adoptioon on liian suuret vaatimukset

eräs vaaan

Adoptio on joillekkin ainut keino saada lapsi, kuitenkin esim. kansainvälinen adoptio tuntuu tavalliseslta kansaiselta mahdommalta kun lukee mitä Suomi tarvitsee ennekuin adoptio lupaa edes saa, vaikka kohdemaa hyväksyisikin. Vähän liian suuret kriteerit on laitettu tulorajat yms, yms. kuitenkin kuuluisuudet huumeita käyttävät sellaiset kyllä rahan voimalla saavat adoptoida mielin määrin. Suomessa on kuitenkin paljon ihmisiä jotka elävät ns.köyhyysrajoilla ei ole mitään mahdollisuuksia adoptioon ja minusta ei ole mitenkään väärin tarjota lapselle rakastava ja hellä koti ja ado lapsetkin ovat osa jo kouluikäisiä ja yli 2 vuotiaita ainakin eli vauvoja ei jostain syystä ole ja näillä lapsilla on vielä erityistarpeita, koska ovat osa sairaita, sillä olen perehtynyt kansainväliseen adoptiojärjestöihin eri maissa, joten se ei missään tapauksessa ole helppoa.

9

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JonesHenry

      Voisin kommentoida aihetta paljonkin mulla pelkona on ylläpidon fanaattinen sensurointi.



      Ööh. Sensuurin pelossa joudun hieman muotoilemaan vastaustani. Siis, eräissä maissa ne "kriteerit" ovat varsin alhaiset, mikä on johtanut ylilyönteihin. Tässä esimerkki Ethiopiasta;

      http://www.theatlantic.com/international/archive/2011/12/how-ethiopias-adoption-industry-dupes-families-and-bullies-activists/250296



      Ja toinen Etelä-Afrikasta:

      http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/09/child-sexual-assault-epidemic-zimbabwe

      http://www.iol.co.za/news/politics/easy-adoption-makes-sa-a-baby-supermarket-1.62804



      Siellä "Ambomaassa" on pikkuisen erillainen moraali kuin meillä Suomessa. Kun lapsi syntyy aviottoman suhteen tai raiskauksen tuloksena, niin se on tavallaan ns "vapaata riistaa" Sille voidaan tehdä IHAN MITÄ VAAN!

      http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-13622679

      • JonesHenry

        Katsos kultaseni kun lapsi pannaan adoptioon, niin tuolloin lähdemaa ei enää ota vastuuta lapsen kehitys ja käytöshäiriöistä. Ne siirtyvät tänne Suomeen tarvittaesa veronmaksajien hartioille. Vastuu on yksipuolinen. Ostaja maksaa tarvittaessa KAIKKI tuotteessa ilmenevät ns "kehityshäiriöt"


        Erinäisistä syistä Suomessa on havaittu, että tällainen politiikka käy Suomen valtiolle kalliiksi. Suomessa on hyvin aktiivinen abortti ja rodunjalostuspolitiikka tätä nimenomaista tarkoitusta varten, eli yritetään poistaa joukosta niitä, joilla voisi olla tulevia kehityshäiriöitä

        http://www.hs.fi/english/article/Finnish teenagers often neglect contraception/1329104022475



        Se ei usein kuitenkaan aina toimi, koska autismi on aivoissa eikä sitä aina voi nähdä ultraäänitutkimuksissa vaikka kuinka tiheään seuloisi;

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727920066/artikkeli/laitoksen vanki han ei ole rikollinen silti hanen vapautensa on viety.html


      • JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

        Katsos kultaseni kun lapsi pannaan adoptioon, niin tuolloin lähdemaa ei enää ota vastuuta lapsen kehitys ja käytöshäiriöistä. Ne siirtyvät tänne Suomeen tarvittaesa veronmaksajien hartioille. Vastuu on yksipuolinen. Ostaja maksaa tarvittaessa KAIKKI tuotteessa ilmenevät ns "kehityshäiriöt"


        Erinäisistä syistä Suomessa on havaittu, että tällainen politiikka käy Suomen valtiolle kalliiksi. Suomessa on hyvin aktiivinen abortti ja rodunjalostuspolitiikka tätä nimenomaista tarkoitusta varten, eli yritetään poistaa joukosta niitä, joilla voisi olla tulevia kehityshäiriöitä

        http://www.hs.fi/english/article/Finnish teenagers often neglect contraception/1329104022475



        Se ei usein kuitenkaan aina toimi, koska autismi on aivoissa eikä sitä aina voi nähdä ultraäänitutkimuksissa vaikka kuinka tiheään seuloisi;

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727920066/artikkeli/laitoksen vanki han ei ole rikollinen silti hanen vapautensa on viety.html

        Ehehhehheeee;=)) Katsos kultaseni...JOS jotain menee vikaan, niin lasta on aika vaikea syyttää. Ainakin jos oli 6-kk vanha kuten minä, koska minulla ei todellakaan ollut mitään vaikutusta itse adoptiopäätökseen. Sen teki kansamme suuri "hyväntekijä" Mengistu Haile Mariam

        http://www.occidentaldissent.com/2012/02/13/black-history-month-2012-mengistu-haile-mariam-famine-red-terror



        Adoptiovanhempani ynnä heitä tukeva ns "kristitty yhteisö" yritti kuitenkin vierittää vastuutta myös minulle. Hassua. Mengitsu ei edes edusta samaa rotua kuin minä(olen vaaleanruskea puoliverinen)Mengitsua ei edes ikinä valittu demokraattisilla vaaleilla tai kruunattu keisariksi mutta hei, vastuu on silti minun koska...me ollaan kikki nee********!



        Nostin yrityksestä aikamoisen älämölön. Kieltäydyin kantamasta ristiäni yksin, jonka "kansamme suuri hyväntekijä" oli harteilleni asuttanut. Se että synnyin kuolleena on sivuseikka. Päätös väkisin animoida minut vasten tahtoani on sairaalan, ei minun. Myöskään päätöksessä siirtää huoltajuuteni valkoiselle lähetystyönkekijälle minulla ei todellakaan ollut mitään nokankoputtamista, koska olin tuolloin suoraan sanoen liian nuori tekemään vastaväitteitä.


      • JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

        Ehehhehheeee;=)) Katsos kultaseni...JOS jotain menee vikaan, niin lasta on aika vaikea syyttää. Ainakin jos oli 6-kk vanha kuten minä, koska minulla ei todellakaan ollut mitään vaikutusta itse adoptiopäätökseen. Sen teki kansamme suuri "hyväntekijä" Mengistu Haile Mariam

        http://www.occidentaldissent.com/2012/02/13/black-history-month-2012-mengistu-haile-mariam-famine-red-terror



        Adoptiovanhempani ynnä heitä tukeva ns "kristitty yhteisö" yritti kuitenkin vierittää vastuutta myös minulle. Hassua. Mengitsu ei edes edusta samaa rotua kuin minä(olen vaaleanruskea puoliverinen)Mengitsua ei edes ikinä valittu demokraattisilla vaaleilla tai kruunattu keisariksi mutta hei, vastuu on silti minun koska...me ollaan kikki nee********!



        Nostin yrityksestä aikamoisen älämölön. Kieltäydyin kantamasta ristiäni yksin, jonka "kansamme suuri hyväntekijä" oli harteilleni asuttanut. Se että synnyin kuolleena on sivuseikka. Päätös väkisin animoida minut vasten tahtoani on sairaalan, ei minun. Myöskään päätöksessä siirtää huoltajuuteni valkoiselle lähetystyönkekijälle minulla ei todellakaan ollut mitään nokankoputtamista, koska olin tuolloin suoraan sanoen liian nuori tekemään vastaväitteitä.

        Suomessa on havaittu että me "adolapset" tarvittaessa käyttäydytään agressiivisesti ja ns "puraan ruokkivaa kättä" Vauvalle on ihan turka alkaa selittämään kuolemasta ja aliravitsemuksesta. Ei se semmoisia asioita tajua. Minun adoptiooni nämä "shokkikuvat" eivät ainakaan liity mitenkään. Minä synnyin noin 100-kilsan päässä tuosta pakolaiskeskuksesta yhteensä 2-vuotta ennen tämän dokumentin tekoa.

        http://www.youtube.com/watch?v=tqjvXNykf34


        Se on ihan turha inttää kuinka hieno etuoikeus on päästä Suomeen tai Ruotsiin. 6-kk vauva ei semmoista etuoikeutta ikinä voi ymmärtää. Sen sijaan se ymmärtää kyllä että "adoptiosta" maksettiin useita tuhansia vanhoja Suomen markkoja.


        Ethiopia ja Kiina on alkanut siirtyä adoptiosta abortteihin. Suomessa pyritään tiukentamaan kriteerejä(liian vähän liian myöhään)koska on ilmiselvää ettei tämä pikku kommunistishenkinen sosiaalinen kokeilu oikein sujunut halutulla tavalla.


        Rahalla ei saa identtitenttiä.


    • 1262012

      Minusta on ihan ok, että köyhyysrajalla elävä ei voi adoptoida ja että on jotain tulorajoja: se takaa paremmin sen että lapsi saa asianmukaista ja riittävää hoivaa- kotiin lapsen kanssa jääminen vähintään vuodeksi lapsen saapuessa perheeseen (jotta kiintymyssuhde voi muodostua) vaatii pääomaa, samoin adoption kustannukset.

      Adoptiossa etsitään ensisijaisesti lapselle kotia ja lapsen etu on toiminnan ohjaava tekijä, kyse ei ole siitä että että kaikilla aikuisilla ihmisillä pitäisi olla oikeus adoptoida lapsi. Raha ei tietenkään korvaa rakkautta, mutta rahaa kuitenkin tarvitaan turvallisen elämän takaamiseksi, ja nimenomaan turvallisuutta ja ennakoitavuutta adoptiolapsi tarvitsee tasapainoiseen kehitykseen.

    • SiltaFffff

      Tiedän pariskunnan jotka aloittavat adoptio hakuprosessin ja tiedän myös että suhteessa pettämissotkuja joita setvivät ja silti aikovat adoptoida. Onko järkevää ottaa lasta kun oma elämä sekaisin? Pitäisikö minun tehdä jtn..

    • ad.i

      No ei, ei todellakaan pidä tehdä mitään, asia kun ei kuulu sinulle.

    • eijookkaa

      Adoptio niin ulkomailta kuin Suomestakin on vakavan harkinnan paikka, aloittajalle sanoisin että kasaa ittes ennenkuin alat vouhottaan mistään adoptiosta.
      Toisaalta voit hankkia omia lapsia rajatilaihmisiä tässä maassa kyllä riittää.

    • Miksi näin vaikeaa?

      Kyllä, hankalia vaatimuksia on. Kuten:

      1) adoptiolapsen ja vanhemmista vanhemman välinen ikäraja määrää, vaikka toinen vanhemmista olisi huomattavastikin nuorempi.

      2) Adoptioprosessia ei voi aloittaa, jos on hedelmöityshoidot käynnissä ja jopa sanottu niin että "toive vielä omasta lapsesta". Ikärajat juokseen hoidoissakin, ja niissä vielä merkittävimmin. Ja kun viimein se tie on käyty, on tuo adoptiomahdollisuus jo suljettu (kohdan 1 vuoksi). Eli jos lapsettomuus on selittämätöntä, ei käytännössä adoptiokaan onnistu?

      Pitäisikö sitä sitten tosiaan erota ja nuoremman koittaa adoptoida yksin (kuinka todennäköistä saada lasta yksin adoptoimallakaan on?), ja palata sitten takaisin yhteen perheeksi?? Milloin katsotaan, että toivetta omasta lapsesta ei ole, jos selkeää syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt? Itse toivehan on aina, vaihdevuosiin saakka, vaikkei se koskaan toteutuisi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe