Miksi muuttaisin Lahteen, miksi en?

Auttakaa lahtelaiset

Heippa lahtelaiset!

Olen 28-vuotias, toistaiseksi lapseton nainen ja olen muuttamassa mieheni kanssa töiden perässä joko Lahteen tai toiseen vähän pienempään Suomen kaupunkiin. Työtehtävä olisi sama, joten pitäisi ratkaista oikeastaan kaupungin viihtyisyyden perusteella, kumpaan muutetaan. Muita kokemuksia ei ole kummastakaan kaupungista kuin pyörähtäminen keskustassa ja sen ympäristössä.

Auttakaa siis miestä (tai tässä tapauksessa naista :)) mäessä ja kehukaa tai haukkukaa Lahtea sydämenne kyllyydestä! Eli miksi Lahteen kannattaisi muuttaa - tai miksi ei?

Kiitokset vastauksista - vähäpätöisiltäkin tuntuvat ja vähän hassutkin seikat otetaan huomioon. :)

77

3329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekopäitä liikaa

      Älä missään nimessä muuta lahteen.Huono kaupunki.Muuta jonnekin muualle.USKO MITÄ SANON.

      • muuta pois.

        Sinä olet elävä esimerkki sekopäästä.


    • pois mahd. pian

      Muuta mieluummin Lapinlahteen.

    • Tervetuloa vain. =)

      Jos pidät luonnosta ja järvestä niin Lahti on oikein hyvä paikka. Kaikissa Suomen kaupungeissa on omat ongelmansa. Lahti on ihan ok. Kaikki on lähellä, kiva pikku kaupunki.

      • Aja Lahden ohi

        Lahti on ihan ok sisäänpäin lämpiävä tuppukylä, jossa huumekauppa rehottaa ja seuraukset ovat sen mukaiset.

        Lahti on jäänyt kehityksessä ja sivistyksessä 1970-luvulle, jolloin ihmisille vielä oli töitä.Nyt niitäkän ei enää ole.

        Nyky-Lahdessa enemmistö on eläkeläisiä, narkomaaneja, maahanmuuttajia ja muuten vain syrjäytyneitä. Ja heistä kaupunki ei välitä pätkääkään.

        Mieti kaksi kertaa, haluatko todella muutta tähän tuppukylään.
        Itse muutan syntyperäisenä lahtelaisena välittömästi pois, kunhan saan muualta töitä.


      • Lahti for ever
        Aja Lahden ohi kirjoitti:

        Lahti on ihan ok sisäänpäin lämpiävä tuppukylä, jossa huumekauppa rehottaa ja seuraukset ovat sen mukaiset.

        Lahti on jäänyt kehityksessä ja sivistyksessä 1970-luvulle, jolloin ihmisille vielä oli töitä.Nyt niitäkän ei enää ole.

        Nyky-Lahdessa enemmistö on eläkeläisiä, narkomaaneja, maahanmuuttajia ja muuten vain syrjäytyneitä. Ja heistä kaupunki ei välitä pätkääkään.

        Mieti kaksi kertaa, haluatko todella muutta tähän tuppukylään.
        Itse muutan syntyperäisenä lahtelaisena välittömästi pois, kunhan saan muualta töitä.

        P****puhetta. Ei täällä ole mitään narkkareita eikä mamuja juurikaan näy katukuvassa. Luonnonläheinen tiivis nätti paikka. Kaikki lähellä ja kohtuuhintaista.


      • Olli
        Aja Lahden ohi kirjoitti:

        Lahti on ihan ok sisäänpäin lämpiävä tuppukylä, jossa huumekauppa rehottaa ja seuraukset ovat sen mukaiset.

        Lahti on jäänyt kehityksessä ja sivistyksessä 1970-luvulle, jolloin ihmisille vielä oli töitä.Nyt niitäkän ei enää ole.

        Nyky-Lahdessa enemmistö on eläkeläisiä, narkomaaneja, maahanmuuttajia ja muuten vain syrjäytyneitä. Ja heistä kaupunki ei välitä pätkääkään.

        Mieti kaksi kertaa, haluatko todella muutta tähän tuppukylään.
        Itse muutan syntyperäisenä lahtelaisena välittömästi pois, kunhan saan muualta töitä.

        Joku taneli, ketä ottaa daijjuu sen oman todellisen pikku tuppukylän asiat, kirjottaa just noin.. Taitaa löytyä niistä köyhistä ympäryskunnista tms landelta :D Hajoa spede!


      • KillerMasa69
        Olli kirjoitti:

        Joku taneli, ketä ottaa daijjuu sen oman todellisen pikku tuppukylän asiat, kirjottaa just noin.. Taitaa löytyä niistä köyhistä ympäryskunnista tms landelta :D Hajoa spede!

        Itse kyllä asun myös Lahdessa ja tykkään, mutta vertauksesi köyhistä ympäryskunnista pisti kyllä miettimään.
        Lahti on köyhä. Mutta havittelee esim Heinolaa itselleen kun Heinolalla on rahaa (esim sähkölaitosrahat) ja sen lisäksi urheiluopisto.
        Asikkala ei kyllä oikein tule toimeen myönnettäköön.
        Orimattila liitoksineen olisi lottovoitto Lahdelle.
        Hollolasta puhumattakaan.


      • pysy poissa!
        KillerMasa69 kirjoitti:

        Itse kyllä asun myös Lahdessa ja tykkään, mutta vertauksesi köyhistä ympäryskunnista pisti kyllä miettimään.
        Lahti on köyhä. Mutta havittelee esim Heinolaa itselleen kun Heinolalla on rahaa (esim sähkölaitosrahat) ja sen lisäksi urheiluopisto.
        Asikkala ei kyllä oikein tule toimeen myönnettäköön.
        Orimattila liitoksineen olisi lottovoitto Lahdelle.
        Hollolasta puhumattakaan.

        Heinola on Päijät-Hämeen persaukisin kunta. Joten totuutta kehiin katkera Lahden palveluja käyttävä loinen.


    • Aina stadilainen M

      Maantieteellinen etuisuus Lahdella; hyvät yleiset ja yksityiset yhteydet eri tahoille. Korkea sivistys- ja kulttuuritaso: Teatteri, kirjallisuus, musiikki, kuvataide. Mainio maisemallisuus. Mukiinmenevät ihmiset, jotka oppivat hiljalleen etenkin uusien tulijoiden avulla käyttäytymään. Hyvät koulut. Toimiva liikenneverkko ja pyörätiet. Kauppatarjonta ylellinen. Edulliset asunnot niin vuokra kuin omistus. Kauniita ja hyvinhoidettuja sekä oikein tyydytettyjä naisia sekä miehiä. Sopivasti maahan muuttaneita. Toimiva terveydenhoito. Olen asunut täällä paljassyntyperäisenä stadilaisena 46 vuotta ja alkanut hiljalleen sopeutumaan ilmapiiriin ja ihmisiin.

      • KoirasLoikka

        Hmm, onko siellä siis 0 (nolla) maahanmuuttajaa???


    • AP

      Kiitos kommenteista! Kiva kuulla, että jopa stadilainen on viihtynyt Lahdessa. :)

      Ja niin, kiitos myös varoituksista olla muuttamatta, mutta ehkä kaipaisin enemmän perusteluita, miksi ei muuttaa. :P

      Lisäperustelut puolesta tai vastaan ovat tervetulleita!

      • Anonyymi

        Lahti on kaunis kaupunki vettä ulkoilumaastot hyvät. Ei sen enempää rikollisia kuin muuallakaan iltapäivä lehtien lööpit on tehnyt nää jutut. Ai eikö hesassa oo huumeita niitä on joka kylässä


    • AP2-64

      lahesta ei vaan löydä kouluttamaton töitä ?

      • bytheway*

        Eikä myöskään koulutettu!


    • Akateeminen nainen

      Kouluttamattomat ja syrjäytyneet yksilöt: olisi toivottavaa että muuttaisitte muualle.Me pärjääjät menestymme kyllä. Tervemenoa luuserit vaikka sinne ihannoivaanne stadiin.

      • Anonyymi

        Nettitreffeissä lahtelaisilla naisilla on vuositulovaatimukset miehille. Ilmankos monella onkin niin ruma mies. Raha vain merkitsee ja status.


    • Älyhoi___

      Nimimerkki "Akateeminen nainen" on ehkä akateeminen, mutta ei ainakaan sydämeltään sivistynyt. Eikä osaa edes taivuttaa suomen sanoja. Se on "ihannoiMaanne", ei v:llä. Tervemenoa eppuluokalle, akateeminen!

      T. Toinen akateeminen nainen, joka ei väheksy kouluttamattomia eikä syrjäytyneitä.

    • Yrittäjämies ja nain

      JA VIELÄ: HYVÄT EKSOOTTISET JA MAANKUULUT HIEROMALAITOKSET.

    • Tänne vaan

      Helsingistä muutin Lahteen. En kadu.

      Sopivan kokoinen (100´000 asukasta 10 x 10 km:n alueella), harvoja kaupunkikeskuksia Suomessa, jolloin käytännössä kaikki tarvittavat palvelut on saatavilla.

      Ulkomaille matkustaminen on helppoa, esimerkiksi lentokentälle bussi kerran tunnissa tai omalla autolla tunnin matka.

      Suurin ongelma on ollut mulle nämä epäluuloiset loanheittäjät. Olet asunut Lahdessa ja pitkään - ja vielä hengissä, jne, jne. Tosiasiassa Lahti ei ole lainkaan rikollisimpia paikkakuntia vaikka jonkinlainen katuuskomus niin kuuluu.

      • Nou lahti...

        Kehujat voisivat kertoa mistä ja miten Lahdessa saa kunnallisia terveyspalveluita. Ei saa mistään. On mentävä Terveystaloon tai Mehiläiseen kun se aika tulee.

        Lahti tuhlaa Sibeliustaloon, teatteriin, orkesteriin ja ennen kaikkea urheiluun. Nyt tarvitaan ehdottomasti kiistelty toriparkki, Rantakartanon kovan rahan asuntoalue, kävelykatu-Aleksi, pakkokuntaliitos, jolla naapurikunnat saadaan maksamaan Lahden velat ja edellä mainitut p a s k a investoinnit.
        Kyllä Lahdessa osataan sotkea ja tuhlata. Kai silänne joskus aukeavat.
        Tämä on Suomen Chicaco - kaikilla "sikakon" kirjoitustyyleillä.
        Aika erikoista, että joku muka tekee kotipaikkavalinnan jonkun ulkopuolisen "suosituksen" perusteella. Mikä on ammatti tulijalla???


    • AP

      "Nou lahti", en minä kotipaikkavalitaa nyt täysin keskustelupalstoilta saamieni tietojen varaan perustakaan. :) Mutta mielenkiinnolla näitä juttuja luen.

      Ammattini on opettaja.

      • Tirra & Torvi

        Että ammattisi on ihan opettaja. Pitäiskö sulle mitali antaa, kun luulet
        olevasi jumalasta seuraava, ylöspäin?


      • Inbred...
        Tirra & Torvi kirjoitti:

        Että ammattisi on ihan opettaja. Pitäiskö sulle mitali antaa, kun luulet
        olevasi jumalasta seuraava, ylöspäin?

        Alkuperäinen postaaja sanoi olevansa opettaja. Loppu on sinun omaasi ties mistä ihmeestä lähtöisin olevaa tulkintaasi.

        Mutta tämä kuvastaa hyvin Lahden mentaalista ilmapiiriä. Edellinen postaaja voisi ihan yhtä hyvin olla naapurisi tai työnantajasi.

        Mutta tämähän on ties mistä lähtöisin oleva tulkintani, vaikka kymmenen vuoden kokemuksella. On mielestäni vain reilumpaa varoittaa heti.


      • halveksijasi.
        Tirra & Torvi kirjoitti:

        Että ammattisi on ihan opettaja. Pitäiskö sulle mitali antaa, kun luulet
        olevasi jumalasta seuraava, ylöspäin?

        Siivoa sinä vain niitä Tirran ja Torven vessoja.


      • Anonyymi
        halveksijasi. kirjoitti:

        Siivoa sinä vain niitä Tirran ja Torven vessoja.

        Muuttakaa maalle paskan jauhajat emme tarvitse teitä lahteen


    • riippuu paikasta

      Liipolan kaupunginosaa en ainkaan suosittele. Tuollaisia hörhöjä asuu siellä:
      http://www.ess.fi/?article=374182
      esim.. Ahtiala, kunnas, jalkaranta, herrasmanni ovat rauhallisia ja luonnonläheisiä asuinalueita.

    • Lokakuun suitsuttaja

      Visioista johtuva 20,25 % kunnallisveroäyri ei houkuttele

    • hghjgtku

      Asuin kauan poissa Suomesta ja nyt jonkin aikaa Lahdessa. Oikein kiva paikka. En osaa verrata muihin Suomen kaupunkeihin (Heinolassakin olen viime aikoina oleskellut ja sielläkin on ihan mukavaa, mutta Lahdessa viihdyn paremmin), mutta pidän Lahdesta. Olin oikeastaan odottanut enempi sellaista umpimielistä asennetta, minkä muistin vuosien takaa, mutta Lahti onkin avoin ja ystävällinen. Työkkäri siis pois luettuna!!!!

      Kaunis kaupunki, hallittu asemakaava, kasvava kaupunki. Varmaan opettajalle löytyisi töitä, jos ei muuten niin vaikka työttömille tarkoitettujen höpökurssien ohjaajana.

      Täällä voi kävellä kaupungin laidalta keskustaan ja paikallisbussitkin kulkevat, jos viitsii maksaa (53 euroa kuussa). Autoilu on minulle vielä hiukan hakusessa täällä, varsinkin ilmaisten pysäköintipaikkojen löytäminen on vielä sattuman kauppaa. Olisikohan niistä jossain lista?

      Kauppoja on kaikille riittävästi. Kulkuyhteydet ovat hyvät. Kirjasto on hieno ja palvelu sielläkin erinomaista. Asunnot tosi halpoja verrattuna pääkaupunkiseutuun. Tästä kerrostalosta myytiin vasta siisti yksiö 60 000:lla, rauhalliselta metsäiseltä paikalta, kauppaan kymmenen minuutin kävely, bussi sadan metrin päässä.

      Muuta ihmeessä Lahteen. Täällä on kiva olla uutena asukkaana. On otettu tervetulleena vastaan.

    • GHDGJDFJ

      Lahtea en suosittele missään nimessä, vuoden verran asuin ja sen jälkeen kiireesti takaisin stadiin. Meininki Lahdessa on aika tylyä, epäystävällistä.

      • itsestä kiinni

        Muutin Lahteen 10 vuotta sitten.Hyvin olen viihtynyt.Harmi vaan tallaiset tyypit jotka ei tee elämässään muuta kuin antaa negatiivista palautetta,mutta itse eivät tee mitään asioiden parantamiseksi.Päivät kulutetaan herjaa heittämällä ja valmista odottaen.
        Ryhdistäytykää loan heittäjät ja tehkää jotain .
        En muuttaisi Helsinkiin mistään hinnasta,siellä ei ihmiset ota toisiaan huomioon kuten Lahdessa,täällä on ihmiset ystävällisiä, ja helppo tutustua.


      • WaldemorvonBryggkaff
        itsestä kiinni kirjoitti:

        Muutin Lahteen 10 vuotta sitten.Hyvin olen viihtynyt.Harmi vaan tallaiset tyypit jotka ei tee elämässään muuta kuin antaa negatiivista palautetta,mutta itse eivät tee mitään asioiden parantamiseksi.Päivät kulutetaan herjaa heittämällä ja valmista odottaen.
        Ryhdistäytykää loan heittäjät ja tehkää jotain .
        En muuttaisi Helsinkiin mistään hinnasta,siellä ei ihmiset ota toisiaan huomioon kuten Lahdessa,täällä on ihmiset ystävällisiä, ja helppo tutustua.

        Et mistään hinnasta voi voi, juuri ajattelin antaa sulle 3miljardia jos suostut muuttamaan, no ei sitte.


      • Kiitos!

        Hyvä että häivyit. Nyt Lahdessa on yksi tyly vähemmän ja Stadissa enemmän.


      • Anonyymi
        itsestä kiinni kirjoitti:

        Muutin Lahteen 10 vuotta sitten.Hyvin olen viihtynyt.Harmi vaan tallaiset tyypit jotka ei tee elämässään muuta kuin antaa negatiivista palautetta,mutta itse eivät tee mitään asioiden parantamiseksi.Päivät kulutetaan herjaa heittämällä ja valmista odottaen.
        Ryhdistäytykää loan heittäjät ja tehkää jotain .
        En muuttaisi Helsinkiin mistään hinnasta,siellä ei ihmiset ota toisiaan huomioon kuten Lahdessa,täällä on ihmiset ystävällisiä, ja helppo tutustua.

        Stadi onkin niin ystävällinen paikka kaikki tervehtii kun bussiin astuu. Aamuisin hyvät huomenet heti heittävät


    • xxx

      Onhan se omasta asenteesta kiinni aika pitkälle tykkääkö vai ei. Epärealistisilla odotuksilla pettyy varmasti.
      Olen asunut Lahdessa muutaman vuoden ja tykkään. Rauhallista, ehkä siksi että en katso paikallisuutisia tai lue lehtiä :D Kaikki tarpeellinen on lähellä, pk-seudulle pääsee mukavasti ja nopeasti junalla. Hyvä kirjastoverkosto ja teatteri. Sopivan kokoinen kaupunki.

      Mitä tulee taas eri kaupunginosien vertailuun, asuin Liipolassa ison osan siitä ajasta minkä Lahdessa olen viettänyt. Sanon taas, että omasta asenteesta on paljon kiinni. Rauhallinen paikka, asuin ostarilla, kauppa ja kirjasto ihan vieressä, Launeen isot kaupat lähellä ja bussi kulkee vartin välein. Ei mielestäni mitään vikaa. Muutin toiselle puolelle kaupunkia lapsen hoitopaikan ja oman työni perässä, muutoin asuisin vieläkin Liipolassa.

      • lahtelaisneiti

        Olen asunut lahdessa 11 vuotta ja olen kyllä viihtynyt. Huono puoli on se että ainakin nuorten joukossa piirit on pienet ja juorut liikkuu rivakasti. Mutta esim kauppojen ja sun muiden palvelu on hyvää, verrattuna esim Helsingin palveluun. Monessa vaateliikkeessä asioidessani kassaneiti oli töykeä ja vain survoi vaatteet pusseihin, kun taas lahden liikkeissä asioidaan rauhallisesti ja viikataan jokainen vaatekappale erikseen pussiin.


    • lipominen loppunut

      Hyvää päivänjatkoa-toivottelu alkoi kuin yhteisestä sopimuksesta päivittäistavarakaupoissa ja kioskeissa, samoin loppui kuin yhteisestä sopimuksesta.

      Päivää, laitanko pussiin, kiitos ja näkemiin sopivat tilanteeseen huomattavasti paremmin.

      • dfasfasd

        Onkos se nyt lipomistakaan - ei vain ehkä sovi suomalaiseen mentaliteettiin. Minulle riittäisi hymykin, tai jopa neutraalin ystävällinen ilme. Voisi ehkä hiukan nyökätä. Mutta en pahastu toivotuksistakaan ja toivotan hyvät päivät itselleenkin. Olen kyllä asunut maailmallakin, jossa oli pakko hiukan rupatella, ettei olisi loukannut suomalaisuudellaan.

        Lahti on kiva paikka. Pikkukakrutkin sanovat bussikuskeille päivää ja kiitos. Kassa toivotti eilen hyvää pyhää. Olen täysin tyytyväinen.


    • Ex-lahtelainen

      Lahti on luonnonkaunis paikka, mutta siihen sitten jääkin.
      Sisäänpäinlämpiävä kaupunki, täynnä narkkareita ja alkoholisteja.
      Työttömyys. köyhyys, näköalattomuus jne.

      Jos pysyt vertaisryhmäsi kuplassa, mikäpä ei.

      Itse muutin fiksumpaan ja turvalllisempaan kaupunkiin perheeni kanssa, enkä ole muuttoani katunut.

      Tutustu rikollistilastoihin, niin tiedät mistä on kyse.

      • pysy poissa!

        Hienoa että muutit. Yksi katkera kuspää vähemmä taas Lahdessa.


      • Anonyymi

        Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Mukava kaupunki ja mukavat ihmiset


    • kysynpä vain

      ''Itse muutin fiksumpaan ja turvalllisempaan kaupunkiin perheeni kanssa, enkä ole muuttoani katunut.''


      Ja mikähän paikkakunta tuo onnelasi on?

      • Tyytyväinen

        Työt Tampereella, koti Pirkkalassa.


      • Anonyymi
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Työt Tampereella, koti Pirkkalassa.

        Joo oon asunu ulkomailla suomessakin monessa paikassa ei oo paljo eroo kaupunkien välillä. Mukavimmat naapurit olivat Kuopiossa ja Joensuussa ne osasivat puhua


    • Kuusamosta kajahtaa

      Itse Lahti kaupunkina aivan mahtava sopivan pieni kävellä ja pyöräillä,Olen muuttanut tänne itse muualta.Viihtyisä,kaunis,viriili.
      Lahden kytölään vaan ei kannata muuttaa varsinkaan lehdokinkatu nimisen paikan lähelle,,,sairasta porukkaa,,muuten suosittelen kyllä...erinomainen paikka kaikinpuolin.

      • Pierre

        Kerrrohan Kuusamolainen tarkemmin tuosta Lehdokinkadusta. Ollaan suunnittelemassa muuttoa just...


      • millie2
        Pierre kirjoitti:

        Kerrrohan Kuusamolainen tarkemmin tuosta Lehdokinkadusta. Ollaan suunnittelemassa muuttoa just...

        Itsekin haaveilen muutosta Lehdokinkadulle, mutta olen kuullut siellä asuvilta ja sieltä pois muuttaneilta pelkästään hyvää. Upea talo tälläkin hetkellä siellä myynnissä, mistä haaveilemme perheeni kanssa.


    • ljdo

      Me muutimme tänne Vantaalta ja kyllä minä tykkään Lahdesta enempi! Ihmiset ovat mukavampia, kaikilla ei koko ajan niin kiire, hyvät palvelut, hyvät kulkuyhteydet ja kyllä hyvät terveyspalvelut, ainakin ne mitä meidän kohdalle on osunut. Minulle haukuttiin Launeen terveysasema ja sen eräs lääkäri aivan täysin, me olemme nyt tällä lääkärillä käyneet jo pariin otteeseen ja täytyy sanoa, että paras lääkäri jolla olen koskaan käynyt! Ajankin terveysasemalle olemme saaneet aina ja heti.

      Kaunis kaupunki, enkä ole vielä keksinyt muuta moitittavaa kuin kotihoidontuen kuntalisän puuttuminen ja sen että bussissa vaunujen kanssa oleva joutuu maksamaan. :D

    • - 1x2 -

      Mikähän se Lahden vaihtoehto tässä aloittajalla olisi?

      • Mukava kaupunki

        Tampere.


    • Ei kannata muuttaa

      Rantaliipolan alueella vainotaan ihmisiä, pääpiru itse asuu Ruori-Liipolan alueella ja sen pahvipää käskyläiset pitkin ranta-aluetta.

    • Naimisiin äkkiä

      jos tänne aiot muuttaa ja tee mielellään lapsia, muuten sua vainotaan, tullaan asuntoon yleisavaimilla, nuuskitaan pikkarit ja kuvataan vakoilukameralla suihkussa, sun tavaroita rikotaan yms.

      • Anonyymi

        Sekoitit Hollolan ja Lahden keskenään. Hollolassa huudetaan kaikille jotka eivät ole sukua kanssasi vaikka et ole tehnyt heille mitään pahaa.


      • Anonyymi

        Multa hajotti pyörän ja postilaatikon ahtialassa kun en antanu yhelle miehelle römpsää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multa hajotti pyörän ja postilaatikon ahtialassa kun en antanu yhelle miehelle römpsää

        Ois kannattanut antaa ei se järvi soutamalla kulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ois kannattanut antaa ei se järvi soutamalla kulu

        Niin sen siitä saa kun pihtaa olis kannattanut antaa ja kunnolla ois voinu saada uuden pyörän ei p... llu siitä kulu. Ois saanu sitte itekin nauttii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sen siitä saa kun pihtaa olis kannattanut antaa ja kunnolla ois voinu saada uuden pyörän ei p... llu siitä kulu. Ois saanu sitte itekin nauttii

        Kun pihtaa niin näin siinä sitte käy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pihtaa niin näin siinä sitte käy

        Kannattaa miettii mitä tekee antaako vai ei minusta ois pitäny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pihtaa niin näin siinä sitte käy

        Paneminen tekee hyvää


    • ehdoton ei ulkopaikk

      Kun luet tätä suomi24 palstaa, tulet varmaankin siihen tulokseen ettet halua muuttaa Lahteen.

      • Onneksi voi valita

        Asiaat puhut.
        Kierrän Lahden niin kaukaa kuin ikinä voin.

        Narkkareiden, juoppojen ja syrjäytyneiden keidas.


      • ikäsi?
        Onneksi voi valita kirjoitti:

        Asiaat puhut.
        Kierrän Lahden niin kaukaa kuin ikinä voin.

        Narkkareiden, juoppojen ja syrjäytyneiden keidas.

        Et näköjään, kun Lahti-palstalle tulit?????????
        Sinähän sen tiedät.


    • tuh1000y

      Jos haluat välttää mamuja muuta Riihelään!
      en ole nähnyt 40 vuoteen ! rixussa ulkomaaneläviä.
      tämä vaan ei ole mikään luxus porvarien paikka mutta keskituloisten rauhan tyyssija, myös siksi ettei ole kauppoja kun koirankopin kokoinen Siwa, mutta jos ja kun sinulla on auto niin kauppoja on 2 kilometrin säteellä neljä ja lisää tulee.

    • Tripla K

      Vieläköhän se Paasikivenkatu on samanlainen hullujenhuone ku mitä vuonna 2005? Kyylät valitti asioista ennakkoon, eli ku ei ollu ees aihetta valittaa. Muutenkin aika ihme porukkaa Lahdessa valtaosa.

    • PINEI

      Lahti ei ole "pieni" muuta Kärkölään, siinä sulle pieni.

    • Anonyymi

      Lahteen kannattaa muuttaa jos on esim. lääkäri tms. ESS: 24.10.2020: Pääkirjoitus: Lahdesta on tullut jälleen työttömyyden kärkikaupunki.

      Siis työttömäksi ei oikein kannattaisi muuttaa, sillä muitakin on. Ei riitä lohisoppaa kaikille, jos tiukkaa tuloo.

      • Anonyymi

        Silti porukka vaan laiskottelee töissä ja valikoi kenen kanssa voi tehdä töitä. Itse ajavat työpaikat konkkaan.


    • Anonyymi

      Lahti on Suomen Heinola

    • Anonyymi

      Lahdessa on hyvä sossu. Maksaa kuulemma sakotkin, jos olet töpännyt. Ja muuta rahaa on tarjolla tietysti.

      • Anonyymi

        Totta on kannattaa tulla etuudet on hyvät ja avoimesti kapitalismin vastaista oleskelijaa kunnioitetaan eikä tarvitse pelätä että joutuisi jonkun riistäjän töihin.


      • Anonyymi

        Rasistinen kaupunki


    • Anonyymi

      Työttömiä on suomi täynnä ja lisää tuloo korona se kun jatkuu

    • Anonyymi

      Olen syntyperäinen, toisen polven lahtelainen, mutta asunut 20 vuotta pk-seudulla. Viime aikoina olen ihan tosissani miettinyt paluumuuttoa Lahteen. Näitä hyviä ja huonoja puolia on tullut itselleni mieleen.

      lyhyet välimatkat (auto ei välttämätön, tykkään kävellä)
      halvemmat asumiskustannukset tai enemmän neliöitä samalla rahalla
      riittävät palvelut esim. kaupat
      ihmisiin helpompi tutustua kuin pk-seudulla
      lyhyt ja nopea matka pk-seudulle (omalla kohdallani työpaikka olisi edelleen Hgissä, mutta kotietätyömahdollisuus)
      tarpeeksi kulttuuria, keikkoja, urheilua yms.
      kaunis luonto/metsä aina lähellä, vaikka asuisi keskellä kaupunkia
      sukulaiset (oma turvaverkkoni olisi Lahdessa parempi)
      Lahdessa on tietynlaista asennetta ja luonnetta (monet suomalaiset kaupungit aiheuttavat lähinnä haukotuksia tylsyydellään)

      - huumeongelma (mutta onko oikeasti niin paljon pahempi kuin muualla?)
      - korkea työttömyys (joutuvatko lapseni kuitenkin muuttamaan aikuistuttuaan pois, sillä töitä ei saa?)
      - ihmisten negatiivinen asenne (olkaa ylpeitä itsestänne ja Lahdesta!)
      - juoruilu, mikä liittyy tosin kaikkiin pikkukaupunkeihin
      - ovatko terveyspalvelut oikeasti niin retuperällä kuin valitetaan?
      - sukulaiset :D

      Näitä tässä nyt pohditaan. Onneksi ei ole pakko tehdä mitään ratkaisua, mutta nykytilanteeseen on jotenkin kyllästynyt. Toki tässä pukkaa ehkä 4-kympin kriisiäkin ja kaipaa takaisin lapsuuden ja nuoruuden maisemiin. Myös korona on vaikuttanut siihen, että liika ihmismäärä ärsyttää ja se, että joka suuntaan on aina kilometrikaupalla matkaa, vaikka asuukin suht hyvällä sijainnilla.

      • Anonyymi

        Juuri terveyspalveluthan täällä toimii hyvin digiklinikan ansiosta. Asiat saa alkuun muutamassa minuutissa ja monesti koko asia hoituu sitä kautta. Tietty vanhuksille tuo on vaikea, muttei varmaan sinun ikäisellesi?
        Oikeastaan missään vaiheessa ei ole tarttenut turhaa jonotusta, mihin k-hämeen puolella sai tottua. Ja itse kun tarvitsen psykiatrisen puolen palveluita, niin sinnekin ekan ajan sai alle viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri terveyspalveluthan täällä toimii hyvin digiklinikan ansiosta. Asiat saa alkuun muutamassa minuutissa ja monesti koko asia hoituu sitä kautta. Tietty vanhuksille tuo on vaikea, muttei varmaan sinun ikäisellesi?
        Oikeastaan missään vaiheessa ei ole tarttenut turhaa jonotusta, mihin k-hämeen puolella sai tottua. Ja itse kun tarvitsen psykiatrisen puolen palveluita, niin sinnekin ekan ajan sai alle viikossa.

        Tuosta digiklinikan toimivuudesta on tosiaan monenlaista mielipidettä, mutta hyvä jos tuntuu toimivan. Itselläni ei kyllä ole mitään etävastaanottoja tms. vastaan. Työssä käyvänä ihmisenä tulisin käyttämään tosin lähinnä Terveystalon palveluja. Toki lapset sitten tarvittaessa julkiselle. Olemme ns. perusterveitä, eli ei siellä lääkärissä usein tietysti tarvitse käydä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, mitä käy.


    • Anonyymi

      Älä valehtele! Tämä on totuus ylistyssanojen takaa. Harjun Terveys rypöö lupauksissaan: " Etelä-Suomen Sanomat 3.1..-22 Harjun terveyden digiklinikalla tuntien mittaisia jonoja. Neljä tuntia jonossa!

      ..Harjun terveyden digiklinikan sairaanhoidon jonotusajat ovat viime viikkoina venyneet tuntien mittaisiksi. Maanantaina iltapäivällä jonotusaika oli lähes neljä ja puoli tuntia, mutta joulun ja uudenvuoden väliseltä viikolta on tiedossa jopa kuuden tunnin mittainen jonotus.

      Mehiläisen digipalveluista vastaava johtaja Ossi Laukkanen kertoo syyksi koronan aiheuttaman yhteydenottojen voimakkaan lisääntymisen."
      Ei auvoista Harjun Terveyden toiminta kuin on ylistetty.

    • Anonyymi

      Digiklinikka olikin halpahintainen kupru, joka tussahti ensimmäiseen kysyntäpiikkiin. Tuossa Päijät-Soten 2021 alussa tullut esite/mainoslappunen lupaa minuuteissa "apua" ympäri vuorokauden. Kaikkea apua "arjessa" (kulunut ilmaisu) pärjäämisen asioihin. Heitän tuon lappusen hiiteen! Kiitos ei "alustoja" eikä "sovelluksia". Eivät toimi näköjään!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe