Skitsofreniaa ei ole olemassa

Ei sairautta

On vain ns terveet ihmiset, jotka kiusaamisellaan sairastuttavat herkemmät, tunnen monta ns skitsofreenikkoa eikä kukaan heistä ole mielestäni sairas, ainoastaan herkempi ihminen.

58

1126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

      Onhan skitsofrenia olemassa. Se on olemassa ihmisten mielikuvituksissa. Ja ihmisten puheissa..

      Tätä keksittyä skitsofreniaa "sairastavat" ainoastaan huomionkipeät ja hauraat ihmiset. Koko asia on keksitty ja lääkkeillä aiheutettu

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa että ovat huomionkipeitä jotenkin.moni sairas on hyvinkin syrjässä sairautensa kanssa .
        Älä puhu asiasta mistä et tiedä mitään. Naurettava selitys sinänsä mitä esität.
        Jos on ollut työelämässä hoito alalla niin tietää että skitsofrenia on sairaus joka todella on vaikea heille jotka sitä sairastavat.
        Joten jätä analyysisi sinne minne ne kuuluvat , koska puhut asiasta mistä et tiedä yhtään mitään
        Olet netissä alentamassa ihmisiä joilla saattaa elämä olla hyvinkin vaikeaa .


      • Anonyymi

        On totta


    • Lääkkeillä aiheutettu herkille hauraille ihmisille,juurikin noin!

    • LK

      Tää palsta... mahtavaa.

      • Kysynpä vaan

        Mikä siinä?


    • ..

      "Lääkkeillä aiheutettu herkille hauraille ihmisille,juurikin noin! "

      Ei se nyt noin mustavalkoinen ole mutta lähestulkoon (tismalleen) noin.

    • Ei sairautta

      Jos siis homma, skitsofrenia, lääkkeillä aiheutettu, niin mikä on muka totta ?

      Valehteleeko lääkärit, totaalisesti ?

      • ..

        "Jos siis homma, skitsofrenia, lääkkeillä aiheutettu, niin mikä on muka totta ?"

        En ymmärrä puhettasi.

        "Valehteleeko lääkärit, totaalisesti ? "

        Eivät. Ja erittäin yleistävän kuulloisesti muotoilit kysymyksen.

        Skitsofrenia itsessään ja sen oireilut aiheutuvat niihin määrätyillä lääkityksillä ja syynäyksillä.


      • Ei sairautta
        .. kirjoitti:

        "Jos siis homma, skitsofrenia, lääkkeillä aiheutettu, niin mikä on muka totta ?"

        En ymmärrä puhettasi.

        "Valehteleeko lääkärit, totaalisesti ? "

        Eivät. Ja erittäin yleistävän kuulloisesti muotoilit kysymyksen.

        Skitsofrenia itsessään ja sen oireilut aiheutuvat niihin määrätyillä lääkityksillä ja syynäyksillä.

        No jos lääkärit sun mukaan ei valehtele, niin miten oikein sun ajatusmallisi mukaisesti "skitsofrenia itsessään ja sen oireilut aiheutuvat niihin määrätyillä lääkityksillä ja syynäyksillä", ymmärrrätkö, sun mukaan siis LÄÄKITSEMINEN aiheuttaa skitsofrenian.

        Aivan tajuton yhtälö. Siis jos totta.


      • ..
        Ei sairautta kirjoitti:

        No jos lääkärit sun mukaan ei valehtele, niin miten oikein sun ajatusmallisi mukaisesti "skitsofrenia itsessään ja sen oireilut aiheutuvat niihin määrätyillä lääkityksillä ja syynäyksillä", ymmärrrätkö, sun mukaan siis LÄÄKITSEMINEN aiheuttaa skitsofrenian.

        Aivan tajuton yhtälö. Siis jos totta.

        "No jos lääkärit sun mukaan ei valehtele, niin miten oikein sun ajatusmallisi mukaisesti "

        Hän kysyi valehteleeko KAIKKI lääkärit KAIKESTA. Ei valehtele.

        " ymmärrrätkö, sun mukaan siis LÄÄKITSEMINEN aiheuttaa skitsofrenian."

        Aivan. Lääkitseminen aiheuttaa skitsofrenian, ja ne muutokset joita havaitaan aivoissa. Näille väitteille on olemassa tukea useista nykyisistä tutkimuksista.

        "Aivan tajuton yhtälö. Siis jos totta. "

        Niin siis mikä yhtälö?


      • Ei sairautta
        .. kirjoitti:

        "No jos lääkärit sun mukaan ei valehtele, niin miten oikein sun ajatusmallisi mukaisesti "

        Hän kysyi valehteleeko KAIKKI lääkärit KAIKESTA. Ei valehtele.

        " ymmärrrätkö, sun mukaan siis LÄÄKITSEMINEN aiheuttaa skitsofrenian."

        Aivan. Lääkitseminen aiheuttaa skitsofrenian, ja ne muutokset joita havaitaan aivoissa. Näille väitteille on olemassa tukea useista nykyisistä tutkimuksista.

        "Aivan tajuton yhtälö. Siis jos totta. "

        Niin siis mikä yhtälö?

        Siis jos LÄÄKITSEMINEN aiheuttaa skitsofrenian.


      • Anonyymi
        .. kirjoitti:

        "Jos siis homma, skitsofrenia, lääkkeillä aiheutettu, niin mikä on muka totta ?"

        En ymmärrä puhettasi.

        "Valehteleeko lääkärit, totaalisesti ? "

        Eivät. Ja erittäin yleistävän kuulloisesti muotoilit kysymyksen.

        Skitsofrenia itsessään ja sen oireilut aiheutuvat niihin määrätyillä lääkityksillä ja syynäyksillä.

        No ei näiden jutuille kannata edes kommentoida , puhuvat asioista mistä heillä ei ole mitään tietoa.
        Epätietoisia ihmisiä jotka eivät tiedä mitään oman kuplansa ulkopuolisista asioista


      • Anonyymi
        Ei sairautta kirjoitti:

        No jos lääkärit sun mukaan ei valehtele, niin miten oikein sun ajatusmallisi mukaisesti "skitsofrenia itsessään ja sen oireilut aiheutuvat niihin määrätyillä lääkityksillä ja syynäyksillä", ymmärrrätkö, sun mukaan siis LÄÄKITSEMINEN aiheuttaa skitsofrenian.

        Aivan tajuton yhtälö. Siis jos totta.

        Kas kun sairaus aina alkaa ilman mitään lääkitystä , silloin kun ihmisen elämässä tapahtuu jotain sellaista mikä järkyttää niin kovasti ettei kestä vaan sairastuu. Siksi kirjoitetaan lääkkeitä kun ihminen sairastuu. Joten onhan näillä urpoilua aina omat selityksensä asioihin , tosi asiassa saattaa monikin näistä olla hyvin sairas , koska on pakko kirjoitella asioista jotka kuuluvat siihen tietoisuuteen, mihin nämä eivät koskaan yllä ymmärtämään. Ei edes silloin kun sairastuvat.


      • Anonyymi
        Ei sairautta kirjoitti:

        Siis jos LÄÄKITSEMINEN aiheuttaa skitsofrenian.

        Minä taas olen tavannut potilaita jotka ovat lääkitsemisen seurauksena saaneet elämänsä taksin ja käyvät työssä joka päivä ja ovat kiitollisia että ovat saaneet avun hoitosektorilta. Täällä kirjoittelee ainoastaan ihmiset joilla ymmärrys ei ylety siihen että ihmisillä saattaa olla elämässään asioita joita juuri nämä kirjoittajat eivät mitenkään voi ymmärtää
        Sairaus on asia jota kukaan ei halua itselleen , sen sanovat kaikki potilaat jotka ovat saaneet avun lääkityksestä . Sitten saa jättää omaan arvoonsa nämä ihmiset joilla kellään ei ole lääketieteellistä koulutusta siksi eivät tiedä mitään aivojen toiminnasta eikä mistään muustakaan mitä yhteiskunnassa tapahtuu.. heidän elämänsä usein menee sitä hyvin yksinkertaista rataa , siihen ei ole edes parannusta


      • Anonyymi

        Siis miksi ihminen meni lääkäriinensinkään koska häne ei syönyt mitään lääkkeitä oliståko ollut psykoosissa ja sai siihen lääkkeet .äjote paskaa kun levittää niin se haisee


    • d

      Toivon totisesti, että tätä palstaa ei kukaan lue tosissaan. Pelkkää soopaa.

      • ..

        "Toivon totisesti, että tätä palstaa ei kukaan lue tosissaan. Pelkkää soopaa."

        Voihan se totuus olla hieman epämiellyttävän kuulloinen. Mutta ei ole muita vaihtoehtoja kuin hyväksyminen. Tosin onhan pakeneminenkin, mitä sinä teet.


    • bim

      Jos skitsofrenian pahimmat oireet ovat pelottavat harhat, niin kuinka ne ilmestyivät elämääni kauan ennen kuin aloin syömään lääkkeitä? Lääkkeet eivät vie niitä täysin pois, mutta helpottavat huomattavasti. Ehkä ne ievät olekaan harhoja, vaan totta.

      • Ei sairautta

        Viitsisitkö vähän kuvailla, noita näkemiäsi harhoja ?


      • SINÄ OLET HÖLMÖ!

        "Jos skitsofrenian pahimmat oireet ovat pelottavat harhat, niin kuinka ne ilmestyivät elämääni kauan ennen kuin aloin syömään lääkkeitä? "

        Kuvailetko hieman noita harhojasi? Kuinka kauan tätä jatkui? Kerrotko elämänmuutoksistasi?

        Minulla itselläni on ollut harhoja ja on silloin tällöin, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta minulle ei ole diagnosoitu skitsofreniaa, enkä haluaisikaan että diagnosoitaisiin. Jos neuroleptejä rupeaisin pumppaamaan ja lääkärit löisivät leiman otsaani, niin silloinhan olisin skitsofreenikko joo.


      • Ei sairautta
        SINÄ OLET HÖLMÖ! kirjoitti:

        "Jos skitsofrenian pahimmat oireet ovat pelottavat harhat, niin kuinka ne ilmestyivät elämääni kauan ennen kuin aloin syömään lääkkeitä? "

        Kuvailetko hieman noita harhojasi? Kuinka kauan tätä jatkui? Kerrotko elämänmuutoksistasi?

        Minulla itselläni on ollut harhoja ja on silloin tällöin, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta minulle ei ole diagnosoitu skitsofreniaa, enkä haluaisikaan että diagnosoitaisiin. Jos neuroleptejä rupeaisin pumppaamaan ja lääkärit löisivät leiman otsaani, niin silloinhan olisin skitsofreenikko joo.

        "Jos neuroleptejä rupeaisin pumppaamaan ja lääkärit löisivät leiman otsaani, niin silloinhan olisin skitsofreenikko."

        Eli siis vain nämä, aiheuttavat skitsofrenian?

        Ollaanko tässä asian ytimessä? Onko skitsofreniä lääkäreiden ja lääkkeiden aiheuttamaa, vain ja ainoastaan?


      • SINÄ OLET HÖLMÖ!
        Ei sairautta kirjoitti:

        "Jos neuroleptejä rupeaisin pumppaamaan ja lääkärit löisivät leiman otsaani, niin silloinhan olisin skitsofreenikko."

        Eli siis vain nämä, aiheuttavat skitsofrenian?

        Ollaanko tässä asian ytimessä? Onko skitsofreniä lääkäreiden ja lääkkeiden aiheuttamaa, vain ja ainoastaan?

        "Eli siis vain nämä, aiheuttavat skitsofrenian?"

        Skitsofreniaan määrättävät lääkkeet ja siihen liittyvät toimenpiteet auheuttavat skitsofrenian ja sen oireiluja.

        "Ollaanko tässä asian ytimessä? Onko skitsofreniä lääkäreiden ja lääkkeiden aiheuttamaa, vain ja ainoastaan? "

        On olemassa skitsofreenikoilla tyypillisiä oireita, jotka yhdessä muodostavat sen että asia määritellään tähän keksittyyn skitsofreniaan diagnoosiin. Mutta itse nämä alkuperäiset oireilut eivät tarkoita skitsofreniaa, ne ovat vain tyypillisiä ihmisille joille diagnosoidaana tämä keksitty skitsofrenia.


      • .k.
        Ei sairautta kirjoitti:

        "Jos neuroleptejä rupeaisin pumppaamaan ja lääkärit löisivät leiman otsaani, niin silloinhan olisin skitsofreenikko."

        Eli siis vain nämä, aiheuttavat skitsofrenian?

        Ollaanko tässä asian ytimessä? Onko skitsofreniä lääkäreiden ja lääkkeiden aiheuttamaa, vain ja ainoastaan?

        Skitsofreniaa on noin prosentilla väestöstä kaikissa maissa, ja oli jo ennen kuin mitään tuollaisia lääkkeitä oli keskittykään.


      • SINÄ OLET HÖLMÖ!
        .k. kirjoitti:

        Skitsofreniaa on noin prosentilla väestöstä kaikissa maissa, ja oli jo ennen kuin mitään tuollaisia lääkkeitä oli keskittykään.

        "Skitsofreniaa on noin prosentilla väestöstä kaikissa maissa, ja oli jo ennen kuin mitään tuollaisia lääkkeitä oli keskittykään. "

        Mitä koitat sanoa?

        Tuo oli täysin pohjaton ja irrallinen kommentti ilman minkäänlaista pohjaa.


      • Anonyymi
        SINÄ OLET HÖLMÖ! kirjoitti:

        "Jos skitsofrenian pahimmat oireet ovat pelottavat harhat, niin kuinka ne ilmestyivät elämääni kauan ennen kuin aloin syömään lääkkeitä? "

        Kuvailetko hieman noita harhojasi? Kuinka kauan tätä jatkui? Kerrotko elämänmuutoksistasi?

        Minulla itselläni on ollut harhoja ja on silloin tällöin, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta minulle ei ole diagnosoitu skitsofreniaa, enkä haluaisikaan että diagnosoitaisiin. Jos neuroleptejä rupeaisin pumppaamaan ja lääkärit löisivät leiman otsaani, niin silloinhan olisin skitsofreenikko joo.

        Aitä leimaaman moni sairas muka pelkää. Mikä muuten on leima sinänsä . Jos on sairas niin ei se ole leima , vaan sairaus . Et sano sitäkään leimasi jos jollain on jalka poikki sekin on vaan asia mitä lääketiede hoitaa ilman leimoja, ihan kuten psyykkisetkin sairaudet jollain on diagnoosi se ei ole leima vaan fakta joka monen mielessä on muka jokin leima.
        Lääkkeistä on moni saanut parannuksen elämäänsä joten sairaus kun sairaus kaikkeen on apu saatavissa
        Miksi psyykkiset sairaudet jotenkin olisivat hävettäviä kun puhutaan leimasta. Ihminen sairastuu ja siihen on lääkitys olemassa se on ainoastaan niin yksinkertainen asia kun vaan voiolla .sairaudelleen ei kukaan voi mitään


      • Anonyymi
        SINÄ OLET HÖLMÖ! kirjoitti:

        "Eli siis vain nämä, aiheuttavat skitsofrenian?"

        Skitsofreniaan määrättävät lääkkeet ja siihen liittyvät toimenpiteet auheuttavat skitsofrenian ja sen oireiluja.

        "Ollaanko tässä asian ytimessä? Onko skitsofreniä lääkäreiden ja lääkkeiden aiheuttamaa, vain ja ainoastaan? "

        On olemassa skitsofreenikoilla tyypillisiä oireita, jotka yhdessä muodostavat sen että asia määritellään tähän keksittyyn skitsofreniaan diagnoosiin. Mutta itse nämä alkuperäiset oireilut eivät tarkoita skitsofreniaa, ne ovat vain tyypillisiä ihmisille joille diagnosoidaana tämä keksitty skitsofrenia.

        Ihmeellisiä jaarituksia täällä saa lukea kukaan ei näytä tietävän mitään asiasta mistä jaarittelee.
        Olen tavannut elämäni aikana niin monta potilasta joilla on mielenterveydellisiä haittoja elämässään. Kun ovat saaneet lääkityksen niin voivat hyvin taas. siis mistä näitä sikiää joilla on ihmeellinen tapa jaaritella asiasta mistä eivät ole perillä vähääkään.
        Moni potlilas näiden vaivojensa kanssa kertoo ihan muuta kun mitä täällä jotkut kirjoittavat . Joten taitaa olla ihmisillä kova pelko lääkitystä kohdataan , ja keksitään mitä ihmeellisempiä selityksiä , joilla ei ole tieteen kanssa mitään yhteistä .
        Ihminen joka sairastuu ei koskaan voi sille mitään, mutta lääkitys antaa takaisin elämän halun ja sen että pystyvät taas olemaan työelämässä mukana täysillä .
        Täällä ovat vaki ilkeilijät taas löytäneet aiheen mistä jankuttaa, monella on sairaita olettamuksia aaioista. Eivät tietysti sillekään mitään voi


      • Anonyymi
        SINÄ OLET HÖLMÖ! kirjoitti:

        "Eli siis vain nämä, aiheuttavat skitsofrenian?"

        Skitsofreniaan määrättävät lääkkeet ja siihen liittyvät toimenpiteet auheuttavat skitsofrenian ja sen oireiluja.

        "Ollaanko tässä asian ytimessä? Onko skitsofreniä lääkäreiden ja lääkkeiden aiheuttamaa, vain ja ainoastaan? "

        On olemassa skitsofreenikoilla tyypillisiä oireita, jotka yhdessä muodostavat sen että asia määritellään tähän keksittyyn skitsofreniaan diagnoosiin. Mutta itse nämä alkuperäiset oireilut eivät tarkoita skitsofreniaa, ne ovat vain tyypillisiä ihmisille joille diagnosoidaana tämä keksitty skitsofrenia.

        Vedä sinä Apina kurkkus auki Kokoomus ei katso tuollaisia pellejä Mitä aiot tehdä asialle kusipää


    • Hesa-Esa

      Skitsofrenia on olemassa. Lääkkeiden avulla sen voi saada pois. Jos potilas lopettaa lääkkeiden syönnin, sairaus voi taas tulla esiin.

      • Anonyymi

        Ihan niin Hesa- Esa lyhyesti sanoit sen mikä on fakta .


      • Anonyymi

        Tämä palsta ei ole minua varten mutta kommentoimpa nyt mahdollisena skitsona tänne että esim. Olga Runichman luopui skitsolääkkeistä ja voi hyvin. Hän on luennoinut skitsofreniasta. Lääkäri diagnosoi skitson paperit hyvin monenlaisten oireiden perusteella ja sen vuoksi ei pidä luulla että kaikki skitsot esim. näkee harhoja. Skitsofreenikot erityisesti tarvitsee positiivisuutta elämäänsä. Uskoisin että psykoosialttius on olemassa mutta itseään pitää osata hoitaa ja tehdä positiivisia asioita. Oman itsen ja omien psykoosien ymmärtäminen esim. henkisenä prosessina ns. hengellisenä avautumisena on asia mitä nykypsykiatria ei ymmärrä. Psykoosi tulee yleensä stressaavassa tilanteessa ja kuka hyvänsä voi sairastua psykoosiin pitkään kuormitettuna tai esim. väkivaltaisten kokemusten, hylkäämisten, lapsuuden kaltoinkohtelun jne. seurauksena eikä se tarkoita että henkilö olisi skitso koko ikänsä vaan että hänellä on käsittelemättömiä traumoja ja hänen pitää välttää tiettyjä asioita esim. väkivaltaelokuvien liialllista katselua. Positiivinen elämänasenne ja iloiset ihmiset ympärillä ovat parasta lääkettä psykoosiin sairastuneelle.


    • Rabies sittenkin?

      Nyt kun olen skitsofreenin, olen siis aina ollut herkkä ihminen. Itseasiassa tätä sairasta ja masentavaa paskaa ovat kaikki ennakkoluulot pullollaan, vaikka ihmiset sitä eivät haluaisikaan myöntää. Ihmisten siis tulisi kävellä näiden harhakuviensa vuoksi kuin munankuorilla skitsofreenikoiden seurassa. Greit! d_o.o_b Minun on jotenkin vaikea kuvitella muodostavani minkäänlaista järkevällä pohjalla olevaa ystävyyssuhdetta, jossa toisen osapuolen ei pitäisi olla äitikana tai vointia kyselevä hoitsu. Kun olen huono muutenkin heittämään läppää tällaisesta herkkyydestä, niin jotenkin tuntuu vaikealta pyytää ihmisiltä olemaan normaalisti! Olen kertonut totuuden tästä herkästä henkisestä tilastani niille, joille on ollut vähän vaikea valehdella asiasta. En oikeastaan halua kuulla kenenkään sanovan, että johan minä arvasin, joten saavat juoruilla selkäni takana tästä herkästä ja kiltistä lapsesta. No mutta olenkin skitsofreenin niin ehkä tämä kaikki on vain täyttä passsskaa!!! Täältä lähtee ihan älyttömästä herkästä mielentilasta herkkiä käsimerkkejä teille kaikille.

    • riuttala76

      Kyllä se vaan niin on että ihmisen mielikuvitus on rajaton. Mä en ikinä tule tajuamaan miten ihminen kävi kuussa jo ennen kuin ehdin syntyä. Miten vitussa nää tietokoneet voi olla ihmisälyllä kehitettyjä, vaikka ne periaatteessa ajattelee pelkillä ykkösten ja nollien sarjoilla? Mä en kyl tule ikinä keksimään mitään mitä joku lahjakas ihminen ei olisi ehtinyt jo keksimään. Ainoa syy mulle elää on katsoa et vieläkö mun elinaikanani keksitään jotain uutta ainutlaatuista ja hyödyllistä tekniikan tai tieteen alalla.

      • riuttala76

        Mulle on ainakin turha tolkuttaa mikä on mahdotonta ja mikä ei. Ennenmin tai myöhemmin ihminen keksii ihan mitä tahansa. Se vaan ei mene jakeluuni et Raamattuun taitaa uskoa vielä tänä päivänä suurempi määrä ihmisiä kuin Ufoihin. Se sotii kyllä kaikkea mun logiikkaani vastaan. Voiko suurin osa ihmisistä uskoa satuihin ja pieni hyppysellinen puhtaaseen järkeen.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Mulle on ainakin turha tolkuttaa mikä on mahdotonta ja mikä ei. Ennenmin tai myöhemmin ihminen keksii ihan mitä tahansa. Se vaan ei mene jakeluuni et Raamattuun taitaa uskoa vielä tänä päivänä suurempi määrä ihmisiä kuin Ufoihin. Se sotii kyllä kaikkea mun logiikkaani vastaan. Voiko suurin osa ihmisistä uskoa satuihin ja pieni hyppysellinen puhtaaseen järkeen.

        Enkä mä ikinä tule tajuamaan ihmisten moraalikäsityksiäkään. Miksi vastustaa geenimuuntelua tai kloonausta. Mä ainakin haluaisin kloonata itseni elämäni jatkoksi, parasta ois kun se klooni olisi sukupuoleltaan nainen, kun niiden elämä mielestäni paljon helpompaa. Tietysti vielä parempi ois jos mielen voisi klooniin siirtää ennen kuolemaansa. Entä miksi vastustaa sitä et vaikka naudan geenejä manipuloitaisiin niin että ne tuottaisivat enemmän lihaa. Tietääkseni ihmisistä kuitenkin vielä suurin osa rakastaa kunnon lihaa eikä kasviksia.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Enkä mä ikinä tule tajuamaan ihmisten moraalikäsityksiäkään. Miksi vastustaa geenimuuntelua tai kloonausta. Mä ainakin haluaisin kloonata itseni elämäni jatkoksi, parasta ois kun se klooni olisi sukupuoleltaan nainen, kun niiden elämä mielestäni paljon helpompaa. Tietysti vielä parempi ois jos mielen voisi klooniin siirtää ennen kuolemaansa. Entä miksi vastustaa sitä et vaikka naudan geenejä manipuloitaisiin niin että ne tuottaisivat enemmän lihaa. Tietääkseni ihmisistä kuitenkin vielä suurin osa rakastaa kunnon lihaa eikä kasviksia.

        No eihän se naisen asema suinkaan joka maailmankolkassa helppo ole. Mut mä vaan oon asunut suomessa ja mun mielestä jos nainen huolehtii ulkonäöstään, niin se saa kyllä miehiltä kaiken minkä haluaa, vaikka älykkyysosamäärä olisi 50.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        No eihän se naisen asema suinkaan joka maailmankolkassa helppo ole. Mut mä vaan oon asunut suomessa ja mun mielestä jos nainen huolehtii ulkonäöstään, niin se saa kyllä miehiltä kaiken minkä haluaa, vaikka älykkyysosamäärä olisi 50.

        Nuorempana naiset valitti et oon lapsellinen. Nykyään kun niille kertoo et haluan maksullisen naisen ne sanoo et oon tyhmä. Ei pidä paikkaansa oon vaan yhtä lapsellinen kuin aina ennenkin. Tykkäsin Aku Ankasta jo kun en osannut lukea ja isä sitä mulle luki ja tykkään edelleen Aku Ankasta. Ois se vitun ikävää menettää lapsenmielisyytensä, unelmansa ja fantasiansa ja ryhtyä joskus aikuiseksi. Mitä ne aikuiset Kuopiossa tekee? Lukeeko ne Savon sanomia ja katsoo innolla jääkiekkoa. Ei kiitos. Mä en oo Savossa tykännyt muusta kuin joskus paistetuista muikuista torilla. Iltalehti ja iltasanomat on mun mielestä ainoat lukemisen arvoiset sanomalehdet. Mua ei itseasiassa kiinnosta edes tietää kuka on suomen presidentti, kun en keksi sille muuta virkaa kuin armahtaa elinkautisvankeja.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Nuorempana naiset valitti et oon lapsellinen. Nykyään kun niille kertoo et haluan maksullisen naisen ne sanoo et oon tyhmä. Ei pidä paikkaansa oon vaan yhtä lapsellinen kuin aina ennenkin. Tykkäsin Aku Ankasta jo kun en osannut lukea ja isä sitä mulle luki ja tykkään edelleen Aku Ankasta. Ois se vitun ikävää menettää lapsenmielisyytensä, unelmansa ja fantasiansa ja ryhtyä joskus aikuiseksi. Mitä ne aikuiset Kuopiossa tekee? Lukeeko ne Savon sanomia ja katsoo innolla jääkiekkoa. Ei kiitos. Mä en oo Savossa tykännyt muusta kuin joskus paistetuista muikuista torilla. Iltalehti ja iltasanomat on mun mielestä ainoat lukemisen arvoiset sanomalehdet. Mua ei itseasiassa kiinnosta edes tietää kuka on suomen presidentti, kun en keksi sille muuta virkaa kuin armahtaa elinkautisvankeja.

        No kyl mä väkisinkin tiedän kukan suomen presidentti on, mut jos se ei ala kovaan ääneen julistamaan et laillistetaan bordellit ja kannabiksen kotikasvatus, ni sama se mulle vaikka presidenttiä ei olisi valittu ollenkaan.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        No kyl mä väkisinkin tiedän kukan suomen presidentti on, mut jos se ei ala kovaan ääneen julistamaan et laillistetaan bordellit ja kannabiksen kotikasvatus, ni sama se mulle vaikka presidenttiä ei olisi valittu ollenkaan.

        Joo oonhan mä ikääntyessäni oppinut kärsivällisemmäksi enkä ole enää vaatinut saada kaikkea minkä tahdon. Kaikenlaista on ajan kuluessa oppinut, Englannin kieli ollut ehkä kaikkein tarpeellisin. Mut periaatteessa oon aivan yhtä lapsellinen kuin ennen ala-astetta, tosin seksihalut nousi huomattavasti 10-vuoden ikään tullessa.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Joo oonhan mä ikääntyessäni oppinut kärsivällisemmäksi enkä ole enää vaatinut saada kaikkea minkä tahdon. Kaikenlaista on ajan kuluessa oppinut, Englannin kieli ollut ehkä kaikkein tarpeellisin. Mut periaatteessa oon aivan yhtä lapsellinen kuin ennen ala-astetta, tosin seksihalut nousi huomattavasti 10-vuoden ikään tullessa.

        Joo no olihan siinä lapsuudessa puolensa. Kolme perheestä kävi töissä ja osti mulle mitä ikinä halusin. Jos tuli nälkä menin itse jääkaapille ja söin mitä mieli teki.
        Joulut oli täydellisiä. No isä on kuollut äiti ja isoveli on muuten ihan yhtä reiluja kuin ennenkin, mut enää niillä ei ole rahaa mistä antaa. Niin ja mikä parasta mun lapsuudessa, niin mulla ei todellakaan ollut idiootti vanhempia jotka ois sanonut mitkä ohjelmat on lapsilta tv:ssä kielletty. Miami Vice oli mun suosikki, vaikka kaikenlaisia huumekyttiä vihaankin yli kaiken.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Joo no olihan siinä lapsuudessa puolensa. Kolme perheestä kävi töissä ja osti mulle mitä ikinä halusin. Jos tuli nälkä menin itse jääkaapille ja söin mitä mieli teki.
        Joulut oli täydellisiä. No isä on kuollut äiti ja isoveli on muuten ihan yhtä reiluja kuin ennenkin, mut enää niillä ei ole rahaa mistä antaa. Niin ja mikä parasta mun lapsuudessa, niin mulla ei todellakaan ollut idiootti vanhempia jotka ois sanonut mitkä ohjelmat on lapsilta tv:ssä kielletty. Miami Vice oli mun suosikki, vaikka kaikenlaisia huumekyttiä vihaankin yli kaiken.

        Kyllä eka videeonauhuri oli kova juttu, mut videolaki se jaksoi vituttaa, kun k-18 elokuvat leikattiin k-16 elokuviksi. No kaverien kans piti sit vaihdella leikkaamattomia versioita ilman tekstitystä, tekihän se toki hyvää englanninkielen taidolle.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Kyllä eka videeonauhuri oli kova juttu, mut videolaki se jaksoi vituttaa, kun k-18 elokuvat leikattiin k-16 elokuviksi. No kaverien kans piti sit vaihdella leikkaamattomia versioita ilman tekstitystä, tekihän se toki hyvää englanninkielen taidolle.

        Hassu kokemus se oli armeija. Lapsena sentään leikittiin oikeilla starttipistooleilla, panoksia riitti ja jotain kivaakin siinä oli. Armeijassa paukkupatruunoidenkin säästämiseksi piti huutaen ilmoittaa tuliko sarjatuli vai yksittäinen laukaus. No huh! Ei parane venäjää suututtaa tai ne pyyhkäisee samantien koko suomen pois maailmankartalta. Sitäpaitsi vanhanaikaiset jousipyssytkin tarjosivat lapsena oikeaa jännitystä kun oikeasti pelkäsi nuolen osuvan. Mitä jännitystä 20-vuotiaana oli leikkiä metsässä paukkupatruunoilla, mitkä ei edes saattaneet vahingoittaa?


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Hassu kokemus se oli armeija. Lapsena sentään leikittiin oikeilla starttipistooleilla, panoksia riitti ja jotain kivaakin siinä oli. Armeijassa paukkupatruunoidenkin säästämiseksi piti huutaen ilmoittaa tuliko sarjatuli vai yksittäinen laukaus. No huh! Ei parane venäjää suututtaa tai ne pyyhkäisee samantien koko suomen pois maailmankartalta. Sitäpaitsi vanhanaikaiset jousipyssytkin tarjosivat lapsena oikeaa jännitystä kun oikeasti pelkäsi nuolen osuvan. Mitä jännitystä 20-vuotiaana oli leikkiä metsässä paukkupatruunoilla, mitkä ei edes saattaneet vahingoittaa?

        Aina mä oon kiitollinen ollut et ei oo kertausharjoituksiin kutsuttu, mut ei helvetti onhan. Samat paukkupatruunaleikit leikittiin lapsena tosin mielikuvitusta riitti paljon enemmän eikä tarvinnut paukkupanoksia säästellä. Olihan se jo kertausharjoitus lasten leikeistä, tosin sisältäen enemmän vittuilua.


      • riuttala76
        riuttala76 kirjoitti:

        Aina mä oon kiitollinen ollut et ei oo kertausharjoituksiin kutsuttu, mut ei helvetti onhan. Samat paukkupatruunaleikit leikittiin lapsena tosin mielikuvitusta riitti paljon enemmän eikä tarvinnut paukkupanoksia säästellä. Olihan se jo kertausharjoitus lasten leikeistä, tosin sisältäen enemmän vittuilua.

        On tästä suomestakin tullut yksi lakipykälien viidakko. Ei sitä lapsena koskaan kuullut et joku voisi nostaa huorittelusta kunnianloukkaussyytteen tai turpiin ottaessaan alkaisi syyttämään pahoinpitelystä ja vaatimaan korvauksia. Isommat puukotkin oli alle 10-vuotiailla lapsilla, kuin aikuiset nykyään saa rauhassa mukanaan kantaa. Nykyään sekin taitaa jo olla teräaseen hallussapito. Ei helvetti mä en kyl suomessa loppuikääni mätäne jos ei ole aivan pakko.


      • Ei Sairautta
        riuttala76 kirjoitti:

        On tästä suomestakin tullut yksi lakipykälien viidakko. Ei sitä lapsena koskaan kuullut et joku voisi nostaa huorittelusta kunnianloukkaussyytteen tai turpiin ottaessaan alkaisi syyttämään pahoinpitelystä ja vaatimaan korvauksia. Isommat puukotkin oli alle 10-vuotiailla lapsilla, kuin aikuiset nykyään saa rauhassa mukanaan kantaa. Nykyään sekin taitaa jo olla teräaseen hallussapito. Ei helvetti mä en kyl suomessa loppuikääni mätäne jos ei ole aivan pakko.

        Mitä jos yrittäisit pysyä aiheessa jatkossa, mikä sun diagnoosi sun sairautes kohdalta on ?


    • teesikko

      Mä oon samaa mieltä. Siis kuisaajat tuhoaa ihmisiä ja sitä ei haluta myöntää ja sitte väitetään että vika on geeneissä.

      • Ei Sairautta

        Ihan totta. Mun kaverille diagnostoitu skitsofrenia, mutta mun mielestä vain herkempi ihminen elämälle, ei sen kummempaa.

        Nämä kiusaajat rahastaa kiusatuilla ns. skitsofreenikoilla, tekevät heidät tarkoituksella sairaammiksi, eivätkä todella halua heidän paranemistaan. Toki poikkeuksiakin on tietysti olemassa mutta kun kovaan maailmaan herkempi ihminen painuu takaisin, niin vaikeaa siellä on.

        En tajua miksi heidät ylipäätänsäkään on pitänyt diagnosoida skitsofreenikoiksi? ? ?


    • ...................

      Joo näin on. Kannattaa hommata esim valvontakamerat kotiin, ne ei paljoa maksa on sentään jotain todisteita, että saa nämä kiusaajat kiinni.

    • ylimielisiä

      '' "Skitsofreniaa on noin prosentilla väestöstä kaikissa maissa, ja oli jo ennen kuin mitään tuollaisia lääkkeitä oli keskittykään. " Mitä koitat sanoa?
      Tuo oli täysin pohjaton ja irrallinen kommentti ilman minkäänlaista pohjaa.''

      Vittu näitä teiän kommentteja saa nauraa, 'mitä koitat sanoa?' ei saatana osata suomeekaa enää :D ja loppukommentit poikkee iha liikaa koko aiheesta.

    • Kysyvä!

      Mikä on vanhempien osuus skitsofrenian synnyssä? Jos lapsi saa osakseen vain vihaa, kaunaa, moitteita, huutoa jne., niin kuin on monessa suomalaisessa kodissa, eikä koskaan hyväksymistä, ymmärtämistä, kannustusta, positiivista vuorovaikutusta, hänestä varmasti tulee häiriöitynyt. Ei sillä ole merkitystä, miksi sitä kutsutaan, skitsofreniaksi tai joksikin muuksi.

      Seurauksena on se, että Suomessa kasvatetaan lapset joko kieroutuneiksi aikuisiksi tai mieleltään häiriöityneiksi. Psykiatrit vain pahentavat tilannetta lääkkeillään. Harva psykiatri edes yrittää ymmärtää, mistä on kysymys.

      Onko niin, että skitsofrenia on vain seurausta kieroutuneesta kulttuurista, josta kärsivät ne kaikkein herkimmät ja älykkäimmät?

    • kriittinen ammatt.

      Mielestäni kaikki mielenterveydenhäiriöt johtuvat siitä, että herkät ihmiset eivät kestä elämän paineita. Nämä paineet voivat olla huono vanhemmuus, traumaattiset kokemukset, yhteiskunnan vaatimukset jne. Geneillä on varmaankin siltä osin merkitys sairastuuko skitsofreniaan, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, OCDhen vai mihin. Skitsofreniassa käsitys todellisuudesta on voimakkaasti vääristynyt, joka erottaa sen muista häiriöistä ja on siksi oikeutettu erillinen diagnoosi. Hoitokeinot ovat kyllä kyseenalaisia toimivuudeltaan, sillä kaikille ei samat keinot tepsi. Uskon kyllä että ihmiset halutaan parantaa, mutta se ei vain onnistu kaikkien kohdalla.

    • Kyllä näin on! Itse olen 35 vuotias nainen. Mua on seksuaalisesti hyväkskäytetty lapsena, ja vielä lukuisia kertoja. En kuitenkaan jatka sellaista pedofiili paskaa sairasta käytöstä muihin.

      Mutta kun kerroin vuonna 2007 osastojaksolla menneisyydestäni. Sain burn Outin 20 vuotiaana. Porukat erosivat, koirasta piti luopua, en saanut palkkatöitä, ei ollut rahaa, muisti pätki, unohdin hakea työmarkkinatukea Kelasta, asuin pinsiössä keskellä metsää, ei ollut autoa, mummoni sairasti syöpää ja ryyppäsi ja rälläsi ja teki kuolemaa.
      Ja sitten jouluna menin juomaan kaksi pulloa viiniä, nuppi sekosi totaalisesti. Oksentelin ja sain alkoholista psykoosin. Sitä en tiennyt. No äitini ystävä toimitti minut psykiatriseen sairaalaan. Siellä oli sellainen hoitaja joka sanoi että Audi testin perusteella 20 v. Minulla on vakava alkoholi ongelma. Pisteet 14. Olin kertonut lääkärille lapsuudestani ja mitä olin joutunut kärsimään. Lääkäri totesi että lapsena lapset tutkii itseänsä. Se on normaalia. Olet psykoosissa ja emme tiedä totuutta tästä menneisyydestäsi. Ota xyprexaa 10 mg. Se helpottaa. Xyprexa on betsolääke eli sama kuin diapami. Eli menneisyyteni. Itse tiedän mitä elämässäni on tapahtunut ja mitä olen joutunut kestämään.

      Mutta näillä menneisyyden asioilla ja tapahtuneilla sain skitsofrenia diagnoosin ja epämääräisen masennusdiagnoosin, koska jauhan mukamas menneisyydestäni lääkäreiden mielestä liikaa.
      Ja nyt lääkärit pitää mua täysin itsetuhoisena, psykoottisena, alkoholistina jne. Eli jos mäkin olisin pitänyt turpani tukossa ja hymyillyt osastolla vaan, niin olisin vaan välttänyt tämän skitsofrenia diagnoosin tyystin. Ja pieni vinkki. Ihmiset jos te joudutte osastolle. Älkää vaan sanoko että psykologian testeissä näette tontun, apinan, sarvikuonon, linnun jne. Ne on siellä kuvissa musta läiskä tahroissa, silloin ne antaa skitsofrenia diagnoosin. Ja tämäkin asia lukee netissä. Wikipediassa muistaakseni.

      Eli. Diagnoosin saat jos sut viedään hoitoon. Ja se on saletti. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa senkin että lääkkeitä ne tuputtaa potilaille. Eikä ne kato sopiiko vai eikö. Koska ne saa rahaa ja korvaukset Itse. Yksi kerta jouduin nielemään ainakin 10 eri lääkettä. Menin mä siitä himmeeksi. Äite kyseenalaisti hoitajan antamat lääkkeet mulle välittömästi.

    • Anonyymi

      Se ns herkkyys josta puhut on toisinaan mennyt överiksi joillakin , ja silloin se on sairasta
      Joten ihminen joka näkee harhoja tai muuten alkaa riehumaan on todellakin sairas.
      Totta kuitenkin on että herkät ihmiset ovat suuri niitä joille herkkyys muodostuu joskus hyvin sairaaksi .
      Ihminen joka on vaaraksi itselleen tai ympäristölleen on siis sairas eikä ainoastaan herkkä
      Sanotko niitä koulu ampumisiakin herkkyydeksi jotenkin , silloin on ainoastaan kysymys sairaan ihmisen teoista .
      Joten turha kieltää ettei sairauksia ole olemassakaan , silloin kun näkee miten jotkut tekevät asioita jotka ovat epäinhimillisiä .
      Sairaus näkyy selvästi palstoillakin kun jotkut kirjoittelevat itsemurhista ja toiset kiusaavat jotain henkilöä työkseen.äherkän ihmisen hermosysteemi on altis sairaudelle jos elämässä on suuria vastoinkäymisiä .
      Moni kieltää sairautensa , ja etsii turhaan todisteita ettei olisi sairas

    • Anonyymi

      Ne terveet ihmiset ovat niitä joilla ei ymmärrys riitä muuhun kun siihen mitä ovat iyåtse, ja kaikkein pitäisi olla kuten he ovat •herkät ihmiset eivät aina jaksa heidän ns totuuksiaan kuunnella miten sen herkän pitäisi elää .
      Yksinkertaisuus on se miten ns terveet porhaltaa elämänsä läpi. Ei olisi kirjailijoita eikä muita taitelijoita jos ei hetårkkiä ihmisiä olisi olemassa. Joten kaikkia tarvitaan ,ja se
      ” terve” ihminen joka neuvoo on jotenkin käsittänyt roolinsa väärin, siis jos ei se herkkä ole kysynyt hänen neuvojaan,niin miksi neuvoo edes.usein asioita jotka ovat todella lapsellisia

    • Anonyymi

      Tässä voi olla perääkin. Tai sitten ei. Koen että minua seurataan ja tästä syystä siis epäillään jostakin. Tämä taas aiheuttaa vointiin vaihtelua. Välillä enemmän harhainen olo, mutta onneksi on päiviä jotka on ihan hyviä. Ei kai kukaan tällaista loputtomiin jaksa. Varsinkin kun ei edes ole kärryillä miksi seurataan tai mistä epäillään. Tuntuu pahalta kun muuten menisi luultavasti ihan ok kaikki. Elämä siis

    • Anonyymi

      No, minä olen ajoittain epäluuloinen eli paranoidi ja mielikuvitus saattaa lähteä laukalle. Kun tämä oli pahimmillaan 17-19-vuotiaana, minulla oli tiivis ystäväpiiri ja puhuin pelottavista asioista ystäville, jotka ymmärsivät ja olivat turvana. MTT-kontaktikin oli hetken, mutta se katkesi pian, koska jostain syystä minulla oli kaksi hoitjaa, joista toinen silminnähden vihasi minua ja aloin itkeä heti hänet nähdessäni. Se vihaaja sitten ehdotti käyntien lopettamista kerran, kun lempeämpi hoitaja ei ollut mukana. Tietenkin myönnyin.

      Viitisentoista vuotta myöhemmin sainskitsofreniadiagnoosin kerrottuani lääkärille, millaista minulla oli tuolloin teininä. Vaikka en koskaan alkanut käyttää lääkkeitä, diagnoosilla oli kyllä itseään toteuttava vaikutus, koska kun minulle kuitenkin tyrkytettiin lääkkeitä, joiden vaikutuksen olin nähnyt useissa ystävissäni ja tuttavissani, niin aloin pelätä, että minua pakotetaan ottamaan lääkkeitä tai vangitaan osastolle. Koin ja koen edelleen suurta stressiä tästä.

      Mielestäni minulla ikäänkuin on skitsofrenia. Muotoilisin sen niin, että tavallinen ihminen tiedostaa, että maailmassa tapahtuu pahoja asioita, mutta elää kuvitelmassa, että "Ei se minulle tapahdu". Skitsofreenikko taas pitää todennäköisenä, että ne pahat asiat "tapahtuvat juuri minulle".

      Lääkkeistä olisi se hyöty, että kun saisin niihin liittyviä ulospäin näkyviä oireita, kuten ylipainoa, vapinaa, pakkoliikkeita, ajatuksen hidastumista ja yksinkertaistumista, sameaa katsetta jne. niin kanssaihmiset näkisivät päällepäin, että minulla on skitsofrenia ja hyväksyisivät etten pysty kaikkeen mihin he, kuten työhön tai perheen perustamiseen. Nyt kun en käytä lääkkeitä, saan paheksuntaa siitä, että käytän paljon alkoholia enkä käy töissä. Ihmiset, jotka eivät tunne minua luulevat, että teen niin huvikseen ja pääsen helpolla. Jos vain käyttäisin lääkkeitä, alkoholinkäyttö ja työttömyys muuttuisivat sivuseikoiksi. Mielisairaus ja ahdistus ei katoaisi (ei ole kadonnut keneltäkään tutulta, ei vaikka käyttäisivät Leponexiä ja kusisivat joka yö sänkyyn), mutta ne muuttuisivat myös sivuseikoiksi kamppaillessani tuki- ja liikuntaelinsairauksien, kipujen, diabeteksen, ylipainon, äärimmäisen väsymyksen ja n pahentuneen sosiaalisen ulkopuolisuuden kanssa.

    • Anonyymi

      On olemassa herkkiä ja sairaita, jotkut jopa herkkiä ja sairaita. Itsellä on diagnosoitu skitsofrenia 10 vuotta sitten, jonka "puhkeamiseen" ei ole yhtä ainoata syytä, mutta elämässäni on ollut useita pahoja tilanteita ja pahin oman lapsen kuolema. Tulen aina syömään lääkkeitä, jottei hallusinaatiot saisivat valtaa (kuulen siis ääniä ja keskustelen niiden kanssa hiljaa äänettä). Vain hyvät ystäväni ja perheeni, sekä hoitotahot huomaavat milloin ei mene hyvin. Kamppailen vain usein harhojen kanssa. olen nyt suorastaan maanisessa vaiheessa, kun taas kuukausi sitten en hirvinnyt edes kotoa lähteä, kun pelotti. En ymmärrä ettei tavis-ihminen voi tajuta, että stressi- ja traumaperäiset ongelmat voivat todellakin aiheuttaa sairauden nimeltään skitsofrenian puhkeamisen. Nykyään käyn kuntouttavassa työtoiminnassa ja pyrin normaaliin elämään. Ymmärrän myös heitä, jotka ovat aivan yksin sairautensa kanssa, eikä pysty käymään koulua tai töissä yms. Heillä täytyy olla kaikkein raskainta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe