Vaimentaako aseen piipun päässä oleva suujarru ääntä?
GAMO HUNTER 890
12
2205
Vastaukset
- Metsämies
Tuohan on ilmakivääri...
Eipä siitä taida juuri ääntä muutenkaan lähteä.
Eiköhän se ole ihan koristeena siinä.
Muutenkaan suujarru ei ole tarkoitettu vaimentamaan ääntä vaan pienentämään rekyyliä.- fasts
Olen tosissani, ja tiedän että se on ilmakivääri, tehokas sellainen. En viitsi aina pienoiskiväärillä ampua lintuja sun muita pikku eläimiä joten hommaan tuon aseen jos se vain on hiljainen, tiedän ettei ilmakiväärillä saa metsästää.Ilmakivääreistä suurin osa räksähtää ampuessa joten hiljainen ja tehokas on tarpeen
- Andy
fasts kirjoitti:
Olen tosissani, ja tiedän että se on ilmakivääri, tehokas sellainen. En viitsi aina pienoiskiväärillä ampua lintuja sun muita pikku eläimiä joten hommaan tuon aseen jos se vain on hiljainen, tiedän ettei ilmakiväärillä saa metsästää.Ilmakivääreistä suurin osa räksähtää ampuessa joten hiljainen ja tehokas on tarpeen
En nyt kyseistä asetta tunne, kun ilmakiväärit ei oikein kiinnosta. Melkoista ääntä tehokkaammista kuitenkin lähtee. Suujarru ei vaimenna ääntä vaan koventaa sitä. Tai pikemmin kasvattaa ampujan melurasitusta suuntaamalla painetta ja ääntä enemmän häntä kohti.
Epäilen kyllä oikean suujarrun tarpeellisuutta ilmakiväärissä, joten voi olla, että kyseinen laite on vain koriste, joka ei vaikuta oikein mihinkään. - Metsämies
fasts kirjoitti:
Se "räksähdys" kuuluu jousesta ja sitä et saa vaimennettua millään.
Jätäpä kuitenkin rauhaan ne pikkulinnut ja muut metsän pikkueläimet. Miksi sinä niitä ammut?
Laita vaikka tyhjiä purkkeja pitkin poikin metsää ja ammu niitä. - fasts
Metsämies kirjoitti:
Se "räksähdys" kuuluu jousesta ja sitä et saa vaimennettua millään.
Jätäpä kuitenkin rauhaan ne pikkulinnut ja muut metsän pikkueläimet. Miksi sinä niitä ammut?
Laita vaikka tyhjiä purkkeja pitkin poikin metsää ja ammu niitä.Monessa ilmakiväärissä on ''muzzlebrake'' suujarru joka vaimentaa, esim cf-x:ssä se vaimentaa ja on suujarrun nimellä, samaten magnumissa missä on oikeen irtiruuvattava, myös hunter 1250:ssa.
- fasts
fasts kirjoitti:
Monessa ilmakiväärissä on ''muzzlebrake'' suujarru joka vaimentaa, esim cf-x:ssä se vaimentaa ja on suujarrun nimellä, samaten magnumissa missä on oikeen irtiruuvattava, myös hunter 1250:ssa.
enhän mä sitä pelkästään eläinten ampumista varten, myös tehokkaaksi tarkkuusharjoitus aseeksi
siksi kysyn aseen yleensäkkin ääntä täällä koska ulkomaisilla foorumeilla oli ristiriitaisia kommentteja, toiset sanoivat kova ääniseksi ja toiset hiljaiseksi
- JJJ
"It boasts a barrel-cocking design with a sleek muzzle brake that doubles as a practical handle for cocking."
http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/product/horizontal-item.jhtml?id=0017821225689a&navCount=0&cmCat=srchdx&cm_ven=srchdx&cm_ite=srchdx- fasts
Ei oikeen ''oudot'' sanat taivu, sileä suujarru auttaa lataamisessa? kö
- Tony
fasts kirjoitti:
Ei oikeen ''oudot'' sanat taivu, sileä suujarru auttaa lataamisessa? kö
Mulla on Hunter 440.
Lähtönopeus 305m/s.
Siinä ei oo piipunpäässä samanlaista "mulleroa" Mut pamahtaa kuin piekkari. - fasts
Tony kirjoitti:
Mulla on Hunter 440.
Lähtönopeus 305m/s.
Siinä ei oo piipunpäässä samanlaista "mulleroa" Mut pamahtaa kuin piekkari.ois saatava päätös tehtyä viikonlopun aikona, eikö todellakaan kenelläkään ole kyseistä asetta? tai edes vastaavaa suujarrullista
- fasts
fasts kirjoitti:
ois saatava päätös tehtyä viikonlopun aikona, eikö todellakaan kenelläkään ole kyseistä asetta? tai edes vastaavaa suujarrullista
Oli ääni mikä hyvänsä ostan aseen.
- asekauppias
fasts kirjoitti:
Oli ääni mikä hyvänsä ostan aseen.
joissakin gamon ilma-aseissa on tosiaan suujarrua muistuttava "mötikkä" piipunpäässä. näissä tapauksissa se on tarkoitettu vain tasapainottamaan kysyistä asetta eli suujarrusta näissä ei ole kysymys vaan piipupainosta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448