Hyvä halpa uuniruoka!

köyhä kokkaaja

Tästä tulee normaalia pienempi annos, koska olen sinkkukokkaajaa, joka ei viikkoa putkeen viitsi yhtä ruokaa syödä.

Enivei, tarvitaan:

1. tölkki Rainbow tai Pirkka säilykelohta
3 dl tummaa makaronia (kuivana)
3,5 dl kasvis/lihalientä
1-2 kananmunaa
1 pieni tölkki säilykeherkkusieniä
2 isoa raastettua porkkanaa
1 pieni tai puolikas iso sipuli
valkosipulinkynttä silputtuna
(makeaa chilikastiketta tai muita mausteita oman mielen mukaan)

keitetään makaroni. Sekoitetaan porkkanaraaste, makaroni, lohi, sienet, sipulit ja mausteen mössöksi ja laitetaan uunivuokaan. Kaadetaan päälle kasvisliemi. Sekaan sekoitetaan 1-2 kananmunaa (liemi kananmuna korvaa siis munamaidon, mutta on maukkaampaa)
uuni keskitasolla 200 asteessa n. tunti.

Tosi hyvää ja edullista.

6

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Innokas kokkaaja

      Kiitos ohjeesta, pitääpä kokeilla.

    • kiitti vaa

      Mä kokeilen kans. Kalapadat kiinnostaa.

    • köyhtynyt

      Abban janssonfileitä, sipulia 3 kpl, perunoita 7 kpl leikkaa suikaleiksi, kermaa, muna, vettä.
      Hiukan yli tunti 225 asteessa. Hyvää.

      • Jason66

        Janssonfileiden tilalle ostin ravintolafileitä lasipurkissa. Tulee paljon edullisemmaksi. Loput voi käyttää myöhemmin vaikka kiusaukseen. Oli todelakin hyvää. Kiitos.


    • Eeemu

      Kala ja makarooni samassa kombinaatiossa ei vaan kuulosta mulle siltä, että tekis mieli syödä. Kalan tilalle mieluummin joku lihavalmiste. Sillain voisin kokeilla.

    • vanhasinkkueläkeläinen

      Ei tarvitse viikkoa putkeen syödä samaa ruokaa kun hyödyntää pakastinta ja pakastaa kerta-annoksina...….ei myöskään kannata uunia lämmittää yhden ruoan takia...... hommaa sellaisia vuokia joita mahtuu uuniin vaikka kaksikin kerrallaan niin voi samalla tehdä kaksi eri ruokaa pakkaseen......säästät sekä ruokien laitossa että sähkön kulutuksessa...….itsellä yleensä 5-6 erilaista ruokaa annoksina pakasteessa......lämmitys kannattaa tehdä mikrolla niin sähköä säästyy siinäkin...….kiusauksia, patoja yms uuniruokia, sosekeittoja...…. ja tuoresalaattia vielä lisäksi niin hyvin saa edullista ja monipuolista ruokaa...…..näin tehnyt jo vuosia ja ruokalaskuni on nykyisin siinä 20-30€/viikko ja sähkölasku n. 15€/kk...….lihatkin saa paljon halvemmalla kun voi hyödyntää tarjouksia ja heittää pakkaseen jos ei ennätä heti laittaa ruuaksi...….makaroni/pasta eri muodoissaan kuuluu ruokalistalle ainoastaan silloin kun lapsenlapset on yökylässä ja riisiäkin käytän vain puurona …….valmisruokia en käytä vaan teen kaikki itse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe