tietääkö joku hyviä ratkaisuja satunnaista dokumenttidigikuvausta harrastavan arkeen - liikuteltaviin varusteisiin tarvitaan valolähde, jotta saisin kuvattua hankalammissakin olodihteissa vanhoja asiakirjoja ja valokuvia.
LED-lamput dokumenttivalokuvaukseen
3
230
Vastaukset
- J©B
Miksi vanhoja asiakirjoja ja valokuvia ei voi tuoda pois hankalammista olodihteista?
Rengassalama on erinomainen ratkaisu hankalammissakin olodihteissa.
esim.
Metz mecablitz 15 MS-1 digital rengassalama
Nissin Macro Flash MF18
Canon MR-14EX - Kimmo Koo
Skanneri. Valokuvien ja asiakirjojen muuttamiseen digitaaliseen muotoon skanneri on ylivoimaisesti paras, jos sitä voi käyttää. Toiseksi paras on mielestäni kameranjalusta, sillä asiakirjat ja valokuvat eivät liiku. Kumpaakaa ei voi käyttää museoissa tms. paikoissa, joissa rengassalama toimii hyvin, jos sen käyttö on sallittu. Jos kaikki edelliset on kielletty on monopodi yllättävän hyvä ratkaisu. Tämän jälkeen lienee pakko katsella valovoimaisempia linssejä ja parempia runkoja.
- 8+15=23
Reprovaloissa valo tulee yleensä 45 asteen kulmassa sivuista, jotta ei tulisi heijastuksia. Tuntuisi, että regassalama aiheuttaa niitä väkisin suoralta pinnalta. Salama on yleensä arkistoissa kielletty. Lukukelpoista saa arkistossa pokkarilla käsivaralta ilman salamaa kuvaamalla. Kotona olen repronnut kuvia luonnonvalolla, niin että pohjoisen puolen ikkunan valo tulee sivulta. Jalusta ja järkkärissä 50/1.8 objektiivi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1478120KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237151Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693663Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521423311Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092824Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442358- 1261936
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261576Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457