eli tarkotus on laittaa halogeenispotit keittiökaappien alle. purettaessa vanhoja kaappeja huomasin että seinästä tulevat johdot on liian lyhyet haluaamaani asennukseen. kuinka homma ratkaistaan nopeasti & näppärästi. siporex -seinä on kyseessä, mutta homma tulee varmaan betoniseinän kanssa vastaan myös.
pikahaulla näyttäs siltä että seuraavia vaihtoehtoja tarjotaan:
-kutistesukka (piuhat juottamalla yhteen? )
-sokeripala
-(jako)rasia (varmaan kallis,työläs ja RUMA)
valaisin hankkimatta, en edes tiedä onko siinä maadoitusta.
keittiövalaisimen asennus kun sähköjohto on liian lyhyt
4
2224
Vastaukset
- 7
Onhan vielä mahdollisuus vaihtaa johtimet pitempiin.Yleensä johdinta voidaan vetää vähän valaisimelle päin.
- rr
Sähkömies paikalle!
- Näinkin...
Piikataan putken pää ylös valaisimen kohdalle ja vaihdetaan johto, yleensä onnistuu.
- Hankiammattilainen
Itse et saa tehdä itse asiassa mitään noista. Ne luetaan kiinteiksi asennuksiksi, jotka kuuluvat sähköasentajan sarkaan; samoin kuin itse valaisimen liittäminenkin, jollei ole valaisinpistotulppaliitäntä tai sokeripala.
Keittiövalaisimien on tavallisesti oltava joko maadoitettuja (tai sitten välissä oltava "suojaerotusmuuntaja", jollainen esimerkiksi halogenvalaisimien muuntaja on, jos siis ei-verkkojännitteiset polttimot).
Kutistesukan & juottamisen käyttö ei ole edes sallittu liittämistapa, koska se käy vain laitteiden sisäisiin asennuksiin (ei seinii, edes kaappien taakse), ja kiinteässä asennuksessa on oltava yhtenäistä kaapelia, kaapelin vaippaa et pysty aikaansaamaan liittämiesi johtimien päälle.
Eli sähköasentaja joko laittaa jakorasian jatkokohtaan tai sitten joutuu uusimaan johdon pidemmäksi lähimmästä jakorasiasta, josta nyt tulevat.
MUTTA KO. HOMMAA ET SAA ITSE TEHDÄ, jos sinulla ei ole pätevyyttä.
Tiedoksi myös, että jos esimerkiksi tulipalon sattuessa tutkinnassa löytyy laittomia kytkentöjä, voi vakuutusyhtiösi alentaa korvausta tai evätä sen kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752