Lastentarvikkeet ei kaupaksi??

ei-rikkaille

Miksi nykyään on ihmisillä 'muka' niin paljon rahaa, että kaikki ostetaan uusina? Yritin katsoa et josko hyvä yhdellä lapsella ollut, ei merkkituote, sitteri ja pinnasänky laitettaisiin myyntiin huutonettiin.. mut niitähän on jo pilvin pimein siellä eikä kukaan huuda. No tuskin kukaan huutaisi meidänkään pinnasänkyä, kun on pikkuisen hampaanjälkiä ja kaipaisi maalia.. ellen sit itse korjaa ekaksi..

Mikä tätä yhteistkuntaa vaivaa nykyään? Vielä parikymmentä vuotta sitten ainakin minun tuttavapiirissä kierrätettiin enemmän. Kyllä kelpasi toisten entiset rattaat ja vaunut tai pinnasängyt..

Minne noita nyt sitten saisi eteenpäin, kun turvakaukalokin oli jo kirpparilla (uusi, yhdellä lapsella ollut, mutta ei merkkituote) mut ei mennyt edes kaupaksi halvalla..

Onko kaiken oltava merkkituotteita? Eikö äideille muut kelpaa?

Harmi kun ei suvussakaan ole enää tulossa vauvoja.. Kannattaisikohan sitten säilyttää varastossa tulevia lapsenlapsia ajatellen:)
Vai kierrätyskeskukseen? Mistä ei-rikkaat ostavat tarvikkeensa kun ei tuolla huutonetissäkään mene kaupaksi.. paitsi ne merkkitavarat.

18

866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsonenx2

Tai vielä voisit kokeilla isojen markettien ilmoitustauluja, jos sellaisia läheltä löytyy...

Tuon turvakaukalon kohdalla kyllä ymmärrän, ettei mennyt kaupaksi. Tutulta sellaisen voisin kyllä ostaa, mutta kirpparimyynnissä kun ei voi olla varma, ettei ole ollut kolarissa.

Meillä on tosi paljon ostettu käytettynä (mm. pinnasänky, rattaat, vaatteita, kestovaippoja), ja myös käytettynä saatua on jonkun verran. Ja nyt toisella lapsella käytössä. Olisihan se ollut aikamoinen rahareikä, jos kaiken olisi uutena ostanut! Vaikka rahaa hankintoihin olisi ollutkin, oli minulle itsestäään selvää hommata käytettynä niin paljon kuin mahdollista.

No, kierrätyskeskus on sitten varmaan se viimeinen paikka...

• lälällälällhhä

Jos hinta on tarpeeksi edullinen niin kyllä pitäisi mennä kaupaksi. Jos tavara hyväsä kunnossa, laita hinnaksi noin 30% uuden vastaavan hinnasta. Eli puoleen hintaan on liikaa! käytetty on käytettyä ja hinta pitää olla kohdallaan.

Hyviä paikkoja myydä on myös erilaiset lapsiaiheiset foorumit. vauva.info, kaksplus.. hyvät kuvat myyntikohteeseen (esim. sänky: ota kaikki pehmolelut ym pois, petaa kauniisti ja anna kuvissa näkyä sängyn parhaat puolet ja tottakai jos jotain hampaanjälkiä niin niistä myös erikseen kuva, mutta "yleiskuvaan" edustava kuva)

Isoissa tavaroissa postitus, kuljetus ym on aina vaikeampaa eli sekin kannattaa ottaa huomioon hinnassa. Aika on rahaa ja tavaran hakuun pitkän matkan päästä menee paljon aikaa...Tarjoa kuljetusta kotiovelle lähialueellasi.

• hinta kohdalleen.

Juuri näin - käytetyt lastentarvikkeet ylihinnoitellaan, eikä niitä silloin kukaan osta. Isoille tavaroille muut foorumit kuin huuto.net ovat parempia myyntipaikkoja Esim tori.fi tai muut, joista etsijä voi helpommin aluerajauksella etsiä ostettavaa, pinnasänkyä kun ei kaukaa viitsi noutaa.
        Turvatuotteita, kuten kaukaloita tai turvaistuimia en itsekään ostaisi vieraalta käytettynä - turvallisuus on kuitekin sellainen asia.

• :)

Missä päin myyt pinnasänkyä? Entä onko minkä hintanen?

• ei huutonettiä?

Minä en henk.koht. osta mitään huutonetistä, koska haluan tuotteen ja lopullisen hinnan heti. En jaksa odottaaj a "kilapilla" tuotteista. Meillä ostetaan aika paljon tarvikkeita tori.fi:stä juuri sen takia, että hinnan näet heti ja tuote ja tod.näk.samantien haettavissa. Kokeile myydä tuolla. Ja tietysti hinta ratkaisee, en maksaisi käytetystä sängystä hampaanjälkineen kuin korkeintaan 30e.

• kirppisluuta

Kyllä mulla on mennyt tavara kaupaksi, hinta pitää vaan olla sopiva ja myyntipaikka oikea. Pinnasänky on senverran hankala postitettava, että huutis ei ole paras paikka myydä, oman neuvolan/marketin ilmoitustaulu kyllä tai lastentarvikekirpputori jos paikkakunnalla sellainen on.

Turvakaukalo sitten on tavara jota ei tarvitsekaan saada kaupaksi. Käytetty turvaväline on aina riski, eihän kukaan käytettyä pyöräilykypärääkään osta (toivottavasti...). Virallisesti suositellaan ettei yli 5 vuotta vanhoja kaukaloita tai turvaistuimia käytettäisi ollenkaan, eikä käytetystä millään tiedä onko se kolaroimaton ja muutenkin kunnossa. Näkeehän noita kirppareilla tietysti, mutta yleinen suositus on että kaukalo hankitaan aina uutena.

• -----------------------

ylennsä vakuutusytiö ottaa kolariin jälkeen tai siis vaihtaa kaukalon uuteen ja kolarissa ollut hävitetään ! Joten aika pieni mahdollisuus on saada kolarissa ollut kaukalo ! Näin on vastattu vakuutus yhtiöltä ..

• ...
        ----------------------- kirjoitti:

ylennsä vakuutusytiö ottaa kolariin jälkeen tai siis vaihtaa kaukalon uuteen ja kolarissa ollut hävitetään ! Joten aika pieni mahdollisuus on saada kolarissa ollut kaukalo ! Näin on vastattu vakuutus yhtiöltä ..

Entäpä jos ei ole vakuutusta? Ja vakuutus ei korvaa käytettyjä istuimia. Pitää olla todisteena kuitit tms, että on uutena ostanut, jotta korvaa.

• törkeää
        ----------------------- kirjoitti:

Juu ja sattuipa niin, että vakuutusyhtiön työntekijä myi kolarissa ollutta ja vakuutuksesta korvattua kaukaloa käytettynä eteenpäin. Todella moraalitonta toimintaa. Tästä muutama vuosi aikaa.

• ....
        törkeää kirjoitti:

Juu ja sattuipa niin, että vakuutusyhtiön työntekijä myi kolarissa ollutta ja vakuutuksesta korvattua kaukaloa käytettynä eteenpäin. Todella moraalitonta toimintaa. Tästä muutama vuosi aikaa.

Ja minä tiedän myös yhden mummon, joka oli vakuutusyhtiössä töissä ja sieltä otti kolaroidun turvaistuimen lapsenlapselleen..

• vakavarainen

Kyllä minä olen ostanut esikoiselleni melkein kaiken käytettynä mm huuto.netistä, tori. fi:stä ja suurimman osan paikkakuntani facebook- kirppikseltä,. jossa tavara on yleensä lähetä noudettavissa. Kyllä katselin tarvikkeita uutena, mutta hinnat ovat tavaroiden käyttöikään niin hintavia. Ja uudenveroisia on tavarat olleet, jotka lapslleni ostanut.

jos on auto niin on vakuutus ja jos itse ole syyllinen kolariin niin vastapuolen vakuutus korvaa turvaistuimen kuulemma näin on. Ja on kysytty vakuutusyhtiöltä että korvaako se kolari tilanteessa ainakin näin kuuliin varmasta tieto lähteestä että korvaa uuden istuimen ku kolari tulee ja sen takia ei sitte pitäisi olla kolarissa olleita istuimia liikellä itse en ole kysynnyt mutta sen verran varmasta paikasta kuulin että tohdin tähän uskoa itse !

• ....
        ****************** kirjoitti:

jos on auto niin on vakuutus ja jos itse ole syyllinen kolariin niin vastapuolen vakuutus korvaa turvaistuimen kuulemma näin on. Ja on kysytty vakuutusyhtiöltä että korvaako se kolari tilanteessa ainakin näin kuuliin varmasta tieto lähteestä että korvaa uuden istuimen ku kolari tulee ja sen takia ei sitte pitäisi olla kolarissa olleita istuimia liikellä itse en ole kysynnyt mutta sen verran varmasta paikasta kuulin että tohdin tähän uskoa itse !

Mutta meillääpä ei ole autoa, joten ei ole vakuutusta, joten voitaisiin myydä kolaroitu istuin eteenpäin.. JA vakuutus ei korvaa yli 5v vanhaa istuinta tai käytettynä ostettua.

• .....

Kyllä mun mielestä esim. huuto.netissä näyttää menevän hyvin kaupaksi vaunut ja turvakaukalotkin.. Laittaa vaan ilmoitukseen hyvät kuvat ja rehellisesti kirjoittaa pienimmätkin viat..

Varsinkin emmaljungista maksetaan aika korkeitakin hintoja..

Itse olen myynyt huutiksessa lähinnä lastenvaatteita ja hyvin on kauppa käynyt.. Jostain käytetystä vaatteesta olen saanut jopa enemmän ku mitä ite olen maksanut =D Vaikka lähtöhintakin on voinut olla 0e

• dawm123

Lasten tarvikkeet voi mennä 85china.com järjestyksessä, on olemassa monenlaisia​​, mutta hinta on hyvin halpa.

• voihvih
      • voiko olla totta

Huh huh

• ...............

Noh meillä kaikki ei ole uutena hankittua mutta on niin paljon tuttuja joilla lapsia joten on ostettu tai saatu niiltä. Ei ole ollut tarvetta huuto.netistä katella. Jos ei tutuilta saisi niin varmaan silloin ostaisinkin huuto.netistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 504
      7558
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2640
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1907
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1367
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe