Minkälaisia vaihtoehtoja olisi kunnostaa sementistä valetut portaat. Askelmat on maalattu ensin maalilla joka on irronnut laikuttain. Joissakin kohdin myöskin sementtivalu on irronnut ja lohkeillut jolloin on syntynyt erisuuruisia koloja.
Yhdeksi vaihtoehdoksi olen ajatellut valaa askelmian päälle uusi valupinta.
Harvoin valutöitä tekevälle yksinkertaiseltakin vaikuttava työ saattaakin yllättä .
Mikä näyttää helpolta ei välttämätä ole sitä.
Sementtiportaiden kunnostus
5
1456
Vastaukset
- Porari-Pate
Poista maali ensin vaikka hiomalla ja sen jälkeen vasta uusi betonipinta vanhojen rappujen päälle. Tarvittaessa laita teräsverkkoa vahvikkeeksi.
- kunnostus.
Voisiko korjatun uudelleenvaletun sementtiporras askelmat laatoittaa. Olen ajatellut
laatoitusta. Kestäisivät paremmin. Lisäksi laattoja löytyy joka makuun. Onko
laatoituksessa huomioitava joitain erityisasioita vai riittääkö kohtalainen osaaminen.
Entä saumat . Onko ulkoilman vaikutukselle alttiina oleville laattojen saumoille joku
parempi keino.
- valunäyte
Kaikki käytettävät aineet pitää olla pakkasenkestäviä, myöskin laatat. Laatta on suunnattoman liukas talvella, jos pieksun pohjassa on vähääkään lunta. En suosittele laattoja. Uusi valupinta on paras ratkaisu, mutta sen tulee olla vähintään 20mm paksu. Onko kynnyksessä varaa moiseen korotuksen.
- valunäyte
Ups. Oletin että kyseessä on ulkoportaat. Voihan ne olla tuvassakin, joten tuo pakkasenkestävyys ei pidä vaatimuksena paikkaansa. Sorry.
- kunnostus.
valunäyte kirjoitti:
Ups. Oletin että kyseessä on ulkoportaat. Voihan ne olla tuvassakin, joten tuo pakkasenkestävyys ei pidä vaatimuksena paikkaansa. Sorry.
Kiitosta vaan. Kyseessä on ulkoportaat jotka ovat alttiina säälle. Meillä on kyllä huonoja kokemuksia portaista ..valupinnalla. Niistä irtoaa sementtiä ja tulee koloja.
Olen ajatellut piikata portaiden kynnyskorotuksen alemmas. Myöskin olen ajatellut että laittaisin laudoituksen kuistille jossa katto on suojana. Mutta kyllä niissäkin on oma huono puolensa. Ovat hankala pitää puhtaana. Täytynee vielä miettiä onko laatoitukselle vaihtoehtoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110