pallasvaaran kirja

elämä opettaa

Käykääs lainaamassa kirjastosta Kaarlo-Juhani Pallasvaaran kirja Tiilenpäitä..
Minä sai siitä kirjasta paljon irti.Se auttoi minua "linna-kundin" omaista ymmärtämään edes hieman niitä tunteita joita läheiseni tuntee..

6

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Caveat Emptor

      kerroppa lisää

      • elämä opettaa

        En usko että osaan selittää mitä minä kirjasta sain,mutta minua se auttoi. Sain edes jonkinlaisen kuvan minkälaista elämää läheiseni elää ja mitä hän tuntee. Toki olemme keskustelleetkin asioista, mutta Pallasvaaran kirjassa tunteet ovat eriteltyinä..
        Tuli vaan mieleeni että kaikki ne jotka täälläkin kirjoittavat vankiloista ja vangeista voisivat kirjan lukea ja vieläpä sydämellä...


      • Pitääpä hommata kirja. :)
        elämä opettaa kirjoitti:

        En usko että osaan selittää mitä minä kirjasta sain,mutta minua se auttoi. Sain edes jonkinlaisen kuvan minkälaista elämää läheiseni elää ja mitä hän tuntee. Toki olemme keskustelleetkin asioista, mutta Pallasvaaran kirjassa tunteet ovat eriteltyinä..
        Tuli vaan mieleeni että kaikki ne jotka täälläkin kirjoittavat vankiloista ja vangeista voisivat kirjan lukea ja vieläpä sydämellä...

        Minkälaisesta vangista ja vankilasta se kertoo?


    • ja löysin kirjan jostain divarista, tilasin ja sain tänään postissa.
      Näkyy olevan pelkkiä runoja. Niitä on meikälläkin muutama sata
      kappaletta pöytälaatikkoversioina. Ei tullut koskaan tarjottua
      kustantajille. Täytyypä tänään perehtyä Tiilenpäitä teokseen,
      onko ajatukset samantyylisiä kuin olivat omani aikoinaan. No meikän
      sepustukset on jo alkaen; liki 40 vuoden takaa. Tosin eipä vangin
      mieliala ja ajatusmaailma muutu juurikaan vuosikymmenissä, samoja
      ratoja ja kehiä se kiertää kun sellissä on.

      • Samaa, saman kaltaista ja tyylistä, kuten odotinkin. Silti totuudenmukainen.
        Sisäpiiriläisittäin ajateltuna. Aivan kaikki ei avaudu siviili-ihmiselle sellaisenaan.
        Mielenkiintoisin ja uudenlainen oli kirjan loppuosa; merkitty mies.
        Siinä oli näkökulma jo vapautuneesta vangista. Peilausta mies / yhteiskunta.
        Jos ei löydä kirjaa ja on kiinnostunut, pistän sen kiertoon. Itse en keräile
        keräämisen tarpeesta. Luettu riittää.


    • Anonyymi

      No hieman kyseenalaista suositella ja kannustaa ihmisiä lukemaan tuollaisen nimimerkin takaa kirjoittelevan vaimoaan ja lapsiaan terrorisoineen ja seksuaalirikoksista myöhemmin tuomitun ihmisen kirjaa. Itse en halua tukea tuollaista henkilöä ostamalla hänen kirjojaan...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1593
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      938
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe