Hei! Minulle tarjottiin vuokra-asuntoa yksityiseltä, jossa vuokra on 360e/kk. Ongelmana on kuitenkin se, että vuokra pitäisi maksaa heinäkuusta eteenpäin ja kelalta saan 17 vuotta täytettyäni eli lokakuussa 400e/kk. Elatustuen saan 18-vuotiaaksi asti vielä tuon 400e lisäksi, eli lokakuusta alkaen raha-asiat ovat periaatteessa kunnossa.
Perheemme on vähävarainen, ja sossu on avustanut meitä ennenkin. Toinen vanhempani on siis yksinhuoltaja, ja asumme ahtaasti. Ylppärit lähestyy ja lukurauhaa ei ole, lisäksi asunnon ahtaus alkaa vaikuttaa pikkuveljeenikin joka on kasvuiässä. Olen hakenut kaupungin vuokra-asuntoja opiskelija-asuntojen lisäksi, ja opiskelija-asuntoja ei tällä hetkellä ole vapaana. Sitten jos niitä vapautuu, ne ovat soluasuntoja jotka terveydentilani kannalta eivät ole mahdollisia. Minulla on sairaus, jonka vuoksi tarvitsen apuvälineitä joiden asentaminen ja pitäminen ei ole solussa mahdollista. Tämän vuoksi yksityinen vuokra-asunto.
Kysymys siis kuuluu että onko minulla mitään mahdollisuuksia saada takuuvuokraa ja/tai vuokraa edes osittain sossusta? Suurimman osan perheeni kyllä saa maksettua mutta ei kaikkea, ja tämä asuntotarjous on kyllä sellainen että toista ei varmaankaan tule. Sijainti täydellinen ja vuokra kohtuullinen.
Kiitos jo etukäteen!
Alle 17-vuotiaalle takuuvuokra sossusta?
opiskelija
1
205
Vastaukset
- hnj
Mitäs jos kävisit kysymässä ihan sieltä sossusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389