Tiipii

indiaani

Hei


Olen nyt pystyttänyt tiipiin kevytpeitteestä, 250 senttiä halkaisija ja kolme metriä korkea keskeltä. Se on neliönmuotoinen. Peitteen liepeet on 30 sentin etäisyydellä maasta, jolloin jää rako korvausilmalle. Tarvitaanko lisäksi sisälle kesällä kastevaate ja tuleeko se laittaa tiiviisti maahan kiinni alareunastaan? Kokeilin tulen laittamista tyynellä ilmalla ja tiipiin sisältä poistuu kylläkin savu, mutta ilma ei ole silti kovinkaan raikasta. Mitä sille voisi tehdä? Onko se tavallista kaikille kodan tapaisille, että ilma ei ikinä ole läheskään ulkoailmanveroista hengitettäessä.

1

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotakinkku

      Itselläni on vastaava rakennelma. Kutsun sitä kodaksi.
      Halkaisija on 5m.
      Omani on pyöreä ja siinä on 14 ruodepuuta.
      Ylhäällä on aukko savun mennä. Helmat ovat maahan asti,mutta olen miettinyt helmojen nostoa kastevaatetta käytettäessä.
      Toki aina siellä on rakoa enemmän tai vähemmän,eivät ne helmat ihan kiinni maassa ole.
      Kastevaate on itselläni metrin korkuinen ja olen nostanut kodan helmoja noin 10-20 senttiä. Kastevaate kuuluu olla maassa kiinni alareunastaan.
      Tyynellä säällä normaalikorkeudella istuttaessa pitkää iltaa nuotiolla tulee kyllä tunne,että häkämyrkytys on lähellä.
      Mutta itse en ole koskaan nostanut helmaa noin ylös kuin mainitsit.
      Pitääkin kokeilla,josko auttaisi.

      Eipä se ilma suljetussa tilassa nuotiota poltettaessa ihan ulkoilmanraikasta
      ole,sen voin taata.
      Eihän se sitä ole edes pihakrillillä,jossa on kolme puoliavointa seinää.
      Eikä edes ulkonuotiolla,siinäkin joskus joutuu haistelemaan savua...


      Huom! Oikeassa kodassa/tiipiissä istuttiin maassa taljojen päällä.. Se vaikuttaa asiaan.
      Itse en voi istua maassa huonojen jalkojeni vuoksi,vaan istun normikorkuisella,kokoontaitettavalla tuolilla.
      Alhaalla istuttaessa olisikin kauempana savusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe