Byrokratiaan maatalosutuet

24

Onko kukaan laskenut kuinka paljon maataloustuista menee byrokratiaan? Meillä on maitotila. Korvamerkit syynätään lähes joka toinen vuosi. Maitohuone tarkastetaan säännöllisesti. Voimassa olevat paperit katsotaan että pitävätkö paikkaansa. Joka vuosi satelliittikuvat ovat erilaisia ja maat pitää mitata vuosittain. Tarkastajaa käy toinen toisensa jälkeen mittaamassa pientareet ja oikeat mitat jotka koskaan eivät ole oikeita kun kuvat muuttuvat. Entä tukipaperien tarkastukset. Siihenkin työhön tarvitaan monta ihmistä. Kaikki tämä maataloustuilla.Mitä hyötyä heistä on? Eikö kukaan halua byrokratiaan menevää maataloustukea pois?

Ei muilla EU-mailla ole näin kattavaa tarkastusviidakkoa. Heillä menee tuki muualle eikä tyhjäntarkastajille. Muualla saa eläimet kasvattaa miten sattuu. Suomessa loppuivat kananmunat mutta tuleehan niitä häkkikanaloista muualta maailmalta jossa ei ole nökönuukaa. Ainakin suurkeittiöt ja ravintolat saavat halvalla raaka-aineet sellaisita maista jotka voivat myydä halvalla kun kukaan ei tarkasta.

Vaalitaan Suomessa tuotettua ruokaa ja koitetaan vähentää byrokratiaa. Kun kuluu 10 vuotta niin silloin nauretaan tälle hullutukselle, jossa joka asia tarkastetaan. Ja tämä on vielä historian kirjoissa, uskokaa tai älkää.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen talousarviosta kopioitua:

      30. MMM:n HALLINNONALA 2 708 284 000

      01. Hallinto 96 779 000
      10. Maaseudun kehittäminen 164 620 000
      20. Maatalous 2 064 737 000

      ----------
      Kokonaista yli 2.700 M€ palaa rahaa budjetistamme
      rahaa sektorille, josta saadaan tuotosta
      vain alle 2.400 M€, josta ruuan osuus on
      vain 1.500 M€.

      Talonpoika syö ruokapöydässämme, talonpojan
      käsi on kiinni lompakossamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1764
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      107
      1269
    3. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1184
    4. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1065
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      66
      1026
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      55
      859
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      833
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      824
    Aihe