Ateistihihhulit

not antireligion

Nykyään voimme puhua ateistisuudesta omana uskontolahkona. Ateistisuus ei perustu millekkään tieteelliselle näytölle, joten se on erään ihmisryhmän oma uskomus asioihin. Tällä palstalla on nämä ateistiuskovaiset lähes tähän uskonnon ääriryhmään kuuluvia.

26

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exactly

Juuri noin. Tämän he jyrkästi kieltävät. Kaikenlainen kieltäminen tuntuukin olevan heidän dogmatiikkansa ydin.

• 54848478

On aika normaalia kieltäytyä uskomasta jumaluuksiin. uskoohan muslimikin jumalaan, ja sinä kiellät hänen jumalansa olemassaolon.

ateisti on silleen loogisempi ettei hän kiellä vain tiettyjen uskontojen jumaluuksia kuten sinä, vaan kaikki jumalat. jumalaa ei ole koskaan näkynyt. se ei puhu, se ei kirjoita. sitä ei voi edes mitata. sitä ei voi havaita. miksi ihmeessä sellaiseen pitäisi sitten uskoa? usko on ihmiselle tärkeää joskus, mutta siihen se jääkin, nimittäin uskoon. jumalaa ei ole.

• Rukoillen
        54848478 kirjoitti:

On aika normaalia kieltäytyä uskomasta jumaluuksiin. uskoohan muslimikin jumalaan, ja sinä kiellät hänen jumalansa olemassaolon.

ateisti on silleen loogisempi ettei hän kiellä vain tiettyjen uskontojen jumaluuksia kuten sinä, vaan kaikki jumalat. jumalaa ei ole koskaan näkynyt. se ei puhu, se ei kirjoita. sitä ei voi edes mitata. sitä ei voi havaita. miksi ihmeessä sellaiseen pitäisi sitten uskoa? usko on ihmiselle tärkeää joskus, mutta siihen se jääkin, nimittäin uskoon. jumalaa ei ole.

nIM.54848478. JESAJAN KIRJASSA LUVUSSA 45;22-23 sanotaan: Kääntykää minun puoleeni maan kaikki ääret, antakaa pelastaa itsenne, sillä minä olen Jumala, eikä muuta jumalaa ole. Minä olen vannonut itseni kautta, minun suuni on lausunut tämän totuuden, peruuttamattoman sanan: Minun edessäni on notkistuva jokainen polvi, jokainen suu on vannova minun nimeeni! Tämä on Jumalan sanaa. On tärkeää tehdä täällä ajassa valinta, ikuisen elämän välillä Taivaassa tai toinen vaihtoehto on kadotus ikuinen ero Jumalasta ja Jeesuksesta, meidän syntiemme sovittajasta. Kannattaa todella nyt ajatella asiaa, rukoillen kääntyen Jumalan puoleen.

• Huvittavaa kun hihhulit käyttävät termejä uskovainen ja uskonto haukkumasanoina.

Mutta muille, jotka vahingossa lukevat tämän idiotismin: Ateismi ei ole uskomus, vaan sana joka kuvaa jumaluskomuksen puutetta.

• Hyvä. Minut voi huoletta luokitella uskovaiseksi, jonka uskontona on uskomattomuus jumaliin. En varsinaisesti "kiellä" mitään, mutta en usko jumaliin. Uskon siihen. Pidän jumaliin uskovia vähän höppänöinä.

Jumaliin uskovat pitävät minua varmaan vähintäänkin hölmönä. Menee aika tasan.

• paradoxx568

"Nykyään voimme puhua ateistisuudesta omana uskontolahkona. Ateistisuus ei perustu millekkään tieteelliselle näytölle, joten se on erään ihmisryhmän oma uskomus asioihin"

Jos sinulle antaisi tieteellistä näyttöä, niin sitten sanoisit sitä valheelliseksi kuitenkin. Peräänkuulutat tieteellistä näyttöä, ja kuitenkin sitä saatuasi vaikka evoluutiosta, et usko siihen.

Ateismi ei ole uskomus eikä uskonto. Ateismi on normaali olotila. uskon puute asiaan mistä ei ole todisteita, on normaalia. On todistettu että maailma ja elämä on voinut syntyä ilman suunnittelijaa. Rehellinen ihminen tekee maailmassa sen havainnon että ihminen on eläin ja meitä ohjaa evoluution aivoihimme koodaamat ohjelmat. Sellainenkin aivoihimme liittyvä asia kuin defenssit on mielenkiintoinen todiste siitä ettei Jumala ole meidän suunnittelija. Defenssien tarkoitus on valehdella ihmiselle todellisuudesta että psyykemme kestäisi paremmin sen. Jos Jumala olisi luonut ihmiselle defenssimekanismit, se tarkoittaisi sitä että Jumala olisi luonut meidät maailmaan jonka todellisuutta emme kestäisi sellaisenaan.

Todellisuudessa evoluutio kehitti meille defenssimekanismit. Ja todellisuudessa usko kristinuskoon ja muihin uskontoihin on defenssien toimintaa parhaimmillaan. uskon tehtävä on häivyttää todellisuutta ja antaa lohtua ja turvaa todellisuutta vastaan. Siksi uskovat ihmiset uskovat itse asiassa evoluution aiheuttamina vaikka eivät usko evoluutioon. Tämä on paradoksaalista.

• hupsistarallaa

Taidat olla käynyt psykoanalyysissa. Tiedätkö sitä, että kaikki tähdet, jotka näemme, muodostavat vain 2 prossaa maailmankaikkeuden massasta. Joten ihmisellä ei ole kattavaa tietoa astronomiasta eikä kosmologiasta. Lisäksi ihmisen Dna:sta, on tutkittu vain osa ja se osa koostuu geeneistä. Tämä osa on myös vain 2 prossaa ihmisen Dnasta. Loppu 98 prossaa on lähes tuntematon. Kaikki muu on spekulointia.

• sjyymn

Tentissä saat 2 oikein kymmenestä. Onkohan lopputulos hyväksyttävä?

• glory ei kirj.
        hupsistarallaa kirjoitti:

Taidat olla käynyt psykoanalyysissa. Tiedätkö sitä, että kaikki tähdet, jotka näemme, muodostavat vain 2 prossaa maailmankaikkeuden massasta. Joten ihmisellä ei ole kattavaa tietoa astronomiasta eikä kosmologiasta. Lisäksi ihmisen Dna:sta, on tutkittu vain osa ja se osa koostuu geeneistä. Tämä osa on myös vain 2 prossaa ihmisen Dnasta. Loppu 98 prossaa on lähes tuntematon. Kaikki muu on spekulointia.

Oisko ajankohtaista tieteellistä lähdettä noihin?

En kylläkään käsitä miten epätietoisuus olisi todiste jumalista....muista kuin niistä aukkojen jumalista.

• glory ei kirj.
        sjyymn kirjoitti:

Tentissä saat 2 oikein kymmenestä. Onkohan lopputulos hyväksyttävä?

Ei mutta huonot metaforat eivät myöskään anna hyväksyttyä tulosta.
        Eikä se että satuilee niiden muiden kysymysten kohdalla.

• äläpäs viitti

nimittelet ateisteja hihhuleiksi???

• Viittinpäs

Kyllähän se sopii. Sama kiihkomielisyys ja takertuminen omiin oppeihin.

• pelkkää plussaa
        Viittinpäs kirjoitti:

Oikein - ja hyvin viitsitty.

• Viittinpäs kirjoitti:

Ja mitä ovat nämä "omat opit"?
        Kerro nyt edes kaksi tai kolme, etten pidä sinua aivan typeränä tylsimyksenä.
        Ja ethän laita kemiaa, biologiaa, fysiikkaa, geologiaa, kosmologiaa, tai muita tieteen aloja koska ne eivät ole mitään ateistisia oppeja, vaan tiedettä.
        Ethän sorru myöskään politiikkaan.

• Ma5a

Täällähän uskovaiset ihan riehaantuneet ja haukuttavat ateisteja niillä sanoilla jotka vain suussa sattuvat olemaan. Tämähän on tietysti uskovaisille normaalia toimintaa, koska he arvottavat muita ihmisiä aivan ympäripyöreän uskomusjärjestelmänsä kautta.

Uskovaiset tekevät yhden poikkeuksen suhteessa maailman kaikkiin uskontoihin verrattuna ateistiin. Ateisti ei usko mihinkään ja uskovainenkin vain yhteen uskontoon maailman miljoonista uskonnoista.

Ateistihihhuli tarkoittaa kait sitä, että on kyllästynyt tähän miljoonien uskontojen toisistaan typerimpiin uskomuksiin. Kristitytkin ovat valmiita sanomaan suurinta osaa maailman uskonnoista ihan hatusta vedetyksi roskaksi. Ateistit pystyvät näkemään tuon koko systeemin ulkopuolelta ja luokittelemaan sen kaiken roskaksi. Uskovaiset eivät näe systeemin ulkopuolelle ja pitäytyvät yleensä jossain yhdessä tiukasti kiinni samalla syljeskellen muille uskovaisille.

• Sinäpä sen sanoit

Miten sinulla kävikin ihan sama ajatus mielessä kuin minulla. Minä nimenomaan pidän heitä ateistihihhuleina. Sen lisäksi heillä on paljon voimakkaampi lähetysinto kuin yhdelläkään kristityllä olen nähnyt. Tuolla pienellä joukolla he dominoivat jo joka paikkaa. Toivottavasti tuo heidän fanaattisuutensa ei aiheuta ruumiita, valtavaa henkistä kiusantekoa ja painostusta he näyttävät ainakin kiihkossaan harjoittavan ja kaikenlaista ihmisten ahdistelua. Kuinkahan paljon ateismin uhreja jo on, kuten täällä joku osuvasti kysyi. Puhumattakaan siitä, kuinka tylsäksi he tekevät tämänkin palstan, heidän kommenttejaanhan on täällä enemmistö! Siis mikä lähetysinto noin pienellä porukalla! Heillä ei ole mitään sanottavaa, eikä vähäisintäkään kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, ja kuitenkin he kaikessa tylsyydessään ja fanaattisuudessaan dominoivat mm. tätäkin palstaa.

• Huoh!

Puhuvat jatkuvasti sitä mitä pitävät olemattomana. Voi älyn rajoittuneisuutta! Toimillaan he pikemminkin osoittavat ettei Jumala jätä yhtäkään ihmistä vaikka ihminen kuinka rimpuilee irti. Tunnustaisivat tosiasiat jotka paljastuvat heidän omassa toiminnassaankin.

• miss ei kirj.
        Huoh! kirjoitti:

Puhuvat jatkuvasti sitä mitä pitävät olemattomana. Voi älyn rajoittuneisuutta! Toimillaan he pikemminkin osoittavat ettei Jumala jätä yhtäkään ihmistä vaikka ihminen kuinka rimpuilee irti. Tunnustaisivat tosiasiat jotka paljastuvat heidän omassa toiminnassaankin.

Kuinka moni kommenteista on sinun omia kirjoituksia hyvä multinikki? :)

Ei mulla muuta.

• Sinäpä sen sanoit
        miss ei kirj. kirjoitti:

Kuinka moni kommenteista on sinun omia kirjoituksia hyvä multinikki? :)

Ei mulla muuta.

Ihan turhaan toiveikkaasti luulet tässä olevan multinikin. Olen kyllä ihan eri henkilö kuin aloittaja ja Huoh!

Näyttää siltä, että teillä esiintyy paljonkin tuota toiveajattelua. Itseäni nimenomaan hämmästytti, että olenko joku ajatustenlukija, koska samoihin aikoihin olin saanut saman ajatuksen kuin aloittaja nimenomaan ateistihihhuleista ja olisin varmaan kirjoittanut, jollei hän olisi.

Tämä onkin sillä tavalla mielenkiintoinen palsta, että yhtäkkiä joku sieppaa ajatukset ilmasta ja ilmaisee juuri prikulleen mikä ajatus itselle on tullut mieleen.

Tästä aiheesta vasta mielenkiintoisen saisi. Eräs tunnettu tiedemies - jo kuollut - oli sitä mieltä eräässä keskustelussa, että esim. ristikot ratkotaan helpommin silloin, mitä useampi on jo ehtinyt toisistaan tietämättä ratkoa niitä. Hän taisi tehdä jopa jonkin tutkimuksen asian tiimoilta ja jep, ne jotka ensimmäisinä ratkoivat, pitivät vaikeampana ja sitten mitä myöhemmäs kului aikaa ja useampi ihminen toisistaan tietämättä ratkoi ristikkoa, sitä helpommaksi se muuttui myöhemmin ratkojille.

• +++++++++++++

"Nykyään voimme puhua ateistisuudesta omana uskontolahkona. "

Ateismissa ei ole mitään mikä tekisi siitä uskonnon ja kun vaikutat pitävän uskontoa huonona asiana niin miksi haukut ateismia?

"Ateistisuus ei perustu millekkään tieteelliselle näytölle, joten se on erään ihmisryhmän oma uskomus asioihin."

Ateismi voi perustua tieteelliseen näyttöön eli sen puutteeseen: Jumalista ei ole tieteelle kelpaavia todisteita ja siksi ihminen on ateisti.

• qqqaa

Koko maailmankaikkeus on näyttöä Jumalasta. Ei siis jumalista vaan Jumalasta.

• "Ateistisuus ei perustu millekkään tieteelliselle näytölle, joten se on erään ihmisryhmän oma uskomus asioihin."

Tiede auttaa näkemään luonnon ilman yliluonnollisia kuvitelmia.

"Nykyään voimme puhua ateistisuudesta omana uskontolahkona."

Samalla tavalla kuin voimme määritellä kaikkien pihalta puuttuvien puiden olevan tiettyä lajia.

• Mirka ...

Uskontolahko jossa uskotaan tutkittuun tietoon tai uskontolahko jossa uskotaan täysin todistamattomiin uskomuksiin ja taruihin.

Jos pitäisi näistä kahdesta valita mieleinen lahko niin minä valitsisin tuon ensimmäisen lahkon.

• Krääk

Ateistilahkossa uskotaan siihen, että koko ajan pitää jauhaa sitä, mihin kukaan lahkon jäsen ei usko. Voi sitä yksinkertaisuuden määrää!

• glory ei kirj.

En minä kyllä jauha asioista joihin en usko. Jauhan asioista joihin uskon, kuten jumalusko tai ateismi.

• Minun on äärettömän helppo olla "ateistihihhuli". Minulla on vankat perusteet olla yleensäkin ateisti Israelin Jumalaan ja Jeesukseen.

Ensinnäkin olin kristillisessä elämässä enemmän tai vähemmän yli 30 vuotta. Siinä näki kaiken läheltä, mitä kristinusko on. Sain nähdä, ettei uskovien elämässä tapahdu sen kummempia asioita kuin muidenkaan. Esimerkiksi tuttujen uskovien piirissä tapahtui avioeroja huomattavan paljon.

Toisekseen myöskään yhdenkään saarnaaja- parantajan rukoukset eivät parantaneet. Totesin muutaman kerran jopa julmaa meininkiä, josta näin varsinkin ulkomaalaisten valheellisuuden: he menivät tietämäni sairaan ohi! Näin kävi, koska muuten olisi paljastunut, etteivät he kykene parantamaan.

Kun lopulta Raamattua lukemalla näin sen raakuuden ja yliampuvat tarinat, naisten surkean aseman ns. Jumalan käskystä, niin eipä minulle tarvinnut enää uskotella mistään Jumalasta. Herra vaeltaa asuen teltassa, haha haha hah!

Sen jälkeen pohdin vielä niitä tuhansia muitakin jumalia ja uskontoja. En ole koskaan pitänyt niitäkään uskottavina. Ateistina on todella hyvä olla. Olla valaistunut. Sitä ilosanomaa haluan jullstaa, vaikka maine menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2317
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1423
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1218
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      919
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      841
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      832
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      205
      819
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      17
      802
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      765
    Aihe