Muistatko, kun katsottiin öistä taivasta, kuinka siellä iso kuun mollukka paisteli, ja Otavan tähtijoukko loisti mustaa talvista kattoa vasten. Lumi narskui saappaiden alla, sormia puri pakkanen, kun ei hennottu laittaa hanskoja edes käteen, ne oli iholla ihoa vasten. Meillä ei ollut paikka minne mennä, käveltiin samoja kävelypolkuja pitkin pimeässä. Soitettiin puhelimilla toisillemme ihania biisejä, leikittiin lemmellä, että mitä jos me joskus kahdestaan saataisiin olla. Ei saatu olla, ei voitu olla, sulla on omat kuviosi ja mulla omat, hento rakkaus muuttui mustasukkaisuudeksi ja vihaksi, puhallettiin pillillä peli poikki.
On kesä, sormia ei palella enää, taivas on kauniin vaaleansininen, luonto kirkas ja kaunis, kaikki elämä kukkeimmillaan. Mutta minä kaipaan kauheasti niitä kirkkaita tähtiä. Ja kun laitan silmät kiinni, ne tähdet tippuvat alas maahan asti, jää vain musta pimeä taivas. Maan pinnalle laskee tulinen tähtituhka, pöllyää ilmaan. Kaikkialla vain karrelle palaneita riekaleita, kuolleeksi julistettuja muistoja.
Tähtisadetta
ja avaruusromua
2
113
Vastaukset
- *
Ne tähdet ovat siellä yhä. Talvi tulee edelleenkin. Kuukin vielä paistaa öisin. Samat muistot elävät...
ja minä, yhä odotan sinua lämmittämään käsiäni. - al.
Lämmittäisin kätesi syvälämpörohdoilla ja puristaisin omieni sisään. Minäkin odotan. Ulkona sataa vielä romua, hiiltyneitä taivaankappaleita. Siksi puin päälle avaruuspuvun, se on tehty kankaasta, joka ei syty palamaan, sen pitäisi suojata myös suuremmilta kolhuilta. Ompelin sen ihan itse.
Haaveilen, että joku päivä tulet ja riisut minut, sulatat tän pakastebuddingin. Ei mikään pieni haave.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1269392
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p343893Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352644Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376