Nuket..

julia

Äiti kertoi minulle: Kun täytin yksi vuotta, tätini toi minulle nuken, sellaisen jonka silmät avautuvat ja sulkeutuvat kun nukkea liikuttaa. Silmät olivat jäänsiniset, ja äidin mielestä nukke oli kaunis. Mutta kun tätini ojensi nuken minulle, multa pääsi niin kova huuto ja parku, ettei äiti ollut vielä yksivuotisen elämäni aikana kuullut moista huutoa. Nukke pistettiin kaappiin. Ja aina myöhemminkin kun äiti otti nuken sieltä ja näytti minulle, niin parkuminen ja huuto alkoi. Loppujen lopuksi äitini antoi nuken kaverinsa lapselle.

Pelkään vieläkin nukkeja, olen aina pelännyt. Niiden elottomia kasvoja, mutta kuitenkin niin tuijottavia silmiä. Edes Barbeilla en pienenä pystynyt leikkimään, mutta kaikista pelottavampia ovat oikean vauvan kokoiset (tai ehkä vähän pienemmät) nuket, joilla on oikeannäköiset silmät. Nyt tämä on mennyt jo niin pitkälle, etten voi mennä esim. lelukauppaan, kun nähdessäni tällaisen nuken mut valtaa järjetön pelko, en edes osaa selittää sitä tunnetta.

Olen ehkä liikaa alkanut analysoimaan tuota mitä äitini kertoi minulle. Miten voi olla mahdollista että jo yksi vuotiaana pelkäsin nukkeja, mikä voi olla syynä?! En voi lopettaa ajattelemista, että ehkä niissä sittenkin on jotakin pahaa.. Sillä ihmisethän pelkäävät sitä, mistä niillä on pahoja kokemuksia tai tietoa, että se on paha. Esim. ei yksi vuotias osaa pelätä leijonaa, joka lasta lähestyy, koska lapsi ei TIEDÄ että sitä pitää pelätä. Olen sitäkin ajatellut että olisiko nuken antanut täti ollut mielestäni jotenkin pelottava, joka sitten yhdistyisi nukkeihinkin. Mutta ei, äitini totesi minun viihtyvän tätini sylissä ja aina kuulemma hymyilin tädille ja halusin hänen huomiotaan.

Mistä nukkepelko yleensä johtuu? Onko ketään kohtalotovereita, vaikka lievempänäkin pelkääjänä?

7

1903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terhi

No mulla ei kyllä noin pahaa nukke kammoo oo,mutta kyllä munki mielestä ne on pelottavia edelleen,mutta ei päivällä niinkään ja jos porukat on kotona,mutta vieläki jos joudun jonnekki ahtaaseen paikkaan missä on nukkeja tai no esim vessa sinne mun pikkusiskot joskus suihkussa niitten kanssa leikittyään ne jättää kuivumaan,silloin ne on kyllä pelottavia,emmä kans tiiä,mut munki mielestä ne jotenki tuijjottaa,ja jos nukella on vielä silmät kiinni niimmä jännitän koko-vessassa käynnin ajan et ne silmät yhtäkkiä avautuu ja siks mun on pakko kattoo koko-ajan ettei ne avaudu.Mäkään en oo pienenäkään oikeen tykänny nukeista et enemmänki muovi dinosauruksista ja kaikista pikku muovi eläimistä ja leegoista,mut mä oon kans joskus nuorempana kattonu semmosen tappaja nukke kauhu leffan että siitä on puolet peloista varmaanki tullu,mutta emmä sitä tiiä et miks ihan nappulana en oo sitte tykänny nukeista.

• Kumio

Jos näkee jonku pelottavan tai kuumottavan nuken

• Nliyujy

Täältä pesee

• Nuket

Joo on ollu ihan pienestä asti kova nukke pelko. Pahimmat nuket ovat Annabelle nuken näköiset, kun näin 3-4 vuotiaana ihan vahingossa siitä elokuvasta pätkän.

• Nukkepelkoinen

Hei.
      Joo tiedän, tosi vanha keskustelu, mutta minulla on kokemusta.
      Kun sain pienenä sellaisen Monster High-nuken, aloin näkemään painajaisia. Kyseisissä unissa nukke vihasi minua, se halusi eroon minusta, suunnitteli tappavansa minut. Tämä äityi vain pahemmaksi, kun pahat unet lisääntyivät.
      Nukke oli siis laatikossa sänkyni alla, missä olivat muutkin barbit. D;
      Lopulta isän piti käydä hakemassa se nukke ja viedä se roskiin, en itse uskaltanut. :DD
      Tähän ne unet sitten loppuivat..

• Nukkepelkoinen

Tässä vielä toinenkin nukke-painajainen:
      (VAROITUS: ÄLÄ LUE JOS OLET HERKKÄ, OIKEASTI!)

Varoitan sinua nyt viimeisen kerran!!

Hyvä on.
      Eli siis. Olin kaverini kanssa kirpputorilla illalla, oli jo pimeää. Yht'äkkiä valot sammuivat, taisi tulla sähkökatkos. Seuraavassa kohtauksessa olin yksin, ovet olivat lukossa ja oli jo yö. En päässyt pois.
      Kirpputoreillahan on yleensä vanhoja posliininukkeja. NÄIN, KUN TÄLLAINEN NUKKE KÄVELI JALAT NITISTEN KÄYTÄVÄN LÄPI! Yritin piiloutua, mutta nukke näki jo minut. Sen pää pyörähti ympäri ja se tuijotti minua lasisella ja tyhjällä katseellaan. Se lähti kävelemään minua kohti. Tiedättehän, yleensä juuri tällaisissa unissa ET pysty juoksemaan karkuun, saatika huutamaan. Heräsin, kun nukke oli tullut ihan kasvoihini kiinni hirveällä tavalla virnistäen. Hyi..

• Anonyymi

Kenties jotain entiseen elämään liittyvää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2316
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      23
      2006
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      105
      1414
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1259
    5. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      135
      1126
    6. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1038
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1006
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      914
    9. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      857
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      69
      850
    Aihe