No niin...täällä on nyt paljon ollut erilaisia vinkkejä miten sen intin voi välttää. Ajattelin tähän heittää oman tarinanikin jos siitä jollekin olisi hyötyä. Eli...kävin kutsunnoissa vuonna 1998. Olin silloin vielä opiskelija. Tässä vaiheessa voin sanoa, että ei siellä kutsunnoissa ole pakko pelleillä millään tavalla. Voi toki pelleillä mutta turha sitä itteensä on nolata mokoman asian takia! Kutsuntavaiheessa olin vielä fifti-sixti että meenkö inttiin vai en. Sain A-luokituksen ja määräyksen astua palvelukseen vuonna 2000 opiskelujen jälkeen. Vuodet kuluivat ja mieleni teki jättää menemättä koko armeijaan! Hain lykkäystä muutaman kerran vedoten henkilökohtaisiin tilanteisiin. Ja sainkin joka kerta lykkäystä aina vuoden eteenpäin. Lopulta sitten aloin kyllästyä tuohon hakemusten täyttelyihin ja menin lääkärille ja kerroin pahasta masennuksesta ja itsetuhoisista ajatuksista joita minulla on ollut jo kauan. Tämä oli tavallinen yleislääkäri, joka kirjoitti minulle lähetteen mielenterveyspolille. Kävin siellä muutaman kerran keskustelemassa ja kerroin muun muassa käyttäväni kannabista vaikka en koskaan ole sellaista kokeillutkaan. Kerroin haluavani vapautuksen armeijasta. Ilman mitään sen kummempia jorinoita se järjestyi ja sain C-paperit. Hyvin vapautunut ja iloinen mieli tuli tuosta. Ja sen verran kerron myös vielä, että olen useissa työpaikoissa työskennellyt ja milloinkaan ei armeijaa ole puheeksi otettu haastatteluissa. Tällä hetkellä työskentelen melko korkeassa virassa eikä C-papruilla ole ollut mitään merkitystä asiaan. Että ihan vinkiksi vaan että jos ette inttiin halua mennä niin ei sinne pakko ole mennä! Ei toki näin vaikean kautta ole pakko varmaan mennä mitä minä tein mutta halusin saada vapautuksen VARMASTI!
Armeijan välttäminen
7
994
Vastaukset
- Linuss
Eikö sulle tullu ongelmia yhteiskunnan kanssa tuosta kannabis-jutusta? luulis että olisivat pistänee poliisit perään ja tutkimaan asiaa, tai ainaki kusitesteihi laittanee.
- tuli kokeiltua
Mistä syystä ongelmia ja kusitestejä? Että on oman ilmoituksensa mukaan polttanut kannabista? Ei ne poliisitkaan ihan niin tyhmiä ole, etteivät ymmärtäisi ettei kannabis ole oikeasti kummoinenkaan päihde edes. Nykyisistä 20-30 vuotiaista varmaankin 30-40% on kokeillut kannabista, eikä niin isoa joukkoa voi alkaa mielivaltaisesti pompottamaan. Ja hyvä niin.
- Linuss
tuli kokeiltua kirjoitti:
Mistä syystä ongelmia ja kusitestejä? Että on oman ilmoituksensa mukaan polttanut kannabista? Ei ne poliisitkaan ihan niin tyhmiä ole, etteivät ymmärtäisi ettei kannabis ole oikeasti kummoinenkaan päihde edes. Nykyisistä 20-30 vuotiaista varmaankin 30-40% on kokeillut kannabista, eikä niin isoa joukkoa voi alkaa mielivaltaisesti pompottamaan. Ja hyvä niin.
Ja ei viittitä ees kysymyksee vastata.
No aika monella on pilvitaustalla niitä muitakin huumeita, vaikka eivät kylällä huutelekaa asiasta, ei tietenkään passaa yleistää,
Ja onha ny toi kannabis kuitenkin melko yleinen huume, ja eihän sitä tiedä että kuka käyttäjistä pyörittää niitä isompii rinkei. - no niin juu niin
Linuss kirjoitti:
Ja ei viittitä ees kysymyksee vastata.
No aika monella on pilvitaustalla niitä muitakin huumeita, vaikka eivät kylällä huutelekaa asiasta, ei tietenkään passaa yleistää,
Ja onha ny toi kannabis kuitenkin melko yleinen huume, ja eihän sitä tiedä että kuka käyttäjistä pyörittää niitä isompii rinkei."aika monella on pilvitaustalla niitä muitakin huumeita"
Aika monella armeijan kapiaisella on alkoholitaustalla muitakin huumeita, ja sitten vielä pahoinpitelyjä, tappoja, varkauksia, pedofiliaa, raiskauksia ja murhapolttoja.
- erewfwh
Vinkkejä:
1. Astelet täysin normaalisti ja rennosti istumaan kutsuntalautakunnan eteen.
2. Annat lautakunnan jäsenten rauhassa tutkia esitietolomakkeesi,johon olet kirjoittanut: " Kieku kieku keekii, habetsnaadu minduu vaak vaak, asd asd. fafafa."
Näin lukee jokaisessa sarakkeessa.
3. Vastaa jokaiseen heidän esittämään kysymykseen täysin ilmeettömästi:
" Herra psykopaatti, huhuu herra päähänpinttymä!" Paine loppuosalle, eli äänesi nousee progressiivisesti loppua kohden.
4. He kysyvät, oletko tosissasi, joten huuuda: " Suojeluhälytys" ja mene maihin.
5. Älä liiku ollenkaan lattialta. Anna poliisin poistaa sinut.
6. Onneksi olkoon, voit jatkaa rauhassa siviiliammattiasi ja elämääsi. - 11+18
7. ...mielisairaalassa tehdyn psykiatrisen arvioinnin jälkeen.
Toki ne varmaan päästävät pian pois, kun totuus selviää, mutta kyllä siitä merkintä jää jonnekin arkistoon ja on sitten tulevaisuudessa ihan turha hakea mitään vastuullisia valtion hommia.- verenimijät
Ja höpön höpön. Ja kuka nyt valtiolle haluaakan töihin, paitsi selkärangattomat loiset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513