Vedenomaista nestettä emättimestä

Iso Ongelma

Nyt olisi melko vaivaava ongelma: aika ajoin vaivaa tämmöinen asia:
Yhtäkkiä tulee "kouristus" alavatsaan, ei oikeastaan kipeä vaan pikemminkin samanlainen kun olisi kova pissahätä. Sen jälkeen tunne menee ohi, mutta housuihin alkaa tulla vedenomaista nestettä emättimestä (melko ohutta). Nestettä ei pysty millään tavalla pysäyttämään vaan sen jälkeen housut ovat (kerrasta riiippuen) enemmän tai vähemmän märät. Joskus nestettä voi tulla arviolta yli puoli desilitraa, eli ihan pikkutipoista ei ole kysymys.

Pissaa tämä ei 100% varmuudella ole, neste on melko hajutonta. Sama on käynyt kun olen käyttänyt joskus kokeeksi kuukautisten ulkopuolella kuukuppia; neste on kertynyt kuppiin -> ei ole pissaa. Mutta kiva olla, kun housut näyttävät siltä kuin olisi. Toistaiseksi olen päässyt housut (töissä) hyvinkin pikaisesti,mutta auta armias mikäli sellainen päivä tulisi kun ei pääsisi heti!

Papassa olen viimeksi käynyt alle vuosi sitten, kakki ok.

27

24340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flasölsafd

      Ovulaatio? Mulla oli ovulaation aikaan ennen sellaista "oikeaa" ovulaatiolimaa, sitä kananmunan valkuaista muistuttavaa venyvää ja kirkasta vuotoa. Parin viime vuoden aikana se on tosi usein ollutkin tuollaista "vettä". En meinannut uskoa, kun lääkäri sanoi että varmaan se on jotain kiertoon liittyvää, mutta nyt olen huomannut että kierron puolivälin tienoilla sitä tosiaan tulee. Tosin tuskin ihan mitään puolta desiä mutta kyllä joskus on farkuissa läiskä näkynyt. Niin ja ikää mulla on 30.

    • Alkup.

      Venyvää ei tämä kyllä ole, vaan ihan nestettä. Syön e-pillereitä, tällä hetkellä menossa toisen viikon 3.päivä...Mulla ikää 26, ei lapsia.

      • flasölsafd

        Joo siis mun pointti olikin, että ennen se oli mulla sitä venyvää ja nykyään sellaista "vettä".


    • Nainen_VM74

      Voisiko tuo olla jonkun rauhasen eritettä? Oletko käynyt lääkärissä ja kertonut tilanteesta? Jotkut naisethan "ejakuloivat", mutta sen pitäisi tulla virtsaputkesta ja liittyä luonnollisesti vähän erilaiseen tilanteeseen. Tuo on sen verran häiritsevältä vaikuttavaa, että voisi olla asiallista tutkia mielenrauhasi vuoksi!

    • Ovis vai ei

      minäkin ajattelin aluksi ejakulaatiota, mutta kokemuksesta tiedän, että se tosiaan tulee yhdynnässä ja varmaankin virtsaputkesta jos niin on tutkittu. Its en kyllä koskaan ehdi havaita mistä se tulee mutta on sellainen kerran tai kahden roiskahdus. Koostumus väritön ja hajuton. Ovulaatiovuodot voi olla varmaan aika monenlaisia. Sen ns liman rakennekin voi olla aika vaihtelevaa. Itselläni nuorempana oli juurikin tuollaisia inhottavia ennalta-arvaamattomia lirahduksia, jotka tuli emättimestä. Määrä vaihteli Onneksi tilanne ei ole mitenkään kiveen kirjoitettu. itselläni ainakin jäivät pois lasten syntymän jälkeen. Eli uskoisin hormonitoiminnan jotenkin vaikuttavan asiaan. Jos näin on niin varmaan joku apukin siihen löytyy. Onhan se inhottavaa kun joutuu lähes kaiken aikaa pikkuhousunsuojaa käyttämään ja ne ärsyttävät ihoa. Aina ei ees tuo suoja riitä.

    • alkup.

      n.puoli vuotta sitten asiasta gynekologille kerroin ja hän totesi vaan että "emätin on pinta-alaltaan laaja elin, kyllä se voi erittää vaikka mitä". Ejakuloinnista ei voi olla kyse;sellaista ei ole koskaan tapahtunut. Luulen, että tämä vaiva on osittain myös psykologinen, koska tapahtuu yleensä silloin kun on pientä "stressiä" päällä, eli lähinnä töissä. Ei kotona eikä varsinkaan lomilla/kaupungilla/kylässä yms... Toisaalta töissä olen suurimman osan päivästä joten ei ihmekkään.

    • Alkup.

      Voisiko olla sytolyysi? Googlettelun avulla totesin, että siinä ainakin yksi "oire" on tämä runsas vuoto... toisaalta viime papa-testissä ei näkynyt mitään kummallista..
      Onko kellään tästä kokemuksia?.

      • eikivajuttu

        Mulla on tullut myös samantyyppistä. Nyt todettiin ykstyiskllinikalla (lapsettomuustutkimukset) vasemmassa munanjohtimessa hydrosalpinx, eli munanjohtimen nestekeräymä. Sanoin lääkärille että välillä mulla on kyllä lorahtanut housuihin paljon nestettä, varsinkin sekstailun jälkeen (pari päivää jälkeen, ei siis spermaa) mutta joskus muutenkin ja se on kuin vettä, johon on laitettu tippa maitoa, siis aivan vettä, ei yhtään sen paksumpaa. Lääkäri totesi, että voi hyvinkin olla,että tuosta nesterakkulasta tulee alapäähän kohdistuvan paineen jälkeen nestettä ulos. Laparoskopiaan tässä sitten seuraavaks..


    • alkup

      Oho, nyt kuulostaa melkolailla tismalleen samalta kuin minun "oireeni". Oireileeko tämmöinen nestekertymä mitenkään muuten kuin "valumalla"? Kuinka usein nestettä yleensä sinulle tulee ulos? Onko tämä hydrosalpinx lapsettomuuden aiheuttaja? Onko hoitamattomana vaarallinen, kuinka nopeasti pitäisi päästä tutkimuksiin...Mahtaakohan tavallinen gyne pystyä tätä toteamaa?

    • hämmentynyt

      Minulla kävi äsken juuri samalla tavalla (ensimmäistä kertaa toki) ja kun lähdin googlettamaan niin päädyin tänne. Luulin eilen että kuukautiseni alkaisivat päivän aikana,, sillä kokeillessani emättimen sisäpuolta, sormeeni jäi hiukan kuukautisveren oloista nestettä (luultavasti verta). Niinpä ennakoin ja laitoin kuukupin pakoilleen. Se oli minulla yli 12 tuntia ja nyt kun otin sen pois, vessanpönttöön lorahti n. desin verran lähes kirkasta ja hajutonta "vettä", eivätkä kuukautiseni olleetkaan alkaneet. Olisikohan kuukupin ns.turhaan pitämisellä yhteyttä tähän? Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitänne jos jotain tulee mieleen mistä saattaisi olla apua..

    • Penkissämärkäläntti

      Itsellä välillä tamponia käyttäessä lorahtaa tolla lailla ja monesti säikähtäny että tuleeko veret läpi mutta housuissa on vaan sotä kirkasta nestettä, eikä siis tosiaan virtsaa ole kuvitellut liittyvän siihen että tamponi asetettu liian kuivaan emättimeen ja limakalvo reagoi jotenkin, koska en muista kuppia käyttäessä tapahtuneen, mutta nyt en kyllä enää ole ollenkaan varma kerta useilla ollut samaa kupin kanssa nimenomaan. Äsken lorahti meinaan penkille aivastaessa tamponin ohi niin paljon että oli pakko alkaa googlettaa.

    • Voikakka123

      Mulla on nyt pakko tulla tänne uikuttaa.
      Oon 12v (Sori D:) ja mulla on nyt kuukautiset ja kun äsken heräsin nii mun patjassa oli semmonen läntti ihan niiku ois pikkusen vettä kaadettu ja alkkarit oli märät. Mä vaihdoin ne alkkarit kyllä ja suojanki ja mä kyllä aijon sanoa tästä äidille. Mut mistäköhä johtuu? Ei oo aikasemmin mulla tullu.

      • Anonyymi

        joo ittekki 12 ja sama ongelma! en tiiä mitä teen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ittekki 12 ja sama ongelma! en tiiä mitä teen

        sama siis en tii mistä johtuu ja oon myös 12 :D..mut miks ees tulee jotain nestettä lol


    • Marttasofia

      En tiedä mistä tämä johtuu. Itselläkin noin kuukausi sitten tuollainen kouristus tuli ja tänään alkoi nestettä tulemaan.

    • Anonyymi

      Olen 11 ja minulla vuotaa venyvää/tahmeaa läpinäkyvää. ???? Auttakaa

      • Anonyymi

        Valkovuoto, eli kuukautisia ennen oleva vuoto. Harmiton ei huolta.


    • Anonyymi

      Minulla oli myös johonkin aikaan tuollaisia, ennen koeputkihedelmöityksellä aikaansaatua raskautta. Lapsettomuustutkimuksissa ilmeni kystia munasarjoissa, ja lääkärin mukaan nesteen hulahtelut johtuivat niiden puhkeamisesta. Sellaiset liittyvät kuulemma usein hedelmättömyyteen. Synnyttämisen jälkeen ei ole noita minulla ollut. Tuo voi olla vain yksi selitys.

    • Anonyymi

      Joo toi on ihan normaalii koska mulla sama juttu alotin pillerit ja nestettä tulee toooosi paljon!!

      • Anonyymi

        öö joo tietääks joku et miten tän saa loppuu huomen haluisin kouluu vaaleet farkut mut ei sitte laiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        öö joo tietääks joku et miten tän saa loppuu huomen haluisin kouluu vaaleet farkut mut ei sitte laiteta.

        laita kuukautissuoja niin ei näy housuissa!


    • Anonyymi

      Onko tähän asiaan kukaan keksinyt minkäänlaista ratkaisua? On meinaan henkiseen hyvinvointiin vaikuttava asia kun pelottaa että julkisella paikalla hulahtaa nesteet. Itse oon gynellä käynyt, mut mitään vastausta en ole tähän saanut. Itsellä 2v sitten asennettu hormonikierukka ja melko varma oon että se liittyy tähän, koska sen jälkeen on tämä vaiva tullut.

      Kaikki vinkit, luontaistuotteet, apteekin itsehoitotuotteet yms. olis ihania! t. epätoivoinen

      • Anonyymi

        Mulla on kanssa kierukka ollut nyt vuoden ja tosiaan tuollaista hulahtelua on ollut pari kertaa. Tänään ulkoillessa housut kastui polviin asti ihan likomäriksi. Ihan hajutonta oli neste, kuin vettä. Mietin, että jos vaikka kysta puhkesi, mutta tuota nestettä oli tosiaan paljon. Kuin lapsivedet olisivat menneet. Mitään kipua tms oireita ei ole.


    • Anonyymi

      Mullakin on tullut nyt parikertaa viikon aikana että käynyt valumaan reisiä pitkin nestettä eikä ole pissaa tai spermaa. Mullakin on hormonikierukka ja pcota en tiedä kyllä mistähän tää johtuu kierukasta vai onko joku rakkula puhjennut

    • Anonyymi

      Lol

    • Anonyymi

      Olen 24 vuotias ja uimahallilla pukeutuessa yhtäkkiä lorahti todella lämmintä nestettä housuihin ja paljon, se tuntu nii pahalle että kyyneleitä pidättelin, syön minipillereitä, ei siis menkkoja yleensä, ei lapsia… ensin oli semmosia pieniä tippoja mutta säikähin, ku vaan lirahti todella paljon… tos epämukavaa, miks näistä ei yleisesti enemmän kerrota. :/ nii ja en harrasta seks, en tiiä vaikuttaako asiaan.

      • Anonyymi

        Se on tuo naisen vittu sellai värkki että kokoiän sieltä jotian valuu ja buotaa,ensin ei osat kusta aikä paskaa pidätellä jasiten kun kuukautisten aika niin sieltähän tulee millo minkäkilaista vuotoa ja kun alka aehtoopuoli häämöttää tuleekin sitten jälleen pidättely vaikeuksia.
        Kokoajanhan ne jossain lääkärissä juoksee kun millon vuotaa,millon haisee ja millon kutisee.
        Tuohon päälle vielä sukupuolitaudit niin paletti onkin jo aikamoinen,että on se luoja kyllä paljolla paskalla naisia paiskonu kun tuommosen vitun viillon alapäähän tehny heeh!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe