Uusi flash päivitys on näköjään vähän keskeneräinen

iuuukuk

Tänä aamuna päivitin

versioon 11,3,300,257

Kesken kaiken nettisurffailun windows ilmoitti että Flash lakkasi toimimasta ja että windows etsii ratkaisua. No, näytti kuitenkin toimivan sen jälkeen tubessa.

25

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asensin juuri äsken tuon uuden flassin. Tilttaako se jollain määrätyllä sivustolla?
      Areena ainakin näytti toimivan. Selain on IE9

• iuuukuk

Ilta-Sanoman sivulla olin ja kerran teki sen. En katsonut mitään videota. Muuten näyttää toimivan.

• Ainakaan minulla kyseisen flash player versio on toiminut mainiosti.. Käytän Google Chrome selainta, jossa flash on sisäänrakennettu ja se päivittyy Chromen mukana.

• iuuukuk

Tilttasi taas

Poistin flashit tällä ja asensin uudestaan

http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/uninstall-flash-player-windows.html

Tarkoittaako tämä että minun olisi pitänyt poistaa tiedostot täältäkin?

Follow step 1 to step 3 for the following:
      C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash
      %appdata%\Adobe\Flash Player
      %appdata%\Macromedia\Flash Player

Se jäi tekemättä, muuten tein ihan ohjeiden mukaan. Haittaakse?

• iuuukuk

" Run the uninstaller

Double-click the icon of the uninstaller that downloaded to your computer.
      Follow the prompts. If you see the message "Do you want to allow the following program to make changes to this computer?," click Yes.

Delete Flash Player files and folders.

a) Click Start > Run.

b) Copy and paste the following and click OK.
      C:\Windows\system32\Macromed\Flash

c) Delete all the files in this folder.

d) Follow step 1 to step 3 for the following:
      C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash
      %appdata%\Adobe\Flash Player
      %appdata%\Macromedia\Flash Player"

Niin että tarkoittaako tämä että tästä kansiosta voi poistaa myös tiedostot? Kohta d.

• iuuukuk

• iuuukuk
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Kyllä jos siellä noin neuvotaan.
        Tätä voi käyttää apuna: http://translate.google.fi/

Ai niin, mistä voi napista voi seurata tarkempia tietoja tiedostosta?

• wertrtyu

Eikö tuo flashplayer muuttunut automaattisesti päivittyväksi? Mulla ei ainakaan ollu vielä päivittynyt.

• Flashin pitäisi kyllä päivittyä automaattisesti. En tosin muista, että oliko kyseinen ominaisuus 11.2 versiossa.

• iuuukuk

Päivittyykö flash 11.3 automaattisesti? Voiko sen nykyään päivittää jostain napista? Esim. selaimen lisäosien päivitysnapista, ilman että joutuu hakemaan flashin sivustolta?

Onko siitä mitään haittaa jos sen päivittää hakemalla flashin sivustolta?

• wfegre

Tuohan kysytään kun flashia asennetaan, siis tuo automaattinen päivitys, jotta tehdäänkö sitä.

• htrhgsg

ja asetuksissa sitä voi muuttaa

• iuuukuk

Kummassa tuo vika oikein on selaimessa vai flashissä? Heti kun päivitin flashin, rupesi windows ilmoittelemaan silloin tällöin että flash lakkasi toimimasta, vaikka toimii. Miten tuon ilmoittelun saa lopetettua?

Firefox 13 ilmestyi aika äskettäin mutta en ole havainnut mitään silloin. Nyt flash päivityksen jälkeen on ilmoitellut kolmasti.

• Flassin Active-X versio taitaa olla ehjä. Olen tänään käyttänyt tätä YLE:n areenassa, ruutu.fi:ssä ja kokeilin iltasanomien videoklippejäkin.
        Muutaman tunnin kokeilu kolmella eri weppisivulla ei kuitenkaan ole vielä kovin luotettava testi.

Firefoxin plugin containerista minulla on huonoja kokemuksia, tosin FF oli silloin versiossa 4 joten asia voi olla jo aikaa sitten muuttunut.

• iuuukuk

Flassin Active-X versio taitaa olla ehjä. Olen tänään käyttänyt tätä YLE:n areenassa, ruutu.fi:ssä ja kokeilin iltasanomien videoklippejäkin.
        Muutaman tunnin kokeilu kolmella eri weppisivulla ei kuitenkaan ole vielä kovin luotettava testi.

Firefoxin plugin containerista minulla on huonoja kokemuksia, tosin FF oli silloin versiossa 4 joten asia voi olla jo aikaa sitten muuttunut.

Omitusta on se että en edes katsonut videoita vaan esim. Ilta-sanomien tai Iltalehden sivuja. Varsinaisesti siitä ei ole suurta haittaa, sillä klikkaan vaan peruuta kun windows ehdottaa ongelman ratkaisua. Heti kun testaan flashiä, se toimii. Nyt kokeilen Chromella surffailua

• iuuukuk

Flassin Active-X versio taitaa olla ehjä. Olen tänään käyttänyt tätä YLE:n areenassa, ruutu.fi:ssä ja kokeilin iltasanomien videoklippejäkin.

Kummasta tuo johtuu firefoxista, flashistä vai näiden yhteen sopimattomuudesta. Flashin asensin uudestaan ennen kun poistin uninstallerilla. Voisiko selaimen uudelleenasennus auttaa? Poistaako selaimen poisto, kaikki lisäosa sälät mukana? Kannattaako lähteä kokeilemaan ja miten kannattaa edetä? Vai pitäisikö odottaa uusia versioita Firefoxista ja Flashistä?

Firefox 13 kanssa ei ollut flash ongelmaa ennen tämän päiväistä asennusta.

Chrome on tietysti yksi vaihtoehto.

• Selaimen uudelleen asennus voi auttaa. Selaimen poiusto poistaa kaikki lisäosat, mutta poistamisvaiheessa voit valita, että haluatko säilyttää esimerkiksi kirjanmerkit.

Jos sekään ei auta niin kannattaa kokeilla Google Chromea. Ainakin minulla se on paljon nopeampi kuin Firefox ja flash on toiminut siinä aina ( flash on sisäänrakennettu chromeen, joten sitä ei tarvitse erikseen asentaa tai päivittää).

• iuuukuk

Asensin firefoxin uudelleen säilyttämällä asetukset ja kirjanmerkit. Flashiä ja Wot ei tarvinut asentaa uudestaan(säilyivät). Onko tuo riittävä vai pitääkö näissä yleensä poistaa kaikki?

• -------

Niiin kannattaa tarkistaa FireFoxin lisäosien hallinnasta, että todellakin on vain yksi Flash käytössä. Sekä onko se uusin vaikkapa https://www.mozilla.org/fi/plugincheck/ Vaikka olet asentanut uusimman, niin yhä voidaan käyttää vanhaa versiota, tämän takia on suotavaa käynistää tietokone uudestaan Flashin asennuksen jälkeen.

Kun käytät FireFoxia niin silti IE:n käyttämä Flash kannattaa myös päivittää tai sitten kytket suojaukset maksimiin ja kaikki lisäosat pois päältä. Sillä IE:tä käytetään eri ohjelmien kuten WinAmp selaimena.

FireFoxin poisto ja uudelleen asennus ei korjaa yleensä mitään ongelmaa. Vaan samalla pitää poistaa vanha profiili ja tehdä uusi http://support.mozilla.org/fi/kb/Profiilin hallinta Tämä poistaa sitten kirjanmerkit jne... joten ne on syytä ottaa talteen sitä ennen, ellet käytä FireFoxin sync toimintoa.

Flashin pitäisi nykyään olla automaattisesti päivittyvä, tai ainakin semmoista mainitaan asennus vaiheessa jo muutama versio takaperin. Mutta täälläkään ei Flash ole ikinä automaattisesti päivittynyt. Taitanee olla että päivittää liian harvakseltaan, joten monet kerkeää päivittää itse sitä ennen.

"Firefoxin plugin containerista minulla on huonoja kokemuksia, tosin FF oli silloin versiossa 4 joten asia voi olla jo aikaa sitten muuttunut."

On vielä joitain ongelmia, Flashin tilttaaminen saattaa jumittaa koko FireFoxin jne.... Sekä välillä joutuu selaimen uudelleen käynistää kun hidastuu todella paljon. Ja eihän tämä 13 versio ole kuin joku 4.1 vanhan numeroinnin mukaan.

• iuuukuk

Just jumitti firefoxin, ja ilmoitti että flashi kaatui. Siirsin kirjanmerkit firefoxista chromeen. Jos poistan firefoxin kokonaan, jääkö ne chromeen talteen.

• Sinun kannattaa muuten kirjautua Chromen asetuksista omalle Google tilille.. Tällöin kaikki kirjanmerkit, salasanat menevät talteen kyseiselle tilille ja näin ne pysyvät ajantasalla ja on aina helppo palauttaa jos ostat joskus uuden koneen ja asennat siihen chromen...

• iiooi

Miten Crhomen wot:n päivitykset voi tarkasta manuaalisesti? Vai päivittyykö automaattisesti niin kuin Chromen oma java ja flashi.

• Minun tietääkseni ne päivittyvät automaattisesti. Varma en kuitenkaan ole. Chromessa on siis oma PDF lukija ja sisäänrakennettu flash player, mutta ei Javaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe