Kokemusta Norwegianista?

jd

Mietin tässä halpoja lentoyhtiöitä ja Norwegianilla näytti olevan edullisia lentoja. Kellään kokemusta kyseisestä yhtiöstä? No go vai go go?

85

4056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • go go go

      go go

    • go go go go

      Ehdottomasti GO! :) Ei vaan, mielestäni kohtaavat hyvin hinta ja laatu. Kaksi kertaa lentänyt Norvegianilla, eikä ole ollu mitään moittimista.

    • Tossu5

      Todella surkea halpisyhtiö, huono palvelu, likaiset koneet.
      Ei mitään eroa Ryanairiin tai Air Balticiin.

      • kaalimaankakara555

        No huh, tuskinpa olet Norskilla edes oikeasti lentänyt. Koneet ovat ihan siistejä kuin millä hyvänsä yhtiöllä, ja omalla kohdalla palvelu on ihan hyvää. Ei kyllä Ryanairissakaan mitään ihmeempää vikaa ollut ja jos olikin moittimista, oli lippukin erittäin halpa. Eikun Norwegianilla vaan reissuun, hyvä lentoyhtiö.


      • Hj

        Pelle.


      • +++ ja ---
        kaalimaankakara555 kirjoitti:

        No huh, tuskinpa olet Norskilla edes oikeasti lentänyt. Koneet ovat ihan siistejä kuin millä hyvänsä yhtiöllä, ja omalla kohdalla palvelu on ihan hyvää. Ei kyllä Ryanairissakaan mitään ihmeempää vikaa ollut ja jos olikin moittimista, oli lippukin erittäin halpa. Eikun Norwegianilla vaan reissuun, hyvä lentoyhtiö.

        Tää palsta on vitsi. Juuri näihin kahteen tekstiin nyt siis saatu -22 peukkua ja 11 peukkua?! Muihin 1 tai 2... Jos joku ei tiedä mistä kysymys, niin oliko se nyt evästeiden nollaus tms. niin pääset klikkaamaan uudestaan, sitten vaan toistat haluamasi määrän oman vapaa-ajan arvostuksesi perusteella, voit naputella 20 plussalle tai vaikka sata jos huvittaa.

        Voisiko peukut ottaa kokonaan pois. Mitään järkeä tällaisessa(kaan) ole.


    • sfjalfjafj

      Itellä kokemuksia Norskista 2v aikana kymmeniä kertoja ja ei mitään valittamista =)

    • kotimaan matkailija

      Lensin Norwegianilla Suomen sisällä viime talvena. Odotin jotain samansorttista kuin Ryanairilla ja yllätyin kyllä aika lailla. Koneet olivat siistejä, palvelu hyvää ja sitä sai vielä suomeksi. Tai siis kyllä Ryanairillakin hyvä palvelu oli, mutta ainahan siitä lisäpisteitä tulee kun saa palvelua omalla kielellä. Lisäksi tykkkään Norvegianin nettisivuista, joissa lentojen hinta näkyy todellisena heti alussa. Eräillä nimeltä mainitsemattomilla firmoilla on tapana näyttää alussa ihan vain perushinta, johon sitten myöhemmässä vaiheessa lisäillään veroja ja lentokenttämaksuja.

      • FFlyer.

        Matkustan paljon enkä ole ennen ollut Norwegianista innostunut. Vuokralentäjät ilman sairaslomamahdollisuutta tai isyyslomia ei ole mun juttu. Tai henkilöstön kierrättäminen Viron vuokrafirmojen kautta palkkojen polkemiseksi ja eläke-etuuksien välttämiseksi. Mutta nyt kokeilin.

        Penkit olivat siivoamatta, edellisen lennon pullanmurut penkeillä, siivosin siis itse samalla kun yritimme ahtautua pois käytävältä. Murut lattialle vaan.

        Henkilökunta 100 % Virosta. Huono englanti, huono suomi. Ruoka ostettu etukäteen, se tuodaan vasta kun muut matkustajat ovat saaneet ostaa kylmät snäksit. Ei kovin premium-palvelua... Kysyin ostanko vettä vai tuleeko ruoan mukana juotavaa. Ei tarvinnut ostaa, koska ruoan mukana tulisi. Eipä sitten lopuksi tullutkaan ja vesikärry oli siis jo mennyt, ruokatarjoilu hoidettiin ensin loppuun ja ruoan päätteeksi sain jälkikäteen ostaa kuivaan kurkkuun sen veden. Ympärillä oli matkustajia, joiden tilaama erikoisruokavalioannos ei ollutkaan sitten koneessa eli eivät syöneet vaikka olivat maksaneet, saavat varmaan rahat jollain tavalla takaisin. Kysyin erästä asiaa henkilökunnanlta, sanoi ettei ymmärrä ja vasta ekaa viikkoa töissä, lennon "seniorilla" oli muuta hommaa eikä vastausta tullut vaikka emo lupasi selvittää. Aterioinnin aikana henkilökunta käveli käytävää ja vaikkei ollut minkäänlaista turbulenssi halusi jostain syystä kävellessään nojailla eli töniä selkänojia, yllättävä töniminen ei helpottanut ahdasta ruokailua. Ruoka sinänsä simppeliä mutta maku ok. Lento myöhässä, ei paljon mutta silti. Bussikuljetus terminaaliin molemmilla lennoilla. Vain yhdestä päästä koneesta ulos. Wifiä ei ollut, sitähänä täälläkin paljon mainostetaan mutta vain puolessa koneista se on eli siihen ei voi esim. työasioissa luottaa lainkaan.

        Yhteenvetona voin sanoa, että ei vastaa toivomaani palvelutasoa eikä ole mitään syytä lentää enää uudelleen. Low cost ei sovi minulle. Voin maksaa vedestä tai paikasta, helpointa tietysti on jo kaikki kuuluu hintaan. Hinta ei ole minulle ratkaisevaa, halpaahan lentäminen joka tapaukessa on.


      • Jan Asp
        FFlyer. kirjoitti:

        Matkustan paljon enkä ole ennen ollut Norwegianista innostunut. Vuokralentäjät ilman sairaslomamahdollisuutta tai isyyslomia ei ole mun juttu. Tai henkilöstön kierrättäminen Viron vuokrafirmojen kautta palkkojen polkemiseksi ja eläke-etuuksien välttämiseksi. Mutta nyt kokeilin.

        Penkit olivat siivoamatta, edellisen lennon pullanmurut penkeillä, siivosin siis itse samalla kun yritimme ahtautua pois käytävältä. Murut lattialle vaan.

        Henkilökunta 100 % Virosta. Huono englanti, huono suomi. Ruoka ostettu etukäteen, se tuodaan vasta kun muut matkustajat ovat saaneet ostaa kylmät snäksit. Ei kovin premium-palvelua... Kysyin ostanko vettä vai tuleeko ruoan mukana juotavaa. Ei tarvinnut ostaa, koska ruoan mukana tulisi. Eipä sitten lopuksi tullutkaan ja vesikärry oli siis jo mennyt, ruokatarjoilu hoidettiin ensin loppuun ja ruoan päätteeksi sain jälkikäteen ostaa kuivaan kurkkuun sen veden. Ympärillä oli matkustajia, joiden tilaama erikoisruokavalioannos ei ollutkaan sitten koneessa eli eivät syöneet vaikka olivat maksaneet, saavat varmaan rahat jollain tavalla takaisin. Kysyin erästä asiaa henkilökunnanlta, sanoi ettei ymmärrä ja vasta ekaa viikkoa töissä, lennon "seniorilla" oli muuta hommaa eikä vastausta tullut vaikka emo lupasi selvittää. Aterioinnin aikana henkilökunta käveli käytävää ja vaikkei ollut minkäänlaista turbulenssi halusi jostain syystä kävellessään nojailla eli töniä selkänojia, yllättävä töniminen ei helpottanut ahdasta ruokailua. Ruoka sinänsä simppeliä mutta maku ok. Lento myöhässä, ei paljon mutta silti. Bussikuljetus terminaaliin molemmilla lennoilla. Vain yhdestä päästä koneesta ulos. Wifiä ei ollut, sitähänä täälläkin paljon mainostetaan mutta vain puolessa koneista se on eli siihen ei voi esim. työasioissa luottaa lainkaan.

        Yhteenvetona voin sanoa, että ei vastaa toivomaani palvelutasoa eikä ole mitään syytä lentää enää uudelleen. Low cost ei sovi minulle. Voin maksaa vedestä tai paikasta, helpointa tietysti on jo kaikki kuuluu hintaan. Hinta ei ole minulle ratkaisevaa, halpaahan lentäminen joka tapaukessa on.

        Loistavaa että lennät muilla, sinunlaisia vinkijia on muutenkin liikaa...
        Voit tästä edeskin ostaa vaikka valmismatkoja ja lentää finnairilla . HEH-HEE


      • satdedgf
        FFlyer. kirjoitti:

        Matkustan paljon enkä ole ennen ollut Norwegianista innostunut. Vuokralentäjät ilman sairaslomamahdollisuutta tai isyyslomia ei ole mun juttu. Tai henkilöstön kierrättäminen Viron vuokrafirmojen kautta palkkojen polkemiseksi ja eläke-etuuksien välttämiseksi. Mutta nyt kokeilin.

        Penkit olivat siivoamatta, edellisen lennon pullanmurut penkeillä, siivosin siis itse samalla kun yritimme ahtautua pois käytävältä. Murut lattialle vaan.

        Henkilökunta 100 % Virosta. Huono englanti, huono suomi. Ruoka ostettu etukäteen, se tuodaan vasta kun muut matkustajat ovat saaneet ostaa kylmät snäksit. Ei kovin premium-palvelua... Kysyin ostanko vettä vai tuleeko ruoan mukana juotavaa. Ei tarvinnut ostaa, koska ruoan mukana tulisi. Eipä sitten lopuksi tullutkaan ja vesikärry oli siis jo mennyt, ruokatarjoilu hoidettiin ensin loppuun ja ruoan päätteeksi sain jälkikäteen ostaa kuivaan kurkkuun sen veden. Ympärillä oli matkustajia, joiden tilaama erikoisruokavalioannos ei ollutkaan sitten koneessa eli eivät syöneet vaikka olivat maksaneet, saavat varmaan rahat jollain tavalla takaisin. Kysyin erästä asiaa henkilökunnanlta, sanoi ettei ymmärrä ja vasta ekaa viikkoa töissä, lennon "seniorilla" oli muuta hommaa eikä vastausta tullut vaikka emo lupasi selvittää. Aterioinnin aikana henkilökunta käveli käytävää ja vaikkei ollut minkäänlaista turbulenssi halusi jostain syystä kävellessään nojailla eli töniä selkänojia, yllättävä töniminen ei helpottanut ahdasta ruokailua. Ruoka sinänsä simppeliä mutta maku ok. Lento myöhässä, ei paljon mutta silti. Bussikuljetus terminaaliin molemmilla lennoilla. Vain yhdestä päästä koneesta ulos. Wifiä ei ollut, sitähänä täälläkin paljon mainostetaan mutta vain puolessa koneista se on eli siihen ei voi esim. työasioissa luottaa lainkaan.

        Yhteenvetona voin sanoa, että ei vastaa toivomaani palvelutasoa eikä ole mitään syytä lentää enää uudelleen. Low cost ei sovi minulle. Voin maksaa vedestä tai paikasta, helpointa tietysti on jo kaikki kuuluu hintaan. Hinta ei ole minulle ratkaisevaa, halpaahan lentäminen joka tapaukessa on.

        ilmeisesti henk koht luksuskohtelua ootat :)


      • oo siis kuinka?
        satdedgf kirjoitti:

        ilmeisesti henk koht luksuskohtelua ootat :)

        Mitä tarkoitat? Odotan saavani vastauksen, jos kysyn jotain. Odotan saavani palvelukuvauksen mukaisen tuotteen. Odotan henkilökunna pystyvän kommunikoimaan jollain yleisellä kansainvälisellä kielellä. Onko se luksusta? Onko se henkilökohtaista luksusta? Ehkä voisit tarkentaa mitä ajattelit.


      • tämä vielä unohtui
        FFlyer. kirjoitti:

        Matkustan paljon enkä ole ennen ollut Norwegianista innostunut. Vuokralentäjät ilman sairaslomamahdollisuutta tai isyyslomia ei ole mun juttu. Tai henkilöstön kierrättäminen Viron vuokrafirmojen kautta palkkojen polkemiseksi ja eläke-etuuksien välttämiseksi. Mutta nyt kokeilin.

        Penkit olivat siivoamatta, edellisen lennon pullanmurut penkeillä, siivosin siis itse samalla kun yritimme ahtautua pois käytävältä. Murut lattialle vaan.

        Henkilökunta 100 % Virosta. Huono englanti, huono suomi. Ruoka ostettu etukäteen, se tuodaan vasta kun muut matkustajat ovat saaneet ostaa kylmät snäksit. Ei kovin premium-palvelua... Kysyin ostanko vettä vai tuleeko ruoan mukana juotavaa. Ei tarvinnut ostaa, koska ruoan mukana tulisi. Eipä sitten lopuksi tullutkaan ja vesikärry oli siis jo mennyt, ruokatarjoilu hoidettiin ensin loppuun ja ruoan päätteeksi sain jälkikäteen ostaa kuivaan kurkkuun sen veden. Ympärillä oli matkustajia, joiden tilaama erikoisruokavalioannos ei ollutkaan sitten koneessa eli eivät syöneet vaikka olivat maksaneet, saavat varmaan rahat jollain tavalla takaisin. Kysyin erästä asiaa henkilökunnanlta, sanoi ettei ymmärrä ja vasta ekaa viikkoa töissä, lennon "seniorilla" oli muuta hommaa eikä vastausta tullut vaikka emo lupasi selvittää. Aterioinnin aikana henkilökunta käveli käytävää ja vaikkei ollut minkäänlaista turbulenssi halusi jostain syystä kävellessään nojailla eli töniä selkänojia, yllättävä töniminen ei helpottanut ahdasta ruokailua. Ruoka sinänsä simppeliä mutta maku ok. Lento myöhässä, ei paljon mutta silti. Bussikuljetus terminaaliin molemmilla lennoilla. Vain yhdestä päästä koneesta ulos. Wifiä ei ollut, sitähänä täälläkin paljon mainostetaan mutta vain puolessa koneista se on eli siihen ei voi esim. työasioissa luottaa lainkaan.

        Yhteenvetona voin sanoa, että ei vastaa toivomaani palvelutasoa eikä ole mitään syytä lentää enää uudelleen. Low cost ei sovi minulle. Voin maksaa vedestä tai paikasta, helpointa tietysti on jo kaikki kuuluu hintaan. Hinta ei ole minulle ratkaisevaa, halpaahan lentäminen joka tapaukessa on.

        Kone lähti siis vähän myöhässä, sitähän sattuu. Kaksi ihmistä tuli koneeseen alle 5 minuuttia muiden jälkeen, olivatkohan eksyneet kentällä tms. Kaksi matkustamohenkilökunnan jäsentä naurahtivat melko kovaäänisesti toisilleen sanoen "The walk of shame" eli kun myöhästyneet kävelevät paikoilleen. Kivasti sanottu, ammattimaista käytöstä.

        Mutta ei kai sitä saisi vaatia, kun oli niiiin halvat lennot.


    • lentokapteeni hujane

      Kävin Ivalossa mennen tullen ja maksoin itseni kipeäksi yhteensä 40 euroa. Uusi kone ja mukava lento. En siis voi suositella, koska kysynnän kasvaessa lippujen hinnat nousevat eikä tarjouksia enää tule. Jossain tekisi taas mieli käydä taas pistäytymässä....

    • Kotimaan matkailija

      4 kertaa oulu-helsinki meno-paluun Norwegianilla matkustaneena en voi sanoa mitään negatiivistä. Laukut olleet rahdissa joka kerta ja aina ilmestyneet hihnalle kuten pitääkin. (hinta vain 6 eur/laukku/suunta)

      Koneet on olleet joka kerta uudehkoja ja siistejä, henkilökunta hymyilevää ja avuliasta, kaikilla ei suomen kieli onnistu mutta ei ole mitenkään haitannut.

      • ulkomaan matkailija

        Kuten edellä kerroin kokemukseni, ei se englantikaan sujunut. Omalla englannillani selviän USA:ssa, Euroopassa ja Aasiassa. Kyllä nyt ongelmana oli henkilökunnan kielitaito.


      • Nivuskaltion Iisakki
        ulkomaan matkailija kirjoitti:

        Kuten edellä kerroin kokemukseni, ei se englantikaan sujunut. Omalla englannillani selviän USA:ssa, Euroopassa ja Aasiassa. Kyllä nyt ongelmana oli henkilökunnan kielitaito.

        Olisit pitänyt suusi sitten kiinni.


      • niinkö todella?!
        Nivuskaltion Iisakki kirjoitti:

        Olisit pitänyt suusi sitten kiinni.

        Miksi? Minullahan oli aivan selvä asia kysyttävänä: tarvitseeko ruokaa varten ostaa juomat erikseen. Oletko Norwegianin asiakaspalvelukouluttaja..?


    • Loistavaa:)

      Olen lentänyt Norwegianilla vuoden sisällä muutamaan otteeseen mm. Barcelonaan ja Ouluun.
      Lentokoneet oli tosi siistejä ja ilmeisesti aika uusia.
      Henkilökunta erittäin ystävällistä.
      Ainut miinus ehkä hinta/laatusuhde tarjoilussa lähinnä koskien ruokaa.

    • Minimee123

      Lensin juuri kolme lentoa norwegianilla. Koneet olivat siistejä eikä mitään valittamista. Ruuasta joutui maksamaan erikseen, mutta minä halusinkin halvimmat lennot. Norwegian mainostaa itseään euroopan ensimmäisenä lentoyhtiönä jolla WLAN koneessa. Yhteys toimi moitteettomasti ja oli ilmainen. Siinä se lento meni facebookissa surffatessa.

      • eri kokemus

        Omalla lennolla ei ollut wifiä. Pettymys. Kone ei ollut siisti vaan ruokien jämät penkillä eli ei oltu siivottu. Erityisen halpakaa ei enää ollut ruokian ja juomien maksamisen jälkeen.


    • pekko 5555

      Hinta/laatu suhde on Norskilla ihan kohdallaan.. Noi FFlyerin tyyppiset ikuiset valittajat voivatkin lentää "Luftwaffen" eka luokassa ja kehuskella sitten kavereilleen, jos niitä nyt ylipäänsä enään on. Saavat syödä oikeilla ruokailuvälineillä lentokonemuonaa hintaan 600 euroa annos... Oikealla asenteella olevat matkustajat tietävät mitä rahallaan saavat ja pääsevät edullisesti kohteeseen ja takaisinkin. Norwegian on hyvä konsepti ja toivon sen jatkavan ja laajenevan

      • kritiikin sieto?

        En ole ikuinen valittaja. Ehkä minulla on ns. kallis maku.

        Ei se porukka kovin iloiselta vaikuttanut, joka oli maksanut ruoasta jota ei saanut. Ehkä he maksoivat liian vähän saadakseen palvelun, jonka halusivat. Ei siinä asenne auta.

        Omat juomat mokattiin, miksi siihen pitäisi olla tyytyväinen? Jos kysyy ja saa vastauksen voisi varmaan olettaa että "ammattitaitoinen" ja "kielitaitoinen" henkilökunta osaisi vastata? Ei siinä asenne auta.

        Töniminen? Kivaa? Asennetta peliin?

        Wifi arpapeliä? Ei ongelma, jos tietää etukäteen ettei yhtiö olekaan ns. wifi-yhtiö vaan että osassa koneista toimii. Tätä tietoa ei tullut etukäteen, mainoksia wifistä sen sijaan on runsaasti.

        Ruuhkainen poistuminen koneesta kuumaan bussiin? Mukavaa? Tässä pärjää asenteella, totta.


        Hinta voi olla joillekin se juttu. "40 e Ivaloon, jee!" Tervemenoa...


      • 25
        kritiikin sieto? kirjoitti:

        En ole ikuinen valittaja. Ehkä minulla on ns. kallis maku.

        Ei se porukka kovin iloiselta vaikuttanut, joka oli maksanut ruoasta jota ei saanut. Ehkä he maksoivat liian vähän saadakseen palvelun, jonka halusivat. Ei siinä asenne auta.

        Omat juomat mokattiin, miksi siihen pitäisi olla tyytyväinen? Jos kysyy ja saa vastauksen voisi varmaan olettaa että "ammattitaitoinen" ja "kielitaitoinen" henkilökunta osaisi vastata? Ei siinä asenne auta.

        Töniminen? Kivaa? Asennetta peliin?

        Wifi arpapeliä? Ei ongelma, jos tietää etukäteen ettei yhtiö olekaan ns. wifi-yhtiö vaan että osassa koneista toimii. Tätä tietoa ei tullut etukäteen, mainoksia wifistä sen sijaan on runsaasti.

        Ruuhkainen poistuminen koneesta kuumaan bussiin? Mukavaa? Tässä pärjää asenteella, totta.


        Hinta voi olla joillekin se juttu. "40 e Ivaloon, jee!" Tervemenoa...

        Kyllä sä olet ikuinen valittaja ja sellaiseksi myös jäät.


      • Huh huh...
        kritiikin sieto? kirjoitti:

        En ole ikuinen valittaja. Ehkä minulla on ns. kallis maku.

        Ei se porukka kovin iloiselta vaikuttanut, joka oli maksanut ruoasta jota ei saanut. Ehkä he maksoivat liian vähän saadakseen palvelun, jonka halusivat. Ei siinä asenne auta.

        Omat juomat mokattiin, miksi siihen pitäisi olla tyytyväinen? Jos kysyy ja saa vastauksen voisi varmaan olettaa että "ammattitaitoinen" ja "kielitaitoinen" henkilökunta osaisi vastata? Ei siinä asenne auta.

        Töniminen? Kivaa? Asennetta peliin?

        Wifi arpapeliä? Ei ongelma, jos tietää etukäteen ettei yhtiö olekaan ns. wifi-yhtiö vaan että osassa koneista toimii. Tätä tietoa ei tullut etukäteen, mainoksia wifistä sen sijaan on runsaasti.

        Ruuhkainen poistuminen koneesta kuumaan bussiin? Mukavaa? Tässä pärjää asenteella, totta.


        Hinta voi olla joillekin se juttu. "40 e Ivaloon, jee!" Tervemenoa...

        Kritiikki on eri asia kuin vinkuminen.
        Pysy kotona , älä lähde minnekään niin et pahoita mieltäsi.
        Ja meillä muillakin on aavistuksen mukavampaa kun ei tarvii kuunnella tuollaisen ikuisen valittajan vinkumista IHANAA !
        Tosissaan pysy kotona.


      • Nivuskaltion Iisakki
        kritiikin sieto? kirjoitti:

        En ole ikuinen valittaja. Ehkä minulla on ns. kallis maku.

        Ei se porukka kovin iloiselta vaikuttanut, joka oli maksanut ruoasta jota ei saanut. Ehkä he maksoivat liian vähän saadakseen palvelun, jonka halusivat. Ei siinä asenne auta.

        Omat juomat mokattiin, miksi siihen pitäisi olla tyytyväinen? Jos kysyy ja saa vastauksen voisi varmaan olettaa että "ammattitaitoinen" ja "kielitaitoinen" henkilökunta osaisi vastata? Ei siinä asenne auta.

        Töniminen? Kivaa? Asennetta peliin?

        Wifi arpapeliä? Ei ongelma, jos tietää etukäteen ettei yhtiö olekaan ns. wifi-yhtiö vaan että osassa koneista toimii. Tätä tietoa ei tullut etukäteen, mainoksia wifistä sen sijaan on runsaasti.

        Ruuhkainen poistuminen koneesta kuumaan bussiin? Mukavaa? Tässä pärjää asenteella, totta.


        Hinta voi olla joillekin se juttu. "40 e Ivaloon, jee!" Tervemenoa...

        No minulle ainakin on "se juttu" että pääsen Stadin ja Rovaniemen välin edestakaisin suunnilleen 80€ hintaan. Ja koska minulla ei ole matkatavaroita, enkä tarvitse n. tunnin lennon ajalla tankkausta, niin sopii äärimmäisen hyvin. Minua ei todellakaan kiinnosta Finnairille maksettu vähintään 100 lisä euroa "ilmaisesta" kahvikupillisesta. Lisäksi Norwegianin hintakalenteri on mitä mainioin tapa säästää matkakuluissa, koska voi katsoa lentojen hinnat suoraan kuukausia etukäteen. Siinä olis eräälle kotimaiselle mallin ottamisen paikka.


      • ei uskalla sanoa...
        Huh huh... kirjoitti:

        Kritiikki on eri asia kuin vinkuminen.
        Pysy kotona , älä lähde minnekään niin et pahoita mieltäsi.
        Ja meillä muillakin on aavistuksen mukavampaa kun ei tarvii kuunnella tuollaisen ikuisen valittajan vinkumista IHANAA !
        Tosissaan pysy kotona.

        No, ehkä alkuperäinen kommenttien pyytäjä ja kaltaisensa osaavat lukea näistä viesteistä millaista on matkustaa Norwegianilla. Ja minkälaisia matkustajia joukossa on.

        Miksi kirjoitat, että kukaan olisi kuunnellut "vinkumistani"? Heh, olisit kuullut ne ärjymiset siitä edestä kun ruoka jäi saamatta.

        Toiset taitavat tyytyä elämässä juuri siihen mitä eteen saavat. Menestystä sillä taktiikalla.


      • halavalla sai
        Nivuskaltion Iisakki kirjoitti:

        No minulle ainakin on "se juttu" että pääsen Stadin ja Rovaniemen välin edestakaisin suunnilleen 80€ hintaan. Ja koska minulla ei ole matkatavaroita, enkä tarvitse n. tunnin lennon ajalla tankkausta, niin sopii äärimmäisen hyvin. Minua ei todellakaan kiinnosta Finnairille maksettu vähintään 100 lisä euroa "ilmaisesta" kahvikupillisesta. Lisäksi Norwegianin hintakalenteri on mitä mainioin tapa säästää matkakuluissa, koska voi katsoa lentojen hinnat suoraan kuukausia etukäteen. Siinä olis eräälle kotimaiselle mallin ottamisen paikka.

        Eikä tartte maksaa henkilökunnalle niitä tarpeettomia lisiä kuten sairasloma, isyysloma jne. mitä on lehdissä lueteltu. Hienoa, että säästät pitkän pennin asuntolainaasi.


      • Läheltä seuraava.
        halavalla sai kirjoitti:

        Eikä tartte maksaa henkilökunnalle niitä tarpeettomia lisiä kuten sairasloma, isyysloma jne. mitä on lehdissä lueteltu. Hienoa, että säästät pitkän pennin asuntolainaasi.

        Voi jestas mitä hurskastelua.....et sitten varmaan käy partureissa, etkä ruokakaupoissa kun nekin käyttävät vuokratyövoimaa. Terveydenhuoltopalvelutkin sanovat porukkaa irti ja ulkoistavat joten hoidat haavasi itse. Et osta ulkomaisia vaatteita, kun ne on tehty halpatyövoimamaissa jne. Vältät tietenkin syömästä lihaa, kun eläimiä kohdellaan eettisesti väärin, jopa täällä rakkaassa koti-Suomessa.

        Saahan sitä toki maksaa 300 - 500 euroa kalliimman hinnan joka asiasta, jos tuntee omatuntonsa sillä jotenkin puhdistuvan. Jos luulet, että nämä kalliimmat brändit oikeasti toimivat aina jotenkin moraalisesti paremmin, niin onnea vaan. Lapsellista kuvitella, että nykyään missään lafkassa kalliimmat hinnat automattisesti tarkoittaisivat esim. parempia työoloja henkilöstöllä. Luuletko tosiaan, että vielä tänä päivänä missään hinnoittelusta kertyvät ylimääräiset pennoset jaetaan bonuksina duunareille ja pikkujouluissa pomo saa kukkia?

        Sen takia kaikki maksaa niin rutosti, kun kaltaisesi hyväuskoiset kantavat rahaa hymyillen joka paikkaan, missä vaan kehdataan kirkkain silmin sitä käsi ojossa pyytää. Kilpaileminen tiputtaa hintoja, vaikka sen haittapuolena on toki tiukemmat työehdot ja vähemmän porukkaa tekemässä samoja töitä. Myös jotkut palvelut yksinkertaistuvat ja tökkimistäkin voi ymmärrettävästi joskus tulla, mutta halpoja hintoja tiiraillessa kannattaakin miettiä, mikä on tarpeellista vaikkapa 3 tunnin lennolla.
        Suomessa on kyllä niin laiskat ja valittavat duunarit, että kiristämiseen on kyllä useilla työpaikoilla varaa. Varmaan Finnairillakin on ollut näitä kovaliksaisia "istuskelijoita", joten kiristyminen usein tehostaa myös toimintaa kun toisten ahkeruudella elävät kuljeksijat ja vapaamatkustajat saadaan duunipaikoilta pois.


      • kannattaa yrittää
        Läheltä seuraava. kirjoitti:

        Voi jestas mitä hurskastelua.....et sitten varmaan käy partureissa, etkä ruokakaupoissa kun nekin käyttävät vuokratyövoimaa. Terveydenhuoltopalvelutkin sanovat porukkaa irti ja ulkoistavat joten hoidat haavasi itse. Et osta ulkomaisia vaatteita, kun ne on tehty halpatyövoimamaissa jne. Vältät tietenkin syömästä lihaa, kun eläimiä kohdellaan eettisesti väärin, jopa täällä rakkaassa koti-Suomessa.

        Saahan sitä toki maksaa 300 - 500 euroa kalliimman hinnan joka asiasta, jos tuntee omatuntonsa sillä jotenkin puhdistuvan. Jos luulet, että nämä kalliimmat brändit oikeasti toimivat aina jotenkin moraalisesti paremmin, niin onnea vaan. Lapsellista kuvitella, että nykyään missään lafkassa kalliimmat hinnat automattisesti tarkoittaisivat esim. parempia työoloja henkilöstöllä. Luuletko tosiaan, että vielä tänä päivänä missään hinnoittelusta kertyvät ylimääräiset pennoset jaetaan bonuksina duunareille ja pikkujouluissa pomo saa kukkia?

        Sen takia kaikki maksaa niin rutosti, kun kaltaisesi hyväuskoiset kantavat rahaa hymyillen joka paikkaan, missä vaan kehdataan kirkkain silmin sitä käsi ojossa pyytää. Kilpaileminen tiputtaa hintoja, vaikka sen haittapuolena on toki tiukemmat työehdot ja vähemmän porukkaa tekemässä samoja töitä. Myös jotkut palvelut yksinkertaistuvat ja tökkimistäkin voi ymmärrettävästi joskus tulla, mutta halpoja hintoja tiiraillessa kannattaakin miettiä, mikä on tarpeellista vaikkapa 3 tunnin lennolla.
        Suomessa on kyllä niin laiskat ja valittavat duunarit, että kiristämiseen on kyllä useilla työpaikoilla varaa. Varmaan Finnairillakin on ollut näitä kovaliksaisia "istuskelijoita", joten kiristyminen usein tehostaa myös toimintaa kun toisten ahkeruudella elävät kuljeksijat ja vapaamatkustajat saadaan duunipaikoilta pois.

        Partureiden suurin ongelma on antaa kuitti, 30 % alasta tekee työt pimeästi...

        Hurskastelua tuokin, ettei kenenkään tarvitsisi yrittääkään tehdä missään "oikein", kun aina joku jossain päin kuitenkin vedättää.

        Käyn parturissa, vaadin kuitin. Käyn ruokakaupassa ja jos valikoimasta löytyy luomutuotteita niin ostan niitä, ellei löydy niin mainitsen asiasta yleensä viimeistään kassalle. Ruokakorin hinta nousee, mutta jospa se lypsylehmä tai teurasnauta olisi saanut elää paremmissa oloissa. Vaatteet ostan tietenkin kaupoista, mutta jos joku narahtaa lapsityövoimasta tms. niin siirryn toiseen ketjuun, sellaiseen joka on tiettävästi puhtoinen kunnes toisin todistetaan.

        Katso ketjua alemmas, vertasin lokakuussa tarvitsemaan Milanon matkaani kahta yhtiötä, halpis tulisi näennäisesti 70 euroa halvemmaksi, mutta huonomman aikataulutarjonnan takia edellyttää ylimääräistä hotelliyöpymistä ja viimeisen päivän lyhentämistä. Ei ollut 300-500 euroa halvempi, vaan itse asiassa halpis tulee kalliimmaksi ja tehottomammaksi.

        Halpa on yleensäkin parhaimmillaankin vain sitten halvempi.

        Koko kokemuksen jakamisen pointti oli kertoa mikä oli lentokokemus. Pääsin lähtöpisteestä perille, mutta olisihan se voinut paremminkin mennä. Olen vaativa, myönnän sen. En toisaalta vaadi muuta kuin on luvattu tai mitä yleisesti voisi odottaa.


    • Eedward 3.

      Minulla myös pelkkää hyvää sanomista Norwegianista. Ruoan maku, pieni tilan ahtaus,lentoemon puutteellinen kielitaito ovat erittäin toissijaisia asioita matkustamisessa. Lento on vain siirtyminen paikasta toiseen, ei mikään kulinaarinen kokemus. Tai jos joku vahingossa tönäisee penkkiä, ei maailma siihen kaadu. En odotakaan saavani "kuninkaallista" kohtelua jos olen maksanut edestakaisesta lentolipusta eurooppaan 100€.
      Minulle riittää vallan mainiosti että pääsen kohteeseen ja takaisin ajallaan ja ehjin nahoin. Ei uskoisi, että vielä 2012 on lentomatka jollekin elämys, jossa odotetaan lentoemäntien pörräävän FFlyerin tyyppisen matkustajan ympärillä paapomassa selvällä suomen kielellä, ja miettimässä miten voisi seuraavaksi estää häntä pahoittamasta mielensä.
      Lentäminen on vain matkustamista, niin kuin junalla ja bussilla, ei mitään sen ihmeellisempää.
      Mutta jutun pointti oli, että Norwegian on loistava lentoyhtiö, jossa homma toimii kuten pitääkin, voin suositella!!

      • makunsa kullakin

        Lukekaa tekstit.

        En odota paapomista suomen kielellä, mutta oletan että jollain kansainvälisellä kielellä pystyy kommunikoimaan henkilökunnan kanssa. Nyt se ei toteutunut.

        Kulinaarisesta kokemuksesta nimenomaan sanoin, että ruoka oli ok makuista perusruokaa. Miksi tämäkin asia pitää kääntää tahallaan nurinpäin?

        Se töniminen ei ollut vahinko, vaan henkilökunnan tapa kulkea käytävällä, tönien penkkejä. Ammattitaitoinen henkilökunta pysyy pystyssä ilman ruokailjoiden tönimistä.

        Pointti on, että Norwegian toimii karjan rahtaajana, halvalla. Homma ei toiminut kuten piti, lennot myöhässä ja ruokia ei tilanneille ollut. Selkeisiin kysymyksiin ei osattu vastata, siis niihinkään jotka juuri ymmärsivät.

        Lentäkää vain näillä low costeilla, ei ole mun juttu. Ihan sama onko hinta 100 vai 200 euroa. Oletan, että kun maksan hinnan niin homma todellakin toimii. Tällä kokemuksella en katso miellyttäväksi lentää tällä yhtiöllä.


      • mimisyu
        makunsa kullakin kirjoitti:

        Lukekaa tekstit.

        En odota paapomista suomen kielellä, mutta oletan että jollain kansainvälisellä kielellä pystyy kommunikoimaan henkilökunnan kanssa. Nyt se ei toteutunut.

        Kulinaarisesta kokemuksesta nimenomaan sanoin, että ruoka oli ok makuista perusruokaa. Miksi tämäkin asia pitää kääntää tahallaan nurinpäin?

        Se töniminen ei ollut vahinko, vaan henkilökunnan tapa kulkea käytävällä, tönien penkkejä. Ammattitaitoinen henkilökunta pysyy pystyssä ilman ruokailjoiden tönimistä.

        Pointti on, että Norwegian toimii karjan rahtaajana, halvalla. Homma ei toiminut kuten piti, lennot myöhässä ja ruokia ei tilanneille ollut. Selkeisiin kysymyksiin ei osattu vastata, siis niihinkään jotka juuri ymmärsivät.

        Lentäkää vain näillä low costeilla, ei ole mun juttu. Ihan sama onko hinta 100 vai 200 euroa. Oletan, että kun maksan hinnan niin homma todellakin toimii. Tällä kokemuksella en katso miellyttäväksi lentää tällä yhtiöllä.

        Mikset lennä yksityiskoneella? Saisit mitä haluaisit. Norwegian on hyvä yhtiö!


      • fiksu teksti...
        mimisyu kirjoitti:

        Mikset lennä yksityiskoneella? Saisit mitä haluaisit. Norwegian on hyvä yhtiö!

        Olipa tärkeä ja fiksu kommentti. Yksityiskoneeseen ei rahat riitä.

        Mutta low costiin en toiste ryhdy. Ja toivottavasti en vahingossakaan kannata alipalkkausta tai epäinhimillisiä työehtoja. Norwegian ainakin harrastaa jälkimmäistä. Ja kun ei se palvelukaan ollut edes luvattua tai sitä mistä maksettiin, niin ei tajua miksi Norwegian.

        Toimiiko hyvä yhtiö niin, että kierrättää henkilökunnan palvelusuhteet Viron kautta eli kiertää maksuja? Ja kuten on lehdissä todettu, kukaan ei tiedä miten esim. työeläkkeet kertyvät tällöin henkilökunnalle. Tai onko hyvää toimintaa pitää lentäjät vuokrasopimuksella, josta seuraa ettei päällisin puolin terveenä mutta esim. kuumeisena tai korvakivussa uskalla jäädä töistä pois, koska sitten tilalle tulee toinen vuokralentäjä ja itselle ei olekaan enää työtilaisuuksia jatkossa niin hyvin. Eli parempi lentää kipeänäkin? Tai että et saa isyysvapaata? Sekin on hyvän yhtiön klassinen tunnusmerkki?

        Kuten edellä todettu, olin kuitenkin pettynyt palveluun. Maksettua palvelua ei saanut, henkilökunnan antama info väärää eivätkä ymmärrä kuin sanoja suomea tai englantia, lennot myöhässä, kone epäsiisti.


      • K
        makunsa kullakin kirjoitti:

        Lukekaa tekstit.

        En odota paapomista suomen kielellä, mutta oletan että jollain kansainvälisellä kielellä pystyy kommunikoimaan henkilökunnan kanssa. Nyt se ei toteutunut.

        Kulinaarisesta kokemuksesta nimenomaan sanoin, että ruoka oli ok makuista perusruokaa. Miksi tämäkin asia pitää kääntää tahallaan nurinpäin?

        Se töniminen ei ollut vahinko, vaan henkilökunnan tapa kulkea käytävällä, tönien penkkejä. Ammattitaitoinen henkilökunta pysyy pystyssä ilman ruokailjoiden tönimistä.

        Pointti on, että Norwegian toimii karjan rahtaajana, halvalla. Homma ei toiminut kuten piti, lennot myöhässä ja ruokia ei tilanneille ollut. Selkeisiin kysymyksiin ei osattu vastata, siis niihinkään jotka juuri ymmärsivät.

        Lentäkää vain näillä low costeilla, ei ole mun juttu. Ihan sama onko hinta 100 vai 200 euroa. Oletan, että kun maksan hinnan niin homma todellakin toimii. Tällä kokemuksella en katso miellyttäväksi lentää tällä yhtiöllä.

        Pysy kotona


      • 8760987Xy
        fiksu teksti... kirjoitti:

        Olipa tärkeä ja fiksu kommentti. Yksityiskoneeseen ei rahat riitä.

        Mutta low costiin en toiste ryhdy. Ja toivottavasti en vahingossakaan kannata alipalkkausta tai epäinhimillisiä työehtoja. Norwegian ainakin harrastaa jälkimmäistä. Ja kun ei se palvelukaan ollut edes luvattua tai sitä mistä maksettiin, niin ei tajua miksi Norwegian.

        Toimiiko hyvä yhtiö niin, että kierrättää henkilökunnan palvelusuhteet Viron kautta eli kiertää maksuja? Ja kuten on lehdissä todettu, kukaan ei tiedä miten esim. työeläkkeet kertyvät tällöin henkilökunnalle. Tai onko hyvää toimintaa pitää lentäjät vuokrasopimuksella, josta seuraa ettei päällisin puolin terveenä mutta esim. kuumeisena tai korvakivussa uskalla jäädä töistä pois, koska sitten tilalle tulee toinen vuokralentäjä ja itselle ei olekaan enää työtilaisuuksia jatkossa niin hyvin. Eli parempi lentää kipeänäkin? Tai että et saa isyysvapaata? Sekin on hyvän yhtiön klassinen tunnusmerkki?

        Kuten edellä todettu, olin kuitenkin pettynyt palveluun. Maksettua palvelua ei saanut, henkilökunnan antama info väärää eivätkä ymmärrä kuin sanoja suomea tai englantia, lennot myöhässä, kone epäsiisti.

        Saat sinä maksaa Norwegianilla ns. Full flex hinnankin. Elikkä lentoyhtiö on sekä halpa, että normaali hintainen. Tosin normaali hintakin on halvempi kuin Finskillä.


      • Aisa tai pari
        fiksu teksti... kirjoitti:

        Olipa tärkeä ja fiksu kommentti. Yksityiskoneeseen ei rahat riitä.

        Mutta low costiin en toiste ryhdy. Ja toivottavasti en vahingossakaan kannata alipalkkausta tai epäinhimillisiä työehtoja. Norwegian ainakin harrastaa jälkimmäistä. Ja kun ei se palvelukaan ollut edes luvattua tai sitä mistä maksettiin, niin ei tajua miksi Norwegian.

        Toimiiko hyvä yhtiö niin, että kierrättää henkilökunnan palvelusuhteet Viron kautta eli kiertää maksuja? Ja kuten on lehdissä todettu, kukaan ei tiedä miten esim. työeläkkeet kertyvät tällöin henkilökunnalle. Tai onko hyvää toimintaa pitää lentäjät vuokrasopimuksella, josta seuraa ettei päällisin puolin terveenä mutta esim. kuumeisena tai korvakivussa uskalla jäädä töistä pois, koska sitten tilalle tulee toinen vuokralentäjä ja itselle ei olekaan enää työtilaisuuksia jatkossa niin hyvin. Eli parempi lentää kipeänäkin? Tai että et saa isyysvapaata? Sekin on hyvän yhtiön klassinen tunnusmerkki?

        Kuten edellä todettu, olin kuitenkin pettynyt palveluun. Maksettua palvelua ei saanut, henkilökunnan antama info väärää eivätkä ymmärrä kuin sanoja suomea tai englantia, lennot myöhässä, kone epäsiisti.

        Kiinnostaakohan sua oikeesti jonkun toisen ihmisen työeläke. En usko.


      • aisaa piisaa
        Aisa tai pari kirjoitti:

        Kiinnostaakohan sua oikeesti jonkun toisen ihmisen työeläke. En usko.

        Usko pois. Voi olla kivat sullekin joskus. Ei aina tartte katsoa omaan napaan tai vain metri eteenpäin.


      • miksi sekään?
        8760987Xy kirjoitti:

        Saat sinä maksaa Norwegianilla ns. Full flex hinnankin. Elikkä lentoyhtiö on sekä halpa, että normaali hintainen. Tosin normaali hintakin on halvempi kuin Finskillä.

        Full flex toimii sitten "yhtä hyvin"..? Jos maksan full flexin, niin maksaako yhtiö silloin lentäjille sairaslomakorvausta? Tai lähettää siivoojan poistamaan ruoan tähteen penkiltäni? Tai sittenkö henkilökunta yhtäkkiä osaakin kieliä? Sellaistahan toki tietyissä maissa tapahtuu, rahalla kielitaito paranee kummasti.


      • ei kiitos
        K kirjoitti:

        Pysy kotona

        Kuten sinä? Ehei, ensi viikolla taas mennään. Ei tällä yhtiöllä, kerta riitti.


      • turhaa hölyä
        aisaa piisaa kirjoitti:

        Usko pois. Voi olla kivat sullekin joskus. Ei aina tartte katsoa omaan napaan tai vain metri eteenpäin.

        Eiköhän jätetä tuo jeesustelu pois. Varasit jostain syystä lennon Norwegianille - ilmeisesti samasta syystä kuin muutkin, eli yksinomaan halvan hinnan takia - ja kun palvelu ei ollutkaan ykkösluokkaa, alkoi narina.
        Ei sitten varatessa tullut mieleen, että halvan hinnan vastineeksi jostain pitää tinkiä, esimerkiksi henkilökunnan kielitaidosta tai koneen siisteystasosta. Norwegianin koneethan ovat sinäänsä melko uusia, mutta säästösyistä siivouskerrat ovat varmasti harvemmassa kuin premium-yhtiöillä. Itselläni ei ole vaikeuksia ymmärtää tätä varatessani lentoja halpayhtiöistä, joten pullanmurut penkillä eivät saa elämääni sekaisin. Maailmassa on halpayhtiöitä, jotka lentavät koneilla, jotka pysyvät kasassa suunnilleen rautalangalla. Toisten jo hylkäämillä tekohengitetyillä jämillä, joten muutama pullanmuru penkillä ja pari kertaa penkkiäsi tönäisseet lentoemot ovat aika pikku juttu näiden rinnalla jossa oikeasti saa peltä pääseekö ehjänä perille.
        Äläkä nyt vaan väitä, että näistä vuokratyövoima-asioistakin luit vasta lennon jälkeen???

        Pääsit kuitenkin oletettavasti turvallisesti perille, kun olet nämä kommentit kirjoittanut, joten lennon pääasia lienee toteutunut ja vieläpä edulliseen hintaan.
        Jossittelua sairaista lentäjistä tai muista em. seikoista on turha käydä. Tällöin spekulointi liikkuu jo sellaisella sattuma-alueella, että mitä vaan voi tapahtua, vaikkapa salama iskeä koneeseen. En ole ikinä kuullut, että lentäjän sairastuminen olisi aiheuttanut edes vaaratilannetta. Luulisi Norwegianinkin melko pitkässä historiassa ja kymmenien tuhansien lentojen aikana niin tapahtuneen, jos olisi tapahtuakseen. Ennemmin olisin huolissani sen taksikuskin tilasta, joka ajaa sinut kentältä kotiin ylipitkän yövuoron jälkeen.


      • suit you.
        turhaa hölyä kirjoitti:

        Eiköhän jätetä tuo jeesustelu pois. Varasit jostain syystä lennon Norwegianille - ilmeisesti samasta syystä kuin muutkin, eli yksinomaan halvan hinnan takia - ja kun palvelu ei ollutkaan ykkösluokkaa, alkoi narina.
        Ei sitten varatessa tullut mieleen, että halvan hinnan vastineeksi jostain pitää tinkiä, esimerkiksi henkilökunnan kielitaidosta tai koneen siisteystasosta. Norwegianin koneethan ovat sinäänsä melko uusia, mutta säästösyistä siivouskerrat ovat varmasti harvemmassa kuin premium-yhtiöillä. Itselläni ei ole vaikeuksia ymmärtää tätä varatessani lentoja halpayhtiöistä, joten pullanmurut penkillä eivät saa elämääni sekaisin. Maailmassa on halpayhtiöitä, jotka lentavät koneilla, jotka pysyvät kasassa suunnilleen rautalangalla. Toisten jo hylkäämillä tekohengitetyillä jämillä, joten muutama pullanmuru penkillä ja pari kertaa penkkiäsi tönäisseet lentoemot ovat aika pikku juttu näiden rinnalla jossa oikeasti saa peltä pääseekö ehjänä perille.
        Äläkä nyt vaan väitä, että näistä vuokratyövoima-asioistakin luit vasta lennon jälkeen???

        Pääsit kuitenkin oletettavasti turvallisesti perille, kun olet nämä kommentit kirjoittanut, joten lennon pääasia lienee toteutunut ja vieläpä edulliseen hintaan.
        Jossittelua sairaista lentäjistä tai muista em. seikoista on turha käydä. Tällöin spekulointi liikkuu jo sellaisella sattuma-alueella, että mitä vaan voi tapahtua, vaikkapa salama iskeä koneeseen. En ole ikinä kuullut, että lentäjän sairastuminen olisi aiheuttanut edes vaaratilannetta. Luulisi Norwegianinkin melko pitkässä historiassa ja kymmenien tuhansien lentojen aikana niin tapahtuneen, jos olisi tapahtuakseen. Ennemmin olisin huolissani sen taksikuskin tilasta, joka ajaa sinut kentältä kotiin ylipitkän yövuoron jälkeen.

        Tarkennetaan. En varannut lentoja, osallistuin pienen ryhmän mukana. En olisi valinnut juuri tätä yhtiötä, mutta yhdelle-kahdelle ajankohta ja kohde oli heidän mielestään osuvin. Lähdin aivan kuten muillekin lennoille, ei ennakkoajatuksia.

        Olen lentänyt korkeatasoisilla yhtiöillä enkä vain takarivillä. Tiedän miten matkustamohenkilökunta voi osata palvella. Ei tyrkkunä pokkuroiden, vaan tyylikkäästi ollen tarvittaessa käytettävissä. En odottanut saavani "ykkösluokan palvelua".

        Ketjun ensimmäisessä viestissä kysytään kokemuksista yhtiön lennoilta. Onko tässä porukassa keskenään päätetty, että kokemuksista ei sitten kuitenkaan saa kertoa? Ellei kehu halpoja hintoja, reittikarttaa yms. Kokeillaan, lokakuussa pitäisi olla Milanossa. Ei löydy suoria lentoja, hinta 190 euroa, 7-8 tunnin lento kolme kertaa viikossa eli nyt käy niin että tulee yksi hotelliyö ylimääräistä ja koska paluu lähtee jo klo 14 niin se päivä jää palavereille vajaaksi. Kilpailevalla premium-yhtiöllä suorat lennot joka päivä heti aamusta tai illalla, 260 euroa, lentoaika 3 tuntia ja palatessa itse asiassa vähän alle. Eroa 70 euroa, joka menisi siis siihen hotelliyöhön eikä riittäisikään. Ja vaikka päivät olisivat samatkin, ei 70 euroa vaikuttaisi valintaani lainkaan.

        Salamathan iskevät koneisiin jatkuvasti, ei sitä tarvitse pelätä :D

        Olen selvästi astunut arvoisten Suomi24:n halpalentofanien varpaille kertomalla kokemuksistani. Pahoittelen. Saatte edelleenkin lentää ihan sillä yhtiöllä, jolla haluatte.


    • Norskii

      Cran Canarialle lentänyt Norskilla ja mitään valittamista ei ollut. Henkilökunta oli norjasta ja muutenkin palvelu asiallista. Kone oli ennen lentoa siivottu. Lapsille jopa pyöri leffoja lennon ajan. EI moittimista. Suosittelen!

      • FFlyer

        AV-järjestelmä ei muuten toiminut juuri ollenkaan, katossa siellä täällä olevat ruudut avautuivat ja menivät kiinni puolet lennosta ikäänkuin hommaa ei olisi saatu startattua. Sitten kun jotain tuli ruutuun, niin ääni ei tullut kuulokkeisiin.


    • Go go! Kirjoitan täältä yläilmoista eikä mitään valittamista :)

      • FFlyer

        Kivat sulle. Mulla ei käynyt sama tuuri. Maksettiin lennoista sama hinta, sä surffaat, mä en. Elämä on.


    • RealKevinMcCallister

      Tasan yhden reissun olen tehnyt Norweigiania käyttäen ja se meni juuri niin kuin leffoissa. Varattiin edellisenä iltana meille äkkilähtö Mallorcalle, mutta meidät jonkun tajuttoman kämmin kautta laitettiinkin Alicanteen lentävään koneeseen. Onneksi Finnmatkat hoiti osansa hyvin ja saatiin saman illan aikana uusi lento Alicantesta Mallorcalle, mutta esimerkiksi Norweigianin lupaamia ruokailukuponkeja ei missään vaiheessa näkynyt..

    • potkurikone

      Go go - kerran olen tosin itse vain lentänyt, mutta kokemus oli positiivinen! :)

    • 12-ola21

      hyvät koneet olen lentänyt useasti tukholma malaga välin palvelu hyvää että suosittelen hinnat ok norskit osaa

      • ,,..

        Oikein sydäntä lämmitti lukea näin taiten tyylitelty teksti.


    • miksu72

      Itse olen lentänyt muutaman kerran Norwegianilla eikä kertaakaan ole ollut valittamista. Henkilökunta ollut ystävällistä ja avuliasta, koneet siistejä. Itse olen ainakin pärjännyt omalla kielitaidollani henkilökunnan kanssa, joten ei valittamista siinäkään..

      • Tarkennetaan

        Henkilökunnasta noin 3/4 oli ystävällistä, mutta kielitaidotonta. Millä kielellä sinä asioita? Minä olen suomalainen ja puhun hyvää englantia. Henkilökunta ei osannut kuin korkeintaan epävarmasti kumpaakaan. Annat ymmärtää, että SINUN kielitaitosi riittää henkilökunnan kanssa asioimiseen eli tarkoitatko että esim. MINUN ei riitä? Et ehkä tarkoittanut sitä. Ongelma oli lennollani nimenomaan kokematon ja lähes kielitaidoton henkilökunta.


      • Kielipuoli
        Tarkennetaan kirjoitti:

        Henkilökunnasta noin 3/4 oli ystävällistä, mutta kielitaidotonta. Millä kielellä sinä asioita? Minä olen suomalainen ja puhun hyvää englantia. Henkilökunta ei osannut kuin korkeintaan epävarmasti kumpaakaan. Annat ymmärtää, että SINUN kielitaitosi riittää henkilökunnan kanssa asioimiseen eli tarkoitatko että esim. MINUN ei riitä? Et ehkä tarkoittanut sitä. Ongelma oli lennollani nimenomaan kokematon ja lähes kielitaidoton henkilökunta.

        Kuinka paljon sen henkilökunnan kanssa pitää diskuteerata halpisvirmoissa? Kun ei tarvi kalliimmissakaan minun mielestäni muuta osata kuin juomien pyytäminen...


      • vastinetta
        Kielipuoli kirjoitti:

        Kuinka paljon sen henkilökunnan kanssa pitää diskuteerata halpisvirmoissa? Kun ei tarvi kalliimmissakaan minun mielestäni muuta osata kuin juomien pyytäminen...

        "Saatteko viihdejärjestelmän äänen kuuluviin?"
        "Tarvitseeko juomat ostaa erikseen tästä juomakärrystä ruokailua varten vai tuleeko ruoan mukana juotavaa?"

        Ihan kiva, jos tällaisiin saisi sanallisen vastauksen eikä esimerkiksi eksynyttä pälyilyä.


    • omatoimimatka

      Ei siellä Norwegianilla voi mitään ruokia tilata ja maksaa etukäteen,
      kysyin sitä niiden asiakspalvelusta.
      Ainoastaan tilauslennoilla sen voi tehdä ja silloin sen hoitaa matkatoimisto.
      Kohdallani oli kyse reittilennosta ja silloin ei voinut tilata ja maksaa ruokaa etukäteen.
      Taitaa toi FFlyer narisija matkustanut seuramatkalla ja tilauslennolla, voihan harmi kun ei voinut silloin roikkua netissä.
      Taitaa olla joku katkera trolli asialla nyt ja keksinyt koko sepustuksen.
      Siihen kylläkin yhdyn ettei virolainen henkilökunta ollut kovin iloista ja reipasta, happamia naamoja kyllä näkyi ja suht tympeää käytöstä.
      Itselleni lentäminen on siirtyminen paikasta toiseen ja mua ei henkilökunnan ulkonäkö,kansallisuus,kielitaito tms pahemmin hetkauta sekä kiinnosta.

      • olet väärässä

        Kyseessä on ollut tilauslento ja ruoat on tilattu etukäteen. Tosin niitä ei kyetty toimittamaan kaikille.

        En ole katkera mistään. Miksi olisin.

        Olen vain pettynyt palveluun, joka on siis mokattu. Olen pettynyt koneen siisteyteen, niille penkeille ei olisi puhdistamatta voinut istua ellei ole "tämän palstan peruspäänaukoja, jolla dokaaminen alkanut jo kotona ja omat housut kuralla jo valmiiksi". Olen pettynyt henkilökunnan kykyyn kommunikoida asiakkaiden kanssa. Olihan sitä jotain muutakin. Ei näihin voi olla tyytyväinen, mokattu mikä mokattu. Kokemus on negatiivinen silloin, kun saatu palvelu ei vastaa mainostettua tai maksettua.

        Ette kai te kritiikin kritisoijat ole niitä, jotka valittavat vasta kotiin päästyä ettei koko reissun aikana saanut vessapaperia tai että sängystä puuttuivat lakanat? Kritiikkiä saa pitää voida esittää silloin kun siihen on aihetta ja välittömästi.


    • valivalivali

      Usein olen lentänyt eri Euroopan reittejä eikä ole ollut mitään valittamista.
      En ymmärrä tuota ainaista valitusta "halpalentoyhtiöistä". Ei saa ruokaa tai se on kallista. Syö kotona tai perillä, ei noilla lennoilla oo syömättä kukaan nälkään kuollu!
      Eihän nuo mitään "lomalentoja" ole, paikasta A mennään paikkaan B, sama kuin bussilla matkustaisi. Yhtiö perii maksuja, so what, kaikki info löytyy firman sivuilta; mitä hintaan kuuluu, mitä ei ja paljonko mikäkin maksaa. Jos jotain ongelmia on noiden systeemien kanssa ninn lukutaito on suotavaa, ja jos kismittää, kävele!

      • joo-joo.

        Suurin osa pärjää hienosti ruoatta tarvittaessa vaikka 11 tunnin lennon. Paitsi diabetikot. Tai lapset.

        Mutta jos firma mainostaa ruokaa ja pyytää siitä erikseen rahaa, niin onhan se nyt selvä että silloin se ruoka pitäisi saada. Eikö totta.

        Sinun mielipiteesi on, että lento on kuin bussilla matkustaisi. Osalle lentäminen on tavallisesti eikä välttämättä edes parhaimmillaan nautinto sinänsä. Toiset vihaavat ja/tai pelkäävät lentämistä. Sama koskee laivamatkoja. Eikö risteilyilläkään tarvitsisi saada palvelua, tavoitehan on päästä paikasta A paikkaan B?

        Eikä se lukutaito aina auta. Vaikka eurot ovat siirtyneet paikasta A paikkaan B eli lentoyhtiön tilille ei sekään aina riitä. Neljän kielen hallitseminen hyvällä tai erinomaisella tasolla ei sekään ehkä auta, henkilökunnan osaaminen voi olla heikko tai välttävä.

        Meillä jokaisella on tietysti oma käsitys palvelusta ja omat vaatimukset sen tasosta. Turha siitä täällä vaahdota toisille, että tämä olisi jotenkin väärässä. Yhtälailla voin väittää että sinä olet väärässä.

        Ketjussa kysyttiin kokemuksia yhtiöstä. Täällä on muutama viesti, joissa kokemuksista kerrotaan. Ja sitten näitä "norskit osaa"-tapaisia perustelemattomia heittoja. Onhan se kiva, jos pääsee halvalla lätäkön yli kaljalle. Toiset haluavat enemmän. Tai ainakin odottavat saavansa sen, mitä on luvattu.


    • EI-EI-EI

      Norwegianin lennolle EI pysty tilaamaan ja maksamaan etukäteen ruokia.
      Missään EI luvata nettiyhteyttä,koska sitä EI ole kaikissa lentokoneissa.
      Niissä lentokoneissa missä on nettiyhteys niin se EI maksa mitään.
      Liput ovat halpoja,silloin EI voi odottaa mitään kovin erikoista.

      Halutessasi kaikkea mahdollista nannaa lennoilla osta silloin lippu esim. Lufthansalta tai Swiss`ltä ja matkusta ensimmäisessä luokassa,älä economyssä tai busineksessä.
      Yksi mutka on matkassa,sinulla EI ole siihen tarpeeksi rahaa.

      • ei todellakaan..!

        Norwegianin tilauslennoille PYSTYY tilaamaan ruoat etukäteen.

        Täälläkin kaikki kehuvat Norwegiania esim. juuri wifin takia. Jos joku kysyy kokemuksia, niin voi olla ihan kiva tietää ettei niille wifi-kehuille löydy varmuudella katetta. Ainakaan ei kannata luottaa siihen. Minä voisin maksaa vaikka 2 euroa, jos tiedän että sillä saan nettiyhteyden. Ilmainen netti JOS sellainen sattuu kohdalle ei ole minulle minkään arvoinen.

        Millä tahansa hinnalla voi ja PITÄÄ voida olettaa saavansa edes luvattua. En ole odottanut mitään erikoista.

        Haluan lennoilla nannaa: asiansa osaavan, riittävän kielitaitoisen henkilökunnan, siistin lentokoneen, joustavat siirtymiset, aikataulussa riittävästi pysymisen jne.

        Ei siihen tarvita kuin HYVÄ firma. Finnair on toteuttanut konseptinsa niin, että hyvin harvoin joutuu pettymään.

        Mistä tiedät rahoistani? Lennän 80% lennoistani bisneksessä eikä työnantaja ole maksumies. Nyt tiedät jotain.

        Miksi menet arvailemaan ilman minkäänlaista tietoa?


      • I
        ei todellakaan..! kirjoitti:

        Norwegianin tilauslennoille PYSTYY tilaamaan ruoat etukäteen.

        Täälläkin kaikki kehuvat Norwegiania esim. juuri wifin takia. Jos joku kysyy kokemuksia, niin voi olla ihan kiva tietää ettei niille wifi-kehuille löydy varmuudella katetta. Ainakaan ei kannata luottaa siihen. Minä voisin maksaa vaikka 2 euroa, jos tiedän että sillä saan nettiyhteyden. Ilmainen netti JOS sellainen sattuu kohdalle ei ole minulle minkään arvoinen.

        Millä tahansa hinnalla voi ja PITÄÄ voida olettaa saavansa edes luvattua. En ole odottanut mitään erikoista.

        Haluan lennoilla nannaa: asiansa osaavan, riittävän kielitaitoisen henkilökunnan, siistin lentokoneen, joustavat siirtymiset, aikataulussa riittävästi pysymisen jne.

        Ei siihen tarvita kuin HYVÄ firma. Finnair on toteuttanut konseptinsa niin, että hyvin harvoin joutuu pettymään.

        Mistä tiedät rahoistani? Lennän 80% lennoistani bisneksessä eikä työnantaja ole maksumies. Nyt tiedät jotain.

        Miksi menet arvailemaan ilman minkäänlaista tietoa?

        Niin joo sä puhut hyvää englantia HAH HAA ! Pelle


      • Työ
        ei todellakaan..! kirjoitti:

        Norwegianin tilauslennoille PYSTYY tilaamaan ruoat etukäteen.

        Täälläkin kaikki kehuvat Norwegiania esim. juuri wifin takia. Jos joku kysyy kokemuksia, niin voi olla ihan kiva tietää ettei niille wifi-kehuille löydy varmuudella katetta. Ainakaan ei kannata luottaa siihen. Minä voisin maksaa vaikka 2 euroa, jos tiedän että sillä saan nettiyhteyden. Ilmainen netti JOS sellainen sattuu kohdalle ei ole minulle minkään arvoinen.

        Millä tahansa hinnalla voi ja PITÄÄ voida olettaa saavansa edes luvattua. En ole odottanut mitään erikoista.

        Haluan lennoilla nannaa: asiansa osaavan, riittävän kielitaitoisen henkilökunnan, siistin lentokoneen, joustavat siirtymiset, aikataulussa riittävästi pysymisen jne.

        Ei siihen tarvita kuin HYVÄ firma. Finnair on toteuttanut konseptinsa niin, että hyvin harvoin joutuu pettymään.

        Mistä tiedät rahoistani? Lennän 80% lennoistani bisneksessä eikä työnantaja ole maksumies. Nyt tiedät jotain.

        Miksi menet arvailemaan ilman minkäänlaista tietoa?

        Olen lentänyt todella monilla lentoyhtiöillä, esimerkiksi tämä Norvegian on yhtiö jolla olen lentänyt useita lentoja.
        Ja esimerkiksi sinun MAINOSTAMA Finnair on yhtiö joiden koneet ovat olleet todella monen monta kertaa useammin myöhässä kuin nämä norvegianin koneet. Siis todella usein.
        Samaten palvelu Finnair= huono.
        Hinta finnairilla on kyllä kohdillaan, laatu ei lähelläkään sitä mitä hinta antaa odottaa.
        Mutta esimerkiksi, Qantas, Cathay Pacific, all nippon Airways, Emirates, Delta Airlinen, BA, Virgin Atlantic ja jopa SAS ovat sellaisia lentoyhtiöitä joista voi puhua palvelevista yhtiöistä.
        Mutta faktahan on se, että silti niissäkin lentoyhtiöissä on asiakkaina sinunkaltaisia ikuisia valittajia joille mikään ei koskaan ole hyvin.
        Jotenkin tuntuu että nuo sun suuret puheet taitaa olla suurimmalta osalta keksittyjä tarinoita. No huvinsa kullakin...


      • Voi voi
        ei todellakaan..! kirjoitti:

        Norwegianin tilauslennoille PYSTYY tilaamaan ruoat etukäteen.

        Täälläkin kaikki kehuvat Norwegiania esim. juuri wifin takia. Jos joku kysyy kokemuksia, niin voi olla ihan kiva tietää ettei niille wifi-kehuille löydy varmuudella katetta. Ainakaan ei kannata luottaa siihen. Minä voisin maksaa vaikka 2 euroa, jos tiedän että sillä saan nettiyhteyden. Ilmainen netti JOS sellainen sattuu kohdalle ei ole minulle minkään arvoinen.

        Millä tahansa hinnalla voi ja PITÄÄ voida olettaa saavansa edes luvattua. En ole odottanut mitään erikoista.

        Haluan lennoilla nannaa: asiansa osaavan, riittävän kielitaitoisen henkilökunnan, siistin lentokoneen, joustavat siirtymiset, aikataulussa riittävästi pysymisen jne.

        Ei siihen tarvita kuin HYVÄ firma. Finnair on toteuttanut konseptinsa niin, että hyvin harvoin joutuu pettymään.

        Mistä tiedät rahoistani? Lennän 80% lennoistani bisneksessä eikä työnantaja ole maksumies. Nyt tiedät jotain.

        Miksi menet arvailemaan ilman minkäänlaista tietoa?

        Eiköhän me kaikki tiedetä sinun rahoistasi, ainoastaan persaukiset mainostavat " minulla on kallis maku "' , mielestäni lennot ovat yleensäkin halpoja, sitte lennä 80% busineksen vuoksi ja " työnantaja " ei ole maksumies" ja kaikki nää sun höpö höpö jutut paljastavat mikä oikeasti olet P.A
        että se siitä.


      • pelle täällä!
        I kirjoitti:

        Niin joo sä puhut hyvää englantia HAH HAA ! Pelle

        Pelkkiä kiitettäviä ja asumista ulkomailla. On se ihan hyvällä tasolla ;)


      • olet kunkku
        Voi voi kirjoitti:

        Eiköhän me kaikki tiedetä sinun rahoistasi, ainoastaan persaukiset mainostavat " minulla on kallis maku "' , mielestäni lennot ovat yleensäkin halpoja, sitte lennä 80% busineksen vuoksi ja " työnantaja " ei ole maksumies" ja kaikki nää sun höpö höpö jutut paljastavat mikä oikeasti olet P.A
        että se siitä.

        Pistämätön logiikka. Ensin kun kertoo neutraalisti matkasta ja vielä selittelee ilmaisnetin haahuilijoille niin menee aina vain surkeammaksi.

        Heippa.


      • FFlyer
        Työ kirjoitti:

        Olen lentänyt todella monilla lentoyhtiöillä, esimerkiksi tämä Norvegian on yhtiö jolla olen lentänyt useita lentoja.
        Ja esimerkiksi sinun MAINOSTAMA Finnair on yhtiö joiden koneet ovat olleet todella monen monta kertaa useammin myöhässä kuin nämä norvegianin koneet. Siis todella usein.
        Samaten palvelu Finnair= huono.
        Hinta finnairilla on kyllä kohdillaan, laatu ei lähelläkään sitä mitä hinta antaa odottaa.
        Mutta esimerkiksi, Qantas, Cathay Pacific, all nippon Airways, Emirates, Delta Airlinen, BA, Virgin Atlantic ja jopa SAS ovat sellaisia lentoyhtiöitä joista voi puhua palvelevista yhtiöistä.
        Mutta faktahan on se, että silti niissäkin lentoyhtiöissä on asiakkaina sinunkaltaisia ikuisia valittajia joille mikään ei koskaan ole hyvin.
        Jotenkin tuntuu että nuo sun suuret puheet taitaa olla suurimmalta osalta keksittyjä tarinoita. No huvinsa kullakin...

        Katsoin FlightStatsista tän päivän yleistilastot, DY eli Norwegian ajoissa lähtevissä 77%, saapuvat 86%, AY eli Finnair vastaavasti 85% ja 86%.

        Noihan menee toki joka päivä eri tavalla, mutta juuri tämän kirjoittelupäivän tilastot eivät tue käsitystäsi.

        Ei ollut tarkoitus mainostaa yhtä yhtiötä. Tässähän on jaettu kokemuksia Norwegianista. Qantas on ok, Cathay samoin, BA:ta en kehuisi ainakaan palvelun osalta. Jopa näissäkin on moni asia ollut jopa minullekin "ihan ok". Kumma kyllä, aussi tai kiinalainen saa hyvin selvää "surkeasti" englannistani.

        Huvinsa kullakin todellakin, joillekin ei pitkähkösti perustellut mielipiteetkään käy. Onhan se ikävä lukea, ettei se oma yhtiö saanutkaan pelkkiä kehuja. Sori nyt vaan sitten kai.


      • Roi-Hki-Roi
        olet kunkku kirjoitti:

        Pistämätön logiikka. Ensin kun kertoo neutraalisti matkasta ja vielä selittelee ilmaisnetin haahuilijoille niin menee aina vain surkeammaksi.

        Heippa.

        Olen lentänyt useasti Nortsilla kotimaan lentoja, eikä ole kyllä mitään valittamista. Ajoissa kun varaa, saa halvalla matkan.
        Suosittelen!


    • Hei me lennetään....

      Tuosta kieliasiasta...

      Monessa viestissä on tullut esille tämä henkilökunnan kielitaidottomuus - englannin ja suomen osalta ainakin. Se nyt on yksi asia miten sen kahvinsa saa tilattua, onnistuu se varmaan ilman sen kummempaa kielitaitoa puolin ja toisin.

      Kokonaan toinen asia on, jos lennolla on esim vakava sairastapaus tai vaaratilanne, eikä henkilökunta puhu edes samaa kieltä keskenään (lentäjät /matkustamo), kun harvoin ovat samasta maasta kotoisin. Jollei englannilla pystytä edes yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamaan, niin voi olla leikki kaukana tositilanteen sattuessa.

      FFlyerin olen samoilla linjoilla.

    • Gourmande

      en kyllä ymmärrä, mikä tarve ihmisillä on muutaman tunnin lennolla syödä lentokoneissa, kun kentillä on ravintoloita, tai kotona voi ennen lähtöä syödä?? Täytyy kyllä olla ongelma jossain, jos ei millään pysty olemaan syömättä paria tuntia. Euroopan lennoilta voisi kyllä ihan rauhassa poistaa kaikki ruokailut;, ihan turhaa hosumista se vaan on.

      • sentoooo!

        Konseptia voi viedä vaikka kuinka pitkälle. Kolmen tunnin lento, mihin sitä vesitarjoilua tarvitaan? Vesiautomaatti portille, jokainen ryystää siitä ennen koneeseen menoa jos haluaa.

        Vessat lukkoon, kyllä kolme tuntia pystyy pidättämään, lentobensan säästämiseksi vessassa pakolliseksi käydä ennen koneeseen menoa. Esim. 150 matkustajaa, jokaisella puoli litraa nestettä rakossa tekee jo yhden matkustajan painon, jätetään se kentälle.

        Eikö muka muutamaa tuntia pysty istumaan ahtaammin?! Penkit tiuhempaan.

        Ryanair suunnitteli seisomapenkkejä, kuin pyöränpenkki ja vähän selkätukea, niitä menisi enemmän.

        "Aivan turhaan 2000-luvulla vielä joku oikeasti kuvittelee, että lentäminen olisi edes millään tavalla nautinnollista. Lentäminen on VAIN siirtyminen paikasta A paikkaan B." Ruokailukaan ei voi olla nautinto. Eikä ainakaan ellei ole Välimäen suunnittelemat gourmet-annokset. Perusruoasta ei voi eikä saa nauttia. Penkillä istutaan katse eteenpäin eikä kyynärpäitä liikutella ettei vain häiritä muita.


      • 13+18

        Ei siellä lennon aikana oikein muutakaan järkevää tekemistä ole. Ja ainakin itselleni on joskus tullut tilanteita, että on ollut tiukka työpäivä vielä ennen lähtöä, sen jälkeen kovalla kiireellä lentokentälle ja sieltä suoraan yhdelle lennolle josta tiukka vaihto toiselle lennolle niin että missään muualla ei yksinkertaisesti ehdi syödä. Siinä vierähtää helposti aika pitkä aika, joka pitää elää lentokoneen tarjoiluilla, vaikka itse lennot olisivatkin vain parin tunnin pomppuja.


      • no mutta miksei

        Joku tarve lienee, koska yhtiöt ruokaa tarjoilevat ja elleivät ilmaiseksi niin ihmiset jopa maksavat siitä erikseen.

        Ruokalun tarvetta voi ihmetellä, mutta ei kai tässä nyt lähdetty sille linjalle, että osoitellaan sormella ruoan tilaajaa kun toimittaja mokaa? "Mitäs tilasit."


    • Ensi viikolla

      Maksaako matkalaukun laittaminen ruumaan? Lentoyhtiön FAQ-osiossa tätä ei ainakaan suoraan sanottu, vanhoista forum-keskusteluista vuoden takaa olen lukenut ruumatavaran maksullisuudesta. Matkalukku on kooltaan käsimatkatavaraa mutta laitan sen mielummin ruumaan koska poistun ennen jatkolentoa lentokentältä odotusajan ollessa useita tunteja.

      Helsinki-Vantaalla on ilmeisesti itsepalvelutiskit ja matkatavarat voi jättää baggage drop-tiskille? Onko kokemusta että check-innissä ja baggage dropissa olisi pitkiä jonoja? Suunnitelmissa tulla olla kentällä 1.5h ennen lennon lähtöä ja lentoyhtiön sivuston mukaan baggage drop sulkeutuu 45min ennen lennon lähtöä eli 45min aikaa olisi.

      • Ensi viikolla

        Korjaus edelliseen. Luinkin vähän tarkemmin tekstiä ja ilmeisesti matkatavarat maksavat. Kuitenkin, olen varannut koko reissun Supersaverin kautta ja kun Norwegianin sivulla klikkaan että maksa matkatavarat, lukee varauksessa että matkatavarat 2kpl ja kohta "Tilaa matkatavarat" (tms. mikään mistä tavaroita voisi maksella) ei ole klikattavissa. Hmm?

        Taidan soitella huomenna sinne päin mutta ennen tätä, tietäisikö joku paremmin?


      • 18+6
        Ensi viikolla kirjoitti:

        Korjaus edelliseen. Luinkin vähän tarkemmin tekstiä ja ilmeisesti matkatavarat maksavat. Kuitenkin, olen varannut koko reissun Supersaverin kautta ja kun Norwegianin sivulla klikkaan että maksa matkatavarat, lukee varauksessa että matkatavarat 2kpl ja kohta "Tilaa matkatavarat" (tms. mikään mistä tavaroita voisi maksella) ei ole klikattavissa. Hmm?

        Taidan soitella huomenna sinne päin mutta ennen tätä, tietäisikö joku paremmin?

        Matkustin viime kesänä Norwegianilla ja matka oli varattu Supersaverilta. Yksi matkalaukku meni ruumaan mutta en joutunut tästä maksamaan missään vaiheessa. Eli ilmeisesti tuossa Supersaverin hinnassa on jo yhden matkalaukun hinta henkilöä kohden?


      • 18+6
        18+6 kirjoitti:

        Matkustin viime kesänä Norwegianilla ja matka oli varattu Supersaverilta. Yksi matkalaukku meni ruumaan mutta en joutunut tästä maksamaan missään vaiheessa. Eli ilmeisesti tuossa Supersaverin hinnassa on jo yhden matkalaukun hinta henkilöä kohden?

        vielä lisäyksenä..
        Ja olen taas parin viikon päästä matkustamassa Barcelonaan Norwegianilla ja matka varattu Supersaverilta :)


    • Eiffel

      lähden marraskuun lopulla norwegianilla pariisiin ja kyseinen lento on ensimmäinen jonka lennän yksin. Englannin kieleni on aika huono joten hieman hirvittää... puhuvatko norskin lentoemännät vaan englantia? vastauksia kaivataan... Kiitos etukäteen

      • eipä oikein

        Eivät puhuneet englantia minun ainokaisella Norwegianin lennolla. Sanoja englantia sieltä täältä, mutta puhumiseksi sitä ei voinut sanoa kun ei saanut selvää mikä olis ns. lauseen viesti.

        Suomi oli yhtä huono. Viro tai venäjä olisi kai onnistunut.


    • john travoltan veli

      Ystäväni amerikasta lensi finnairilla suomeen ja valitti kun koneessa ei oikein löytynyt englantia osaavaa henkilökuntaa. Moitti myös finnairin konetta ahtaaksi, epäsiistiksi ja vanhaksi. Sanoi ettei aio enää lentää sinivalkoisin siivin, niin huonoksi osoittautui finnair. :(

      • upeasti ohi aiheen

        Pettikö arvostelukyky kirjoittaessakin? "Kokemuksia Norwegianista" ja edes rivien välistä ei sinne päinkään.

        Ihan varmasti suomalaiset eivät osaa englantia...

        Onkohan koneena ollut kohta korvattava B752, sillä muuten tuo kuvailu ei täsmää mihinkään. Kerropa kaverillesi, että vuoden päästä tilalla lienee A321EX. Ainiin, "kaverisi" ei lennä enää Finskillä. Paha juttu.

        Kannattaako sanoa, ettei ikinä lennä AA:lla, jos on kokeillut vaikka jonkun hikisen domesticin, mutta voisi valita uudenkarhean 777:n? Eri kone, eri tuote, sama yhtiö.

        Onneksi toisille mutkatkin ovat suoria.

        Sitten palataan Norwegianiin.


      • just lennelly
        upeasti ohi aiheen kirjoitti:

        Pettikö arvostelukyky kirjoittaessakin? "Kokemuksia Norwegianista" ja edes rivien välistä ei sinne päinkään.

        Ihan varmasti suomalaiset eivät osaa englantia...

        Onkohan koneena ollut kohta korvattava B752, sillä muuten tuo kuvailu ei täsmää mihinkään. Kerropa kaverillesi, että vuoden päästä tilalla lienee A321EX. Ainiin, "kaverisi" ei lennä enää Finskillä. Paha juttu.

        Kannattaako sanoa, ettei ikinä lennä AA:lla, jos on kokeillut vaikka jonkun hikisen domesticin, mutta voisi valita uudenkarhean 777:n? Eri kone, eri tuote, sama yhtiö.

        Onneksi toisille mutkatkin ovat suoria.

        Sitten palataan Norwegianiin.

        Lensin kaksi lentoa, ja molemmat sujuivat ongelmitta, savolla pärjäs hyvin.
        ei mitään moittimista kummastakaan lennosta ja yhteensä tuli lentoaikaa reilut 12h. ai niin on yli pettymys fanta limpparia ei riittänny enää toiselle kierokselle josta syvästi pahoittelivat.


    • typeräät

      mitä vähemmän suomalaisia lennolla sen parempi ja laadukkaampi matka.:D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe