Peruun vaeltamaan

tahkonkiertäjä

Hei!
Onko joku käynyt vaellusmatkalla Machu Pichussa?
Millaisia kokemuksia on?
Olen tilannut Kontiki toursin esitteen kyseisestä matkasta. Matkaohjelma tuntui kiehtovalta, mutta hinta on tosi kova. Pääsisköhän sinne halvemmallakin? Ymmärtääkseni jonkun ryhmän mukana on kuitenkin kuljettava, siellä ei voi eikä ehkä kannatakaan seikkailla ominpäin.

3

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyy

      Siis Camino del Inca, eli 4 pv vaellus Machu Picchulle?
      Vai kuuluuko siihen muutakin?

      Itse kävin Perussa "omin päin" 2 viikon reissulla. En tehnyt sitä 4 päivän vaellusta vaan menin Cuscosta junalla perille asti, mutta vaellusmatkanhan voi ostaa Cuscosta, maksaako se jotain 200-250 dollaria...
      Lento KLM:llä Helsinki-Lima-Helsinki 850 €. Limassa hostalli omalla kylpyhuoneella ja kaapeli TV:llä ynnä aamiaisella 20 $/1 hh. Bussikyyti Arequipaan oliko se jotain 30$? 16 tuntia, hotelli arequipassa 25$/2hh (sama varustelu kuin Limassa), bussilla Cuscoon Punon kautta jotain 20-30$, hotelli Cuscossa 20-25$/2hh (sama varustelu). Halvempia hostelleja löytyy. Kaikki siistejä, ei valittamista. Ei lämmitystä, yöt on vuoristossa kylmiä. Junalla MP:lle, eh..70$ ? . Lento Cuscosta Limaan 80$. Nämä matkahinnat on vähän huterasti mielessä mutta noin. Jos haluat vaeltaa joudut varaamaan matkan vaikka paikallisesta matkatoimistosta, ja maksaa sen parisataa...

      Ravintola-ateria maksaa 1,5 € ja siitä ylöspäin. Ruoka hyvää. Kipeä en ollut.
      Bussikyydit Limassa maksavat kaiketi 1 sol, eli parikymmentä senttiä, mutta sikäläisestä bussi"järjestelmästä" ei ihan heti pääse kärryille. Taksikyydit matkan mukaan, mutta 2 € vie jo pitkälle. Hinta pitää sopia ennenkuin kyytiin menee.
      Mennessä oli tiedossa tuo Limassa ollut hostelli ja huone varattuna. Muissa kaupungeissa otimme huoneet paikan päällä, eli asemalla vastassa olevilta hotellien myyjiltä...niitä ei voi välttää.
      Meidän kesä on siellä talvi ja kuivaa ja mukavan viileää. Meidän talvi on siellä kesä, ja vettä voi tulla ja rapakin saattaa roiskua.

      • tahkonkiertäjä

        Vaellusmatkan hinta oli vuonna 2002 peräti 2700 euroa (ei sisällä kaikkia aterioita eikä lentokenttä- ym veroja) Avasin uuden pankkitilin ja rupesin säästämään rahaa matkaa varten, mutta en ole vieläkään saanut kasaan tarpeeksi...
        Kyseessä oli kahden viikon matka sisältäen sen 4 päivän vaelluksen käynti parissa kaupungissa sekä jossain kanjonissa. (Matka on tarkoitettu sellaiseksi luontopainotteiseksi, ei uimarantoja eikä turistirysiä.)
        En osaa espanjaa, joten arveluttaa lähteä sinne ihan omin päin. Englantia puhun kyllä, sekä hieman portugalia, mutta niistä tuskin on apua? (vaikka olen kyllä kuullut kun ihmiset keskustelevat niin että toinen puhuu espanjaa ja toinen portugalia)
        Sinulla tuntuu olleen hyviä kokemuksia matkalta,
        se tietysti antaa lisäpuhtia säästämiseen, kyllä minä keinolla tai toisella sinne vielä lähden! Kiitos vastauksestasi!


      • joo
        tahkonkiertäjä kirjoitti:

        Vaellusmatkan hinta oli vuonna 2002 peräti 2700 euroa (ei sisällä kaikkia aterioita eikä lentokenttä- ym veroja) Avasin uuden pankkitilin ja rupesin säästämään rahaa matkaa varten, mutta en ole vieläkään saanut kasaan tarpeeksi...
        Kyseessä oli kahden viikon matka sisältäen sen 4 päivän vaelluksen käynti parissa kaupungissa sekä jossain kanjonissa. (Matka on tarkoitettu sellaiseksi luontopainotteiseksi, ei uimarantoja eikä turistirysiä.)
        En osaa espanjaa, joten arveluttaa lähteä sinne ihan omin päin. Englantia puhun kyllä, sekä hieman portugalia, mutta niistä tuskin on apua? (vaikka olen kyllä kuullut kun ihmiset keskustelevat niin että toinen puhuu espanjaa ja toinen portugalia)
        Sinulla tuntuu olleen hyviä kokemuksia matkalta,
        se tietysti antaa lisäpuhtia säästämiseen, kyllä minä keinolla tai toisella sinne vielä lähden! Kiitos vastauksestasi!

        Kyllä siellä kannattaa käydä. Paras aika on mielestäni (touko)kesä-syyskuu, yöt on kylmempiä mutta myös kuivempia. Itse matkan järjestämällä pääsee helposti alle 2000 €:n, ei tarvitse vielä edes köyhäillä. Kyllä siellä hotelli ja ruokaa järjestyy englanniksi. Tietysti valmismatka on valmis, ei tarvitse itse huolehtia asioista, hyvä puoli sekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe