sitä mitä on sitä ei voi kukaan ottaa pois sitä on mitä on. parasta elämässä on se että elää ja antaa muiden elää .vain yhden kerran täällä ollaan ja siitä pitää nauttia . tiedän asioita että yht äkkiä ei ole mitään. nyt vaan ollaan. en ole itsekäs vaan jos minusta kaverin saat niin haen sinut heikoilta jäiltä.
ei ole
27
96
Vastaukset
Niinhän ne kaikki sanoo. Jos joudun heikoille jäille niin kansa tulee jännäämään rannoille, että kuinkahan tuolle käy, ei hakemaan sieltä pois. Itse se on rantaan uitava, vaikka jäistä... ja turha valittaa että on kylmää. Sillä saa vain valittajan maineen. Sellaisia me ollaan, suurin osa ja sitten ihmetellään, miksi on niin paljon viinaan hukutettua unelmia ja masennuslääkkeitä popsivia kanssaihmisiä..
- oma kelluntapuku
Lupauksia, lupauksia, lupauksia, kuitenkin tosipaikan tullen pakoillaan vastuuta. Naskalit on oltava omasta takaa ja älyä välttää heikkoja jäitä.
- Hei kun keikuskelen
Kyllä näin on, että "parasta on se, että elää ja antaa muidenkin elää".
Tosin jotkut ihmiset ovat mielestään erinomaisen päteviä ohjaamaan toisten elämiä. Tuputtavat neuvoja miten mikäkin tulisi tehdä. Tai arvostelevat mielestäni hyvin pienillä tietomäärillä. Hyh hyh, ei kivaa ei ei.
No onneksi ei ystäväni ole sellaisia.
Nautin elämästä, en sen takia, että niin pitäisi tehdä, vaan siksi, että kaikenmaailman ihanat asiat vaan vyöryy mun sisuksiin ja siitä sitten tulee mahdottoman suuria hyvänolontunteita. Hyvä kun meille on annettu niin monia erilaisia Aisteja.
Miten musta oikein tuntuu siltä, kuin olisin tällä palstalla ypösen yksin. Usein kun tupsahdan palstalle, niin muut immeiset huitelee muualla.
Ihan täällä Kaikuu tyhjyyttään.
Oon varma, että kun piakkoin lähden ulos, niin sitten tänne tulee röykkiöittäin ihmisiä kirjuuttelemaan.Heippa Hei kun keikuskelija!
Täällä on nykyisin sellaisia aiheita että käyn kurkkimassa ja sitten yleensä poistun.
Elikkäs on erittäin nopea visiitti mulla tänne.
Ja nytkin se on nopea kun pitäisi tuonne kaupoille lähteä, kunhan saisin nuo juuret irti jotka on taas kasvaneet tuoliin.- Hei kun keikuskelen
tulisilla kirjoitti:
Heippa Hei kun keikuskelija!
Täällä on nykyisin sellaisia aiheita että käyn kurkkimassa ja sitten yleensä poistun.
Elikkäs on erittäin nopea visiitti mulla tänne.
Ja nytkin se on nopea kun pitäisi tuonne kaupoille lähteä, kunhan saisin nuo juuret irti jotka on taas kasvaneet tuoliin.Hei sinulle!
Mulla on koko ajan Niiin paljon kaikenlaista tekemistä tai menemistä, että en ehdi tänne pahemmin. Sitten kun tuun, niin täällä ei ole ketään, nyyh..
Nyt tulee "Radio Vaasasta" mahdottoman kivaa musiikkia, että en saa itttiäni lähtemään minnekään. Tulee harvemmin kuunneltua tuollaista musiikkia, jota nyt tulee. Ihmiset voi lähettää Radioon tekstiviestillä musiikkitoivomuksen ja soittavat niitä minun ilokseni.
Jahka toi ohjelma loppuu, niin pääsen jatkamaan suunnitelmia. Se kerman vatkaaminen ja sitten meinaan kaivaa kukkapenkistä Särkyneen sydämen, heitän sen autoon ja meen viemään miniälle.
Heti heitti tuo ajatuksen päähäni ettei kukaan voi antaa Rakkautta toiselle ihmiselle.
Se on meissä jokaisessa itsessämme ja olemme vastuussa siitä itsellemme.
On väärin vaatia sitä toiselta.
En tiedä sanoinko ymmärrettävsti, luultavasti en mutta haitanneeko tuokaan ketään.
Minä en muuten mene heikoille jäille. Jos pilkkimään lähden niin jäiden pitää olla vahvoja.Vaatia ei voi. Silti toinen ihminen voi antaa paljon, vaikka omassa päässä ne rakkauden tunteet ovatkin. Minäkin tänään marketin ovella kohtasin tuiki tuntemattoman, joka katsoi minua tarpeettoman pitkään suoraan silmiin enkä mitenkään voinut olla sitä huomaamatta tai vastaamatta siihen yhteen ainoaan katseeseen. Tuijotimme toisiamme kaksi sekuntia silmiin. Suupieleni levisivät korviin asti ulottuvaan hymyyn ja leijuin hetken aikaa onnen seitsemännessä taivaassa. Ilman sitä tuntematonta olisi se hetki ja tunne jääneet kokematta.
PupuPuskasta kirjoitti:
Vaatia ei voi. Silti toinen ihminen voi antaa paljon, vaikka omassa päässä ne rakkauden tunteet ovatkin. Minäkin tänään marketin ovella kohtasin tuiki tuntemattoman, joka katsoi minua tarpeettoman pitkään suoraan silmiin enkä mitenkään voinut olla sitä huomaamatta tai vastaamatta siihen yhteen ainoaan katseeseen. Tuijotimme toisiamme kaksi sekuntia silmiin. Suupieleni levisivät korviin asti ulottuvaan hymyyn ja leijuin hetken aikaa onnen seitsemännessä taivaassa. Ilman sitä tuntematonta olisi se hetki ja tunne jääneet kokematta.
Noi on hyviä hetkiä kun huomaa jonkun vieraan eikä tarvita sanoja, ollaan jotenkin samalla aaltopituudella. Ja vaikka ne kestää vain hetken niin voimaa niistä saa.
Olen lähdössä viikoksi kuntoutukseen enkä vielä tunne ketään sieltä, mutta toivon löytäväni edes yhden ihmisen joka ajattelisi asioita hiukankin samalla.
Kaikki on mahdollista.tulisilla kirjoitti:
Noi on hyviä hetkiä kun huomaa jonkun vieraan eikä tarvita sanoja, ollaan jotenkin samalla aaltopituudella. Ja vaikka ne kestää vain hetken niin voimaa niistä saa.
Olen lähdössä viikoksi kuntoutukseen enkä vielä tunne ketään sieltä, mutta toivon löytäväni edes yhden ihmisen joka ajattelisi asioita hiukankin samalla.
Kaikki on mahdollista.En kyllä tuntenut olevani yhtään samalla aaltopituudella. En odottanut ollenkaan saavani ylettömän lempeää katsetta joltain ylen hyvännäköiseltä mieheltä. Koska oli lauantai, oletan miehen olleen menossa rakkaansa luo ja sain varmaan vaan vahingossa sellaisen katseen, että melkein rakastuin itsekin. Hetken aloin jo uskoa kaupan kassajonorakkauksiin... :) Huvittavaa ja teinimäistä. Niin ajattelen.
- ...
Fraasi
Noinhan se kuuluu sanoa. Käytännössä homma toimii ihan nykyäänkin yleisellä ja perinteisellä periaatteella "Mulle heti kaikki ja muille ei mitään". Kai jokainen on ollut perinnönjaossa, siinä tulee ihmisen perusominaisuudet puhtaasti esiin.Se on ikävää kun kuulee noista perintöriidoista.
Isä ja äiti saatiin haudattua ilman pienintäkään riitaa. Kolme meitä oli siinä perintöjä jakamassa.
Tosin ei heillä paljon ollut sen jälkeen kun oli hautaus ja muu maksettu.
Ja hyvä niin, itselleen olivat käyttäneet pienet rahansa.
Jokaisella meistä oli omat kodit niin että niistä tavaroistakaan ei riidelty.
Luulenkin että tuokin on aikamoista yleistämistä tuo ainainen perintöriita.
Tai sitten me ollaan jo todellisia poikkeustapauksia, mutten sitäkään usko.
Vaan siihen elämään kuuluu paljon sellaista, josta ei nauti, vaikka tekee kuinka hyviä ja oikeita asioita. Eikä niitä edesmuisto kultaa.
Tässä on joutunut tekemään sellaisiakin, ja vielä on yksi ainakin edessä.
Mutta mistäs sen nauttimisen tietää, jos koko ajan nauttii, Tuskin se nauttiminen voi vaan jatkuvasti kohota.Hyvä Kottoni. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Luultavasti jokaisen tämän ikäisen elämään sisältyy jo monenlaista mukavaa ja vähemmän mukavaa myös omista teoista riippumatta. Myös niitä asioita, joista ei ole niin helppo puhua.
PupuPuskasta kirjoitti:
Hyvä Kottoni. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Luultavasti jokaisen tämän ikäisen elämään sisältyy jo monenlaista mukavaa ja vähemmän mukavaa myös omista teoista riippumatta. Myös niitä asioita, joista ei ole niin helppo puhua.
Peesaan teitä kahta edeltäjääni:))
Tässä iässä on jo kokenut sitä sun tätä elämässään... Nautinnot syntyvät vain vaikeuksien kautta:)) Elämä on..:))PupuPuskasta kirjoitti:
Hyvä Kottoni. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Luultavasti jokaisen tämän ikäisen elämään sisältyy jo monenlaista mukavaa ja vähemmän mukavaa myös omista teoista riippumatta. Myös niitä asioita, joista ei ole niin helppo puhua.
Se tuo ihmispolo kun on niin pöljä, ettei se osaa nauttia siitä mitä on, vaan sillä pitää olla unelmia.
Unelmat pilaavat koko elämän. Tavoitella aina vaan uutta ja mitä kummallisinta.
Tuosta nauttimisesta vielä. Kyllä me toiselle osaamme antaa hyviä neuvoja, miten tämä nauttisi elämästään. Omalla kohdalla se on sitten vaikeampaa.k-kotton kirjoitti:
Se tuo ihmispolo kun on niin pöljä, ettei se osaa nauttia siitä mitä on, vaan sillä pitää olla unelmia.
Tuosta nauttimisesta vielä. Kyllä me toiselle osaamme antaa hyviä neuvoja, miten tämä nauttisi elämästään. Omalla kohdalla se on sitten vaikeampaa.Nyt laitoit pahan.
Olen samaa mieltä siitä että pitäisi osata nauttia juuri siitä kaikesta mitä on.
Mutt sitten ne unelmat taas on mulle erittäin tärkeitä, ilman niitä olis elämä tyhjää.
Jotenkin nyt menin itsessäni hiljaiseksi. Täytynee miettiä taas.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Tuosta nauttimisesta vielä. Kyllä me toiselle osaamme antaa hyviä neuvoja, miten tämä nauttisi elämästään. Omalla kohdalla se on sitten vaikeampaa.No, täälä eletään tällä hetkellä aika hyvin arjessa - koiranpennun ja työn suhteen :). Toisaalta jos ei olisi haaveita, niin ei olisi sitä venettä odottelemassa vesillelaskua. Ei haaveet ole aina pahasta.
k-kotton kirjoitti:
Tuosta nauttimisesta vielä. Kyllä me toiselle osaamme antaa hyviä neuvoja, miten tämä nauttisi elämästään. Omalla kohdalla se on sitten vaikeampaa.Eihän nautinto ole mikään elämän tavoite. Vaan unelma jostain, suuntana jokin tuleva. Sen unelman toteutuminen ei todellakaan ole välttämättä nautinto vaan työtä ja tuskaa, silti palkitsevaa, mutta se palkinto ei ole mikään nautinto. Hetken nautintoja on minullekin moni ollut tarjoamassa, mutta eihän sellaisessakaan ole mitään järkeä. Perustelu on nimenomaan että pitää nauttia hetkistä, koska huomisesta ei tiedä. Vaikka näille nautinto-ihmisille rautalangasta yrittäisi vääntää, etten tule onnelliseksi moisesta, se menee tosi hitaasti yleensä perille. Elämä näyttää olevan nykyään kovin nautintohakuista? Siis hyviä ajatuksia taas sinulla. Pisti vähän miettimään, mutta vaikea on selittää sanoin mitä tarkoittaa.
PupuPuskasta kirjoitti:
Eihän nautinto ole mikään elämän tavoite. Vaan unelma jostain, suuntana jokin tuleva. Sen unelman toteutuminen ei todellakaan ole välttämättä nautinto vaan työtä ja tuskaa, silti palkitsevaa, mutta se palkinto ei ole mikään nautinto. Hetken nautintoja on minullekin moni ollut tarjoamassa, mutta eihän sellaisessakaan ole mitään järkeä. Perustelu on nimenomaan että pitää nauttia hetkistä, koska huomisesta ei tiedä. Vaikka näille nautinto-ihmisille rautalangasta yrittäisi vääntää, etten tule onnelliseksi moisesta, se menee tosi hitaasti yleensä perille. Elämä näyttää olevan nykyään kovin nautintohakuista? Siis hyviä ajatuksia taas sinulla. Pisti vähän miettimään, mutta vaikea on selittää sanoin mitä tarkoittaa.
...jatkan että kirjoitin tämän nautiskellen rauhallisesta aamusta, hiljaisuudesta ennen muiden heräämistä ja kahvikupposesta :)
tulisilla kirjoitti:
Nyt laitoit pahan.
Olen samaa mieltä siitä että pitäisi osata nauttia juuri siitä kaikesta mitä on.
Mutt sitten ne unelmat taas on mulle erittäin tärkeitä, ilman niitä olis elämä tyhjää.
Jotenkin nyt menin itsessäni hiljaiseksi. Täytynee miettiä taas.Unelmien varassa tämä koko kulutusyhteiskunta pyörii.
Kirpputorit ja kaatopaikat on täynnä entisiä unelmia, vähän siellä tarpeellista on.
Ne on naisille tärkeitä... ne unelmat :).Rattus sp. kirjoitti:
No, täälä eletään tällä hetkellä aika hyvin arjessa - koiranpennun ja työn suhteen :). Toisaalta jos ei olisi haaveita, niin ei olisi sitä venettä odottelemassa vesillelaskua. Ei haaveet ole aina pahasta.
Eihän ne haaveet pahasta ole, jos ne on realistisia.
Mutta se tuo kateus pirulainen tuppaa tekemään haaveista välillä epärealistisia, ja jos sellaisiin hirttäytyy, niin elämästä menee nautinto pois.
Tällä en tarkoita Sinun haaveita, vaan yleisemmin.
Koiranpentu järsii Sinun huonekalut sälöille, puree sukat rikkinäisiksi.
Loppukesästä sataa, kun saat sen veneesi vesille :).PupuPuskasta kirjoitti:
...jatkan että kirjoitin tämän nautiskellen rauhallisesta aamusta, hiljaisuudesta ennen muiden heräämistä ja kahvikupposesta :)
Kuule Sinä. Minä annan Sinulle hyvän ohjeen.
Vaikka siinä raamatussa sanotaan, että otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syödä.
Ei sitä kannata ohjenuoraksi joka päivälle ottaa..
Älä nyt ota nokkaasi, kun minä tässä lauon ajatuksia.
Miten sitä voi unelmien suuntana olla jokin tuleva, kun maailma heittää häränpyllyä ympärillä.
Jos ne unelmat ei heitä yhtälailla häränpyllyä, niin se suunta voi olla paikkaan, mitä ei enää ole.
Kyllä ne nautinnot on pienissä hetkissä.
Onnellisuus, no jaa, jos on tyytyväinen, eikö se jo riitä.
Minulle riittää :).- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Eihän ne haaveet pahasta ole, jos ne on realistisia.
Mutta se tuo kateus pirulainen tuppaa tekemään haaveista välillä epärealistisia, ja jos sellaisiin hirttäytyy, niin elämästä menee nautinto pois.
Tällä en tarkoita Sinun haaveita, vaan yleisemmin.
Koiranpentu järsii Sinun huonekalut sälöille, puree sukat rikkinäisiksi.
Loppukesästä sataa, kun saat sen veneesi vesille :).Tiedän sen, mutta lattiatasossa ei ole mitään sellaista, joka ei olisi korvattavissa :). Tavaroita arvokkaampana pidän tuota pientä koiraa. Onneksi tuon tammipöydän jalat voi aina hioa ja koira on sen verran pieni, ettei ihan täysituhoksi pääse. Tarkoituksella jätän vanhoja vaatteita ja tossuja lattiatasolle lelujen sekaan. Aloittakoon pahantekonsa niistä.
Sateessakin on kiva purjehtia, kunhan tuulee riittävästi. Veneessä on sisätilalämmitin, joten vaatteet saa kuivumaan ja ei tule yöllä vilu. Tulee toisiakin kesiä :). Tämä kesä on alku, joka on mennyt venettä paremmaksi laittaessa.
Omat haaveeni on sellaisia, jotka voin toteuttaa yksin. Vaativat kylläkin panostusta asiaan ja joistakin muista asioista luopumista. Se ei tarkoita sitä, etten voisi ottaa elämääni miestä, joka arvostaa samoja asioita. Maailmani ei ole kuitenkaan kaatunut, vaikka näin ei ole tapahtunutkaan :).
Noissa unelmissa, jotka voi toteuttaa yksin, on se hyvä puoli, ettei tule tunne vapaudenmenetyksestä. Tarkoitan lähinnä sitä, ettei toinen pääse taloudellisesti koukuttamaan. - p.p. ei kirj
k-kotton kirjoitti:
Kuule Sinä. Minä annan Sinulle hyvän ohjeen.
Vaikka siinä raamatussa sanotaan, että otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syödä.
Ei sitä kannata ohjenuoraksi joka päivälle ottaa..
Älä nyt ota nokkaasi, kun minä tässä lauon ajatuksia.
Miten sitä voi unelmien suuntana olla jokin tuleva, kun maailma heittää häränpyllyä ympärillä.
Jos ne unelmat ei heitä yhtälailla häränpyllyä, niin se suunta voi olla paikkaan, mitä ei enää ole.
Kyllä ne nautinnot on pienissä hetkissä.
Onnellisuus, no jaa, jos on tyytyväinen, eikö se jo riitä.
Minulle riittää :).Ei ole muuta suuntaa kuin tuleva ja unelmat voi vaihtaa uusiin. Ja nautinto ja nautinto voi tulkita monella tapaa. Näillä oon menny.
Rattus sp. kirjoitti:
Tiedän sen, mutta lattiatasossa ei ole mitään sellaista, joka ei olisi korvattavissa :). Tavaroita arvokkaampana pidän tuota pientä koiraa. Onneksi tuon tammipöydän jalat voi aina hioa ja koira on sen verran pieni, ettei ihan täysituhoksi pääse. Tarkoituksella jätän vanhoja vaatteita ja tossuja lattiatasolle lelujen sekaan. Aloittakoon pahantekonsa niistä.
Sateessakin on kiva purjehtia, kunhan tuulee riittävästi. Veneessä on sisätilalämmitin, joten vaatteet saa kuivumaan ja ei tule yöllä vilu. Tulee toisiakin kesiä :). Tämä kesä on alku, joka on mennyt venettä paremmaksi laittaessa.
Omat haaveeni on sellaisia, jotka voin toteuttaa yksin. Vaativat kylläkin panostusta asiaan ja joistakin muista asioista luopumista. Se ei tarkoita sitä, etten voisi ottaa elämääni miestä, joka arvostaa samoja asioita. Maailmani ei ole kuitenkaan kaatunut, vaikka näin ei ole tapahtunutkaan :).
Noissa unelmissa, jotka voi toteuttaa yksin, on se hyvä puoli, ettei tule tunne vapaudenmenetyksestä. Tarkoitan lähinnä sitä, ettei toinen pääse taloudellisesti koukuttamaan.Toivon ettei kohdallesi osu miestä, jonka Sinä otat.
Vaan toivon, että eteesi tulee mies, joka ottaa Sinut. Siinä on aikamoinen ero.
Minä toivon kaikille kanssakukijoille hyvää... tässäkin asiassa.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Toivon ettei kohdallesi osu miestä, jonka Sinä otat.
Vaan toivon, että eteesi tulee mies, joka ottaa Sinut. Siinä on aikamoinen ero.
Minä toivon kaikille kanssakukijoille hyvää... tässäkin asiassa.Hmm.. kunnioitan sen verran toista ihmistä, että tuo sana ottaa taitaa olla väärä. Väittäisin sen olevan sitä kumpaakin suuntaan. Mieluumin lasken irti, kun elän epätietoisuudessa sen kanssa, onko toinen siinä vapaasta tahdosta tai olisiko hänellä parempi olo ilman minua.
Siis en koe olevani jyrä, vaikka kirjoituksista voi varmasti päätellä niin. Toisaalta vastaani on tullut sen verran jyriä, jotka ovat pyrkineet muokkaamaan ihmisenä ja olettaneet, että haluaisin samoja asioita.
Onneksi iän myötä tuntuu siltä, ettei ole tarvetta löytää ketään. Eli jos vastaan tulee joku, niin se on varmasti sitten vuosisadan löytöön verrattavissa, ainakin omasta mielestäni ;). Ilman tällaista löytöäkin pärjään ihan hyvin.
- Rattus sp.
On vaikeaa oppia hetkessä elämiseen. Joskus se on helpompaa ja joskus vaikeampaa.
Olen liiaksikin auttanut muita ihmisiä ja välillä täytyy toppuutella itseään, että saa omia asioita tehdyksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33911836IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597986Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933173Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982268Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562229Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81666- 1101271
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551113Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60803