Hei. Kysyisyn semmosta ko ostin talon nyt talvella. Talo on rakennettu 1984 ja maalattu punamulta maalilla. Onko kellään kokemusta miten ns. Normaali maali pysyy punamullan päällä? Ulkovuori viellä tosi hyvässäkunnossa niin ei haluttaisi alkaa vaihattaa koko ulkovuorta... Entinen omistaja on 2vuen välein maalannut talon punamullalla... Haluaisin vain kirkkaamman punaiseksi talon ja ettei lapset sotke aina vaatteita punamultaan...
punamultamaalin päällemaalaus??
2
820
Vastaukset
- 11+7
Niin no. Punamultamaali (jos siis on kunnollinen eikä esim. jäteöljyyn keitetty) pitää ulkovuorauksen hyvässä kunnossa. Sitä saa hyvinkin äkäisen kirkkaanpunaisena, jos se vaan väristä on kiinni. Tuo värin irtoaminen on ikävää - ja sen vuoksi myös uudelleenmaalaus toisenlaisella maalilla päälle on vähän riskialtista hommaa. Ihmettelen vaan, että miksi on tönö pitänyt kahden vuoden välein maalata? En ole sellaista punamultaa nähnyt, että parissa vuodessa kuluisi.
Maalinvaihto vaatii mm. sen, että varmistat, mikä on seinärakenne. Jos sieltä löytyy esimerkiksi bitumihuopa välissä, niin ainoa asia, mikä on ulkoverhouksen pelastanut, on tuo punamultamaali.- punnnmul84
Ei välttämättä oliskaan tarvinnu maalata 2vuen välein mutta edellinen omistaja oli niin tarkka että maalaili parin vuen välein.... No mikä punamulta maali olis paras ja helpoin vetässä nyt huoltomaalauksessa päälle? En osaa enkä kehtaa keitellä itse....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275