Miehen mieli muuttui

Aloittajja

Olen 26v ja mieheni 27v. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, joista 5vuotta naimisissa.
Molemmille on ollut suhteemme alkuajoista selvää, että joskus hankimme lapsen. Vuosi sitten aloimme yrittämään lapsen saamista, kun minullekkin tuli semmoinen fiilis, että lapsen hankinta on järkevää. Mies halusi jo kaksi vuotta sitten lasta. Minä ja mieheni olemme olleet hyvin innoissaan tästä. Tein viime viikolla raskaustestin ja testi näytti plussaa ja olin jo kertomassa siitä miehelleni, mutta hän tokaisi ettei enää haluakaan lasta. Kun kerroin, että meille on tulossa lapsi, niin hän sanoi " Aijaa " ja lähti pois ilmeisesti baariin. Hän on ottanut etäisyyttä ja ollut hiljaa, puhuminen asiasta ei auta. Pitääkö tässä nyt ottaa ero ja kasvattaa lapsi yksin, vai antaa miehen pohtia asiaa rauhassa?

11

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se siitä

Kyllä se sen haluaa. Nuinhan se menee, että mieli vaihtelee puoöun ja toisin. Muutenhan teillä näyttäis asiat olevan kunnossa, eli onnittelut:)

• aikuinenko?

"kunnossa" jos mies lähtee baariin...ei minusta ollenkaan hyvä.

• ap

Mies ei ole vieläkään innostunut tulevasta lapsesta :o

• eofoigjo

Ei oikein hyvältä kuulosta. Erityisesti särähtää korvaan, että mieskin on halunnut ja yhtäkkiä onkin mieli muuttunut. Haiskahtaa siltä, että ei haluakaan enää yhtään sitovammaksi teidän suhdetta... ettei vain olisi ihastunut toiseen tai peräti harkitsemassa jopa eroa ja ei halua lasta tähän omalta puoleltaan epäselvään kuvioon?!

• 7+4

Vaikka meillä mieskin lasta halusi, niin ei raskausaikana ollut asiasta yhtään "innoissaan". Ei siis hössöttänyt asiaa yhtään ja neuvolaankin tuli mukaan laiskasti. Synnytyssalissa se todellisuus sitten iski... Kyllä siinä isällekkin tuli tippa silmään onnesta ja nyt tytär on hänelle maailman tärkein asia.
      Miehet kato on vaan sellasia... Sitä sun miestä varmaan vähän ahdistaa tää tilanne. Nytkö se elämä loppuu jne. Yritä jaksaa olla hermostumatta. Kyllä se siitä.

Onnea odotukseen!

• ap

Olen miettinyt kovasti, että onko hän löytänyt toisen naisen.
      Mitä minun pitäisi tehdä, kysyä suoraan (jolloin hän pahoittaisi ainankin mielensä) vai olla hiljaa ja odottaa lapsen syntymään asti onko mies silloin millä mielellä ?

• seukatkaa nyt eka

No kauanko ootte olleet kimpassa? Muistakaa se 10-vuodensääntö!

• ap
        seukatkaa nyt eka kirjoitti:

No kauanko ootte olleet kimpassa? Muistakaa se 10-vuodensääntö!

En ala tuohon edes vastaamaan. Lue itse aloitusviestini, siinä se lukee heti toisessa lauseessa.

• Eleeo

Hmm, kuulostaapa hieman ikävältä tilanteelta sun kannalta, kun juuri uutista kertoessa olikin mieli muuttunut.. Ehkä voisi olla hyvä keskustella siitä, miksi ajatukset ovat muuttuneet/ pelottaako miestä jokin tms? Mun mielestä aika tökeröä mieheltä kuitenkin pitkän yrityksen jälkeen saada plussa ja kommenttina vain "Aijaa".. Mä olisin ainakin vetänyt herneet nenään.. :D en tiedä sitten oisko siitä ollut mitään hyötyä.

Mun mielestä siis kannattaa nyt ihan aluksi keskustella sen miehen kanssa, mikä oikein mättää. Miksi mieli yhtäkkiä muuttui? Lapsen yrittäminen kuitenkin sisältää jo vastuun ottoa siitä, että lapsi tosiaan saattaa syntyä maailman tuon yrityksen tuloksena. Jos miehesi ei enää oikeasti halua lasta, ja sinä todella haluat, on edessä aikamoinen pohdinta: erotako vai hylätä lapsi vai ehkä yrittää järjestää tilanne jotenkin muulla tavoin.

Voihan se olla että kyse on tosiaan myös ihan jännityksestä ja vapaa-ajan menetyksen pelosta. Tsemppiä sulle ap, ja onnea kuitenkin plussautumisesta, vaikka tilanteesi onkin vähän hankala.

• ap

Oi, ehdin jo unohtaa tämän keskustelun arjen ympärillä.

Olen jutellut ja jutellut miehen kanssa. Kysellyt miksi ja miten se mieli voi muuttua noin nopeasti ja ilmeni ettei hän vain enää halua lasta?!! Joka päivä töistä tulessa menee myöhään ja olen aivan varma, että hänellä on uusi. Löytänyt sen varmaan pari vuotta sitten ja pannut sen naisen paksuksi, kun minä en heti halunnut lasta.
      Tämä on tietenkin vilkkaan mielikuvituksen luomaa kuvaa, mutta silti. Lasta en hylkää, enkä haluaisi miestäkään mutta jos hän ei halua lasta, niin ei hän silloin saa minuakaan.

• ydjtykrdjdr

Onko miehelläsi salarakas vai miten mieli noin yhtäkkiä muuttui?

Kysy suoraan, haluaako hän olla kanssasi loppuelämän. Jos haluaa, kyllä hän hyväksyy myös sen että teille on tulossa lapsi.

Tietysti voi olla järkytys kuulla että yhtäkkiä saakin lapsen. Pitää miettiä, miten kertoa omille vanhemmilleen asiasta jne. Miehet ovat siitä hankalia että he eivät puhu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      136
      7177
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4971
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4332
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3483
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2291
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      301
      1773
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      23
      1515
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1485
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1448
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe