Tanssinharrastuksen aloitus?!

Taitamaton tanssija

Olen jo 14-vuotias, mutta haluaisin kovasti oppia tanssimaan. Olisi hienoa päästä tanssikursseille/tunneille. Mutta en uskalla aloittaa tätä harrastusta, koska en ole koskaan tanssinut. En kyllä ole notkeakaan :(. Enkä tiedä mitä lajia kannattaisi alkaa harrastamaan, sillä tanssilajeja on aivan liikaa! :) Jokin esim. streetin tyylinen olisi kiva. En mitään paritansseja halua aloittaa, ja tanssisinkin vain omaksi ilokseni.

3

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, rohkeasti vain mukaan, sillä juuri sitä vartenhan tanssikurssit ovat että oppis tanssimaan...
      Paras aloitusajankohta on alkusyksystä elokuussa kun monet tanssikoulut aloittavat toimintansa, alkeet alkavat ihan alusta ja helppo päästä mukaan...

Opettajiakin on monenlaisia, siksipä harkitse jos vaikka aloittaisit kahdella eri kurssilla eri opettajien kanssa, niin voit vertailla kumpi on kivempi ja jatkaa siinä ryhmässä mikä sopii sinulle parhaiten

Ja mitä notkeuteen tulee, nii ei sitä tarvitse jännittää... tanssi tekee notkeaksi :)
      Ja jos siellä virheitä tulee, niin niitä tekee jokainen, jatkaa vain siitä missä pääsee taas rytmissä mukaan, kenelläkään ei ole aikaa tuumailla toisten tanssimisia kun kaikilla on kylliksi tekemistä ihan oman tanssimisensa kanssa.

Tsemppiä tuleviin tanssiharrastuksiin :)

• tiinuniinu

Paikkakunnasta riippuen kansalaisopistot ja varsinaiset tanssikoulut järjestävät eri tanssien opetusta. Itse aloitin 12-vuotiaana streetdancessa, jota muutama vuosi tuli harrastettua, ja kivaa oli! Minäkään en erityisen notkea ollut, mutta eipä tuo haitannut ja venyttelemällähän sitä notkeutta voipi jonkun verran saada. Hyvin pääsin mukaan, kannattaa tietysti kurssinjärjestäjältä kysyä minkä tasoisille (tai -ikäisille) kurssi on tarkoitettu. Nyt 23-vuotiaana on tanssikärpänen päässyt taas puraisemaan, syksyllä taidan suunnata salsaamaan tai paritansseihin :).

• Jos asut pääkaupunkiseudulla niin täältä näitä erilaisia tanssikouluja löytyy... Ja paljon. (itse tanssin kolmessa eri tanssikoulussa) Voit etsiä netistä sivustoja ja ilmoittautua niiden kautta kursseille. Street dance on todella mukavaa, mutta sun kannattaa etsia tietoa esim. sen alalajeista. :)

Tanssikouluja:

- Step up
      - DCA
      - Footlight
      - Studio 90
      ja omilta paikkakunnilta löytyy paljon erilaisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe