yli kymmensenttisiin puukkoihin puukonkantolupa, harkittava

pöljäke,,,,

ajatus, turvallisuus paranis heti 30 %..

10

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep Jep Jep

Britanniassa in kyllä tuohon aika tiukat speksit ja jos tavataan liian ison puukon hallussapidosta kadulla, niin siitä saa varmasti kovemman ntuomion kuin tämä naurettava suomen 10v. elinkautinen!

• puukkomäcki

Olisihan se edistystä jos edes yli 10 sentin puukkoja voisi luvallisesti kuljetella mukanaan julkisella paikalla, edes luvan kanssa. Nykyisinhän ei saa, minkään pituisia.

• Tukkijätkänen

Teräasetta ei saa kantaa julkisella paikalla edes piilotettuna, mutta moottorisaha käy.

• Isokätinen

... mulla se 10 cm ei riitä edes kahvaan.

• pikku linkkari

Mihinkä tarvitaan puukossa pitkää terää?
      Käyttöpuukossa soppeli terän pituus on noin 6-8 cm, puukon käytöstä riippuen.
      Vuolupuukossa ei pitkä terä ole muuta kuin haitaksi ja metysäsksessä, suolistukseen käytettävä veitsi ei myöskää ole kätevä, mikäli siinä on pitkä terä. Nylkyveitsessä ei tarvita myöskään pitkää terää.
      Kalan käsittelyssä, fileerauksessa on pitkä ja ohut terä poikaa, mutta se onkin ainoa paikka, missä pitkä terä puoltaa paikkansa.

• Puukkoseppä

Niinpä, ei pitkällä puukolla ole juuri laillisia käytännön sovellutuksia.
      Puukkotrhtaat niitä myyvät lähinnä matkamuistoiksi ja sellasille tolloille, jotka ei puukon käytöstä mitään tiedä.
      Voitaisiin vaikka kieltää lailla yli 10cm terät, eikä siitä olisi käytännön harmia laillisissa puukon sovellutuksissa

• kiellot kiellettävä

Miksi ihmeessä kaikki pitäisi kieltää. Jos joku haluaa seinälleen metrisen miekan niin minun puolestani siittä vaa.

• kirves kalle

Totta niitä seinille saa laittaa, kiellossahan on kyse niiden kantamisesta yleisellä paikalla. Myös muualla kuin noilla yleisillä paikoilla voi miekan kanssa käyskiä, jos sen jotenkin tarpeelliseksi näkee.
      Tämä onkin kumma palsta, kun kaikkea halutaan kiellettävän, autoista ties mihin.
      Outoa porukkaa pyörii täällä.

• Ei outoa vaan

ihan normaaleja poliitikkojen lakeijoita.
        Poliitikot kun yrittävät mielenterveyspalveluissa säästää kaikki aseet kieltämällä.

• kirves kalle

Outoa porukkaa täällä, tuo edellinen kirjoittaja, näyttää olevan vainoharhainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      42
      4682
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2544
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1005
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      70
      926
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      118
      891
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      864
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      815
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      800
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      756
    Aihe