m/s stern

espoomies79

oiskos tietoa rahtilaiva m/s sternistä? historiaa? mistä muuten keksitty kelta valkorenkainen korsteeni?

12

1048

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möbigail

Alus oli entinen Tyysterniemi, jonka liikemies Juhani Lahtinen kumppaneineen osti ja piti muutettaman kuivarahtialukseksi. Nimi tulee siitä, että Tyy ja iemi poistettiin ja näin saatiin hieno nimi ja säästettiin maalia. Kyseisellä "liikemiehellä" oli myös Puolasta ostettu pikkuinen Krisgail sekä Abigail, joka makailee Reposaaressa edelleen nimellä Jakil.
      Lisäksi ko. liikemies oli jollain tavalla mukana Ilmari Tuulen pojalleen lahjoittaman Tellholmin liikenteeseen saattamisessa.

• slhyläinen

Lue SLHY:n tuoreimmasta LAIVA-lehdestä laivan koko tarina

• koivistonkuunari

Jos ne reposaaren hajut tulevat KUUNARI KOIVISTOSTA , siistiminen tulee
      kalliiksi. Betoni ehkä mätänee niin syvällä ja paineessa.
      Eivät ne hajut JAKILista tule!! Mene viereen haistamaan..
      Kuunari KOIVISTON viereen kyllä mahtuu?

• Ihan romu

se makasi Toppilassa kai vuosia ja vesi jäätyi tuubeissa ja tuli iso vahinko.

• forsman1

olin muuten tolla stern laivalla kesähommissa 80 luvun alkupuolella kun se oli muutettu rahtilaivaksi uudestakaupunkista lähettiin puolaan se oli vielä sitä lech walesan aikaa käytiin gdanskissa ja gdyniassa ja sakassa norjassa hollannissa ja sieltä tornioon hienoa aikaa se olin 16 vuotias pojankloppi

• motormanMake

Kävin siinä minäkin keikkumassa, ihan kelvollinen kippo.

• espoomies791

oiskos sternistä valokuvaa?

• espoomies791,5

Ois

• no missä?;) värivalokuvaa?:)

• --------
        Sparks kirjoitti:

Tässä nimellä TARA ROSE. Kai muistuttaa STERNiä aikalailla ja helpottaa tuskaa, kunnes oikea kuva löytyy. http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1761619

Jakil vietiin syyskuusa Reposaaresta romuttamolle Porin Luotsinmäelle ( entinen Luotsinmäen tansipaikka ).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      192
      2031
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      158
      1402
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      223
      1030
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      907
    5. 58
      888
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      71
      813
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      803
    8. 93
      767
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      687
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      666
    Aihe