lopettamaan munuaisten takia. Osaako joku sanoa, että kuinka yleistä on se, että Lito joudutaan lopettamaan munuaisten takia?
Kiitos jos joku jaksaa vastata!
Lito ja munuaiset
7
618
Vastaukset
Mielenkiintoinen kysymys. Duodecimin artikkelissakaan
"Mitä lääkärin tulee tietää litium-lääkityksestä"
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim
1995;111(11):1013
Mirja-Liisa Aitio
tuohon ei ole mitään selkeää yhteenvetoa vaan muutama kirjallisuusviite hieman ristikkäisistä tuloksista. Uskoisin näillä perusteilla että litiumin munuaishaitat eivät ainakaan ole mikään kovin yleinen juttu.- wallfluss
Nostan tämän ylös siksi, että kiinnostaisi tuolta iHerbistä (ylläri!) koettaa tilata litiumorotaattia tai -aspartaattia masikseen,,,onkohan kenellkään näistä kokemuksia?
Olen kuullut ,että painonnousu voisi olla taas tässäkin sivuvaikutuksista yksi.
Onhan siellä jokin freebie-näytekin saatavana mutta lienee taas ainakin kuukauden kaksi tätäkin käytettävä ennenkuin vaikuttaa,jos vaikuttaa.- aspart.
Aspartaatti on varmasti aspartaamin kaltainen hermomyrkky. Googlaa aspartaami, niin saat suuntaa-antavan käsityksen sivuvaikutuksista.
- Liton vaikutuksia
Lito ym. litiumvalmisteet aiheuttavat kilpirauhasen liika- ja vajaatoimintaa (Kilpirauhasliitto.fi), joten sitä kautta myös munuaisten uupumus ja/tai vajaatoiminta tulee kyseeseen. Psykiatrit ja arvauskeskuslääkärit eivät huomioi näitä sivuvaikutuksia. Saat varmimman tiedon käymällä endokrinologin vastaanotolla. Psykiatrit eivät paljasta näitä tilastoja, koska provisio on heille tärkeämpi kuin asiakkaan hyvinvointi.
- Namnam!
Mulla kesti munuaiset 1 viikon Litoa, sit oli pakko lopettaa..
- Lääkevastainen
Lito lääkitys aiheutti minulle, että join ja pissasin kuin hevonen. 10 litraa vuorokaudessa. Munuaislääkäri totesi munuaisten vajaatoiminnan, ja Lito piti lopettaa heti. Aikamoista myrkkyä se Lito taitaa olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423404- 362004
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301739- 161527
- 231508
- 91391
- 241387
- 141237
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781145- 221102