Olen keräillyt vanhoja aseita lähinnä venäläisiä(tsaarin aikaisia) ja muutama löytyykin,mutta kaikki sen verran vanhoja ettei vaadi lupia.Nyt olisi tilaisuus hankkia aivan 1900-luvun alun mosin nagant kivääri,mutta mitenköhän mahtaa olla lupien suhteen?Tämä olisi siis ainakin viranomaisten silmissä ensinmäinen aseeni,koska muut aseeni eivät tosiaan lupaa kokoelmassa säilyttämistä varten tarvitse.Miksikään keräilijäksi minua ei ole hyväksytty(en siis ole edes hakenut)mutta mahtaisiko tuollainen lupa olla mahdollinen?Onko lupa mahdollista saada esim vain kokoelmassa säilyttämistä varten(en siis välttämättä tarvitsisi varsinaista ampumalupaa enkä patruunoiden osto lupaa vaikkei niistä haittaakaan olisi)
Ikää löytyy vasta 20v mutta aseita olen kerännyt noin 5 vuotta.Lähinnä venäläisiä(miekkoja,tikareita,kiväärejä ynm militariaa)
Luulisi nyt luvan irtoavan kun ase kuitenkin on yli 100v vanhakin.Nyt joku varmasti ehdottaa dekoamista,mutta se ei tule kysymykseenkään tälläisen keräilykappaleen tapauksessa(Numerotarka pistintä myöden ja alkuperäinen sinistys 99%)
ase keräilystä
keräily lupa
0
141
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947996- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2532528- 482175
- 422025
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?281950- 481912
- 191783
- 601778