Julmaa antaa nimeksi Saku?

sakustian

Onko paha virhe antaa pojallemme nimeksi Saku? Tuleeko siitä heti mieleen tämä virolainen olutmerkki? Onko Saku-olut kovinkin tunnettu Suomessa ja maailmalla? Tulisiko teille Saku-nimisestä pojasta mieleen Saku-olut?

Ja toinen ongelma: eräs tuttuni kerran sanoi, että hänelle tulee Sakusta mieleen toisen maailmansodan natsisotilaat!! Että niitä kuulemma kutsuttiin sakuiksi!

Onko nyt sittenkin ihan mielettömän paha virhe antaa nimeksi Saku? :(

10

2964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SakuSmammakko

juu kyllä itsellenikin nuo asiat (Saku-olut, natsit) nyt tulee mieleen, kun ne tänne kirjoitit, mutta muuten ei olisi tullut mieleenkään. Saku on ihan hyvä ja kiva nimi. Lähinnä mulle taisi tulla mieleen se lastenlaulu Saku Sammakosta :) Jos lapset ennen teini-ikää jostain tähän nimeen liittyvästä kiusaavat niin korkeintaan siitä. Jos natsi- tai kaljakommentteja tulee, niin niistä voi kyllä sitten melkeinpä poikkeuksetta syyttää haukkujien vanhempia...

• Urmas Liekki

Kaspian, Kameron, Orma, Uula, Pouta, Salama, Liekki.... nämä sekopäävanhempien keksimiä.... Saku näihin verrattuna norminimi =)

• Yoanita

Uula on lappilainen nimi, tai ainakin tutun saamelaisperheen pojat ovat Uula ja Niila. Eli kyllä se mielestäni ihan oikea nimi on, muuten olen kanssasi samaa mieltä. Kaspianista pidän itse kyllä, mutten lapselle laittaisi, koska tuo PRINSSI Kaspian-yhteys häiritsee. Saku on mielestäni ihan tavallinen nimi, tosin meillä se on ollut lähinnä koiran nimi.

• gfgdd

Saku on veljeni nimi, sitä on kehuttu, että hyvä on.

• Eräs lukija

Saku Koivu tuosta nyt lähinnä tulee mieleen, mikä ei ole lainkaan negatiivinen assosiaatio. Saku-olut ei tietääkseni ole suuremmin tunnettu maailmalla - Virossa toki, mutta mitäpä tuosta. Saksalaisia yleensäkin kutsutaan sakuiksi (hieman epäkorrekti nimitys toki), mitenkään juuri ainoastaan natseihin liittyvä tuo ei ainakaan omassa kotikaupungissani (Rovaniemi) ollut.

Nimi on lyhennemuoto Sakarista, nimipäivä on sijoitettu tammikuun 14:sta joka on Zacharias Topeliuksen syntymäpäivä. :-) Nimen alkuperästä voi lukea lisää täältä: http://en.wikipedia.org/wiki/Zechariah_(given_name)

• 4+2

Ihan tavallinen, hyvä nimi. En edes tiennyt että Saku on myös kaljamerkki enkä yhdistänyt ollenkaan natseihin. Ihmeellisiä mielleyhtymiä mun mielestä. Mulla tuli ekana mieleen Saku Koivu ja Saku Sammakko.

• &&

Sakri on myös vanha muoto.

• hyväjooon

Saku on tosi hyvä! Ei mitenkään erikoisen erikoinen, vaan 'perusnimi'. Muttei mikään trendinimi;) Ja minusta Saku on miehekäs nimi, ei mikään Eeti, Eemu, Sasu tai joku muu 'lellinimi'. Saku sopii aikuiselle yhtä hyvin kuin lapselle. :)

• saku saku saku

saku on naapurin mies ja saku on koirani, joten kelpaa kenelle vaan

• Aah_aah_aah_luukuta

Kuka hitto edes kysyy tällasta perkele olkaa itsenäisiä eikä tollasii helvetin uusavuttomia paskoja saatana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      349
      2471
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      422
      2410
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1381
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1094
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      66
      853
    6. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      813
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      811
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      795
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      117
      742
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      709
    Aihe