Nuori narsistin uhri!

viisipitkäävuotta..

Lyhyesti: seurustelin (itse 17v mies 52v) viisi pitkää vuotta miehen kanssa jonka tajusin jälkeenpäin olevan narsisti. Äitini kuten muutkin sukulaiset ihmettelivät miksi aloin valehtelemaan ja syytin kaikesta itseäni eikä miehessä koskaan ollut mtn vikaa. Omatunto mureni sitä mukaan mitä haukkumisia "pas*a ämm*, huor*, lehm*, läsk*, rum* yms tuli. Aina sama "kukaan ei sua huoli kun mä sut jätän joten ole onnellinen kun minä sinun kanssasi olen.." "mä olen vain vieras sun asunnossasi.. ei mun tarvii osallistua mihinkään kotitöihin/kuluihin.." olin pankki, tyydytt*jä ja roskakori. En itse nähnyt puuta metsältä ennen kuin nyt .. viisi vuotta myöhemmin (olen siis 23v kohta 24v.)

Lopetin suhteen melkein kolme kuukautta sitten. Voin paljon paremmin ja ajattelin että kyllä tämä tästä. En soitellut entiselle enkä pitänyt muutenkaan yhteyttä kehotin unohtamaan minut ja niin lupasin itsekkin tehdä.. no nyt olen löytänyt AIVAN mahtavan kiltin ja huomaavaisen miehen jota rakastan koko sydämmestäni ja joka arvostaa minua naisena ja juuri sellaisena kuin olen (täysi vastakohta entiseen verrattuna!) Tosin olen huomannut että vanhat ajat entisen kanssa kummittelevat mielessäni.. saatan suuttua jostain ihan tyhmästäkin asista kuten tänään tuli puhetta paikkakunnista ja mies sanoi että paikkakunta mistä minä olen lähtöisin (olen muuttamassa miehen luokse) on outo ja siellä kaikki ovat hemmetin kiireisiä.. mutta oma paikkakunta olisi paljon rauhallisempi.. sain hirveän raivarin mitä mies tietenkin kummeksui että "miksi taas otit nokkiisi.." eihän asia ollut tuon kummempi. Olen vain tottunut kuulemaan sitä "minä olen paras ja sinä täys pask*!" kommenttia niin usein että jotenkin alitajuisesti ilmeisesti nämä entisen suhteen kummitukset tulevat esille.

Miten pääsen eroon narsistin aiheuttamista haavoista? Paranevatko ne koskaan? Olen miehelle kertonut entisestäni ja sanonut mikä hän oli miehiään ja että nuo vaikuttavat minuun vieläkin mutta kuinka kauan ne vaikuttavat? Ja muutunko koskaan siksi huolettomaksi nuoreksi naiseksi joka olin.. nykyään olen kauhea nipottaja ja joka asiaan tartun vaikkei mies mitään pahaa tarkoitakkaan. Pilaan hyvän suhteen vain sen takia että olin helpposyötti mielenterveydellisesti sairaalle ihmiselle.. joka käytti häikäilemättömästi hyväkseen. Epäilen nykyistäkin .. pettääkö hän.. rakastaako oikeasti.. haluaako hän minusta muuta kuin sitä yhtä.. yms.

Miten pääsen tästä eroon ilman että pilaan nykyisen suhteeni jossa olen onnellinen ekaa kertaa moneen vuoteen?

0

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
        Maailman menoa
        73
        4527
      2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
        Maailman menoa
        105
        3769
      3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
        Maailman menoa
        142
        3463
      4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
        Maailman menoa
        37
        1970
      5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
        Maailman menoa
        69
        1921
      6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
        Haapavesi
        89
        1219
      7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
        Ikävä
        118
        1035
      8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
        Vantaa
        127
        944
      9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
        Ikävä
        55
        925
      10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
        Saarijärvi
        25
        837
      Aihe