kurkun rusahtelu niellessä

paukerusto

lihas jännitystä/refluksiako?
4pv kestänyt kilpiruston ja rengasruston kohdalla tyhjää niellessä rusahtelu/pauke. aivankuin kurkun rustot hankaisivat toisiaan. tuntuu myös inhottavaa kipua. olen kyllä juuri ollut flunssassa josta nyt toipumassa. rusahdus voimistuu kun leukaa laittaa hieman alaspäin. ja rusahdusta ei tule kun kääntää päätä taakse hieman ja nielaisee. lääkäri ei pitänyt vaarallisena..ei edes tutkinut sen tarkemmin.ja tosiaan kyse ei ole korvien rusahtelusta koska rusahdus/pauke tuntuu rustojen kohdalla kun sormilla kokeilee.

6

2528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nielu

Mulla IHAN sama vaiva ja just samalla tavalla tekee, että eteenpäin kumartuneena tuntuu rusaus ja taaksepäin taivuttaessa ei tunnu. En tiedä, mistä voi olla kyse, kun itekin tulin tänne tietoa ettimään. Jos olet saanut vastauksia, niin kirjoittelehan tänne =)

• rk

Kokeile voice massagea kurkun ja nielemisen jännitysten hoitoon?

• Nielu

Mulla tais jotenkin liittyä tuohon silloiseen flunssaan, sillä nyt en ole enää huomannut ko vaivaa lainkaan.

• Yli 40 vuotias mies

Minullakin samaa vaivaa ja etsin tietoa asiasta. Mahdollisesti liittyy leuan liikkumisen, koska alkoi hammaslääkärikäynnin jälkeen, kun purentaa ei saatu hiottua entiselleen korjauksen jälkeen. Niellessä leuat pyrkivät lähemmäs toisiaan ja kun eivät pääse hampaiden ottaessa vastaan nielu jännittyy ja rusahtaa tai klumpsahtaa ja tulee nieltyä ilmaa. Pahimmillaan niin paljon, että parissa tunnissa on toimintakyvytön, koska maha on niin kipeä. Jos joku osaa kertoa mistä apu, niin mielellään tietoa vastaanotetaan. Minulla ei koko ikänäni ennen tuota hammashoitoa ollut vastaavaa vaivaa ollut ja sen jälkeen se on ollut pahimmillaan todella paha. Pientä nielemisongelmaa oli ollut aiemminkin, muttei koskaan ilman nielemistä.

• 50 v mies

Mulla paukkunut ja napsahdellut nyt jo kohta kolme kuukautta nielu kilpiruston kohdilla. Millähän tästä pääsis eroon?

• Anonyymi

Vanha ketju mutta tuli googellla vastaan. Täällä kans yks jolla rutisee kilporuston kohdilla. Kun päätä kääntää vähän taaksepäin tai eteenpäin tai sivulle tietyssä asennossa niin ei ruitse, mutta muuten rutisee ja se on alkanut häirtisemään jo jokapäiväistä elämää. Ollut jo ainakin 1 kk ajan. Näin monella sama ongelma, ONKO TÄÄLLÄ KETÄÄN joka olisi saanut syyn tähän vaivaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe