Armeijan välttäminen

kyllävaan

No niin...täällä on nyt paljon ollut erilaisia vinkkejä miten sen intin voi välttää. Ajattelin tähän heittää oman tarinanikin jos siitä jollekin olisi hyötyä. Eli...kävin kutsunnoissa vuonna 1998. Olin silloin vielä opiskelija. Tässä vaiheessa voin sanoa, että ei siellä kutsunnoissa ole pakko pelleillä millään tavalla. Voi toki pelleillä mutta turha sitä itteensä on nolata mokoman asian takia! Kutsuntavaiheessa olin vielä fifti-sixti että meenkö inttiin vai en. Sain A-luokituksen ja määräyksen astua palvelukseen vuonna 2000 opiskelujen jälkeen. Vuodet kuluivat ja mieleni teki jättää menemättä koko armeijaan! Hain lykkäystä muutaman kerran vedoten henkilökohtaisiin tilanteisiin. Ja sainkin joka kerta lykkäystä aina vuoden eteenpäin. Lopulta sitten aloin kyllästyä tuohon hakemusten täyttelyihin ja menin lääkärille ja kerroin pahasta masennuksesta ja itsetuhoisista ajatuksista joita minulla on ollut jo kauan. Tämä oli tavallinen yleislääkäri, joka kirjoitti minulle lähetteen mielenterveyspolille. Kävin siellä muutaman kerran keskustelemassa ja kerroin muun muassa käyttäväni kannabista vaikka en koskaan ole sellaista kokeillutkaan. Kerroin haluavani vapautuksen armeijasta. Ilman mitään sen kummempia jorinoita se järjestyi ja sain C-paperit. Hyvin vapautunut ja iloinen mieli tuli tuosta. Ja sen verran kerron myös vielä, että olen useissa työpaikoissa työskennellyt ja milloinkaan ei armeijaa ole puheeksi otettu haastatteluissa. Tällä hetkellä työskentelen melko korkeassa virassa eikä C-papruilla ole ollut mitään merkitystä asiaan. Että ihan vinkiksi vaan että jos ette inttiin halua mennä niin ei sinne pakko ole mennä! Ei toki näin vaikean kautta ole pakko varmaan mennä mitä minä tein mutta halusin saada vapautuksen VARMASTI!

7

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linuss

      Eikö sulle tullu ongelmia yhteiskunnan kanssa tuosta kannabis-jutusta? luulis että olisivat pistänee poliisit perään ja tutkimaan asiaa, tai ainaki kusitesteihi laittanee.

      • tuli kokeiltua

        Mistä syystä ongelmia ja kusitestejä? Että on oman ilmoituksensa mukaan polttanut kannabista? Ei ne poliisitkaan ihan niin tyhmiä ole, etteivät ymmärtäisi ettei kannabis ole oikeasti kummoinenkaan päihde edes. Nykyisistä 20-30 vuotiaista varmaankin 30-40% on kokeillut kannabista, eikä niin isoa joukkoa voi alkaa mielivaltaisesti pompottamaan. Ja hyvä niin.


      • Linuss
        tuli kokeiltua kirjoitti:

        Mistä syystä ongelmia ja kusitestejä? Että on oman ilmoituksensa mukaan polttanut kannabista? Ei ne poliisitkaan ihan niin tyhmiä ole, etteivät ymmärtäisi ettei kannabis ole oikeasti kummoinenkaan päihde edes. Nykyisistä 20-30 vuotiaista varmaankin 30-40% on kokeillut kannabista, eikä niin isoa joukkoa voi alkaa mielivaltaisesti pompottamaan. Ja hyvä niin.

        Ja ei viittitä ees kysymyksee vastata.
        No aika monella on pilvitaustalla niitä muitakin huumeita, vaikka eivät kylällä huutelekaa asiasta, ei tietenkään passaa yleistää,
        Ja onha ny toi kannabis kuitenkin melko yleinen huume, ja eihän sitä tiedä että kuka käyttäjistä pyörittää niitä isompii rinkei.


      • no niin juu niin
        Linuss kirjoitti:

        Ja ei viittitä ees kysymyksee vastata.
        No aika monella on pilvitaustalla niitä muitakin huumeita, vaikka eivät kylällä huutelekaa asiasta, ei tietenkään passaa yleistää,
        Ja onha ny toi kannabis kuitenkin melko yleinen huume, ja eihän sitä tiedä että kuka käyttäjistä pyörittää niitä isompii rinkei.

        "aika monella on pilvitaustalla niitä muitakin huumeita"

        Aika monella armeijan kapiaisella on alkoholitaustalla muitakin huumeita, ja sitten vielä pahoinpitelyjä, tappoja, varkauksia, pedofiliaa, raiskauksia ja murhapolttoja.


    • erewfwh

      Vinkkejä:

      1. Astelet täysin normaalisti ja rennosti istumaan kutsuntalautakunnan eteen.

      2. Annat lautakunnan jäsenten rauhassa tutkia esitietolomakkeesi,johon olet kirjoittanut: " Kieku kieku keekii, habetsnaadu minduu vaak vaak, asd asd. fafafa."
      Näin lukee jokaisessa sarakkeessa.

      3. Vastaa jokaiseen heidän esittämään kysymykseen täysin ilmeettömästi:
      " Herra psykopaatti, huhuu herra päähänpinttymä!" Paine loppuosalle, eli äänesi nousee progressiivisesti loppua kohden.

      4. He kysyvät, oletko tosissasi, joten huuuda: " Suojeluhälytys" ja mene maihin.

      5. Älä liiku ollenkaan lattialta. Anna poliisin poistaa sinut.

      6. Onneksi olkoon, voit jatkaa rauhassa siviiliammattiasi ja elämääsi.

    • 11+18

      7. ...mielisairaalassa tehdyn psykiatrisen arvioinnin jälkeen.

      Toki ne varmaan päästävät pian pois, kun totuus selviää, mutta kyllä siitä merkintä jää jonnekin arkistoon ja on sitten tulevaisuudessa ihan turha hakea mitään vastuullisia valtion hommia.

      • verenimijät

        Ja höpön höpön. Ja kuka nyt valtiolle haluaakan töihin, paitsi selkärangattomat loiset?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      933
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      81
      652
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      613
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    Aihe