Onko olemassa lintua, joka elää max.5 vuotta?

UnduL

Hei kaikki!
Olen aina tahtonut itselleni undulaattia jo pitkään, mutta harmistuin, kun huomasin, kuinka pitkäikäisiä ne ovat. Ei iässä muuten ole mitään vikaa, mutta olen jo 13 vuotias ja ajattelin, että tulevaisuuttakin pitää ajatella! :) Jos menen opiskelemaan n.viiden vuoden päästä, niin mihin ne linnut sitten sijoitetaan? Mukaan opiskeluvuosille on tulossa jo talossa asuvaa kaksi kania, joten rahaa kerrostalossa tuskin riittäisi kovin monelle eläimelle...
Ylireagoinko,vai ajattelenko ihan fiksusti tulevaisuutta? :)
Kotiin undulaatit omaan kotiin muuton jälkeen ei voisi jäädä, koska iskä ei niistä yksin tahtoisi huolehtia! x)

Eli onko olemassa jotakin lintua, joka sopii aloittelijoille, joka elää maximissaan 5 vuotta? Kuulin ,että joidenkin lintujen värimuunnoksetkin voivat olla lyhytikäisiä, pitääkö paikkansa?

Kiitos todella paljon kaikille viestiini vastanneille! Täällä on mukavia ihmisiä! :)

8

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintu lensi jo...

      Jotkut papukaijalajit elävät noin 100 vuotta. Riittääkö. Villilintujahan ei saa ottaa kiinni, joten niiden ikää ei tiedetä.

    • UnduL

      häh? Nyt en oikein ymmärtänyt... En minä villilintua olekkaan etsimässä, eikä niitä saa ottaa luonnosta kiinni! Ja sata vuotta... toivoin nimenomaan viisi vuotta elävää lintua! :D Lueppass teksti uudestaan! :)

    • Ehkä viisainta

      Kun otat linnun vasta opiskelujen jälkeen. Kaikki linnut voivat elää reilusti yli 5 vuotta.
      Kärsivällisyyttä vaan odotteluun :) Odotellessa voit tutustua kaikkiin eri lintuihin ja valita sitten sen minkä todella haluat.

    • Don't

      Älä ota lintua nytten, sillä ei ole olemassa noin lyhyt ikäistä lemmikkilintua. Vasta opiskelun jälkeen ja sittenkin vasta kun olet tarpeeksi fiksu ymmärtämään että kun elukan kerran ottaa niin ne ovat sinun elämäsi. 8 linnun omistajan voisin sanoa että linnuista on enemmän työtä kuin koirista (meillä on koiriakin), kissoista (tälläinenkin meiltä löytyy) tai kaneista (kanejakin on ollut). Häkki ja häkin ympäristö olisi hyvä siivota päivittäin, sillä sotku on valtava. Lattiat ja tasot täytyy luuduta päivittäin, sillä muuten linnun uloste tarttuu kiinni eikä lähe ilman kunnon hankausta. JA LINTUA TÄYTYY PYSTYÄ PITÄMÄÄN VAPAANA PÄIVITTÄIN! Lintujen pito maksaa myös aika paljon. Esimerkiksi kahden undulaatin pito ensimmäisenä vuotena maksoi itselleni varmaankin sen 700e ellei enemmän, sillä hankin lakisääteisen häkin ynm lintutarvikkeet kuten esim: lintulamppu, ilmankosteuttaja, pedikyyri orret, ynm.

    • fsdfs

      Kaikki lemmikkilinnut elävät yli 10 vuotta lähes poikkeuksetta, MUTTA voit toki kokeilla ostaa jo todella iäkkään linnun joltakin. Selaileppas myynti-ilmoituksia tai linnut forumia. :)

    • bambus

      Kyyllä,ota vaikka 6-7 v . undu,se elää vielä 1-3 v,jos on onnea,myös 5 v. Ihania kavereita
      ja niitä vanhoja kyllä löytyy ylinkylin.

    • viiru90

      viiriäinen

    • muda

      Siniviiriäiset (Coturnix chinensis) elävät sellaiset 3-5 vuotta, naaraat enempi tuon haitarin alakanttiin kuin yläkanttiin ja koiraat toisinpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe