Hei, haluaisin kysyä kun en mistään tietoa löytänyt. Asiani ei suoranaisesti liity lapsetomuuteen vaan oireeseen. No, kuitenkin olen 26-vuotias lapseton nainen, takana on 2 raskautta. Nuorena vahinko raskaus jonka jouduin keskeyttämään ja nykyisen mieheni kanssa loppu vuodesta 2011 joka päättyi 6 1 km. Olemme nyt aloittamassa tutkimukset lapsettomuudesta. Minulle nousi huoli mahdollisesta endometrioosista tai jostain muusta vakavasta, koska minulla oli viikonloppuna ovulaatio, lauantaina sain ovis plussan ja oireetkin täsmäsivät ja epäilen ovulaation tapahtuneen sunnuntaina. Maanantaina ei ollut mitää oiretta ei vuotoa, ei munasarjan kohdalla painontunnetta. Mutta nyt tänään jumpassa minua alkoi pistämään aina hypyissä yms. vas. munasarjan puolelta, samassa puolessa missä ovulaatiokin tapahtui oletetusti vkonloppuna ja myöhemmin vielä vähän aikaa ja hieman myös välillä oikealta. Mutta selkeää kipua oli ainakin jumppatunnilla. Minua huolestuttaa, koska nythän pitäisi olla ihan neutraalitila, ikinä ennen ovulaation jälkeen tälläistä ei ole ollut. Onkohan tää oire mahdollista endometrioosista. Minulla on km jälkeen kyllä 2 kertaa tehty ultralla sisätutkimus ja viitettä endometrioosista ei ollut. Kierto minulla on säännöllinen, mutta kuukautiset ovat aina olleet suht kivuliaat, viime kuukautisten aikaan, kipu heijastui peräsuoleenkin, eikö sekin voisi viitatat tähän oma tekemään diagnoosiini vai kuvittelenko kaiken? Minua vain niin kovin huolestuttaa ja lääkäri aikani on vasta juhannuksen jälkeen. Toisaalta mietin pitäisikö hakeutua yksityiselle, mutta ku omassa kaupungissani ei ole yksityisklinikkaa..:/
Kiitos etukäteen!
Ovulatiosta
3
139
Vastaukset
- Epätoivoinen
Nii ja valkovuotoakin on taas tästä illasta lähtien, eli kuiva kausi kesti n 2 vrk:tta. Onko tämäkään millään tavalla normaalia? :)
Kiitos kysymyksestäsi!
Mainitsemastasi kivusta ei valitettavasti voi sanoa mitään varmaa, mutta ovulaatioaikoihin voi toki tuntua pistävää kipua muutaman päivän ajan ja varsinkin jumpatessa.
Endometrioosissa kipu alkaa tyypillisesti muutamia päiviä ennen kuukautisvuotoa, kipua voi tuntua peräsuolessakin ja yhdyntäkivut ovat tavallisia. Olet käynyt jo aiemmin gyn.tutkimuksissa eikä endometrioosia ole tavattu, joten tuskin mistään isommasta endometrioosista ainakaan on kyse. Kaiken lisäksi olet tullut kaksi kertaa raskaaksi, mikä kertoo hyvästä ennusteesta kolmannellekin raskaudelle.
Valkovuoto on tyypillisesti myös ovulaation jälkeen paksumpaa vaaleaa, mikä kertoo keltarauhashormonin lisääntymisestä elimistössä. Mielestäni voit rauhassa odottaa aikaasi juhannuksen jälkeen.
Hyvää jatkoa teille,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat- epätoivoinen
Kiitos vastauksestasi.
Jään rauhallisin mielin odottamaan lääkäriaikaani.
Raskaaksi tuleminen tekee joskus niin kärsimmättömäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708