ennen

lonkku..

hitto,kun ottaa päähän tää nykynuoriso,mistä ei muuhun,kuin istua fa... toista se oli.silloin,kun ei olllut kännyköitä,varsinkaan nettiä,eli. mihin tää maailma on menossa...

29

168

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iisiä elämää

internettiä ei olisi ikinä pitänyt keksiä

• ....

Mutta olethan sinä itsekin täällä..Mitä h'ttoa ?

Nii-i, monet työt kun tapahtuvat koneiden kautta... Ilman näitä koneita ei olis sunkaan palkat tilillä.. =) Milläs ne rahat laitetaan sun tilille jos ei olis koneita ? =)

• tiedokses

tietokone ja internet ei ole sama asia

• ...
        tiedokses kirjoitti:

tietokone ja internet ei ole sama asia

Hohhoijaa, pelkkää provoa..

Ei edes jaksa vastata tuohon kunnolla...

• klonkku?

joo pelkkä lankapuhelin ja ehkä läplätin oli niin paljon paremmin, tä. elinpiiri oli parikymmentä metriä ja sitä rataa? oliko muka paremmin silloin kun nyt on oikeastaan koko maailma näytön etäisyydellä ja siten ainakin jossain määrin omasta halustaan kiinni mitä tekee/mihin päätyy? en allekirjoita väitettä en.

• prseeseen

vit'' nii. ja ennen vanhaan aikuisetkin tekivät töitä, pkle! Nykyään vaan istuvat kotona nälvimässä nuorisoa ja marisemassa kaljan väljähtyneisyyttä...

• niinpä, ennenparempi

Ennen mentiin kylään, tavattiin kasvotusten ja osattiin puhua. Nyt ollaan, pariskunnatkin, eri huoneissaan omalla koneellaan kavereita tapaamassa fbssä. Yksinäiset ovat vielä yksinäisempiä, kun nekin vähät kaverit joita on, niin hekin istuvat vain koneellaan, eivätkä käy niin usein kylässä kuin ennen. Minä en näe tässä netti jutussa oikeastaan mitään hyvää.

• olette te

Kännykässäkin vielä netti. Ei missään edes vessassa voi käydä ilman nettiä. Aivan sekoa porukkaa.

• niinpä......

Sitä olen myös ihmetellyt, miten jotku laittaa lapsistaan kaikki tiedot fb sivuilleen, siis kaikkien näkyville, oli kaveri tai ei ? Milloin on synttärit, milloin mitäkin vaivoja, kaikenlaisia kuvia yms. Voitteko olla varma että hän haluaisi ? mitä hän miettii kun vanhenee...... tulipa vain mieleeni, miettisitte vähän ensin!

• minnamaarit.

Uskon että laittavat, kun tietävät juuri sun kaltaiset kateelliset ja utelijaat ihmiset käyvät niitä siellä kyyläämässä.

• v.2012

eletään nykyaikaa, työpaikoillakin käytetään paljon tietotekniikkaa ja nuoret taitavia käyttäjiä samoin jo lapset. Ei vaan voi enää jäädä käpylehmiä joka päivä tekemään :P

nuoria ja lapsia pitää kehua ja kannustaa ei haukkua ja latistaa....

• kun jäisikin tekemää

Osaisivat edes jotain kädentaitoja ja tulisi silmää ja ideoita tehdä jotain muutakin, kuin kökkiä koneella!!

• niin ja
        kun jäisikin tekemää kirjoitti:

Osaisivat edes jotain kädentaitoja ja tulisi silmää ja ideoita tehdä jotain muutakin, kuin kökkiä koneella!!

pahoinpidellä ja tappaa toisiaan

• hauhau...
        kun jäisikin tekemää kirjoitti:

kylläpä ne osaa, ovat taitavia, toisin kuin aikuiset, kannattais joskus mennä sinne nuorten ja lasten kanssa tekemään, eikä neitssä ja koneella itsekin kökkiä ja valittaa/haukkua.

• TÄH?
        niin ja kirjoitti:

pahoinpidellä ja tappaa toisiaan

keneltähän mallin saavat ja miksi näin tekevät?

Lapsi on kuin tyhjä taulu, kuka sitä maalaa ensimmäiset vuodet?

• ---
        hauhau... kirjoitti:

kylläpä ne osaa, ovat taitavia, toisin kuin aikuiset, kannattais joskus mennä sinne nuorten ja lasten kanssa tekemään, eikä neitssä ja koneella itsekin kökkiä ja valittaa/haukkua.

Harvassa on osaajat....

• maalaa juu
        TÄH? kirjoitti:

keneltähän mallin saavat ja miksi näin tekevät?

Lapsi on kuin tyhjä taulu, kuka sitä maalaa ensimmäiset vuodet?

Tämä helvetin netti!!! hulluja heistä tulee, enkä ihmettele miks.

• kolahtiko?
        maalaa juu kirjoitti:

Tämä helvetin netti!!! hulluja heistä tulee, enkä ihmettele miks.

sinäkö olet heistä hulluja tekemässä ja maalaamassa?

• Haloo! Väärä palsta!

Muuta toiseen palstaan!

• hyvin pyyhkii

hitto, ottaa päähän fossiilit jotka nuoria moittii ja sitten ihmettelevät nuorten kapinaa. Voisi tehdä ja olla niiden nuorten elämässä mukana mieluumin kuin netissä itse kitistä.

• pyörii pyörii

Se netti, aina vain netti. Kaikki pois netistä, niin on paljon parempi olla. Ihan jokaisella, se on varma!

• johtopäätös
        pyörii pyörii kirjoitti:

Se netti, aina vain netti. Kaikki pois netistä, niin on paljon parempi olla. Ihan jokaisella, se on varma!

voit kirjoittaa vain omasta kokemuksestas, et toisen.

sulle ei taida sitten netti sopia ja sun parempi olla ilman sitä.

• ööööhhhh

nettiä helppo syyttää nuorten pahoinvoinnista. Itse olen lähinnä sitä mieltä, että pahoinvointi lisääntyy kyllä suorituskeskeisen yhteiskunnan myötä.

IhmisArvo mitataan sun tekemisien ja työpanoksen myötä ja siitä on inhimillisyys kaukana. Pitäisi olla kuin kone joka jaksaa loputtomia työtaakkoja ja paineita ilman sairastelua. Vanhemmilla ei ole aikaa viettää lastensa ja nuortensa kanssa ja kuljetaan jatkuvasti kännykkä korvassa eikä välttämättä edes tiedetä missä se oma kullannuppu leikkii ja liikkuu vapaa-ajalla. ja nuori istuu netissä, kun vanhemmat töissä.

lapsikin päättää perheen ruuat "mitä tänään syödään" ja muut, mikä olisi vastuullisen aikuisen tehtävä.

ei voi moittia nettiä ja nuorta/lasta, jos itse ei osaa olla se turvallinen aikuinen, joka vetää ne rajat ja on läsnä ja välittää.

• totta.

näin on, elämä ei ole mitään kilpajuoksua...

• Vanhusten pahoinvoin

Miksei koskaan puhuta vanhusten pahoinvoinnista? Paljon n. 60 v ja sen ylittäneitä ihmisiä, jotka voivat pahoin ja osoittavat sen häiriköimällä ympäristöään (takomalla seiniä, putkia, kattoa ja vainoamalla, seuraamalla yms,) tai lähellä olevia ihmisiä, olivat ne sitten lähiomaisia, naapureita tms.

Itse olen 40 ja 10 v asuin kerrostalossa, jossa nimenomaan muutamat vahukset häiriköivät ja sitten muutin toiseen kerrostaloon ja ei aikaakaan, kun sielläkin on löytynyt muutamat omat pahoinvoivat vanhukset. Tämä viimeisin pahoinvoiva miesvanhus (70 v) on takonut 365 pv/v ja 4-5 kertaa/pv wc:n putkia, ja parvekkeen kaiteita, aina kun olen itse siellä. Ja kukaanhan ei taloyhtiössäkään uskalla sanoa mitään tälläiselle, kun on tarpeeksi hullu. Todellisuudessa olen joka naapurin toive, sillä en juhli, enkä muutenkaan aiheuta häiriötä. Ainoa varmaan mikä vahuksia harmittaa on vaan se, että olen nuorempi ja elämäni näyttää varmaan liian hyvältä heidän silmissään (kukaanhan ei aina voi tietää, mitä kenelläkin on päällepäin, mutta näin aina arvioidaan).

Tuntuu, että vanhuksilla ei ole kerrostaloissa keskenään mitään yhteistoimintaa, mikseivät he hakeudu enemmän toistensa sauraa ja harrasta keskenään enemmän, käy kylässä jne.? Usein huomaa sitä tunkua vaan kymmeniä vuosia nuorempien ihmisten seuraan, vaikka väkisin (odotetaan jo pihalla, kun on töistä tulossa jne.)? Ei ymmärretä, että se töistätuleva voi olla hyvin väsynyt ja uupunut itsekin ja tarvisi lepoa ja rauhaa. Itse en jaksa alkaa huolehtimaan aina joidenkin vieraiden vahusten asioista, kun huolehdin jo suvun vahusten asioista ja hyvinvoinnista, enkä koe, että olisi mitään erityisiä yhteisiä puheenaiheitakaan kaikkien vieraiden kanssa. Usein huomaa, että jos kohteliaisuudesta muutaman sanan jollekin vanhukselle heittää ohimennen, niin sitten sitä ollaan, kun purkka perseessä sen jälkeen, irti ei saa raaputtamallakaan. Hyvät vanhukset hankkiaa ystäviä, menkää seuratoimintaan mukaan ja antakaa nuorempien elää omaa elämäänsä, sillä hekin joskus vanhenevat, jokaisella on aikansa olla nuori ja vanha, jos elämä suo ja jokaisella on oikeus elää omaa elämäänsä.

• Vanhusten pahoinvoin kirjoitti:

Miksei koskaan puhuta vanhusten pahoinvoinnista? Paljon n. 60 v ja sen ylittäneitä ihmisiä, jotka voivat pahoin ja osoittavat sen häiriköimällä ympäristöään (takomalla seiniä, putkia, kattoa ja vainoamalla, seuraamalla yms,) tai lähellä olevia ihmisiä, olivat ne sitten lähiomaisia, naapureita tms.

Itse olen 40 ja 10 v asuin kerrostalossa, jossa nimenomaan muutamat vahukset häiriköivät ja sitten muutin toiseen kerrostaloon ja ei aikaakaan, kun sielläkin on löytynyt muutamat omat pahoinvoivat vanhukset. Tämä viimeisin pahoinvoiva miesvanhus (70 v) on takonut 365 pv/v ja 4-5 kertaa/pv wc:n putkia, ja parvekkeen kaiteita, aina kun olen itse siellä. Ja kukaanhan ei taloyhtiössäkään uskalla sanoa mitään tälläiselle, kun on tarpeeksi hullu. Todellisuudessa olen joka naapurin toive, sillä en juhli, enkä muutenkaan aiheuta häiriötä. Ainoa varmaan mikä vahuksia harmittaa on vaan se, että olen nuorempi ja elämäni näyttää varmaan liian hyvältä heidän silmissään (kukaanhan ei aina voi tietää, mitä kenelläkin on päällepäin, mutta näin aina arvioidaan).

Tuntuu, että vanhuksilla ei ole kerrostaloissa keskenään mitään yhteistoimintaa, mikseivät he hakeudu enemmän toistensa sauraa ja harrasta keskenään enemmän, käy kylässä jne.? Usein huomaa sitä tunkua vaan kymmeniä vuosia nuorempien ihmisten seuraan, vaikka väkisin (odotetaan jo pihalla, kun on töistä tulossa jne.)? Ei ymmärretä, että se töistätuleva voi olla hyvin väsynyt ja uupunut itsekin ja tarvisi lepoa ja rauhaa. Itse en jaksa alkaa huolehtimaan aina joidenkin vieraiden vahusten asioista, kun huolehdin jo suvun vahusten asioista ja hyvinvoinnista, enkä koe, että olisi mitään erityisiä yhteisiä puheenaiheitakaan kaikkien vieraiden kanssa. Usein huomaa, että jos kohteliaisuudesta muutaman sanan jollekin vanhukselle heittää ohimennen, niin sitten sitä ollaan, kun purkka perseessä sen jälkeen, irti ei saa raaputtamallakaan. Hyvät vanhukset hankkiaa ystäviä, menkää seuratoimintaan mukaan ja antakaa nuorempien elää omaa elämäänsä, sillä hekin joskus vanhenevat, jokaisella on aikansa olla nuori ja vanha, jos elämä suo ja jokaisella on oikeus elää omaa elämäänsä.

voisitko sinä kenties omalta osaltasi aloittaa siitä, että olisit ystävä kyseenlaiselle vanhukselle?

Itse olen sitä mieltä, että on turha kitistä ja valittaa, jos ei itse tee asioiden eteen mitään ja reilupeli ja inhimillisyys kunniaan.

• omat rajat!
        Vanhusten pahoinvoin kirjoitti:

vastaus olikin tuossa jo "en jaksa" ei taida vanhemmatkaan jaksaa, kiitos suoritusyhteiskunnan....

älkäähän ylittäkö jaksamisen rajojanne niin työssä kuin vapaa-ajalla.....

• Voisitko sinä itse?
        kirjoitti:

voisitko sinä kenties omalta osaltasi aloittaa siitä, että olisit ystävä kyseenlaiselle vanhukselle?

Itse olen sitä mieltä, että on turha kitistä ja valittaa, jos ei itse tee asioiden eteen mitään ja reilupeli ja inhimillisyys kunniaan.

Jos olisit vastaavan "hyökkäyksen" kohteena? Lähestyisitkö ystävänä? Vaikka et ole itse tehnyt mitään? Ja mikä pakko minun olisi olla? Jokaisellahan täällä on oikeus valita ystävänsä. Mikä ihmeen pakko olla taloyhtiöissä jokaisen kaveri? Ihme kolhoosiajattelua. Siihen olen valmis, että päivää sanotaan ja muutama sana heitetään, mutta kun sitä on jo yrittänyt ja huomannut että saa vaan nämä vahukset iänikuiseksi rasitukseksi itselleen.

• kiios netti

Ilman nettiäkään minä en olisi tajunnut sinua katella;) Kiitä vain nettiä =) =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      49
      3807
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3724
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2851
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2589
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1739
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe