MOPSIII

tytyt17v

Hei olen 17v tyttö, ja muutan omilleni yksiö kämppään..
mennään suoraan asiaan, olen ajatellut ostavani ensimmäiseksi koirakseni mopsin, mutta ainoa mikä mietityttää on että kestääkö mopsi pitkiä lenkkejä jne? kun haluaisin kivan seurakoiran ja lenkkikaverin samassa paketissa? entäs hengitysvaikeudet, ja onko pitkäkuonoisempia mopseja olemassakaan? kun mulle on kerrottu et olis? voisiko joku rodun omistava/omistanut kertoa hyviä ja huonoja puolia aivan rehellisesti!

voi toisiakin rotuja ehdotella, mutta oon ihastunut kyllä tohon persoonalliseen mopsiin :)

13

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopsukka

      Hei,
      Meillä kotona mopsi ja aivan uskomattoman ihana!!!! En vaihtais mihinkään muuhun rotuun. Mopsin kanssa voi lenkkeillä, mutta aivan kuumat helteiset ja kovat pakkaset rajoittaa menoa. Ehkä ensisijaisesti ei kuitenkaan ole varsinainen lenkkikoira, enemmän seurakoira.
      Hengitysvaikeuksia ei ole ollut, kunhan ei pääse lihomaan. Mopsit ovat hyviä kerjäämään kaikkea ruokaa ja ruoka maistuu aina....
      Valitettavasti pitkäkuonoisia mopseja ei ole olemassa. Käy tutustumassa Suomen Mopsikerhon sivuille.
      Suosittelen lämpimästi ja jos päädyt mopsiin niin ihania hetkiä sinulle ja mopsillesi:)

    • ollipekkkka

      No ei mopsit yleensä ole mitään lenkkikoiria. Jos olet kovin aktiivinen suosittelen toista rotua.Myös yksiö kesäkuumalla voi olla mopsille liikaa.Ulkonäön takia koiraa ei ole syytä ottaa, vaan koira joka sopii sinun tapoihisi seuraavat 15 vuotta, eli saatat olla perheenäiti kun sinulla on yhä sama koira.Olethan myös valmis olemaan koirasi kanssa illan koulupäivän jälkeen vaikka kaverit houkuttelisivat sinua rientoihin?

      • Mopsukat

        Itselläni kaksi mopsia. Toinen on aktiivinen ja innokas lenkkeilijä, toinen ei pidemmistä lenkeistä perusta. Eli mopsit ovat tässä asiassa yksilöllisiä. Helteillä ei saa pitkiä lenkkejä tehdä ja pakkasilla tuppaavat palelemaan, eli takit on hyvä olla. Tassuistaan arkoja myös kovemmilla pakkasilla. Terveyspuolessakin huomaa selkeitä yksilöllisiä eroja. Siinä missä toinen sairastelee monenmoista, toinen porskuttaa menemään terveenä vuodesta toiseen.


      • mopsukat
        Mopsukat kirjoitti:

        Itselläni kaksi mopsia. Toinen on aktiivinen ja innokas lenkkeilijä, toinen ei pidemmistä lenkeistä perusta. Eli mopsit ovat tässä asiassa yksilöllisiä. Helteillä ei saa pitkiä lenkkejä tehdä ja pakkasilla tuppaavat palelemaan, eli takit on hyvä olla. Tassuistaan arkoja myös kovemmilla pakkasilla. Terveyspuolessakin huomaa selkeitä yksilöllisiä eroja. Siinä missä toinen sairastelee monenmoista, toinen porskuttaa menemään terveenä vuodesta toiseen.

        Niin ja juu, mopsi on tosi seurallinen joten onhan sinulla hoitaja pidempien poissaolojen ajaksi. Olet vielä aika nuori, tosin en epäile ettetkö olisi vastuullinen. Kyllä mopsi peruskoulupäivän tai työpäivän kestää yksin olla, mutta kaipaa ehdottomasti sitten muina aikoina omistajansa aikaa ja läsnäoloa. Niin tietty muutkin koirat. Siinä mielessä mopsi on ihana rotu että se tykkää olla monessa mukana ja tulee yleensä hyvin toimeen muidenkin ihmisten, lasten ja eläinten kanssa. Eli ei sen kanssa vain kotona tarvitse olla, vaan voi ottaa moniin paikkoihin mukaankin. Mutta jos asut yksin ja olet kova menemään iltaisin, kannattaa koiran hankintaa miettiä sinun ikäisenä tarkkaan. Itselläni oli erirotuinen koira myös sinun ikäisenäsi ja siinä vaiheessa kun kuvioon tuli seurustelut ja illanvietot, aiheutti koiranhoito paljon järjestelyjä. Asuin kyllä kotona vielä, mutta kun kyseessä oli minun koirani, tuli minun varmistaa että huolenpitoa on myös kun olen muualla.


    • bullddogg

      hm...

      suositteln tutustumaan rotuun RANSKANBULLDOGGI..
      paljon terveempi kuin mopsi,vielä enempi seurallinen ja jaksaa enempi..

    • Pöööööö

      Koiraa ei oteta ulkonäön peruusteella. Ja vaikka koirat ovat yksilöllisiä, mopsi ei ole lenkkikoira!!!! Joku cavalier tai spanieli voi olla hyvä.

      • Mopsin lenkkeily

        Mopsi VOI olla lenkkikoira. Mun mopsi lenkkeilee ja tykkää siitä. Ap varautukoon siihen että hänen tuleva mopsi kasvettuaan joko lenkkeilee tai ei, ja menee sitten koiransa ehdoilla. Ja jos tuo lenkkeily on ykkösperuste hankinnalle niin sitten miettii hankkiiko vai ei.


    • Pöööööö

      No mopseilla on hengitysongelmia, joten hengästyttävä lenkki ei ole mitä parhain vaihtoehto. Myös lyhyet raajat voivat olla ongelma. Siksi suosittelin jotain pitkärvaajaisempaa, kestävää ja pitkäkuonoisempaa koiraa. Toki varmaan on yksilökohtaisia omgelmia.

      • Kinostaa

        Onkos pöööööööööllä itellään mopsi? Jos on ja oot tollasia ongelmia todennut, niin ottaisitko enää toista?


    • mopsi itsekkin

      Meillä mopsi oli ja oli kova lenkeilemään, ongelma silmät? Tällä hetkellä kaksi mopsia Ihania!!! toinen eli poika erittäin ilonen lenkeilijä.neito satunnaisesti ilonen,eli ei aina huvita.Istuvat sylissä hyvin mielellään ja seuraa kaipaavat ja hellyyttä hyvin paljon.Todellinen seurakoira rotu, tulee hyvin toimeen toisten koirienkanssa !Silmät ehkä tuottavat enemän harmia, ko ovat niin suuret ja vähän ulkonevat! Helppo hoitoinen turkki, pörinään pitää tottua ,kuosaavat kilpaa ,silti minusta maailman paras rotu!!

      • Liian jalostettu

        Kuin astmaatikkolapsia jalostaisi. Henki ei kulje ja lonkkiin sattuu, mutta ikuisella koiran optimismilla mennään.


    • nennaa52

      mä oon harkinnu kans mopsia, ja mietityttää toi sama eli onko pitkäkuonosempia mopseja olemassa? tarkotan siis nyt et ei mitään ns. normikuonoa, vaan aavistuksen täydellistä lyttyä pidempi nenu olis haussa. joku varmaan ihmettelee, että miks pitkäkuonosempi, mutta musta tuntuu et sellasen mopsin ois helpompi hengittää :D:D en siis tiedä, pitääkö yhtään paikkaansa, mut whatever..... :)

    • lyttynokat parhaita

      tutustu sellaiseen rotuun kuin bostoninterrieri. Sporttisempi kuin mopsi tai ranskanbulldoggi. Myös vähemmän rohisevia, ja siis vähemmän hengitysvaikeuksia.
      Minulla kokemuksia kaikista kolmesta rodusta. Ja symppiksiä kaikki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      262
      2876
    2. 197
      2832
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2405
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      208
      1896
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1172
    Aihe