X-Trailin käsijarru

FGrouse

Olisko kellään rautalanka ohjeita kyseisen peltilehmän käsijarrun kiristämiseen?
Kaikki vinkit ja käytännön ohjeet tervetulleita.

3

6494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autonero

      Aika sujuvaa on: istut kuskin penkille ja otat oikealla kädellä kiinni käsijarrun kahvasta. Vedät kahvasta ylöspäin semivoimakkaasti ja päästät kahvasta irti. Käsijarrun löysäämiseksi otat taas oikealla kädellä kahvasta kiinni, painat peukalolla kahvan päässä olevan napin pohjaan samalla kun vähän vedät kahvaa ylöspäin. Napin painuessa painat kahvan alas.

      Nissan on osannut tehdä todella helppokäyttöisen käsijarrun.

    • X-Power

      Et kertonut onko kyse T30 vai T31 mallista. Eipä sitä ainakaan T30:ssä ole koskaan ajateltukaan pitäväksi. Se on vähän kummajainen. Sullahan on ilmeisesti ongelmana, vaikka kuinka nyhtää niin tuntuu ettei se pidä mitään. Itse asiassa se on silloin hyvä.
      Vaijerin säätömutteri löytyy kahvan juuren suojan etupuolelta pienen läpyskän alta. Mutta siihen säätöön.

      Löysää säätömutteri. Kahva ales.
      Jarrulevyssä pyöränpulttien välissä on reikä. Käännä se ala asentoon jolloin siintä pitäisi näkyä "hammasratas".
      Ruuvarin kärjellä kierrä ratasta kunnes levyä kääntäessä tuntuu että jarru ottaa kiinni, jossain kohtaa. Silloin koputtele levyä pulttien välistä, vasara riittää ja ei tarvitse LYÖDÄ. Levy alkaa pyörimään vapaasti. Tätä muutaman kerran jatkaen kengät saadaan mahdollisimman lähelle ja keskitettyä.
      Kun jarru lukkiintuu niin muutama pykälä taaksepäin että jarru vapautuu ja taas koputtele.
      Vedä kahvaa 6-7 pykälää.
      Kiristä säätömutteria kunnes levyt lukittuu.
      Löysää kahva, levyjen tulee pyöriä vapaasti.
      Jos ei niin löysää mutteria 1/4 kierros kerrallaan kunnes levyt vapautuu täysin. Voi olla et taas joutuu koputtelemaan.
      Nyt pyörät alle ja kokeilemaan.
      Tehtaan ohje on tuo 6-7 pykälää ja pitäisi pitää mutta todellisuudessa se saattaa olla ihan jotain muuta.

      Helppo homma mut niin turhauttavan tuntuinen. Kengät on "kelluvat". Jarrukilvessä ei ole mitään kiinteää mihin ne vastaisivat. Yläpäässä levitysmekanismi ja alapäässä tämä ratas-säätö. Sen takia tää koputtelu.
      T30 2001-2007 ja T31 2007 -> ovat muuten rakenteeltaan samanlaiset mutta käyttövipu poikkeaa. Ilmeisesti ovat kymmeneen vuoteen huomanneet jotain kehittämisen varaa.

      • FGrouse

        Kiitos tästä. Eli juurikin tuo T30 malli on alla ja noilla ohjeilla homma sujui suhteellisen vähillä ärräpäillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7343
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      61
      5075
    3. 75
      4738
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4729
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4178
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3452
    7. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2958
    8. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      49
      2550
    9. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2478
    10. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      212
      2343
    Aihe