Bahia Feliz vai Lanzarote?

Espanja kutsuu

Lanzarote on ennestään tuttu. Joten siitä ei tarvinne kehua/kettuilla:)
Vaan tuo Bahia Feliz on meille tuntematon.
Siitä olisi kiva saada uudempaa ja kokemuksella tietoa.
Pähkäilemme noiden kahden välillä.

18

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espoosta

Monessa paikassa olen Kanarialla käynyt; kaksi kohdetta on, joihin en enää koskaan mene vaikka maksettaisiin.

Ne ovat Ten Bel ja Bahia Feliz - pelkkiä kuolleita hotellialueita molemmat

Puerto del Carmen on kiva, varsinkin jos asuu lähellä vanhaa kaupunkia.

• BahiaFeliz

Olen ollut kahdesti Lanzarotella ja kolmesti Gran Canarialla, josta kerran tuolla Bahia Felizissä. Paikkana se oli todellakin vain hotellialue, josta liikuttiin muualle. Sieltä on kyllä hyvät bussiyhteydet. Meitä oli reissussa viisi, joten taksiin emme turvautuneet, koska niitä olisi pitänyt ottaa kaksi. Plussana (suurena) oli kuitenkin se, että meidän kolmio sijaitsi rauhallisessa paikassa. Takapihalle paistoi koko päivän aurinko ja siellä oli aurinkopedit. Lisäksi takapiha jatkui vielä isompana puistoalueena. Tähän asti (noin parikymmentä matkaa takana) paras takapiha mitä noilla reissulla on ollut. Mutta jos on lapsiperhe ja ei tykkään suuren kaupungin melskeestä, niin Bahia Feliz on ihan hyvä paikka.

• BahiaFeliz
        BahiaFeliz kirjoitti:

Olen ollut kahdesti Lanzarotella ja kolmesti Gran Canarialla, josta kerran tuolla Bahia Felizissä. Paikkana se oli todellakin vain hotellialue, josta liikuttiin muualle. Sieltä on kyllä hyvät bussiyhteydet. Meitä oli reissussa viisi, joten taksiin emme turvautuneet, koska niitä olisi pitänyt ottaa kaksi. Plussana (suurena) oli kuitenkin se, että meidän kolmio sijaitsi rauhallisessa paikassa. Takapihalle paistoi koko päivän aurinko ja siellä oli aurinkopedit. Lisäksi takapiha jatkui vielä isompana puistoalueena. Tähän asti (noin parikymmentä matkaa takana) paras takapiha mitä noilla reissulla on ollut. Mutta jos on lapsiperhe ja ei tykkään suuren kaupungin melskeestä, niin Bahia Feliz on ihan hyvä paikka.

Unohtui kommentoida tuo Lanzarote-puoli. Siitäkään ei ole mitään pahaa sanottavaa, mutta jos vaihtoehtoina olisi Bahia Feliz tai Playa Blanca Lanzarotella, niin valitsisin jälkimmäisen. Sieltä on helppo piipahtaa päiväseltään myös Fuerteventuran puolelle. Ja auton vuokraamalla pääsee kiertämään saarta tarkemmin. Timanfayan kierroksen olen mennyt lävitse kahdesti ja näkymät ovat huikeat.

• Sotavento (ei kirj.)

Nimimerkille "Espoosta" kommenttini. Ten Bel oli aikanaan meidän ensimmäinen Kanarian kohde ja valitettavasti sille aikanaan belgialaisten (Tenerife Belgium) perustamalle lomakylälle on käynyt samoin, kuin monelle muullekin pelkästään turisteja varten rakennetulle rahasammolle. Tästä ääriesimerkkinä lienee juuri aloittajan kysymä Bahia Feliz, toinen on sitten se monien suosima Puerto Rico.

Komppaan kommenttiasi Puerto del Carmenista. Myös Playa Blanca on viehättävä.

• Suositus

Ei kumpikaan, vaan los Cristianos.

• La Coste

Noista kahdesta mikä tahansa Lanzaroten kohde ennemmin kuin Bahia Feliz. Muiden saarten kohteista uskallan suositella Las Palmasia Gran Canarialla, Corralejoa Fuerteventurassa ja Puerto de la Cruzia Teneriffalla. Siis jos haluat lomaltasi muutakin kuin vain turistitouhua.

• Espanja kutsuu

Valitsimme Bahia Feliz.
      Matkassa mukana 2v10kk lapsi. Ja kuten mainittua niin muualle pääsee helposti.
      On sitten taas uusi paikka kokeltu.

Olemme kuitenkin jo taas maaliskuussa 2013 matkaamassa muualle Kanarialle.
      Ja Lanzarote, kun oli jo tuttu.

Kiitos kaikille kommenteista.

• Johnu

Heippa.

Hyvän paikan valitsitta. Mihinhotelliin päädyittä?

Jos mielenkiintoa löytyy,niin käväse lukemassa tämä ketju http://keskustelu.suomi24.fi/node/9622500#comment-0. Olen kirjottanut sinne pitkän rimpsun Bahia Felizistä ja Hotelli Orquideasta nimimerkillä Let´s go

Ja tässä toinen jonka olen kirjoittanut nimimerkillä Johnu http://keskustelu.suomi24.fi/node/9340689#comment-0

Seassa on paljon negatiivisia kommentteja,mutta myös positiivista löytyy. :)
      Oma kokemukseni paikasta on hyvä. Ihanteellinen lapsiperheille.

Ihanaa lomaa teille. :)

• Espanja kutsuu

Kiitos Johnu.
        Valintamme hotelliin oli lopulta Monte Feliz.
        Matkan jälkeen olemme kokemusta rikkaampia.
        Täällä eri kohteista lukeneena ja missä itse olen käynyt niin on selkeästi huomannut eron.
        Mistä minä esimerkiksi olen kovin pitänyt ja ollut tyytyväinen on osa muiden mielipiteistä ollut aivan toinen.
        On kyse sitten ollut kohteesta, maasta, hotellista, palveluista, sijainnista, aamiaisesta jne.

• Menossa myös
        Espanja kutsuu kirjoitti:

Kiitos Johnu.
        Valintamme hotelliin oli lopulta Monte Feliz.
        Matkan jälkeen olemme kokemusta rikkaampia.
        Täällä eri kohteista lukeneena ja missä itse olen käynyt niin on selkeästi huomannut eron.
        Mistä minä esimerkiksi olen kovin pitänyt ja ollut tyytyväinen on osa muiden mielipiteistä ollut aivan toinen.
        On kyse sitten ollut kohteesta, maasta, hotellista, palveluista, sijainnista, aamiaisesta jne.

Hei
        Mistä varasitte Monte Felizin ?
        Onko taas myynnissä Suomalaisille ?

• Espanja kutsuu
        Menossa myös kirjoitti:

Hei
        Mistä varasitte Monte Felizin ?
        Onko taas myynnissä Suomalaisille ?

Finnmatkat myy Monte Feliz hotellia.

• Menossa myös

Finnmatkat myy Monte Feliz hotellia.

Niin oli ilmestynyt myyntiin,olikin välillä pois....
        Toukuussa kävimme siellä katsomassa,oli pelkästään paikallisia,eikä ravintola ollut auki !

• mihnäkuhna88

Espanja kutsuu, millainen tuo Monte Feliz oli ?

• Espanja kutsuu

En ole matkannut sinne vielä. Talveksi otimme matkan.
        Kerron sitten matkan jälkeen. Toivottavasti muistan:)

• wilgret6

En ole matkannut sinne vielä. Talveksi otimme matkan.
        Kerron sitten matkan jälkeen. Toivottavasti muistan:)

Olimme tammi-helmikuussa Bahia Felizissä kahden lapsen kanssa ja meille se oli mukava kohde. Iltaruokailu sujui hyvin pienen keskusaukion ravintoloissa ja lapset (6 ja 8v) saivat välillä käydä liikkumassa ympäristössä kun aikuiset söivät.
        Ainoa suuri miinus tuli hotellialueen tuulisuudesta. Uimaan ei juuri haluttanut mennä, vesi kun loiskui melkein pois uima-altaasta. Eikä sen puoleen auringon ottamisestakaan mitään tullut. Taksila pääsee edullisesti esim. Inglesiin. Itsellämme oli auto vuokrattuna jolla kävimme muilla rannoilla.

• Kanarialle!!!!!

Mekin menossa hiihtolomalla Kanarialle. Kumpi paikka kylmempi/ tuulisempi...?

• Tuulensuojassa

Jos on tuulista, niin kylmimmät paikat on siellä (eteläosissa) ne niemen kärjet, eli Lanzarotella Playa Blanca ja GC:lla Meloneras-Maspalomas-Ingles-Bahia Feliz. GC:n lämpimin paikka on se suojaisa alue Arguineguinista Puerto Ricoon ja Amadoresiin. Lanzarotella valitsisin ehkä Carmenin, tosin siellä en ole ollut, mutta Playa Blancan tuulet oli aika viileät. Hiihtolomahan on sitä kylmintä aikaa vuodesta, eli jos silloin menette, niin melkein suosittelisin sitä GC:n suojaisampaa puolta eli Arguineguin-Amadores.

• Kanarialle!!

Kiitos vastauksesta!

Sinne Puerto Ricon lähistölle yritin mutta sopivaa hotellia ei löytynyt. Pitäisi olla rannan lähellä, lämmitetyt uima-altaat, 6hlö huoneistoja, leikkipaikka ja mielellään vielä minigolf... Amadoreksen rannasta ei tykätä, huono rakentaa ja upottaa. Sunwing Arguineguinessa on merivettä altaissa, ei hyvä ja rantakaan ei ole ihan vieressä (se ranta on kyllä huippu). Niin ja vielä pakettimatka ja lauantailähdöt:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe