Törkeä huijaus Troika ravintolassa!

Masve

Ryhmäämme huijattiin törkeästi Virossa, Raatihuoneentorin laidalla olevassa venäläisessä Troika ravintolassa...lasku nousi netistä katsottuun hintaan verrattuna 30,60€ (me maksoimme yli 43€/ateria) ns. ALV nosti laskun hintaa yli 90€, vodka snapsi 10€/hlö ja vielä yli 700€ laskun jälkeen olisi tarjoilijalle pitänyt maksaa juomarahaa 10% laskun summasta joka olisi ollut yli 70€. Henkilökunta alkoi uhkailemaan, kun kyseenalaistimme laskun loppusumman!
Meillä on Saarenmaalla mökki ja aika usein käymme Virossa asian tiimoilta ja koskaan emme ole joutuneet näin räikeän huijauksen kohteeksi! Eli varokaa koko paikkaa...

72

11111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pink girlie

      KAI TARKISTITTE MENUSTA ATERIOIDEN JA JUOMIEN HINNAT

      ROSVORAVINTOLAT ILMOITTAVAT HINTANSA ALVITTOMINA LISTASSA

    • ksusha

      Itse kyllä katson ruokien hinnat ruokalistasta tai jos on ollut etukäteen varattu ruokailu porukalle niin se on sovittu loppuhinta eli verollinen. Oudolta kuulostaa.
      Paras kysyä ja tarkistaa näköjään aina etukäteen.

    • Finnskij rebjatij

      Olen huomannut saman Tallinnassa käydessäni, joten emme enää käy K:O paikassa. Samoin kanattaa varoa Viipurissa käydessänne sataman läheisyydessä olevaa Brigandina ravintolaa.
      Tässä vaan joitakin esimerkkejä. Itä-Rajan takainen petkutusmentaliteetti jyrää Virossakin, vaikka ollaan olevinaan niin Eu- ja eurokuntoisia....Kutenkin tässä troikka ravintolassa käytimme venäjän kieltä tilausta suorittaessamme, ja saimme vastaukseksi suuria mulkaisuja

      • junnu ElMaco

        havaisevinani rasismin muotoja...


      • Sijoittaja
        junnu ElMaco kirjoitti:

        havaisevinani rasismin muotoja...

        Köyhien trollien kannattaa syödä kotona ja myydä Saarenmaan virtuaalimökki, sillä hinnat romahtaa siellä!


    • väino vingerpuss

      minä käytän venäjää vain kalashnikovilla osoitettuna. Troikassa söin joskus zakuskalautasen, eikä ollut hääppöinen.

      • mistä näitä...

        Sinä juntti voit ampua sillã itsesi.


    • Jasnaja Polnaja

      Söittekö ulkona? Viime kesänä huomasin, että ainakin terassin ruokalistassa oli korkeampia hintoja kuin netissä. Tilasin kuitenkin, ja ruoka oli hyvää. En tiedä, olisiko sisälläsyönti ollut halvempaa. Ehkä hintoja oli nostettu kesänajaksi, muttei niitä oltu päivitetty nettiin.

    • Masve

      Oltiin katsottu Suomessa listat valmiiksi netissä ja söimme sisällä, kun valitsimme syömingin joka netissä oli ilmoitettu maksavan 30,60 ja lasku olikin kaikkea muuta. Tarjoilija unohti suomen kielen ja yhdellä huitaisulla tuli paikalle narikan kaapin kokoinen äijä. Ruoka oli surkeaa, kylmää ja viini laimennettua...eli huijareita koko porukka!

      Itse käymme aina Amarillossa eikä koskaan ole tarvinnut pettyä annoksiin ja mietinkin, että tästä surkeasta ruuasta tuli maksettua yli 43 euroa ja mitä sillä olisikaan saanut monessa muussa paikassa...näköjään oppirahat täytyy maksaa, mutta illan kruunasi ovimiehen sanat, kun sanoimme hänelle fiksusti, että meitä huijattiin niin ovimies vastasi, että itse olette perseestä!

      Onneksi asiakkaana voin marssia jaloillani ja koskaan en astu kyseiseen paikkaan ja varoitan kaikkia tuttuja tästä paikasta!

      • Masve

        Varasimme valmiiksi pöydän ja meitä oli tosiaan 13 hengen työporukka ja hinta mikä ilmoitettiin netissä oli sovittu etukäteen...juon harvoin alkoholia ja Troikassa join noin 6 lasia ns. viiniä ja se ei edes noussut päähän ja menomatkalla Eckerö linen buffetissa join yhden lasin viiniä ruuan kanssa niin se nousi päähän, kun häkä...eli sekin oli laimennettu päärynämehulla, koska "viini" maistui ihan mehulta...


      • Kallista on......

        Ei voi sanoa kuin et huh huh.
        Kalliin ruuan ja paikan olette löytänyt.
        Itse olen käynyt Virossa paljon niin ikinä en ole noin paljon ruuasta maksanut.
        Hyvä tasoisessa paikassa ruoka on maksanut ruuasta riippuen juoman kanssa 8-20 euroa ja on ollut iso ja maistuva ateria.


      • No more shit

        Henkilökunnalla on varmaan ollut rahasta pulaa, ja vetivät välistä. Ja Amarillo nyt on Tallinnan tympein paikka.


    • pohjoisestako

      Täytyypä muistaa, pysytään kaukana troikasta elokuussa.

    • viro- stop

      Onneksi viroon ei ole pakko matkustaa kusetettavaksi.

      • hoohooooo

        "Onneksi viroon ei ole pakko matkustaa kusetettavaksi."

        Onneksi Virossa ei ole koskaan kusetettu, vaikka olemme siellä lukemattomia kertoja (joka puolella) käyneet.

        Enitenhän sitä "kusetusta" tapahtuu niille, jotka siellä eivät edes käy!


      • palstan huijareille
        hoohooooo kirjoitti:

        "Onneksi viroon ei ole pakko matkustaa kusetettavaksi."

        Onneksi Virossa ei ole koskaan kusetettu, vaikka olemme siellä lukemattomia kertoja (joka puolella) käyneet.

        Enitenhän sitä "kusetusta" tapahtuu niille, jotka siellä eivät edes käy!

        Kyllä siellä varkauksia tapahtuu muille paitsi virtuaaliruokailijoille!


    • tonttu

      Me myös montaa kertaa käyneet Virossa mutta kertaakaan mitään huijauksia ei ole tapahtunut.
      Olimme myös syömässä Troikassa viikko sitten. Ja ruoka oli todella hyvää kuten myös palvelu.

      • himmi

        mutta laskuunne oli lisätty 10 prossaa tippejä,eli oli jo huijaus ;D


      • toinen tonttu

        Samaa mieltä! Joitakin vaan ei matkailu "avarra", kun se ei ole siellä niin kuin kotona...Jossa kaikki on niin hyvin. Ehkä silloin kannattais pysyä siellä kotona?


      • lipsdick
        himmi kirjoitti:

        mutta laskuunne oli lisätty 10 prossaa tippejä,eli oli jo huijaus ;D

        Ei ole huijaus. Etkö muista aikaa, jolloin Suomessakin laskun loppusummaan lisättiin tarjoilupalkkio 14%, sunnuntaisin 15%.


    • heimokansaa

      olen myös käynyt monta kertaa virossa tallinna, pärnu, saaremaa,otepää,rakvere yms monissa muissa paikoissa. koskaan ei ole kukaan tullut koittamaan kusetettamaan (toki mitä nyt koittavat tallinan sataman toreilla). Mutta noitakin paikkoja voi itse välttää.
      ja itsehän vältän venäläisiä paikkoja ihan periaatteesta ja jos siellä kusetetaan niin tulen välttämään. sääli että taas kerran ryssä pilaa virolaisten maineen(ei riittänyt, että piti maa miehittää ja tuhota virolaisten elämä 60v ajalla.)
      Mutta virolaiset ovat kyllä ihan kunnon porukkaa kunnioittavat ja pitävät suomalaisista. ja aina kun on neuvoa pitänyt kysyä sitä on saanut.
      Ja toki noita ryöstäjiä/taskuvarkaita on joka maassa, täällä suomessakin. sääli jos sellaisen kohteeksi joutuu. ne pilaavat vaan niin monen rehdin ihmisen maineen

      • Mr 50+

        Olen asioinut venäläisnaisten pitämissä partureissa sekä Tallinnassa, että
        Helsingissä ja pannut merkille, että jotkut hieman elähtäneemmät saattavat
        suhtautua varsin nuivasti ja ylimielisesti - nuoremmat suhtautuu paremmin?!

        Sama asia pätenee muussakin palvelussa, kuten ravintola-alalla.

        Tulee mieleen myös erään nuoren venäläisnaisen TV-haastattelu, jossa hän
        totesi: En pidä suomalaisista, koska he eivät suhtaudu kovin hyvin venäläisiin.
        Pata kattilaa ja kattila pataa soimaa - ennakkoasenteet ruokkivat itse itseään.


    • Stop-peres-troika

      Hieman samankaltaisia kokemuksia, vain sillä erotuksella kun huomautimme asiasta - meille käännettiin selkä. Ei sanaakaan enää, ei edes mulkaisuja =D
      Rahassa emme hävinneet kuin parikymppiä, mutta ruuan taso ei ollut mitenkään erikoinen - enkä aio itse käydä Troikassa enää milloinkaan. En myöskään kykene paikkaa muillekaan suosittelemaan, kaupunki on täynnä ravintolavalikoimaa!!

    • Esbomannen

      Meille myös aikanaan suututtiin kun jätimme tarjoilijan mielestä liian vähän tippiä. Tippi kuuluu jättää mielestäni hyvästä palvelusta, jota Troikassa emme todellakaan saaneet. Onneksi Tallinnasta löytyy hyviäkin ruokapaikkoja, jossa saa oikeasti hyvää ruokaa ja edelleen melko edullisestikin. Noista paikoista voin suositella lähes kaikki, eritoten tuo uudehko Mannerheim jäi mieleen kesäkuun vierailulta. http://www.tableonline.fi/ravintolat/tallinna/kaikki-ravintolat

      • mannerheimin hevonen

        Mennä nyt johonkin "mannerheimiin" tallinnaan syömään lihapullia ja kuuntelemaan suomi-iskelmiä tai laulamaan karaokea! Voi pyhä sylvi! Pysy kotona! Nämä pellet ne pilaa suomalaisten maineen joka paikassa!


      • lipsdick

        Vain moukka ei jätä Tallinnassa 10% tippiä. Maassa maan tavalla!


    • Märsälkkä

      No jaa sanoisin Mannerheim ravintolasta..

    • Kimmo

      Terve. Juuri näin eli sama meno jatkuu. Ellette halua vaikeuksia ja rahan menoa älkää menkö sinne.

      • x-x-x-x-x-x-x-x-x

        Näinhän siinä näyttää käyvän:

        Tallinnan matkailu on jo laskussa.


    • Hesassa parempia

      Olen itsekin Tallinnan Troikassa käynyt. Ei se ruoka kovin erikoista ollut.

      Parhaat venäläisten ravintoloiden ruoat olen syönyt Helsingissä, jossa "venäläisiä" ravintoloita on useita.

    • nietunietu

      Autenttisimmat venäläisateriat olen syönyt Leningradissa. Koskaan ei tiennyt mitä lautasella tulee (vai tuleeko mitään).

      • syöjä

        Nuo tais olla autenttisimpia neuvostoliittolaisaterioita - ei venäläisiä.


    • lolllo1

      tuntuu vahan oudolta, etta venalaiset yrittavat huijata, normaalisti ne varastavat suoraa!

      • seija a

        Oletpa tosi tyhmä kun vedät kaikki saman kamman yli,


    • kievin kotletti

      Troikasta jäi meillekin tosi huono maku suuhun viime keväältä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta siinä paikassa.

      • seija a

        No jo, onko asennevamma?
        Kävimme Troikassa parivuotta sitten ja söimme karhunpaistia. Ihana tarjoilija joka myös kaatoi vodkan korkealta lasiin jos ymmärrätte mitä tarkoita,.
        Karhun paisissa oli mustikoita, jäkälää, sieniä, ym mitä otsot syövät.
        Joimme pullon punaviiniä ja jälkiruoaksi blinejä.
        Tunnelma oli mitä parhain, venäläinen musiikki soi ja palvelu erinomaista.
        Maksoimme noin 200 euroa mikä mielestämme oli kohtuullista kolmelta.
        Vaikka olen suomalainen alkuaan en ole sellainen että kaikki pitäis saada mandollisimman halvalla kuten monet suomalaiset valitettavasti ovat. Joko menet
        gourmet ravintolaan ja maksat tai teet kotona maksalaatikkoa. Troikka oli kokemisen arvoinen.


    • no enpä tiedä

      Summat olet saanut näyttämään korkeilta ilmoittamalla 13 ruokailijan yhteiskustannukset.

      Yhdeltä hengeltä:

      Ateria 43€
      Snapsi 10€
      Viini ?
      Tippi n. 5,5€

      Mikä tässä on niin ihmeellistä?

      Ravintolan hinnat kannattaa katsoa ruoka ja juomalistasta, ei netistä. 10% tippi on aivan tavallinen kaikkialla... paitsi suomessa jossa kukaan ei halua antaa mitään.

      Kiukkusi ymmärtää jotenkuten jos olit koko joukkion laskujen maksajana ja silloinkin melko huonosti. Jos ei ole varoja tai haluja maksaa on syytä olla leikkimättä isorikasta isäntää.

      • Mrs ja Mr Tikko

        10% tippi on tosiaan looginen ja normaali hyvästä palvelusta, mutta kun nämä koijarit lisäävät sen automaattisesti lasku, vaikka kysy on vapaaehtoisesta maksusta. Ja vaikka palvelu olisi ensiluokkaista niin mikään laki ei pakota tippiä tosiaankaan antamaan.


      • Hyvä ruoka-parempi..

        Jos et tiedä, niin älä yritä arvailla urbaanilegendaa, arvoisa -no empä tiedä. Suomalaiset antavat Tallinnassa toiseksi parhaiten tippiä. Virolaiset itse eivät tunne tippikulttuuria lainkaan, johtunee monestakin asiasta, mutta näin se vaan on. Tarjoilijoita hävettää, kun tippi on lisätty valmiiksi laskuun. Se on ravintolan valinta, mutta tuskin tarjoilijat sitä saavat itselleen. Suomalaisilla on kokemukseni mukaan vakiintunut käytäntö, normaali tarjoilu 10% ja huonosta ei tippiä. Samat säännöt oltiin sitten Tallinnassa tai Roomassa.


      • ensi viikolla taas

        No, kyllä nuo on tuplahinnat Tallinnassa normaalista ravintola ateriasta, on ihan älytöntä maksaa liikaa. Kolme ruokalajia irtoaa Tallinnassa kyllä n. 20 € ja ruoka on hyvää. Ei kannata mennä sinne torille, jossa kaikki turistit pyörii.

        Hiukkasen toiseen suuntaan on baari jossa saa 2,5 eurolla ison sakun ja viimeksi 4 vanatallinnaa maksoi 5 euroa yhteensä. Kerran ostettiin siellä pizza kolmeen osaan, 3 isoa olutta ja 3 vanatallinna kahvia, kaikki yhteensä 9 euroa.


      • loudspeaker
        ensi viikolla taas kirjoitti:

        No, kyllä nuo on tuplahinnat Tallinnassa normaalista ravintola ateriasta, on ihan älytöntä maksaa liikaa. Kolme ruokalajia irtoaa Tallinnassa kyllä n. 20 € ja ruoka on hyvää. Ei kannata mennä sinne torille, jossa kaikki turistit pyörii.

        Hiukkasen toiseen suuntaan on baari jossa saa 2,5 eurolla ison sakun ja viimeksi 4 vanatallinnaa maksoi 5 euroa yhteensä. Kerran ostettiin siellä pizza kolmeen osaan, 3 isoa olutta ja 3 vanatallinna kahvia, kaikki yhteensä 9 euroa.

        Ja ravintolan nimi oli ?


    • Kaubamajasta vaan

      No minua ei ole varsinaisesti huijattau, vaan olen maksanut sen, mitä edeltä käsin tiesin annoksien maksavan. Sapettaa kuitenkin tuo Virolaisten ja Viron venäläisten erittäin huono ja koppava asiakaspalvelu. Parasta palvelua olen saanut yleensä pienemmissä maaseutupaikoissa. Toisaalta taas siellä ollaan aika herkkähipiäisiä. Jos huomaavat turistin ylimielisen asenteen, muuttuu palvelu takuulla huonoksi.
      Joten kantsii ehkä olla suurin piirtein hissun kissun.

      • muutakin kierretty

        "Jos huomaavat turistin ylimielisen asenteen, muuttuu palvelu takuulla huonoksi.
        Joten kantsii ehkä olla suurin piirtein hissun kissun. "

        Miksi pitäisi olla "hissun kissun"?

        Eikö se riitä, että jättää sen ylimielisen asenteen sinne Tsadiin tai Konginkankaalle?

        Normaali asiallinen ja toista ihmistä kunnioittava käytös riittää - sillä olemme saaneet hyvää palvelua joka maassa ja kaupungissa.


      • Asko turisti
        muutakin kierretty kirjoitti:

        "Jos huomaavat turistin ylimielisen asenteen, muuttuu palvelu takuulla huonoksi.
        Joten kantsii ehkä olla suurin piirtein hissun kissun. "

        Miksi pitäisi olla "hissun kissun"?

        Eikö se riitä, että jättää sen ylimielisen asenteen sinne Tsadiin tai Konginkankaalle?

        Normaali asiallinen ja toista ihmistä kunnioittava käytös riittää - sillä olemme saaneet hyvää palvelua joka maassa ja kaupungissa.

        Juuri näin! Pätee Troikaankin, aina on palveltu hyvin. On saatu vodkat talon piikkiin ja muutakin ekstraa. Pysykööt maailman omistajat takahikiällä niin Suomalaisten mainekin pysyy parempana.


    • Virossa on vieläkin ryssän meiniki, jossa turisteja kupattiin säälittä. Jos entiset ryssät eivät enää suoraan varasta rahaa asiakkaiden taskusta, niin härski laskutus on lähes samaa. Hinta on aina ilmoitettava ENNALTA kokonaishintana, eikä ilman alvia.
      Kuluttajalle ei kuulu pätkääkään tietää minkään maan alvista, eikä alvia voi myöskään lisätä jälkikäteen sovittuun hintaan. Tämä alvin kanssa pelleily on laitonta EU:ssa, mutta sitä harrastetaan, koska tyhmät asiakkaat usein maksavat , koska haluavat välttyä ikävyyksiltä. 10% tippiä ei tarvitse todellakaan maksaa, jos palvelu ei sitä edellytä.

      • enemmän faktaa

        Eipä ole tuollaista koskaan tullut vastaan, vaikka on käyty Virossa monta kertaa ja eri puolilla maata.


      • oi aikoja

        Mistä pikkukylästä olet , haluaisin informaatiota , olet niin tiukkopipo jotta mullekin meinaa tulla se paljon puhuttu migreeni.


      • oi aikoja
        oi aikoja kirjoitti:

        Mistä pikkukylästä olet , haluaisin informaatiota , olet niin tiukkopipo jotta mullekin meinaa tulla se paljon puhuttu migreeni.

        Täm'ä oli nim.faktaam.


    • reetta

      Huonoja kokemuksia Troikasta täälläkin, tosin siitä on jo aikaa, ei ollut tänä vuonna.
      Olin siskoni ja äitini kanssa syömässä Troikassa. Ruoka oli ihan ok, ei valittamista ja juomatkin ok. Olimme katsoneet hinnat listasta etukäteen ja luotimme niihin. Palvelu oli ihan hyvää, ehkä hieman ylimielistä, mutta samapa tuo. Kun lasku tuotiin, se oli epämääräinen paperilappu ja summa ei ollut sitä, mitä me olimme laskeneet. Maksoimme siis enemmän mitä odotimme. Maksoimme kuitenkin kiltisti. Kun olimme maksaneet, palvelu muuttui aika huonoksi, meidät haluttiin mahdollisimman pian ulos.

      • Asko turisti

        Olisko se ylimielisyys kuitenkin sitä, että ollaan ylpeitä venäläisyydestään, eikä pokkuroida huonosti käyttäytyviä (humalaisia?) Suomalaisia? Itse olen tullut ko paikassa kohdellusti niin kuin pitääkin, siis hyvin. Vaikka joskus olen ollut nauttineenakin....


    • Mikä huijaus?

      Missä se huijaus oli? Ostajan puolelta ainakin oli huolimattomuutta.

    • asko idässä

      Joidenkin vaan pitäis pysyä kotona ja siellä oman kylän "amarillossa". Olen syönyt Troikassa yli kymmenen kertaa ja koskaan ei ole ollut valittamista mistään. On edullisin Tallinnan venäläisistä ravintoloista ja ovella oleva iso " kaappi" antoi ravintolan lautasenkin (from russia with love) muistoksi. Huijattu ei ole koskaan. Olisko niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?

    • valkoinen enkeli

      Olimme Troikassa iltaa viettämässä työporukan kanssa. Valitsimme menuksi Mannerheimin illallisen. Alkupalat olivat ihan hyvät, mutta pääruokana ollut possu oli siin surkea ja raaka, ettei sitä pystynyt syömään ja grillattua lohta ei riittänyt kaikille. Viiniä kyllä kaadettiin heti vaikka lasissa oli entistä.Tarjoilijat olivat ylimielisiä ja halusivat meistä eroon nopeasti. Lasku oli 23 hengeltä 1600 euroa,
      ilmeisesti meitä huijattiin juomissa sekä ruoassa. Laitoin viesti Troikkaan ettemme olleet tyytyväisiä palveluun ja ruokaan, mutta edes minkäänlaista vastausta emme saaneet. Tunsimme tulleet huijatuksi, joten emme jatkossa aio käyttää kyseisen ravintolan palveluita. "VAROKAA TROIKKAA, SILLÄ SIELLÄ TULEE HUIJATUKSI!.

      • Porotorppa

        Kumallisia nämä huijaustarinat. Itselleni ei ole sattunut kertaakaan huijinkia kohdalle, vaikka olen viimeisen n. kymmenen vuoden aikana asioinut Troikassa lukusia kertoja melkein selväpäisenä ja joskus todella jurrissakin.

        Tarkistan aina laskun ennen sen maksamista, ja jos siinä on epäselvyyksiä, keskustelen niistä asiallisesti henkilökunnan kanssa. Troikassa ei ole koskaan ollut ongelmia laskun kanssa. Ainoa ongelma, johon olen Troikassa törmännyt, oli tuplabuukkaus, eli etukäteen hotellin respan tekemä pöytävaraus ei pitänyt, ja jäimme ilman pöytää.

        Kuten tässä ketjussa on jo todettu, hyvä käytös ehkäisee hyvin kaikenlaisia ongelmia. Jos mölisee suomeksi isoon ääneen ja huutaa kyypparille, saattaahan sinne laskuun jotain ylimääräistä livahtaakin, vaikka se ei reilua olekaan.

        Troika on Tallinnan kirjavassa ravintola-scenessä mielestäni varmasta päästä ja tasalaatuinen. Suomalaisilla keski-ikäisillä ja itsestään epävarmoilla junteilla on usein tapana käyttäytyä huonosti, leikkiä herraa, josta saattaa jopa Troikassa seurata tympeää palvelua.


    • tallinnastamies

      Olen Tallinna kotoisin ja paikallisena haluaisin minäkin varoa siitä paikasta. Yleensä kaikki Raatihuoneentorin syömäpaikat ovat laatu/hinta suhdeelta huonoja valikoimia ja muutamat, kuten Troika ja edelleenkin Fellini, suorastaan huijaa hyväuskoisia turisteja röyhkeästi.

      Jos halutaan nauttia venäläistä keittiötä Tallinnassa, niin suositelisin

      Kohvik Moon http://kohvikmoon.ee/ - erinomainen ruoka ja hinta/laatu suhde
      Nevskij http://www.hotelstpetersbourg.com/nevskij-restaurant.html - laadukas sekin vaikka kalliimpi
      Tchaikovsky http://www.telegraafhotel.com/restaurant-tchaikovsky - yksi kaupunkin parhaimmista, vaikka myös kalliimpista ravintoloista
      Cafe Pushkin http://www.cafepushkin.ee/ - vaatimatompi, mutta halvahko ja aito vaihtoehto

      • kerrothan

        Pushkinissa käyn aina kahvilla ja ostan kaikki piirakat mitä heillä on. Mikä on tämän Pushkinin talon menneisyys? Historiaa ajatellen-.


    • paavo86

      Kävimpä troikassa. Lasku muuten ok. ,mutta kotelossa luki,ettei lasku sisällä 10 % palvelumaksua. Sitä kun ihmettelin , niin sanoivat, että kaikki muut ymmärtävät, paitsi suomalaiset,maksaa ko. palvelumaksun. Kyllä nauratti,kun oikein pitää kerjätä palvelumaksua. Kierrämpä kaukaa ko. ravintolan tulevaisuudessa.

      • Näin se vaan on!

        No onhan se palvelumaksu Suomessakin. Se vaan on sisällytetty hintoihin.


      • lätty ei ole blini
        Näin se vaan on! kirjoitti:

        No onhan se palvelumaksu Suomessakin. Se vaan on sisällytetty hintoihin.

        Kyseinen ravintola meni minullakin pannaan for good. Nimen omaan laskussa ihme kojjaamista. Huono ravintola on huono. On se sitte Tallinnassa tai Roomassa.


    • 3+15

      Virossa, kuten Suomessakin, ALV täytyy näkyä hinnoissa valmiiksi - tämä on lakiin kirjattu. Mikäli ruokalistassa on pienellä präntillä maininta, ettei ALV sisälly, vaihtakaa ravintolaa. Mikäli mainintaa ei ole, ja laskutusvaiheessa vero lisätään laskuun, uhatkaa soittaa poliisi paikalle.

    • r on r vaikka voissa

      paistaisi.

      tuonhan tietää lapsikin, ainakin meidän kersat.

    • Jotain rajaa...

      Voin yhtyä ruuan huonoon tasoon aivan suvereenisti. Ei toistu käyntini enää heillä.

    • zzzz2

      nyt on aika oppi tippiraha

    • Voi uusavuttomuutta!

      Niin, tässäkin tapauksessa oikeat hinnat olivat näkyvillä.
      On tietenkin ravintolan vika, ettei asiakas niitä lue.

    • Se loppui nyt

      Se, että hinnat ovat näkyvillä ei kerro vielä ravintolan kokonaistasosta paljoakaan. Useasti siellä on tullut vierailtua, mutta kyllä se on tullut tiensä päähän. Palvelua kaipaan, enkä sitä ihme vonkaamista mikä sinne on alkanut pesiytyä. Palveluraha, tippi maksetaan juuri siitä. Jos pidetään automaationa, niin tilalle tulee koppavuus. Rahat meille ja sitten nopeasti ulos, että uudet mahtuu sisään. Jos niitä tuolla tavalla kovin pitkään riittää.

      • ...

        Tallinnan tarjoilijoille on noussut pissaa päähän.


    • kannattiko mennä

      Oma on asiansa, jos on hinautunut tuonne asti kusetettavaksi.

    • peppersack
    • petetty

      Hei, olen samaa mieltä hujausta minusstakin Näin kävi meillekin 7 henkeä! Emme enää mene kyseiseen ravintolaan emmekä suosittele keneöekkään.

      • Suomi-Poro

        Troika on mahtava kippola Tallinnassa, hyvä ruoka, ystävällinen henkilökunta, alhaiset hinnat.


    • Anonyymi

      Voi ku kauheeta!

    • Anonyymi

      Troikaan ei todellakaan kannata mennä. Ruoka on mitätöntä, hinnat korkeita, ja palvelun taso on alle arvostelun.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe