Stipentti

Oppilaita vain kaksi

Miksi Lieksan kouluissa opettajalla on vain kaksi "lellioppilasta " joka vuosi luokassa.?? Vaikka oppilaita ois enemmän kuin nämä kaksi,joka toinen vuosi saa jompi kumpi oppilas stipentin.MISSÄ muut oppilaat ovat silloin ?Vaikka kuinka muut oppilaat opiskelevat ahkerasti ,mutta ei stipenttia saa muut.

9

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentti Sti

Ehkä he erottuvat joukosta vaikka kirjoittamalla oikein .

• Lieksa ei muutu

Jo minun aikaan toisella paikkakunnalla jaettiin stipendejä oikeudenmukaisesti, eli sen sai se, joka oli petrannut omaa todistustaan parhaiten. Ei todellakaan aina se, jolla oli luokan paras keskiarvo. Kävin alakoulua 70-luvulla!

Taitaa Lieksa elää jossain 40-luvulla. Viekö nämä mallioppilaat vieläkin opelle omenoita?

• Ihan oikein se...

... menee.
        Lapseni toi stipendin kerta toisensa jälkeen.
        Vituttaaksse?

• Oppilaita vain kaksi

AI mikä on ihan oikein se ???? AI sekö että opettajalla on vain kaksi lellioppilasta luokassa vai sekö että sotketaan politiikkaa ja puolueet näkyy opettajasta läpi.Jos muut oppilaat viittaa luokassa niin pitäs opettajan nähä nämätkin oppilaat luokassa, eikä vaan lellioppilaat.Ihan hölmöläisten hommaa koko koulun käynti Lieksassa. Nyt ku oppilaat vaihtavat ylemmäs ja vanhenevat toivottavasti opettaja viisastuu kesänaikana ja pesee silmät että näkee muutkin oppilaat luokassa.

• virvelin kesä XD

Mielestäni kriteereinä oli hyvä käytös ja arvosanojen nostaminen lukuvuoden aikana. Stipendiä ei voi antaa jos on koulukiusaaja( myös piilokiusaaminen),läksyt tekemättä usein ja jälki-istunnossa.
      Onnea vaan ahkerille opiskelijoilla!

• Kympin käytös

No kateushan se kalatkin Pielisestä vie,mutta meinasin nauttia kesästä ja mennä virvelöimään Pieliselle. Hyvää kesää sinulle ainainen valittaja.......

• ei ole ollut eikä tu

Mitä te stipedeistä valitatte? Mulla jäi rippikoulukin kesken varojen puutteessa, silloin ei stipendeistä ollut hajuakaan!

• Mar--Nen

Olen saanut ala-asteen päättäessäni, yläasteen päättäessäni sekä lukion päättäessäni (kaikkiko. koulut olen käynyt Lieksassa) stipendin, koska keskiarvoni on ollut luokkani paras. Nämä kriteerit ilmoitettiin julkisesti, eikä yhden ja tietyn opettajan pelkällä "pärstäkertoimella" ole ollut vaikutusta stipendiin, koska opettajia on ollut lukiossakin useita kymmeniä (eri aineissa) ja he ovat antaneet oman numeronsa. Tottakai nyt joku luulee, että olen heitä kaikkia koko koulu-urani jaksanut mielistellä..

Tottakai tämä on aiheuttanut närää muissa oppilaissa ja heidän vanhemmissaan, mutta olen pyydettäessä aina näyttänyt todistukseni, vaikka tähän velvollisuutta ei olisi ollut. Kyseessä on siis ollut todistuksen keskiarvo, jonka perusteella palkinnot sain. Meidän aikana jaettiin myös muita stipendejä, esim. parhaimmalle petraajalle, taito- ja taideaineissa menestyneille, oppilaskunnan aktiiveille yms.

Minua ottaa päähän melko suuresti se, että aina jollain riittää kateutta haukkua niitä stipendien saajia sekä - antajia. Toiset tekee kovasti hommia pärjätäkseen esimerkiksi koulumaailmassa! Tosin se ei tee heistä yhtään parempia ihmisiä, kuin heistä, jotka ei stipendejä ole koskaan saaneet, mutta voisitteko kateudeltanne joskus antaa arvon myös näiden stipendiä saajien työpanokselle?!

Hyvää juhannusta kaikille!

• Juurikin näin

Olet aivan oikeassa. Nuo muut kuin pelkkään keskiarvoon perustuvat kriteerit ovat joskus vaikeita muiden ymmärtää. Opettaja kyllä näkee miten paljon joku joutuu tekemään työtä, vaikka numero jäisikin alemmaksi kuin toisella, jonka on helpompi oppia. Myös tätä työtä on stipendeillä palkittu.

Ja se kateus vie kalatkin vesistä myös juhannuksena, joten pidetään vedet kalaisina ja nautitaan kesästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6033
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe