yhdistyksessä kahden kerroksen väkeä

Vaikea yhteisökö?

Liityin joitain vuosi sitten kesämökkiyhdistyksen. Aiemmin en ole päässy vuosikokoukseen, nyt kuitenkin pääsin vast'ikään pidettyyn kokoukseen. Kokous oli seuravanalainen: Kokouksessa jaettiin pöydälle kokouksen työjärjestys. Muita asiakirjoja ei jaettu kokouksessa puhumattakaan ennen sitä esim. sähköpostitse.

Puheenjohtaja luki edellisen vuoden kesäkuussa pidetyn pöytäkirjan, toimintakertomuksen, tilinpäätöksen ja taseen sekä tämän kauden toimintasuunnitelman. Yksi henkilö jättäytyi pois toimikunnasta, ja ehdotti itse toimikunnan suosituksesta, uutta jäsentä tilalleen.

Todella salakähmäisen oloista suhmurointia. Yhdistyksessä on hovi eli ns. sisäpiiri ja puheenjohtaja on todella vaikean oloinen (vaikkakin sinänsä toimelias ja tarmokas) ihminen, joka heti jakaa ihmiset vuohiin ja lampaisiin. Minun osani on ollut joutua ns. mustalle listalle. Tähän syynä lienee se, että teetätin kaivovedestä tutkimuksen ihan ilmaiseksi omien suhteideni avulla. Vastaavaa tutkimusta ei oltu tehty lähes 10 vuoteen. Puheenjohtaja selvästi ei tykännyt tästä. Olin astunut hänen varpailleen. Itse luulin siinä vaiheessa tekeväni palveluksen yhteisölle. Mutta se taisikin olla virhe. Viime vuoden toimintakertomuksessa eikä yhdistyksen lehdessä mainittu sanallakaan sitä, että kaivovesi oli tutkittu. Nettisivuilta se tosin löytyy, mutta tuskin kaikki vanhat ihmiset, joita yhdistyksessä on, lukevat nettiä... Hän kerran sanoikin minulle ja viittasi työpaikkaani, miten "alasi ihmiset eivät ole parhaita sopeutujia tänne"...En ole "vittuillut" hänelle, sanonut hankalasti tai mitään, nyt olen ollut varsin matalalla profiililla, ja varovainen. Viikottaisella naisten saunavuorolla väkisin näkee, jos molemmat ovat yhtäaikaa viikonlopun vietossa.:)

9

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo jj

      No niillä on omat perskärpäset siitä se johtuu

    • puhepaketti 9 §

      Joo näitä tohottajia on ! Olin tai tein vuodelle 2011 toiminta suunnitelman vuosikokoukselle.
      vuodelle 2012 ei oltu tai uusi sihteeri ei olut tehnyt toiminta suunnitelmaa vuodelle 2012 .kyllä jokin suunnitelma oli (talkoot ja öljynvaihto koneelle eli ruohonleikkuri)
      Mutta minä olin jo vuonna 2011 tehnyt vuodelle 2012 suunnitelman.

      Toiminta 2012
      - kevät talkoot 12.5.-12
      - juhannus 22.6.-12
      - 5 - ottelu Tullimäki
      - 35 v juhla 21.7.-12
      - tikkakisa 23.8.-12
      - puuttui vain syksyn venetsialais juhla 25.8.-12

      Siitä puheenjohtaja joka oli väärin valittu nosti haloon onka täällä jokin varjohallitus

      Siinä on juttu nimeltä (MAALAISJÄRKEÄ)

      • gHE5gyZA

        Toimintasuunnitelma ja talousarvio on hallituksen tehtävä. Sihteeri on vain apuhenkilö ja kirjuri. Toisaalta toimintasuunnitelma voi olla hyvinkin suurpiirteinen. Paras on ollut "Toimitaan tilanteiden ja tarpeiden mukaan."

        Sama koskee toimintakertomusta ja tilinpäätöstä. Yleensä tilitoimisto tai kirjanpitäjä tekee tilinpäätöksen ja sihteeri kokoaa tapahtumia toimintakertomusta varten. Hallitus kuitenkin päättää niiden lopullisesta muodosta.


    • gHE5gyZA

      Aina on kaikenlaista ristiriitaa ja häslinkiä kun ihmisistä on kysymys.

      Tilinpäätös ja toimintakertomus tulee olla jäsenten nähtävillä. Usein voi käydä etukäteen sihteerin luona. Nykyisin kun on pelit ja vehkeet niin pyydettäessä voi lähettää sähköpostilla. Viimeistään kokouksessa tulisi kuitenkin olla asiat paperilla jaettavana. Myös yhdistyksen säännöissä voi olla asiasta jotain mainintaa.

      Kaivoveden tutkimuksen poisjättö toimintakertomuksesta oli perusteltua. Sehän ei ollut yhdistyksen toimintaa vaan sinun.

      • Anonyymi

        Onko sääntö poikkeus?


    • Anonyymi

      Näitä on niin paljon, puheenjohtajien omia hiekkalaatikoita. Vaikea on hyväksyä, että joku muukin asioita osaisi ja usein vielä paremmin.

    • Anonyymi

      Tämä yhdistys toiminta on vanhan kommunismin peruja ja edelleen voimissaan. Pitäkää vain kommunismin lippu korkealla ja uskokaa yhdistyksen voimaan.

    • Anonyymi

      Oliko tämä vuodatus kysymys vai toteamus? Jos kysymys, niin mitä kysyit? Jos toteamus, niin miksi kerroit asian meille?

    • Anonyymi

      "Toimintasuunnitelma ja talousarvio on hallituksen tehtävä. "

      EI OLE!!

      Toimintasuunnitelman ja talousarvion tekee ja vahvistaa yhdistyksen kokous. Hallitus voi tehdä ehdotuksen, jotta on jotain mistä aloittaa keskustelu, että asia menee nopeammin. Hallituksen esitys voi mennä kokonaan uusiksikin, jos kokous niin päättää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe