Tiipii

indiaani

Hei

Olen nyt pystyttänyt tiipiin kevytpeitteestä, 250 senttiä halkaisija ja kolme metriä korkea keskeltä. Se on neliönmuotoinen. Peitteen liepeet on 30 sentin etäisyydellä maasta, jolloin jää rako korvausilmalle. Tarvitaanko lisäksi sisälle kesällä kastevaate ja tuleeko se laittaa tiiviisti maahan kiinni alareunastaan? Kokeilin tulen laittamista tyynellä ilmalla ja tiipiin sisältä poistuu kylläkin savu, mutta ilma ei ole silti kovinkaan raikasta. Mitä sille voisi tehdä? Onko se tavallista kaikille kodan tapaisille, että ilma ei ikinä ole läheskään ulkoailmanveroista hengitettäessä.

1

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotakinkku

Itselläni on vastaava rakennelma. Kutsun sitä kodaksi.
      Halkaisija on 5m.
      Omani on pyöreä ja siinä on 14 ruodepuuta.
      Ylhäällä on aukko savun mennä. Helmat ovat maahan asti,mutta olen miettinyt helmojen nostoa kastevaatetta käytettäessä.
      Toki aina siellä on rakoa enemmän tai vähemmän,eivät ne helmat ihan kiinni maassa ole.
      Kastevaate on itselläni metrin korkuinen ja olen nostanut kodan helmoja noin 10-20 senttiä. Kastevaate kuuluu olla maassa kiinni alareunastaan.
      Tyynellä säällä normaalikorkeudella istuttaessa pitkää iltaa nuotiolla tulee kyllä tunne,että häkämyrkytys on lähellä.
      Mutta itse en ole koskaan nostanut helmaa noin ylös kuin mainitsit.
      Pitääkin kokeilla,josko auttaisi.

Eipä se ilma suljetussa tilassa nuotiota poltettaessa ihan ulkoilmanraikasta
      ole,sen voin taata.
      Eihän se sitä ole edes pihakrillillä,jossa on kolme puoliavointa seinää.
      Eikä edes ulkonuotiolla,siinäkin joskus joutuu haistelemaan savua...

Huom! Oikeassa kodassa/tiipiissä istuttiin maassa taljojen päällä.. Se vaikuttaa asiaan.
      Itse en voi istua maassa huonojen jalkojeni vuoksi,vaan istun normikorkuisella,kokoontaitettavalla tuolilla.
      Alhaalla istuttaessa olisikin kauempana savusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      86
      4108
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      124
      3614
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      85
      3406
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2819
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1546
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe