eli kuinka onnaa..
miten saan kannauksen lähtemään haluamaani postiosoitteeseen?
ensin ei vain halunnut lähteä (windows faksi ja skannausohjelma) jankkas vääriä tunnuksia ja salasanoja, jotka tarkistin ja lopulta koko kohta: lähetä edelleen sähköpostiin, meni pimeeksi.
skannattua saan, cannon mp 190 monitoimilaitteella, mutten lähetettyä edelleen sähköpostiin, ihan sama meneekö valokuvana vai asiakirjana, vai onko?
oisko kellään neuvoa hyvää ilm. skannausohjelmaa.. tai muuta miten saisin skannattua sähköpostiin?
kiittäen etukäteen.
skannaaminen suoraan sähköpostiin
23
9881
Vastaukset
lisäys aloittaja: käyttöj. windows 7
- yksi keino
Skannaa painttiin, tallenna ja liitä se sähköpostiin.
jep, kyllä olen tehnyt nii, vaan siinäpä se ongelma taitaa ollakin..eli se sähköposti ei toimi,ei vaikka ole tehnyt mitä. ensin vain kokeilin gmail pohjalta. ei pelaa mikään. salasanoista kiikastaa. avasin windows live mailinkin..ja taisin koittaa oulookiakin. ei toimi. en tiedä mikä mättää. väittää, että gmailin salasana ei oikea.
onko ehdotuksia?- dksföjdfhöfhg
Faksi ja skannausohjelma. Ei faksilla voi lähettää sähköpostiin.
Mutta kun skannaat, tallennat sen asiakirjana jonnekin. Tulostat sitten vaikka pdf:ksi ja liität tämän sitten sähköpostin liitteeksi.
Mä en muusta tiedä, mutta mulla on toi HP-kone ja siinä on HP:n ohjelmia joilla saa asiakirjoja skannattua, jos vaan on skanneri, niin tota sitä kautta mä saan kyllä toimiin.
Mutta windows faksiohjelma ei toimi, kun mulla ei oo lankapuhelinnumeroo vaan laajakaista.
- asepiufapiuef
Skannaat ja tallennat kuvan tai tiedoston haluamaasi paikkaan ja liität sen g mail s postiisi.
Tietenkin pitää olla oikeat salasanat että pääset kirjautumaan g mail tilillesi.
Jos olet laittanut ruksin siihen että tallenna salasana niin ota selainikkunan yläreunasta työkalut ja poista selaushistoria ja laita ruksit kaikkiin ruutuihin ja paina poista nappulaa alhaalta.
Sitten menet ja kirjaudut uudelleen ehdottomasti oikealla tunnuksella g mailiin .... kiitos kummallekin.. tiedoksi edelliselle,että minulla on myös laajakaista ja en voi mitään sille, että windowsin ohjelman nimi on faksi -ja skannausohjelma tai jotain sinnepäin! enkä myöskään edes yrittänyt faksata. ja viimeiselle (siis nyt), koitan tuota keinoa vielä..toivottavasti onnistun. olen aiemmin lähettänyt gmailin välityksellä kuvia, jotka ovat menneet kohteisiinsa. kiitos vielä neuvoista.
- sfssdfsdsdsgffgfddf
et voi faksata, ellei sinulla ja vastaanottajalla ole lankapuhelin liittymää jossa faksin mahdollisuus...
Yritä edes, skannaa PDF tai JPG tiedostoiksi ja mene sähköpostiisi (et kai oikeasti ole niin tohelo että et muista salasanaasi?) ja liitä viestiin liitetiedostoksi (pitää kaivaa koneelta kansioista sähköpostin kautta)... sfssdfsdsdsgffgfddf kirjoitti:
et voi faksata, ellei sinulla ja vastaanottajalla ole lankapuhelin liittymää jossa faksin mahdollisuus...
Yritä edes, skannaa PDF tai JPG tiedostoiksi ja mene sähköpostiisi (et kai oikeasti ole niin tohelo että et muista salasanaasi?) ja liitä viestiin liitetiedostoksi (pitää kaivaa koneelta kansioista sähköpostin kautta)...sanoinko, että olen faksaamassa? en,vaan olin skannannnut ja halusin liittää tuotoksen gmail postiini. enkä sanonut hukanneeni salasanaani, pääsin silloin ja pääsen yhä postiini,vaan jostain syystä, kun yritin liittää tuotosta sähköpostiini, alkoi ilm. lätkiä: gmail hylkäsi 'tuotoksen'..koska koko härpäkkä siirtyi gmailin sijasta windows liven mailiin tai outlookiin. muttakiitän yhä neuvoista, niin kauniisti, kuinpystyn. Kiitos.
sfssdfsdsdsgffgfddf kirjoitti:
Yritä edes, skannaa PDF tai JPG tiedostoiksi ja mene sähköpostiisi (et kai oikeasti ole niin tohelo että et muista salasanaasi?) ja liitä viestiin liitetiedostoksi (pitää kaivaa koneelta kansioista sähköpostin kautta)...jep, niinhän se olikin;) kaivaa olikin se ydinsana..heh..kiitti!!!
ja ps. en ole unohtanut salasanaani, vaan eivät ilmestyneet lätkät ottaneet uskoakseen..sorry.- windows ja windows.
Mihin ihmeeseen sinä edes sitä windowsin skannausohjelmaa tarvitset, eikö siinä sun monitoimilaitteessasi ole skannausohjelma. Mitä sä oikein sotket!
Yksi perusneuvo: Selvitä itsellesi ihan alkuun se, mitä olet tekemässä! windows ja windows. kirjoitti:
Mihin ihmeeseen sinä edes sitä windowsin skannausohjelmaa tarvitset, eikö siinä sun monitoimilaitteessasi ole skannausohjelma. Mitä sä oikein sotket!
Yksi perusneuvo: Selvitä itsellesi ihan alkuun se, mitä olet tekemässä!näin on,niinkuin alkuun kerroin: olin liittämässä jo skannaamianiani 'tuotoksia'
sähköpostiin, kunnes jonkun ystävällisestä neuvosta muistin, että nämä tallennettiin ensin ja sitten sähköpostista käsin 'kaivettiin esille..hih.pony_tail kirjoitti:
näin on,niinkuin alkuun kerroin: olin liittämässä jo skannaamianiani 'tuotoksia'
sähköpostiin, kunnes jonkun ystävällisestä neuvosta muistin, että nämä tallennettiin ensin ja sitten sähköpostista käsin 'kaivettiin esille..hih.juu onhan siinä skannaususohjelma toki. en vain ollut nyt skannaamassa paperille mitään..vaan tarvitsin jonkin ohjelman: paint, w skannaus..,tjms, jonka avulla sain skannattua tiedostoon ja sieltä sähköpostiin!!
voi olla, etten osaa sanoa asiaa oikein tai hienosti, mutta etköhän tuosta "w &w" sinäkin saa selvää:)- jep jep....
pony_tail kirjoitti:
juu onhan siinä skannaususohjelma toki. en vain ollut nyt skannaamassa paperille mitään..vaan tarvitsin jonkin ohjelman: paint, w skannaus..,tjms, jonka avulla sain skannattua tiedostoon ja sieltä sähköpostiin!!
voi olla, etten osaa sanoa asiaa oikein tai hienosti, mutta etköhän tuosta "w &w" sinäkin saa selvää:)Ai, mä taas en ymmärrä miten nää monitoimilaitteet toimii.
Kun mulla kuitenkin kun on skanneri, niin mä laitan paperin skanneriin ja se sitten siirtää sen bitteinä koneelle, ja näkyy skannauksen tulos ihan näytöllä sitten, josta sitä voi hiukka säädellä ja noin.
Että oletkohan sinä trollaamassa! Skannaa paperille - hah! jep jep.... kirjoitti:
Ai, mä taas en ymmärrä miten nää monitoimilaitteet toimii.
Kun mulla kuitenkin kun on skanneri, niin mä laitan paperin skanneriin ja se sitten siirtää sen bitteinä koneelle, ja näkyy skannauksen tulos ihan näytöllä sitten, josta sitä voi hiukka säädellä ja noin.
Että oletkohan sinä trollaamassa! Skannaa paperille - hah!niin ja minulla on tällainen laite, jolla onnistuu: tulostus,kopiointi ja skannaus!!
heh.. joten lopetapas nyt tuo sanojeni kääntäminen ja vääntäminen,kun täällä on ilokseni ollut tänään todellafiksua väkeä. kiitos!
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP190/
- karvasta talkkia
Valitettavasti itselläni on windows xp ja käytän siinä oletussähköpostiohjelmana Operaa, ja omat kokemukset XP:ssä ovat olleet sellaiset, että "yhden näppäimen taktiikkaa" en ole saanut onnistumaan. Sellainen näppituntuma itselle jäi, että saadakseen homman skulaamaan, niin windowsin oletussähköpostiohjelmana olisi pitänyt käyttää Outlookia/Outlook Expressiä. Ja kun en ole ollut sitä halukas oletussähköpostiohjelmana käyttämään, niin omalla kohdalla homma jäi tuohon. Muistaakseni kuvankäsittelyn osalta Picasassa oli sama ongelma: jos olisi halunnut laittaa sähköpostin kautta yhdellä napsulla kuvat menemään, niin en saanut sitäkään toimimaan, koska oletussähköpostiohjelmani on Opera.
Win7:han ei kai enää sisällä mitään sähköpostisovellusta valmiiksi asennettuna, vaan sähköpostisovellus pitää erikseen ladata, joten ehkä win7:ssa saa helpommin homman skulaamaan muillakin kuin Microsoftin omilla sähköpostisovelluksilla.
Canonin omat ohjeet lienet lukenut tarkasti:
http://i8.aijaa.com/b/00789/10332961.jpg
Siinähän on kohta liiteasetukset (sähköpostiohjelma), mutta en ole varma riittääkö pelkkä valinta juuri tuossa kohdassa.- ihan helppoa
pony_tail kirjoitti:
Kiitos,pitänee tutustua siihenkin:) ei oppi ojaan kaada!
Minulla on Win 7. Kun skannaan esimerkiksi asiakirjoja, se menee suoraan "omat skannaukset". Tosin sen voi valita. Kuvia en ole skannannut, koska ne on kaikki valokuva-albumissa, menevät suoraan sinne kun synkronisoin. Asiakirjat annan mennä tuonne omiin skannauksiin, koska sieltä sitten helposti löytää. Kun lähetän jollekin asiakirjan, laitan sähköpostiin liitteenä tuon tiedoston.
ihan helppoa kirjoitti:
Minulla on Win 7. Kun skannaan esimerkiksi asiakirjoja, se menee suoraan "omat skannaukset". Tosin sen voi valita. Kuvia en ole skannannut, koska ne on kaikki valokuva-albumissa, menevät suoraan sinne kun synkronisoin. Asiakirjat annan mennä tuonne omiin skannauksiin, koska sieltä sitten helposti löytää. Kun lähetän jollekin asiakirjan, laitan sähköpostiin liitteenä tuon tiedoston.
niin, minulla kanssa kuvat kansioissa muut skannatut tiedostot nimikkeen alla!
asiakirjat olen kyllä skannannut kuvina. onko olemassa jokin muoto,esim. pdf jota voi myös käyttää asiakirjojen skannaamiseen?? tjms? ja miten ne toimivat?
siis nyt kun tajusin itse skannaamisen tallentamisen etsimisen tiedostoista..tahdonkin tietää lisää.. hah. kiitos tiedoista.- Tuosta noin
pony_tail kirjoitti:
niin, minulla kanssa kuvat kansioissa muut skannatut tiedostot nimikkeen alla!
asiakirjat olen kyllä skannannut kuvina. onko olemassa jokin muoto,esim. pdf jota voi myös käyttää asiakirjojen skannaamiseen?? tjms? ja miten ne toimivat?
siis nyt kun tajusin itse skannaamisen tallentamisen etsimisen tiedostoista..tahdonkin tietää lisää.. hah. kiitos tiedoista.Muuta vaikka tuolla ohjelmalla skannatut asiakirjat pdf-tiedostoksi. Vaatii vähän pähkäilyä, mutta kyllä sen oppii nopeasti.
http://www.dopdf.com/fi/ - karvasta talkkia
ihan helppoa kirjoitti:
Tuo sama vastaus (skannaat ensin koneelle kansioon x, käynnistät sähköpostisovelluksen y, lisäät liitteet kansiosta x, lähetät sähköpostilla) on jo vastattu useampaankin kertaan tässä ketjussa, ei liene enää mitään syytä sitä tässä ketjussa toistaa, koska se ei edes ole vastaus kysymykseen kuinka saada kuvat/dokumentit suoraan yhdellä klikkauksella sähköpostin liitteeksi.
kiitti! sainkin adoben vastaavasta, ikävä kyllä, kylkiäisenä babylonin!! josta en sitten millään pääse eroon;( yritin revo uninstallerilla jo..
joten jännään mitä nyt tullee..- Tuosta noin
...ja jos haluat yhdistää ne pdf tiedostot yhdeksi, niin tällä ohjelmalla se onnistuu. On kätevämpää liittää ne sähköpostiin yhtenä, kuin useampana liitteenä.
http://www.pdfmerge.com/
- Anonyymi
kuva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481