Zonegran

epianna86

Onko kellään kyseistä lääkettä käytössä? Olisi kiva tietää muiden kokemuksia esim. sivuvaikutuksista niin tietäisi johtuuko tietyt "ongelmat" mahdollisesti lääkkeestä. Kiitos :)

21

5019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SariAnnikki90

En oo ees kuullu tän nimisestä lääkkeestä :)

• Riksu90

Oon syöny tota kans niin vähä aikaa etten osaa sanoo... Mutta Keppra oli aivan kauhee lääke!

• kaikilla omat

Mulle taas Keppra oli pelastus. Kohtaukset loppui, ei sivuoireita ja elämä alkoi hymyilemään.

• Kati

Itsellänikin on kauheita kokemuksia Kepprasta! Trileptalin lisäksi kokeiltiin tätä lääkettä joka aiheutti jo ensimmäisinä päivinä hermostuneisuutta. Heti kun aamulla nostit pääsi tyynystä alkoi "käpy käryämään". Kaksi viikkoa sitä yritin sietää ja odotin tilanteen tasaantuvan mutta pakko oli Keppra lopettaa. Nyt alkaa Zonegran ja pelolla odotan niiden haittavaikutuksia.

• abcdefghijkl

meillä 11-vuotiaalla tytöllä aloitettiin juuri zonegran, muiden epilääkkeiden rinnalla. vielä en osaa sanoa mitään tästä lääkkeestä. olisi kyllä mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia. neljä viikkoa tässä menee ennen kuin lääke on halutulla tasolla eli 100 100

• Marsu32

Hei! Minä syön zonegrania ja hoikkana se pitää, nälkä ei ole nimittäin koskaan...

• EpiKriisi

Syön kans kys. lääkettä, ja voi kun pystyisin samaa sanomaan! ...on nimittäin nälkä koko ajan :\ ei syömisestä huolimatta paino ole kovin noussu, tosin terveellisesti koitan syödä ja nälässäkin on joskus oltava. Tää vaiva johtuu kyllä varmaan mahd. toisesta sairaudesta. Lääkäri ihmetteli että eipä ole uran aikana toista vastaan tullu, jolla zonegrania syödessä ruokahalu kasvais!
        Väsynyt olen usein ja kuitenkaan en saa nukuttua. "Vihanen" huomaan joskus olevani... Mutta ihan ok lääke, vaikka kohtauksia ei pois vie

• uusien perässä

Zonegram vaihdettiin uudempaan Zebinix-lääkkeeseen Vimpatin kera. Jonkin aikaa on syöty mutta ainakin itse taidan olla "vaikea pakkaus" lääketiteelle? Jälleen on tulossa uusia troppeja markkinoille, joten ellei Zonegram tunnu tehoavan niin kannattaa siirtyä uudempiin rohtoihin sinunkin perässä sillä lääketiede etenee huimaa vauhtia eteenpäin! Hyvä, että perässä pysyy!

• Kaisa20

Itse syönyt noin puoli vuotta Zonegrania ja vasta lääkärin vihjattua asiasta (hyvä potilas kun ei lue haittavaikutuksistakaan!) yhdistin jatkuvan ärtymyksen lääkkeeseen. Pikkuasiatkin ärsyttävät. Ja huonomuistisuus on todella ongelma. Nälkää ei ole joten paino tippunut mikä positiivista. Tosin itsellä niin paljon ylipainoa ja tapana syödä vaikkei nälkä olekaan joten ärtymys ja huonomuistisuus kyllä menevät tämän positiivisen asian ohi.

• Viilipytty2

Zonegrania olen syönyt nyt yli puoli vuotta liitännäislääkkeenä. Ei pidä kohtauksia poissa. Pitäisi varmaan kertoa lääkärille :) Paino on kyllä pudonnut ihan itsestään mistä olen kiitollinen, koska sitä on niin paljon muillekin jakaa! Mutta jatkuva ärtymys ja huonomuistisuus hankaloittavat arkielämää. Luulin jo että dementia on iskenyt, koska äidilläni alkoi suhteellisen varhain muistisairaus. Kunnes luin haittavaikutuksista. Millaisia lääkkeitä me epilepsiaa sairastavat joudummekaan syömään :) Joten kunhan seuraava kontrollikäynti tulee aion pyytää toista lääkettä kokeiltavaksi. En kestä enää. Alla on Deprakine ja Lamictal, joten jatkuva väsymyskin on kai asia, josta on turha haaveilla pääsevänsä eroon. Kunhan vaan kohtaukset saisi loppumaan pitkästä aikaa niin olisin tyytyväinen!

• vihainen aivoilleen

Mulla Zonegran alkaa huomisesta. En usko enää mihinkään epi-lääkkeisiin, sillä jo on kuutta kokeiltu, eikä ne auta kuin ensimmäiset 2kk, ja sitten palataan samaan kohtausmäärään kuin ennenkin. Alan kohta luopumaan toivosta...en jaksa!! Tässä olisi muutakin tekemistä kuin leikkiä sairauden kanssa, kuten uusi työpaikka. Se on kiva olla koko ajan muisti kadoksissa ja pää pökkyrällä..

• vihainen aivoilleen

Onko teillä Zonegrania jo hieman pidempään syöneillä ollut pitkään (jos ollenkaan) pahoja muistivaikeuksia, vai katosivatko ne alun jälkeen?

• AnkJ

Oon syöny Zonegrania pari vuotta. Hyvä tietää tosta "ärtyneisyydestä" (niin hirveä vaika kun onkin), etten ole yksin asian kanssa. Alkaa tosiaan ottamaan päähän! En ole osannu suoraan ajatella että johtuis tosta lääkkeestä, kun neurologi ei oikeen oo ottanu kantaa asiaan. Alkais vaan tämä jokapäiväinen vihaisuus ja väsymys jo riittää... Ja muistiin vaikuttaa kans jonkun verran, sen huomaa ihan arjessa vähän väliä. Ei oo mullakaan kohtauksia pois pitäny. Mulla ei Zonegran oo nälkää pois vieny :/

• zonegran pliis toimi

Mä aloitin Zonegranin alle kuukausi sitten. Jännä kyllä, mulla ei ole edes kummempaa väsymystä tullut, saati sitten muita vaivoja, vaikka kaikista aiemmin testatuista lääkkeistä on tullut pahempiakin sivuoireita. Luulin pari viikkoa sitten että ärtymys alkoi, mutta taisikin olla vain se aika kuusta... Olis kyllä tota nälkää vähän viedä, mutta eipä ole tehnyt sitäkään. Voi kun tekisi edes tehtävänsä ja pitäisi kohtaukset poissa, mutta vielä en osaa siitä sanoa, sillä aikaa on mennyt niin vähän.
      Menossa mukana Neurotol Slow ja Frisium (joka jää nyt pois).

• Nuutunut äiti

Paketti tuossa pöydällä, pitäisi aloittaa pojalle. Alla Deprakine ja Frisium (vain illalla). Ties monesko lääke 21 v aikana... taas hirvittää aloittaa ja seurailla, että minkälaiseksi hänen luonteensa muuttuu. Nukkuuko kokopäivän ja onko vihainen... Ei ole helppoa hänellä, jos ei minullakaan...

• Näin tällä kertaa

Nyt olen syönyt tätä puolisen vuotta, joten voi kertoa miten menee. Piti kohtaukset poissa useamman kuukauden (sivussa myös Neurotol Slow ja Frisium), mutta en pysty ottamaan yli 2 2 tablettia päivässä, eli onkos se nyt sitten 50 50mg, johtuen mielialaheittelyistä. Nostoa on kokeiltu kolme kertaa. Tulee niin monta itkukohtausta päivässä, ja tuntuu kuin maailma olisi kaatumassa, että on pakko laskea aina se takaisin tohon 2 2:een. Muita sivuoireita en ole huomannut. Ei edes pahaa väsymystä tai muistin kanssa ongelmia, vaikka yleensä ne on varmat.

• Pillerinpyörittäjä

Marraskuu 2013 aloitin Zonegranin,nostettiin pikkuhiljaa annokseen 300mg.aamuisin.Elämä kävi tosi hankalaksi,pudottettiin 200 aamuisin,totuteltiin muutama viikko,nostettiin taas 300. Ei tullu mitään:kädet puutuu,kasvot puutuu,huulia tikuttaa,puduttaa,kieli puutuu ja lopussa jo nielukin rupes puutumaan ja kieli turpoileen niin että tuntui jotta omaan sylkeenkin tukehtuu.Ruoka takertu kurkuu ja se oksettava olo!!!!!! Nyt on vähän helpompaa Zonegranin suhteen,menee 100 aamulla ja 100 illalla,siihen lisänä Lyricaa aamuin illoin joka taas sekään ei tunnu käyvän:( Zonegran lääkkeenä tuntuis vähän rauhottavan näitä mun poissaolokohtauksia.......

• utelias2

Zonegramii syöny 3v. Ja jatkuva väsymys.
      Peti peuhaamisiin noi epilepsia vitamiinit vissiin vaikuttaa kans, kun vaimoa koittaa tyytyväisenä 4krt. Pv:ssä pitää alkaa väsyttään :)

• 200+200

Mulla oli alkuun tajutonta väsymystä, joka mennyt ohi. Alakuloa myös oli. Kohtaukset ei oo loppuneet.

• Anonyymi

Hei,
      mulle vahdettiin viimeinTrileptalin tilalle Zebinix lyhyen kortisolikuurin kera.
      Kroppa onkin yrittänyt kertoa alusta saakka, ettei Trileptal ole minulle tarkoitettu. Hyvän tuntuinen lääke näin lyhyellä kokemuksella.
      Antti

• Anonyymi

Hei Antti minun pitäisi huomenna aloittaa sama jo miljoonat epilepsia läkeet ollut kokeilussa..mutta onko tämä myös tarkoitettu hermo kipuun olin lukevani ja linkki hävisi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe