Kova kohta rinnassa

Pelokasmami

Laitan tämän huoleni nyt tänne, koska kovasti toivon, että liittyisi ihan vaan imetykseen koko probleema...
Huomasin eilen illalla kovan möykyn oikeassa rinnassa. Vauvani on nyt 5 kk ja imetystä siis takana saman verran. Mitenkähän tuota möykkyä oikein kuvailisi. Se ei ole patti, vaan enemmänkin tuntuu niinkuin kudos olisi kovempaa tai turvonnutta siinä kohtaa. Alue on aika iso, sen saa puristettua käsien väliin ja liikkuu. Kun huomasin sen, ajattelin ensin, että maito on vaan pakkautunut siihen, mutta eipä se siitä ole hävinnyt vaikka vauva on jo monet kerrat syönyt tuosta rinnasta. Olen aika huolissani, mut kun on vielä varustettu erittäin vilkkaalla mielikuvituksella ja syöpä on ehkä pelottavin asia mitä tiedän maailmassa. Samasta syystä en uskalla lääkäriinkään heti rynnätä, pelkään kuulla jos jotain kamalaa onkin. :( En tiedä miten kauan tuo möykky on ollut, koska varsinaisia tarkastuksia tulee tehtyä aivan liian harvoin. Luulen kuitenkin, ettei ainakaan noin isona kovin kauaa, koska kyllähän nyt imettäessä pakostikin noiden rintojen kanssa on tekemisissä usein.
Sinällään tuo möhkäle ei kuulostane perinteiselta syöpäpatilta, että tosiaan liikkuu, ei ole kauhean kova ja on ikäänkuin osa rintaa, mutta en mä nyt tuota huolta saa karistettuakaan. Kuulostaako kenestäkään tutulta? Siis jos puristat molemmista rinnoista samalta kohtaa samalla tavalla, niin kudos tuntuu toisessa kädessä erilaiselta, hieman kovemmalta ja paksummalta? Ja vielä sen verran tuntomerkkiä, että kun nyt olen tuota eilisillasta asti puristellut, niin paikka on alkanut vähän aristaakin?
Voisiko olla vaan joku tiehyttukos tai rintatulehdus tai muuta ihan vaaratonta? Kysyisitteko tällaisesta lastenneuvolasta, jos siellä edes jotain osaisivat sanoa? Meillä olis tällä viikolla käynti, mutta se täti on kyllä semmonen ettei varsinaisesti houkuttele avautumaan mistään... Kiitos jos joku täällä osaa huojentaa mun mieltä.

5

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      Lisään vielä, että tuo kohta on rinnan päällä, oikeastaan aika ylhäällä. Kävi mielessä voisiko olla vaan rasittunut rintalihas, mutta olis varmaan kipeämpi eikä tuolla tavalla liikkuisi rinnan mukana.

    • Nöel

      Sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin neuvoa. Todennäiköisesti tuota kannattaa käydä näyttämässä ammattilaiselle. Ihan mutu-tuntumalta sanoisin että varmaan liittyy jotenkin imetykseen ja maidon pakkaantumiseen, älä heti pelkää pahinta :) Rohkeesti vaan terveyskeskukseen käymään niin saat turhan huolen pois! Ei kannata stressata epätietoisuudessa.

    • LillanB

      Hei, saitko tähän selvyyttä, toivottavasti ja oli ihan normaalia. Nimittäin mulla tällä hetkellä samaa ja vähän huolettaa mistä ihmeestä on kyse.

      • Myös

        Mulla myös on ollut useamman kuukauden. Se paljastui ultrassa rintatulehdukseksi ja vaati antibiootit.


    • 15

      Mulla oli samaa, ja jopa kainalossa asti yksi patti. Lääkäri totesi, että on paakkuuntunutta maitoa ja pitäisi yrittää hieromalla saada liikkeelle ja vaihdella vauvan imemisasentoa, jotta lähtisi virtaamaan eri suunnista.

      Reilu viikko patin tulosta tuli rintatulehdus. Tuli tosi kylmä ja samantien sänkyyn makaamaan ja tärisin ihan hikisenä, kaikki tuo noin vartissa ja kuume 39.8. Siinä sitä sitten tyhjennettiin rintoja yötä päivää, välillä vauva imi ja muuten itse pumppasin. Jos niitä patteja tulee niin kannattaa yrittää tyhjentää heti. Itse rintatulehdus oli aivan kauhea, varsinkin se rintojen tyhjentäminen, kun ei saanut nukuttua missään vaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe