Hymyyn vastaamisesta...

Trombi

Joku sanoi, etteivät ihmiset, joilla on autismi vastaa hymyyn, kuten ihmisillä on tapana tehdä alitajuisesti. Onko näin myös Aspergerin oireyhtymän omaavilla ihmisillä? Vai riippuuko se yksilöstä ylipäätään, toiset vastaavat hymyyn alitajuisesti ja toiset eivät?

58

740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hymyyn vastataan?

Kyllä itse olen huomannut, että esimerkiksi syvästikin autistisiin tuntuu tarttuvan ympäristön tunnelataus. Esim. voivat alkaa nauraa, kun muut nauravat.

Hymyhän tietenkin ainakin asperger-tasoisilla voi olla sellainen tietoinenkin käyttäytymiskoodi. Hieman tyyliin, että kuuluu hymyillä ihmisille tai hymyyn kuuluu vastata. Ja toiset ovat vaan hymyileväisiä ihmisiä.

Lisäksi luin uudesta autismi-teoriasta (intensive world theory), jonka mukaan autistit itse asiassa näkisivät toisten ihmisten tunnetilat paremmin johtuen aivojen jonkinlaisesta ylilatautuneisuudesta (en tiedä ymmärsinkö oikein tuon artikkelin termit), ja siitä johtuen välttelisivät katsekontaktia ja vetäytyisivät. Kiinnostavaa.

• teoria uusi?

"luin uudesta autismi-teoriasta (intensive world theory), jonka mukaan autistit itse asiassa näkisivät toisten ihmisten tunnetilat paremmin johtuen aivojen jonkinlaisesta ylilatautuneisuudesta (en tiedä ymmärsinkö oikein tuon artikkelin termit), ja siitä johtuen välttelisivät katsekontaktia ja vetäytyisivät."

Uusi teoria? Omakohtaisesti olen tuon itsessäni havainnut ja paikkansapitäväksi todistanut jo vuosikymmeniä sitten.

• ?

Mitä sä täällä kyselet ja teoretisoit? Oletko kenties jollain sellasella alalla töissä josta et mitään tiedä ja ammattitaidottomana nyt täältä tulet ohjeistusta hakemaan?

• juuri noin
        ? kirjoitti:

Mitä sä täällä kyselet ja teoretisoit? Oletko kenties jollain sellasella alalla töissä josta et mitään tiedä ja ammattitaidottomana nyt täältä tulet ohjeistusta hakemaan?

Ohjeistusta saadaksesi voit ottaa yhteyttä tahoihin, jotka jotain asioista aidosti tietävät.

Tällaisia tahoja eivät ole:
        -tulonhankinta-/varallisuudenkasvatustarkoituksessa ihmisiä hyväksikäyttävät yhteisöt
        -yhdistykset, jotka keräävät varoja pääosin henkilöstön omia tarkoitusperiä varten
        -yritykset, yhdistykset, yhteisöt, joilla ei ole näyttää mustaa valkoisella käytännön tasolla solidaarisuuden, oikeudenmukaisuuden, tasa-arvoisuuden saroilta.
        -yhteistyökyvyttömät, vain omaa etuaan ajavat eri alojen tutkijat, lääkärit, opiskelijat

• hymyyn vastataan?
        teoria uusi? kirjoitti:

"luin uudesta autismi-teoriasta (intensive world theory), jonka mukaan autistit itse asiassa näkisivät toisten ihmisten tunnetilat paremmin johtuen aivojen jonkinlaisesta ylilatautuneisuudesta (en tiedä ymmärsinkö oikein tuon artikkelin termit), ja siitä johtuen välttelisivät katsekontaktia ja vetäytyisivät."

Uusi teoria? Omakohtaisesti olen tuon itsessäni havainnut ja paikkansapitäväksi todistanut jo vuosikymmeniä sitten.

