Millainen on Nummen koulu Hämeenlinnassa? Miltä asuinalueilta siellä käydään koulua? Millainen oppilasaines? Mielelläni kuulen perheiden kokemuksia.
Nummen koulu, kokemuksia
32
4770
Vastaukset
- Kakkoseen
Paska koulu ja homeessa!
- Äiti_
Meidän lapset on käyneet Nummen ala-asteen. Sieltä keskiverto-oppilaina Ahveniston yläasteelle ja sieltä Lyseon lukioon. Ylioppilaaksi ja opiskelemaan. Mikään noista koulusta ei kyennyt pilaamaan lapsiamme. Kaikki normikouluja, normiopet ja normilapset. Jokaisessa tämän maan ja kaupungin koulussa ja luokassa on erilaisia oppilaita. Lapsen käytös ja arvomaailma lähtee vanhemmista ja kotoa, ei tarvi olla huolissaan että koulu tai koulukavarit lasta pilaisivat tai toisaalta pelastaisivatkaan. Nummen ala-aste on vastikään remontoitu ja ulkoiset puitteetkin ovat loistavat jos se on tärkeää ja opettajat ovat mukavia ja hyviä, samoin oppilaat.
- HML opettajat
"Äiti" Joo ei minunkaan lapsiani ole Hämeenlinnan opettajat ala-asteilla, yläasteilla ja lukioissa pilanneet. Ja kannustustakin löytyi hyvin. Eli mukavia opettajia. Miten mahtaisi olla jos samat opettajat tulisivat vastaan esim.ammattikorkeassa, tai yliopistossa? Luulempa, että kannustus loppuisi.?!
- KOKOOMUSNUORI
Nummen koulun oppilas jako laitettiin uusiksi silloin, kun hieman parempi asuin-alue eli Hirsimäki rakennettiin lähistölle. Silloin vaatimattomampi aines keskitettiin, eli viereisten vuokra slummien lihavat roska ruokaa ahmivat toimeen tulotuki-kakarat laitettiin kävelemään Nummelta Jukolaan vaikka asuivat koulun vieressä. Uskonkin siis, että Nummen koulun aines tuleekin pää sääntöisesti hieman paremmilta alueilta ja siksi uskon, että siitä johtuu myös koulun nimeä parempi maine eli uskon koulun olevan hyvä kasvu alusta tuleville menestyville intellicenteille.
- vähän vanhempi !
Olet varmaan ymmärtänyt väärin intelligentin merkityksen. Ja olen varma, että jokaisesta koulusta kasvaa hyviä ja huonoja kansalaisia. Mitä tarkoitat "parempi alue"? Älähän nuolaise ennen kuin tipahtaa.
- ggtbhgthbyg
http://sarirautio.blogit.hameensanomat.fi/2011/11/26/uutta-koulua-rakentamassa/
Tässä vastaus! Saat vitosen jos luet nauramatta!- fhnthnhnnnt
2000-luku on jatkanut edellisen vuosituhannen muutosta kiihtyvällä tahdilla? Jo eka lause veti messingille! hävisin ekaan lauseeseen, minne sendaan femman?
- Femma sääli-Sardelle
fhnthnhnnnt kirjoitti:
2000-luku on jatkanut edellisen vuosituhannen muutosta kiihtyvällä tahdilla? Jo eka lause veti messingille! hävisin ekaan lauseeseen, minne sendaan femman?
Ei hyvää päivää.
- Sussu345656
Vanhempien tehtävä on olla tarkkana, että lapsemme saavat turvallisen ja erittäin hyvän koulun? Mut ku meillä on jo? Meidän lähikoulu! Mitä on ns. yhdessätekeminen? Voin mä opettaa omani kotonakin, jos ei koulussa pärjätä ilman vanhempia? Asiakaslähtöisyyttä, konsultointia, ihmiskeskeisyyttä, verkostotyötä? Miltä planeetalta tää Sari on laskeunut? Vauhti on aivan liian kovaa paikalleen jäämiseen? Ei naurata kyllä yhtään, kun sattuu olemaan ammatiltaan mielenterveyshoitaja. Liian lujaa menee! Juice pohti laulussaan, onko sairaus minussa vai minun ympärilläni? Nykyaikaa, mutta vastuukin pitäis jonkun teoistaan silti ottaa.
- Tupla08
Kiitos vastauksista! Vaikea ymmärtää, että Nummen alueelta joutuisi Jukolaan kouluun. Voiko se tosiaan mennä niin?
Osaako kukaan sanoa, kuinka paljon hakijoita englantipainotteiselle luokalle yleensä on? Onkohan sinne mitään mahdollisuutta saada lastaan ja pitäisikö ensin olla käytynä englantipainotteinen eskari?- scddccfdfc
Ei tarvii fukjuu riittää kielitaidoksi Nummella!
- Tääontätä
Kyllä se menee niin, Nummen vuokrakerrostalojen lapset joutuvat kävelemään Jukolan ala-asteelle, vaikka olis koulu vieressä? Kaikista rivareista puskan takaa päästään Nummelle. Lisäksi Voutilan puolelta omakotitaloista pääsee Nummen kouluun. Kyllä tässä joku selvä asennevamma on ollut koulupiirien suunnittelijalla. Ehkäpä on ajateltu, että kerrostalolapset on jollainlailla erilaisisesti käyttäytyviä, kuin omakotilapset. Myös ulkomaalaistausta tietää Jukolaa, vaikka olisi periaatteessa Nummen oppilas.
- Raution Sartsa
Onneksi tuleva suurkoulu poistaa ongelmat!
- läheltä liippaa
Olet oikeassa. Samallainen käsitys on mulla.
- Nummelin
läheltä liippaa kirjoitti:
Olet oikeassa. Samallainen käsitys on mulla.
Oma poika 1-6 siellä. Nyt menee yläasteelle ja en voi valittaa Nummen-koulua. Ei voi kuutta vuotta käydä koulua ettei joudu tuntemaan opettajia siellä. Kodinyhteistyö ja KASVAtTTAJAN yhteistyö auttaa. Vastuu on aina perheellä. Koulu on vaan tuki. mutta lapsen kasvatus kuuluu perheelle.
- Katsoo_peiliin
Nummelin kirjoitti:
Oma poika 1-6 siellä. Nyt menee yläasteelle ja en voi valittaa Nummen-koulua. Ei voi kuutta vuotta käydä koulua ettei joudu tuntemaan opettajia siellä. Kodinyhteistyö ja KASVAtTTAJAN yhteistyö auttaa. Vastuu on aina perheellä. Koulu on vaan tuki. mutta lapsen kasvatus kuuluu perheelle.
Maahanmuuttajat ei todellakaan ole ongelma. Heillä HYVÄ tietyllätapaa vanhanaikainen kasvatus ja usein paremminkäyttäytyviä kuin normisuomalaiset jos tällainen termistö sallitaan. Usein he ovat myös uskonnollisia eli sikälikin käytös siistimpää kun normi-kokoomus-taustaisilla-hirsimäkeläisillä. Näin, sanoisinko, valitettavasti vaan on. V-sana tulee kyllä sutjakammin sieltä ihan alkuperäis-hämeenlinnalaiselta. Kannattaa vaan keskittyä siihen oman lapsen kasvattamiseen eikä olla niin kauhean huolissaan siitä ympäristöstä ja sen vaikutuksesta. Jos oma arvomaailma on kunnossa, kaveritkin tulee valittua siitä hyvästä porukasta. Ja ps. olen ihan valkoihoinen, työssäkäyvä, suomalaistyntyinen, hämeenlinnalainen perheenäiti. Ja lapset käyneet Nummen koulun. Hyvä koulu, kivat lapset!
- ei paha
Eihän siinä Jukolassa mitään vikaa ole, se nyt vain sattuu olemaan hieman kauempana. Olen myös asunut Hämeenlinnassa nummen kerrostalossa vuosia sitten, ja lapsi aloitti jukolassa silloin. Ja niin myös minä ihmettelin samaa kuin sinäkin ... Mutta ei hätää.. Tääontätä elämää....
- Skools
Koulu on rempattu kokonaan 2000-luvun alussa. Aiemmin katosta vuosi vesi luokkiin ja homeongelma oli todellinen.
Itse olen käynyt koulun ja tyytyväinen olen ollut =)- hljhl
Lapsemme kävi ns. "Hirsimäen" luokkaa Nummella ja luokalta puuttui (syystä tai toisesta) häiriköivä oppilasaines ja tulokset olivat loistavia. Hämeenlinnassa on ollut Opettajankoulutuslaitoksesta johtuen hyvät, pätevät opettajat, myös Nummella.
- Tulostaulu
hljhl kirjoitti:
Lapsemme kävi ns. "Hirsimäen" luokkaa Nummella ja luokalta puuttui (syystä tai toisesta) häiriköivä oppilasaines ja tulokset olivat loistavia. Hämeenlinnassa on ollut Opettajankoulutuslaitoksesta johtuen hyvät, pätevät opettajat, myös Nummella.
Tulokset olivat loistavia!!!???!?!??! HAHAHHAHHAHAHH, hyvä etten tukehdu nauruun.
- Ämmät
Tulostaulu kirjoitti:
Tulokset olivat loistavia!!!???!?!??! HAHAHHAHHAHAHH, hyvä etten tukehdu nauruun.
Mikäs helvetti teiän ongelma oikeen on?XD
- Anonyymi
Eikös tämä ole se melukoulu, avoin oppimisympäristö.
- Anonyymi
Avoin oppimisympäristö? Kuka tollasen termin on kehittänyt? Huutista. Onko luokka sitten suljettu oppimisympäristö. Varmaan on joku vetäissyt hyvät rahat tuossakin taas. Varmaankin joku elinvoiman uudelleen sijoittaja ja jalkaosan peitteen takapussin hillosäiliön turvottaja.
- Anonyymi
Keskustelun vanhempi osuus käsittelee aiempaa Nummen koulua
- Anonyymi
Okei. Ja uudempi vissiin uudempaa, vai?
- Anonyymi
Tulispa vanha koulu takaisin. Kunnon luokkahuoneetkin.
- Anonyymi
Nummen koulu on todellakin erittäin rauhaton. Kukaan ei meinaa omaa ääntänsä kuulla. Opettajat eivät viihdy vaan hakeutuvat muualle, kun mukulat ovat niin levottomia. Opetus kuulemma joskus mahdotonta. Pistävät suunsa kiinni ja sanovat mukuloille, että hakekaa sieltä koneeltanne. En pistäisi lastani tuohon kouluun.
- Anonyymi
Ei ole vaaraa koska olet tuhkamuna.
- Anonyymi
Vanhassa kolulussa kiusattiin minua uudessa minun lasta.
- Anonyymi
Sukuvika kun suksi ei luista
- Anonyymi
Uudessa koulussa päivän jälkeen poika valittaa että tinnittää. Voiko kuulovammoja tulla vaikka meteli ei olisi hirveän kovaa mutta kestää koko päivän?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212322
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4262179Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971186Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13985- 45819
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16787Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109786Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167717Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti33705