Miten 2t:llä ajetaan

2t <3

Tekee pahaa katsoa kaupungilla kun sankarit vääntää munahuurussa moottorijarrua sun muuta ihme raiskausta 2t peleillänsä ja sitten ihmetellään miksi pyörä lahoaa kokoajan. Mikä vittu siinä on niin vaikeaa ajaa sillä 2t pelillänsä niinkuin kuuluu. Ostakaa niitä 4t ikiliikkujia, raiskatkaa niitä niin paljon kuin mieli tekee, eikä ne ole moksiskaan.

Yrittääkää nyt edes. --
Kaasua ei pois ennenkuin kytkin pohjassa.
Matka-ajossa välikaasua.
Mitä mahtaa tarkoittaa: "Koneen lämmitys"?
Huoltakaa niitä mielummin liian usein kuin myöhään. Ei ole paha pestä putsaria, öljytä ketjuja taikka vaihtaa lootaöljyjä.
2t tulee selvästi 4t kalliimaksi mutta se on sen tehon hinta. Ostat 2t, olet valmist maksamaan.
Jos mummottelu kiinnostaa niin ostakaa se 4t sillä 2t järkevä etu on se teho. 2t on parhaimmillaan silloin kun siitä otetaan kaikki irti.

16

6107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bötti

      Kyllä!

    • 14+3

      viittiikö joku vastata että kuinka usein ja miten 2t-kevaria pitäisi huoltaa. en ole saanut mistään selvää kuvaa.

      • tietäjä92

        Ei sitä sen suuremmin tarvitse huoltaa kuin nelariakaan, jos ajat 2-tahdille järkevällä tavalla (lue aloitusviesti). Minulla meni kutakuinkin näin:

        Vaikkapa viikottain:
        - nesteiden tarkastus (jäähdytinneste, 2-tahtiöljy, vaihteistoöljyn määrä)
        - rengaspaineiden ja renkaiden kulutuspinnan tarkastus
        - ajovalojen, vilkkujen ym. tarkistus JOKAISEN AJOONLÄHDÖN ALUSSA!
        - ketjujen rasvaus (jos rullat kiiltävät) ja kiristys

        Joka kevät (vaihtoehtoisesti syksy):
        - vaihteistoöljynvaihto
        - vaijereiden ym. rasvaus
        - jarrujen huolto
        - jäähdytinnesteen vaihto
        - sytytystulpan vaihto

        Sitten tietysti kuluvaa osaa eli laakereita, renkaita, ketjurataspaketteja, jarrupaloja, polttimoita ym. kun vanhat alkavat olla loppuukuluneita. Männänvaihtoväli on yleisimmin 10 tkm, ja siinä vaihdetaan mäntäsarjan yhteydessä myös kiertokangen yläpään laakeri (männäntapin laakeri), moottorin yläpään tiivisteet ja sylinteri käytetään hoonautuksessa. Kunnollinen, noin 1000 km:n sisäänajo ja matka jatkuu! Osina tuo männänvaihto on jonkun 150 euron luokkaa.

        Eipä siinä nelitahtiin nähden ole männänvaihtoa ja 2-tahtiöljyjä lukuunottamatta yhtään erikoisemmat huoltovälit tai huollot. Eri asia on tietysti joku KTM:n, Gasgasin tai muun vastaavan "kisaenduro", joka on tekniikaltaan kehittyneempi ja tehokkaampi.


      • 1+16
        tietäjä92 kirjoitti:

        Ei sitä sen suuremmin tarvitse huoltaa kuin nelariakaan, jos ajat 2-tahdille järkevällä tavalla (lue aloitusviesti). Minulla meni kutakuinkin näin:

        Vaikkapa viikottain:
        - nesteiden tarkastus (jäähdytinneste, 2-tahtiöljy, vaihteistoöljyn määrä)
        - rengaspaineiden ja renkaiden kulutuspinnan tarkastus
        - ajovalojen, vilkkujen ym. tarkistus JOKAISEN AJOONLÄHDÖN ALUSSA!
        - ketjujen rasvaus (jos rullat kiiltävät) ja kiristys

        Joka kevät (vaihtoehtoisesti syksy):
        - vaihteistoöljynvaihto
        - vaijereiden ym. rasvaus
        - jarrujen huolto
        - jäähdytinnesteen vaihto
        - sytytystulpan vaihto

        Sitten tietysti kuluvaa osaa eli laakereita, renkaita, ketjurataspaketteja, jarrupaloja, polttimoita ym. kun vanhat alkavat olla loppuukuluneita. Männänvaihtoväli on yleisimmin 10 tkm, ja siinä vaihdetaan mäntäsarjan yhteydessä myös kiertokangen yläpään laakeri (männäntapin laakeri), moottorin yläpään tiivisteet ja sylinteri käytetään hoonautuksessa. Kunnollinen, noin 1000 km:n sisäänajo ja matka jatkuu! Osina tuo männänvaihto on jonkun 150 euron luokkaa.

        Eipä siinä nelitahtiin nähden ole männänvaihtoa ja 2-tahtiöljyjä lukuunottamatta yhtään erikoisemmat huoltovälit tai huollot. Eri asia on tietysti joku KTM:n, Gasgasin tai muun vastaavan "kisaenduro", joka on tekniikaltaan kehittyneempi ja tehokkaampi.

        Ok, kiitos vastauksesta =)


    • landepaukut

      ei kaupungin pojat osaa ajaa 2t,tai monet ei ees osaa ajaa mitään! Ne hyppää fillarista mopoon ja lähtee,onneks nyt tuli se mopo inssi!

      • Anonyymi

        Mikä vitun mopo inssi? Siihe tarvii vaan teorian ja käsittely 4t skootterilla....


    • 12235125df

      No kyl!

    • tervetuloojoukkoovaa

      Aika nostaa seuraavan ajokauden uusien kevarijunttien kunniaksi.

    • jammu 5995

      2t ajetaan silleen että aina kun on mahollista tuppi nuri ja menoks

    • Porkupyöräilijä :D

      Mitä tarkoittaa välikaasu?

      • asdsarfsadsadsadads

        ajossa kytkin pohjaan ja annetaan hieman kierrosksia


      • osaan kirjoittaa
        asdsarfsadsadsadads kirjoitti:

        ajossa kytkin pohjaan ja annetaan hieman kierrosksia

        Mitäs tästä sitten hyödytään? Tiedän että siten ei leivo mutta miksi?


      • yrtsyrsnynrty
        osaan kirjoittaa kirjoitti:

        Mitäs tästä sitten hyödytään? Tiedän että siten ei leivo mutta miksi?

        No päähyötyhän on että säästää uudet sylinterisatsit kun ei leivo.. Ja auttaa juuri koneen voiteluun. Varsinkin matka-ajossa ajetaan pintakaasulla ja jotkut valitettavasti pintakaasulla korkeilla kierroksilla. Tällöin kone ei saa kunnolla voitelua. Pari kunnon pummpausta ajojaksojen väliin, niin lykkää soppaa koneeseen jolloin voitelu toimii niinkuin pitää.


    • gbfggg

      Perus katulaiskoilla ihan turhaa tuommonen pelleily, 3% seokset hyvää öljyä, hieman rikkaalle säädöt ja sitten vaan normi ajoa.

      En tietenkään tarkoita pelleilyllä pientä lämmitystä ja moottorijarrun välttämistä, mutta normi ajossa välikaasut ja pumppaamiset voi huoletta jättää pois.

      Ja yleensä pyörän hajotessa vika on asentajassa/&huoltajassa.

      • dsgfdsagatasetdsgfdg

        Ei siitä haittaa ole, itselle junttaantunut kyseinen ajotyyli kalloon 3 kesän jälkeen :). Jokainen ihan tavallaan vaan, toisilla hajoaa toisillä ei.


    • husqi

      se välikaasu on tärkee joka 2 tahissa!! ite ainaki iha varmuuden vuoks isken joka kerta välikaasua ku painan kytkimen pohjaan, vaikka katulaiska husse onkin ja pintakaasulla päryyttelen! ja nyt oon jonku 11 tonnii ajanu männällä eikä oo leiponu mut aattelin vaihtaa tässä kesän aikana iha vaa ettei käy huonosti ja uutta sylinterisarjaa pidä ostaa! ite ainaki anna rispektiä pyörälle et ajan iha maltilla mut sit ku on tyhjä tie siinä 12 aikaa yökiesillä nii alkaa mittari siellä 140 kmh mennä :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      59
      4014
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      93
      2368
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2042
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1793
    5. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1571
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1526
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1192
    8. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1138
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      109
      1094
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

      Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1052
    Aihe