Teoria on suhteellisen uusi. Luin artikkelin netistä. Siinä viitataan lisäksi useisiin aiempiin tutkimuksiin, jossa on havaittu esimerkiksi aistitiedon käsittelyn "hyperominaisuudet".

Teoria vaikuttaa minustakin paikkansa pitävältä ja kuvaa monen autistin omia kokemuksia autismistaan.

• autisti

"Kyllä itse olen huomannut, että esimerkiksi syvästikin autistisiin tuntuu tarttuvan ympäristön tunnelataus. Esim. voivat alkaa nauraa, kun muut nauravat."

Väärässä olet oletuksinesi.

• väh. nentti-tasoinen

"Hymyhän tietenkin ainakin asperger-tasoisilla"

• nimenomaan

austisilla lienee äärimmäisen herkät aistit, jolloin esim pelkkä sauma, jota tavis ei huomaa, voi tuntua ikävältä autistin mielestä. Myös aspergereilla voi olla herkemmät aistit mitä yleensä. Itselläni on sen as kaltaisia piirteitä, esim. jatkuva katsekontakti saati tuijotus on vastenmielistä. Silmistä näkee oitis ihmisen sieluun ja mielenlaatuun, se on niin henkilökohtaista.
        Haistan todella herkästi ja pahat hajut on todella vaikeita sietää.... ainakin tunnun valittavan niistä helpommin mitä muut, liekö muilla todella parempi sietokyky vai heikompi hajuaisti.
        Äänet on mukavia paitsi silloin jos joku vetää nuotin vierestä......
        Myös tunnepuoli on "raivokas" reagoimaan. Kun pinna palaa, se palaa enkä välitä veetuakaan mistään auktoriteeteista jotka jauhaa paskaa eikä tajua mitään.

• hymyyn vastataan?
        nimenomaan kirjoitti:

austisilla lienee äärimmäisen herkät aistit, jolloin esim pelkkä sauma, jota tavis ei huomaa, voi tuntua ikävältä autistin mielestä. Myös aspergereilla voi olla herkemmät aistit mitä yleensä. Itselläni on sen as kaltaisia piirteitä, esim. jatkuva katsekontakti saati tuijotus on vastenmielistä. Silmistä näkee oitis ihmisen sieluun ja mielenlaatuun, se on niin henkilökohtaista.
        Haistan todella herkästi ja pahat hajut on todella vaikeita sietää.... ainakin tunnun valittavan niistä helpommin mitä muut, liekö muilla todella parempi sietokyky vai heikompi hajuaisti.
        Äänet on mukavia paitsi silloin jos joku vetää nuotin vierestä......
        Myös tunnepuoli on "raivokas" reagoimaan. Kun pinna palaa, se palaa enkä välitä veetuakaan mistään auktoriteeteista jotka jauhaa paskaa eikä tajua mitään.

Kiva kun joku muukin vastasi kuin tuo yksi useilla nikeillään. No, jotkut ei ole töissä niin on aikaa käydä päivisin kirjoittelemassa ja plussaamassa hullunkurisia vastauksiaan.

Omat kokemukseni osuu myös hyvin yksiin kyseisen tutkimuksen kanssa.

Toivon, että autismia alettaisiin ymmärtää paremmin. Luin jokin aika sitten jutun Aamulehdestä erään puhumattoman, mutta kirjoittamalla kommunikoivan autistin kohtelusta ja tuli todella vihainen olo. Toivon, että asenteet muuttuisivat ja ihmiset alkaisivat oikeasti ajatella toisia satuttamisen ja vahingonteon sijaan. Jos jokainen toimisi niin, saataisiin tästäkin palstasta asiallinen paikka, jonne uskaltaa kirjoittaa.

• teoria uusi?
        hymyyn vastataan? kirjoitti:

Kiva kun joku muukin vastasi kuin tuo yksi useilla nikeillään. No, jotkut ei ole töissä niin on aikaa käydä päivisin kirjoittelemassa ja plussaamassa hullunkurisia vastauksiaan.

Toivon, että autismia alettaisiin ymmärtää paremmin. Luin jokin aika sitten jutun Aamulehdestä erään puhumattoman, mutta kirjoittamalla kommunikoivan autistin kohtelusta ja tuli todella vihainen olo. Toivon, että asenteet muuttuisivat ja ihmiset alkaisivat oikeasti ajatella toisia satuttamisen ja vahingonteon sijaan. Jos jokainen toimisi niin, saataisiin tästäkin palstasta asiallinen paikka, jonne uskaltaa kirjoittaa.

Minuako tarkoitat?

• hymyyn vastataan?
        juuri noin kirjoitti:

Ohjeistusta saadaksesi voit ottaa yhteyttä tahoihin, jotka jotain asioista aidosti tietävät.

Tällaisia tahoja eivät ole:
        -tulonhankinta-/varallisuudenkasvatustarkoituksessa ihmisiä hyväksikäyttävät yhteisöt
        -yhdistykset, jotka keräävät varoja pääosin henkilöstön omia tarkoitusperiä varten
        -yritykset, yhdistykset, yhteisöt, joilla ei ole näyttää mustaa valkoisella käytännön tasolla solidaarisuuden, oikeudenmukaisuuden, tasa-arvoisuuden saroilta.
        -yhteistyökyvyttömät, vain omaa etuaan ajavat eri alojen tutkijat, lääkärit, opiskelijat

Jos sinulla on sukset ristissä jonkun tahon, liiton, ihmisen, palstan tms. kanssa (näin olen päätellyt), hoida asioita heidän kanssaan. Huutelemalla täällä yksinäsi hukkaat vain elinaikaasi. Luin kaksi ekaa virkettä ja hyppäsin seuraaviin yli hypättäviin. Jokainen tätä palstaa jonkun aikaa seuraillut tekee varmaan samoin. Etsi jokin oikeasti rakentavampi kanava kuin tämä ja kovin naurettavaksi käynyt vihapostailu.

• teoria uusi?

Jos sinulla on sukset ristissä jonkun tahon, liiton, ihmisen, palstan tms. kanssa (näin olen päätellyt), hoida asioita heidän kanssaan. Huutelemalla täällä yksinäsi hukkaat vain elinaikaasi. Luin kaksi ekaa virkettä ja hyppäsin seuraaviin yli hypättäviin. Jokainen tätä palstaa jonkun aikaa seuraillut tekee varmaan samoin. Etsi jokin oikeasti rakentavampi kanava kuin tämä ja kovin naurettavaksi käynyt vihapostailu.

aspalstan mode?

• .

Väärin olet päätellyt, minkä perusteella voin kertoa ettet ole aito Asperger vaan opetellut diagnoosin saadaksesi kaiken aspalstalta.

• ?

"saataisiin tästäkin palstasta asiallinen paikka, jonne uskaltaa kirjoittaa"

Eivätkö jo olemassa olevat autismiin ja aspergeriin keskittyneet foorumit riitä? Miksi haluaisit juuri tänne kirjoitella?

• vast.
        ? kirjoitti:

Eivätkö jo olemassa olevat autismiin ja aspergeriin keskittyneet foorumit riitä? Miksi haluaisit juuri tänne kirjoitella?

Liitto on kieltänyt työntekijöitään kirjoittamasta muihin foorumeihin.

• hymyyn vastataan?
        ? kirjoitti:

Tykkään kirjoitella tänne. Olen kyllä käynyt lukemassa sitä as-palstaa välillä. En ole viitsinyt rekisteröityä. Tätäkin luen tosin harvoin. Täällä on nykyään vain noita provoviestejä. Joskus aina käyn ja tämä kysymys vaikutti asialliselta, siksi vastasin mielipiteeni.

• ?

Tykkään kirjoitella tänne. Olen kyllä käynyt lukemassa sitä as-palstaa välillä. En ole viitsinyt rekisteröityä. Tätäkin luen tosin harvoin. Täällä on nykyään vain noita provoviestejä. Joskus aina käyn ja tämä kysymys vaikutti asialliselta, siksi vastasin mielipiteeni.

Oletko tutustunut Asperger foorumiin tai Infofoorumiin jotka kummatkin ovat keskittyneet Asperger-aiheisiin? Kuinka tämä palsta mielestäsi poikkeaa noista? Perinteisestä autismista kiinnostuneillekin on olemassa omat fooruminsa, oletko niitä käynyt lukemassa?

• hymyyn vastataan?
        ? kirjoitti:

Oletko tutustunut Asperger foorumiin tai Infofoorumiin jotka kummatkin ovat keskittyneet Asperger-aiheisiin? Kuinka tämä palsta mielestäsi poikkeaa noista? Perinteisestä autismista kiinnostuneillekin on olemassa omat fooruminsa, oletko niitä käynyt lukemassa?

En nyt oikein ymmärrä millaiseen ristikuulusteluun olen joutunut. Tässä kuitenkin vastaukset: En ole tutustunut. En tiedä. Olen lueskellut muutamia foorumeita.

• 15

En nyt oikein ymmärrä millaiseen ristikuulusteluun olen joutunut. Tässä kuitenkin vastaukset: En ole tutustunut. En tiedä. Olen lueskellut muutamia foorumeita.

Selvästi nähtävissä: olet neurotyypillinen henkilö, wanna-be-as. Yrität sekoittaa eri foorumeilla moderaattoriksi päästyäsi autisminkirjolaisille selviä asioita, mikä on halveksuttavaa. Nautit autisminkirjolaisten kiusaamisesta. Ainoa tavoitteesi on saada päteä yrittämällä "hallita" henkilöitä, joiden uskot olevan sinua "alempiarvoisia" neuropsykiatriansa perusteella. Itse et ole koskaan valmis rehellisesti itsestäsi mitään kertomaan juuri tuon vuoksi; sinua voitaisiin satuttaa. Silti teet sitä muille.

Olisiko sinun vihdoin aika keskittyä omaan perheeseesi vuosikymmeniä kestäneiden "nettisurffailujesi" sijaan. Antaa aikaa lapsillesi, joita joskus olet ajattelemattomuuttasi tehnyt ja joiden olet kertonut kärsivän hyvinkin monenlaisista oireista mm. käyttäytymisesi johdosta, perintötekijöistänne jne.

Herää ja kasva. Poistu autismiaiheisia foorumeita häiritsemästä ja siirry sinne missä voit toteuttaa itseäsi tuollaisenaan.

• kyllästyneet

Törkyä jälleen sinulta, nentiltä, autismipalstalla täälläkin. :(

• 15 kirjoitti:

Selvästi nähtävissä: olet neurotyypillinen henkilö, wanna-be-as. Yrität sekoittaa eri foorumeilla moderaattoriksi päästyäsi autisminkirjolaisille selviä asioita, mikä on halveksuttavaa. Nautit autisminkirjolaisten kiusaamisesta. Ainoa tavoitteesi on saada päteä yrittämällä "hallita" henkilöitä, joiden uskot olevan sinua "alempiarvoisia" neuropsykiatriansa perusteella. Itse et ole koskaan valmis rehellisesti itsestäsi mitään kertomaan juuri tuon vuoksi; sinua voitaisiin satuttaa. Silti teet sitä muille.

Olisiko sinun vihdoin aika keskittyä omaan perheeseesi vuosikymmeniä kestäneiden "nettisurffailujesi" sijaan. Antaa aikaa lapsillesi, joita joskus olet ajattelemattomuuttasi tehnyt ja joiden olet kertonut kärsivän hyvinkin monenlaisista oireista mm. käyttäytymisesi johdosta, perintötekijöistänne jne.

Herää ja kasva. Poistu autismiaiheisia foorumeita häiritsemästä ja siirry sinne missä voit toteuttaa itseäsi tuollaisenaan.

Erittäin hyvä ja aiheellinen kirjoitus nim. 15. Tuo aloittaja puoliksi töikseen häiriköi myös vaihtoehtoisethoidot palstoja. On muuten naapurini.

Toivo Lång
        Siirtolantie 5
        Inkeroinen

• hymyyn vastataan?
        capt.cöpenick kirjoitti:

Erittäin hyvä ja aiheellinen kirjoitus nim. 15. Tuo aloittaja puoliksi töikseen häiriköi myös vaihtoehtoisethoidot palstoja. On muuten naapurini.

Toivo Lång
        Siirtolantie 5
        Inkeroinen

Tuo nimimerkki 15 vastasi minulle (hymyyn vastataan?). Aloittaja on joku muu. Itse vastasin aloittajalle ja sitten joku alkoi kirjoitella taas noita provosoivia viestejä. En aio enää kirjoittaa tänne, kunnes tuo kirjoittelu loppuu. Tuntuu, etten autismin takia ole aina edes tajunnut, että joillakin viesteistä on vaan yritetty provosoida minua, jota on luultu joksikin muuksi henkilöksi. Ilmeisesti tämä asia liittyy jotenkin johonkin palstaan.

Mielestäni ei ole kuitenkaan oikein laittaa kenenkään nimeä tänne.

• .

Tuo nimimerkki 15 vastasi minulle (hymyyn vastataan?). Aloittaja on joku muu. Itse vastasin aloittajalle ja sitten joku alkoi kirjoitella taas noita provosoivia viestejä. En aio enää kirjoittaa tänne, kunnes tuo kirjoittelu loppuu. Tuntuu, etten autismin takia ole aina edes tajunnut, että joillakin viesteistä on vaan yritetty provosoida minua, jota on luultu joksikin muuksi henkilöksi. Ilmeisesti tämä asia liittyy jotenkin johonkin palstaan.

Mielestäni ei ole kuitenkaan oikein laittaa kenenkään nimeä tänne.

Niin.

• Nettivinkki !

Rikolliset Suomifoorumin autismipalstalla

tietomurto
        palvelunestohyökkäys

• 1+13

Onko tämäkin viestiketju jonkun tutkijan onneton yritys selvittää itselleen mitä autismi on? Kuuntelisi asiakkaitaan eikä kyselisi tyhmiä täällä.

• :|

Mä en vastaa irvistyksiin, tekohymyihin tai jos ne on tutkimustarkoituksessa tilannetta varten luotu. Aidon hymyn erottaa helposti ja jos hyvä päivä sattuu kohdalle voin hymyillä takaisin jos hymyilijä ensin selvittää perusteluineen miksi hymyili.

• -18

tyhmiä kysymyksiä nentiltä

• 2+8

"itse olen huomannut"

" tuntuu tarttuvan"

??

Selvennä esimerkein.

• Hymyyn vastataan?

Edellä mainituilla sanoilla tarkoitin juuri mitä kirjaimellisetikin ne tarkoittavat. Itse olen huomannut autististen ihmisten seurassa, että nauru (tai ehkäpä tunneilmapiiri) tuntuu (minusta) toisinaan tarttuvan. Voivathan he tietty nauraa aivan sattumalta samaan aikaan. Epäilen kuitenkin. Lisäksi persoonakohtaisia eroja on varmaan paljon. Toiset voivat esim. puheen puuttuessakin olla muutoin hyvinkin kontaktia ottavia ja nauravaisia.

Yksi video esimerkkinä (minusta poika on hyvinkin kontaktia ottavainen ja nauravainen):

http://youtu.be/O9kwaiWVdik

• assi
        Hymyyn vastataan? kirjoitti:

Edellä mainituilla sanoilla tarkoitin juuri mitä kirjaimellisetikin ne tarkoittavat. Itse olen huomannut autististen ihmisten seurassa, että nauru (tai ehkäpä tunneilmapiiri) tuntuu (minusta) toisinaan tarttuvan. Voivathan he tietty nauraa aivan sattumalta samaan aikaan. Epäilen kuitenkin. Lisäksi persoonakohtaisia eroja on varmaan paljon. Toiset voivat esim. puheen puuttuessakin olla muutoin hyvinkin kontaktia ottavia ja nauravaisia.

Yksi video esimerkkinä (minusta poika on hyvinkin kontaktia ottavainen ja nauravainen):

http://youtu.be/O9kwaiWVdik

"Itse olen huomannut autististen ihmisten seurassa, että nauru (tai ehkäpä tunneilmapiiri) tuntuu (minusta) toisinaan tarttuvan. Voivathan he tietty nauraa aivan sattumalta samaan aikaan. Epäilen kuitenkin."

Eli kaikki perustuu sinun kokemukseesi tilanteesta, jossa useita henkilöitä sinun lisäksesi. Kuinka voit siis väittää voivasi ymmärtää mitä joku toinen ajattelee ilman, että itse olet kokenut jotain samankaltaista todistetusti?

Et ole tutkija, nentti etkä as-diagnosoitu, mutta silti uskot voivasi tietää miksi autistit nauravat tai hymyilevät toisinaan?

Autisti ei ole niin tyhmä, että nauraa tai hymyilee vain siksi että muutkin niin tekevät, syyt siihen löytyvät ihan jostain muualta.

• R.D.Laing
        assi kirjoitti:

"Itse olen huomannut autististen ihmisten seurassa, että nauru (tai ehkäpä tunneilmapiiri) tuntuu (minusta) toisinaan tarttuvan. Voivathan he tietty nauraa aivan sattumalta samaan aikaan. Epäilen kuitenkin."

Eli kaikki perustuu sinun kokemukseesi tilanteesta, jossa useita henkilöitä sinun lisäksesi. Kuinka voit siis väittää voivasi ymmärtää mitä joku toinen ajattelee ilman, että itse olet kokenut jotain samankaltaista todistetusti?

Et ole tutkija, nentti etkä as-diagnosoitu, mutta silti uskot voivasi tietää miksi autistit nauravat tai hymyilevät toisinaan?

Autisti ei ole niin tyhmä, että nauraa tai hymyilee vain siksi että muutkin niin tekevät, syyt siihen löytyvät ihan jostain muualta.

...

• hymyyn vastataan
        assi kirjoitti:

Ok. Tuo olkoon sinun kantasi. Minulla on omani ja se on sama edelleen. :)

• 18
        assi kirjoitti:

"tutkija, nentti, as-diagnosoitu"

Mitä tarkoitat?

• eräs kokemus
        R.D.Laing kirjoitti:

...

Kiitos viestiketjun palautuksesta joka syyttä oli poistettu.

Nyt on kulunut parin päivän päästä kaksi viikkoa lääkityksen lopetuksesta ja vieroitusoireina ovat normaali yöuni, iloisuus, muistitoimintojen palautuminen sekä aloite- sekä toimintakyvyn lisääntyminen.

Autisminkirjolaisille ei missään nimessä psyykenlääkkeitä!

• §
        eräs kokemus kirjoitti:

Kiitos viestiketjun palautuksesta joka syyttä oli poistettu.

Nyt on kulunut parin päivän päästä kaksi viikkoa lääkityksen lopetuksesta ja vieroitusoireina ovat normaali yöuni, iloisuus, muistitoimintojen palautuminen sekä aloite- sekä toimintakyvyn lisääntyminen.

Autisminkirjolaisille ei missään nimessä psyykenlääkkeitä!

http://aspergerinfo.foorumi.org/viewtopic.php?f=81&t=255

• Trombi

Kiitos vastauksistanne.

Ja ihmettelijöille: en ole tutkija enkä ole myöskään nentti, kiitos vain. ; )

Mutta mietin vain, johtuuko se asperger-piirteistäni että hymy tuntuu minusta epämiellyttävän voimakkaalta? Tottakai nenteilläkin hymy tuntuu, puhutaanhan joskus joistain ihmisistä että "Ja hänen hymynsä valaisi koko huoneen!"

Itse jos katson hymyileviä kasvoja, en ymmärrä ohjeistusta. En saa mitään selvää sanallisista ohjeista, en edes muista mitä on sanottu. En kuule ohjeita. Toki pidän enemmän iloisista kuin happaman näköisistä ihmisistä, mutta kuitenkin... Jos joku katsoo minua ja hymyilee, minulle tulee siitä hirveän epämiellyttävä olo, jolloin häkellyn ja hymyilen. En ole AS-diagnosoitu, mutta psykologin mukaan minulla on oireita.

• 6+12

"en ole tutkija enkä ole myöskään nentti"

"En ole AS-diagnosoitu"

"psykologin mukaan minulla on oireita"

oireita mistä?

• 22

"oireita mistä?"

Oireita mistä?

• 5 + 2
        22 kirjoitti:

"oireita mistä?"

Oireita mistä?

Miinuksia lisää.

"Mistä?"

• 19
        5 + 2 kirjoitti:

Miinuksia lisää.

"Mistä?"

Sulla on nähtävästi tosi paha olla. Toivottavasti et kuitenkaan eri autismipalstojen hallintayrityksillä sitä yritä saada purettua enää jatkossa.
        Olisiko sun mahdollista ottaa yhteyttä paikkakuntasi vertaistukiryhmiin, joissa sinun ei tarvitsisi yrittää jatkuvasti päteä läheistesi kustannuksella. Tuosta myös lapsesi sekä miehesi voisivat hyötyä ja perhe-elämänne saada uutta potkua.

• assi 6 + 12
        19 kirjoitti:

Sulla on nähtävästi tosi paha olla. Toivottavasti et kuitenkaan eri autismipalstojen hallintayrityksillä sitä yritä saada purettua enää jatkossa.
        Olisiko sun mahdollista ottaa yhteyttä paikkakuntasi vertaistukiryhmiin, joissa sinun ei tarvitsisi yrittää jatkuvasti päteä läheistesi kustannuksella. Tuosta myös lapsesi sekä miehesi voisivat hyötyä ja perhe-elämänne saada uutta potkua.

"perhe-elämänne potkua"

Mitä tarkoitat tarkalleen?

• 21-9 issa
        assi 6 + 12 kirjoitti:

"perhe-elämänne potkua"

Mitä tarkoitat tarkalleen?

Perhe-elämällä vai potkuilla? Yksilöi.

• trolli VII

Yritäpä trollata itse paremmin ennenkuin alat haukkua muita.

• :D

"Teet itestäs ihan naurettavan nyt"

Lieneekö sinulta opittua-mikään ei ole vakavaa eikä mitään pidä ottaa todesta.Niin ne ongelmat ratkeavat.:))))))))

• Alanick
        21-9 issa kirjoitti:

Perhe-elämällä vai potkuilla? Yksilöi.

Juu, yksilöin.

Perhe-elämällä puhun siitä mikä kaikilta as-palsta uhrit ry:n jöseniltä puuttuu.

Potkuilla tarkoitan tunnetta, kun oikein kolahtaa.

Mutta mitä tarkoitat "tarkalleen" tarkalleen?

• ??
        Alanick kirjoitti:

Juu, yksilöin.

Perhe-elämällä puhun siitä mikä kaikilta as-palsta uhrit ry:n jöseniltä puuttuu.

Tuliks ikävä ?

• 13
        Alanick kirjoitti:

Juu, yksilöin.

Mitä tarkoitat perheellä?

• Alanikki
        ?? kirjoitti:

Tuliks ikävä ?

Yksilöi ikävä?

• 17
        Alanikki kirjoitti:

Yksilöi ikävä?

Paljonko maksat tiedosta?

• kirjaudu sisään
        Alanick kirjoitti:

Juu, yksilöin.

Voisiko nimimerkki "Alanick" määritellä mitä tarkoittaa kolahtamisella tuossa asiayhteydessä?

• kiitos ei

Minua ei ainakaan naurata yhtään.Pidän naamani peruslukemilla niin kuin itse haluan.Kyllästyttää kun pitäisi ruveta hymyilemään ja esittämään jotain muuta kuin olen.Nuorempana yritin hymyillä vaikka se oli vaikeaa ja tulos oli huono.Kas eihän se kukkokaan kieu pyydettäessä.Nykyajan ihmiset on pinnallisia,samaan muottiin vedettyjä sätkynukkeja.

• 15+3

tulos tai ulos? mua ainakin naurattaa

• Hitchcock

"Nykyajan ihmiset on pinnallisia,samaan muottiin vedettyjä sätkynukkeja."

Etkö itse huomaa olevasi juuri tuollainen?

• SeppoTaalaismaa

Uuu! Pelottavaa! Mutta katsokaapa Tuulirantaa tai kun Ismo kävelee rapussa löylykauhaan pukeutuneena. Vielä pelottavampaa...

• 10+
        SeppoTaalaismaa kirjoitti:

Uuu! Pelottavaa! Mutta katsokaapa Tuulirantaa tai kun Ismo kävelee rapussa löylykauhaan pukeutuneena. Vielä pelottavampaa...

http://www.youtube.com/watch?v=EsjXNvUCGYQ

• marple

Tää ketju on erään sellaisen tunnetun henkilön perustama jolla ei ihan alapää toimi enää ja jos niin joskus harvoin vahingossa sattuu käymään kaikki lentää ohi. Laitetaanko nimi?

• ?

Ремонт акпп всех марок авто.

ViestiKirjoittaja Famsyvxz » 09. Heinä 2012 11:49
      Бесплатная эвакуация! При ремонте АКПП или ДВС в нашем автосервисе, мы предоставляем услугу бесплатной эвакуации, если ваш автомобиль не на ходу. Подробнее по телефону: 7 (495) 542-84-71 Поломка АКПП - не самое страшное, что может случиться с автомобилем. Если у Вас есть подозрения на неполадки в коробке передач, то не стоит
      автоматические коробки. У данной ситуации есть, как свои плюсы, так и свои
      font-size: 12px;
      padding: 0 12px;
      margin: 0px 0 5px;}. oplanach p{
      Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript
      Мое первое знакомство с Mercedes-Benz W211 состоялось в конце лета 2009 года, когда я продал свой W220 5. 0i и решил купить более экономичный автомобиль. На поиски данного экземпляра ушло где-то около 23 недель. Учитывались следующие критерии: это однозначно должен быть W211, сумма денег на покупку авто на тот момент составляла около $13 000, цвет не имел большого значения (ну только не красный), пробег на уровне 200 000 км. За вышеуказанную сумму о богатой комплектации речь не шла, гораздо более важным было хорошее общее состояние автомобиля. Просмотрел много машин. Попадались разные экземпляры, не скажу, чтобы за $13 000 на 2009 год было большое количество предложений W211, но все же. После продолжительных поисков и ежедневного мониторинга всех объявлений по авто данной модели в интернете и в печатной прессе на сайте одного из комиссионных магазинов был найден автомобиль, о котором далее пойдет речь. Общее состояние понравилось, в салоне не было никаких изъянов, пробег по спидометру 218 000 км. Так я стал обладателем первого в своей жизни Mercedes W211 E220 CDI 150 Hp 2002 года выпуска, АКПП. Темно-синий цвет, комплектация классик (то есть без хрома), диски стандартные литые R16, шины 225/55, датчик света и дождя, решетка радиатора была заменена на элеганс, а еще через пару месяцев на черную с лаком от комплектации авангард.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe