Ajattelin perustaa tämän aiheen, jotta todella näkisimme miten ihmeellinen Jumala todella on puhutellessaan ihmistä Pyhän Raamattunsa kautta.
Kiteytettynä:
Otsikossa se on (=
Eli mikä raamatunkohta kosketti sinua erityisesti viimeksi ja miksi?
Mikä Raamatunkohta "Kolahti" Viimeksi?
53
151
Vastaukset
- Jumala on rakkaus
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
- ??
SANANLASKUT 2
1. Poikani, jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun
käskyni,
2. niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon -
3. niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa
4. jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta,
5. silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen.
6. Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.
7. Oikeamielisille hänellä on tallella pelastus, kilpi nuhteettomasti vaeltaville,
8. niin että hän suojaa oikeuden polut ja varjelee hurskaittensa tien.
9. Silloin ymmärrät vanhurskauden ja oikeuden ja vilpittömyyden - hyvyyden tien kaiken;
10. sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,
11. taidollisuus on sinua varjeleva ja ymmärrys suojeleva sinut.
12. Se pelastaa sinut pahojen tiestä, miehestä, joka kavalasti puhuu;
13. niistä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden teitä;
Tämä oli aika pitkä, mutta olen aina rakastanut tätä R- kohtaa ! Voiko parempaa "matkaevästä " toivoa kuin tämä.
- Hieno avaus!
Tämä on tosi hyvä aloitus, kiitos siitä!
En ole aikoihin avannut kirjaa, (latenttikausi Jumalan kanssa) mutta koska lueskelin sitä ahkerasti aikaisemmin, joskus kun luen tätä palstaa, tulee heti mieleen kohtia, jos joku vaikka ateistikin siteeraa. Viimeksi tällä palstalla oli puhetta ristin hullutuksesta ja ihmettelin taas miten sitä kohtaa ymmärtämätön (ei ole antanut Hengen avata) sai siitä väännettyä niin hulluja juttuja.
En edes pysty valitsemaan, se kolahtelee kaiken aikaa. Mutta tämä on loistava idea avaukseen! Sääli etteivät muut suostu ottamaan ruokaa vastaan.
Tällä palstalla tuleekin mieleen, kun mietiskelin kannattaako tänne kirjoittaa ollenkaan: "Sille annetaan, jolla jo on, ja siltä jolla ei ole, otetaan sekin vähä pois." Silti tietysti täytyy puhua, ehkäpä jollekin kuitenkin avautuu, ja hänellekin alkaa pikkuhiljaa lisääntyä. Pääasia että pidetään esillä. Jumala huolehtii lopusta.Etsivä löytää. Pilkkaaja ei löydä.
Jotain tämän tapaista aina tämän palstan myötä miettii.
"Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon" on aina ajankohtainen.
"Sille annetaan, jolla jo on, ja siltä jolla ei ole, otetaan sekin vähä pois." Tätä mietin myös joku päivä. On erittäin syvällinen. Kannattaa haalia joku pieni pala hyvää ja oikeaa, ja siitä homma sitten aukeaa. Ihan uskonnollisesti, ihan arjessa.
"Te sanotte; "me tiedämme", ja niin teidän syntinne pysyy." Yritän tätä itselleni aina ajoittain painottaa, etten olisi liian tietäväinen. Mikään ei etene, jos ei pidä huolta, että ottaa huomioon, että voi olla itse jossain asiassa väärässä.
Hieno avaus. Kristinuskoa arvostavat tai muuten vain etsivät voisivat pitää tätä aloitusta ylhäällä.- Hieno avaus!
Tulee mieleen tästä latenttivaiheesta, ihminenhän yrittää sitten nivoa Jumalan sanaa elämäänsä ja kun se ei onnistu, hän lähtee ikään kuin pettyneenä itseensä vähän kauemmas Jumalasta kuitenkaan ollenkaan Jumalaa unohtamatta.
Nyt viimeksi tutkistelin itseäni ja käsitin, etten itse asiassa rakasta edes lähimpiäni, joten tulin tulokseen, että vetäydyn pois Jumalan hommista ja arvelen lisäksi, että Hänellä on aika korkeat vaatimukset seuraajilleen, työlupaa ei täten saa helposti, saati että ihminen helposti saa tehtäväänsä selville.
Siltikin suosittelen ihmisille lukemista sillä "Ei ihminen elä pelkästä leivästä, vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee." - Hieno avaus!
Hieno avaus! kirjoitti:
Tulee mieleen tästä latenttivaiheesta, ihminenhän yrittää sitten nivoa Jumalan sanaa elämäänsä ja kun se ei onnistu, hän lähtee ikään kuin pettyneenä itseensä vähän kauemmas Jumalasta kuitenkaan ollenkaan Jumalaa unohtamatta.
Nyt viimeksi tutkistelin itseäni ja käsitin, etten itse asiassa rakasta edes lähimpiäni, joten tulin tulokseen, että vetäydyn pois Jumalan hommista ja arvelen lisäksi, että Hänellä on aika korkeat vaatimukset seuraajilleen, työlupaa ei täten saa helposti, saati että ihminen helposti saa tehtäväänsä selville.
Siltikin suosittelen ihmisille lukemista sillä "Ei ihminen elä pelkästä leivästä, vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee."Tuli tästä vielä mieleen, hämmästelettekö koskaan sitä, että kun on kolahtanut ja auennut, Jumala on antanut uskon, miten ihmeessä vielä uskallan vastustaa Häntä kaikilla teoillani ajatuksillani etc, välilä jopa avoimesti kapinoida (toki Hän kapinani kestää). Miten ihminen uskaltaa, järjetön otus? Vai uskooko Hän lopulta ollenkaan ja suurimmankin uskovan usko on itse asiassa aika pieni ja heikko.
Me jälkikristityt emme todennäköisesti ole sitä porukkaa, joka sanoo vuorelle vai oliko se puulle: Nouse ja kävele mereen, ja se tottelisi meitä. Hieno avaus! kirjoitti:
Siltikin suosittelen ihmisille lukemista sillä "Ei ihminen elä pelkästä leivästä, vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee."Älä tutkiskele itseäsi liikaa. Menee mahdottomuuksiin. Jumala pitää Sinusta huolen. Armo riittää. Jeesus kantaa.
Bless!!!- Hieno avaus!
Hieno avaus! kirjoitti:
Tuli tästä vielä mieleen, hämmästelettekö koskaan sitä, että kun on kolahtanut ja auennut, Jumala on antanut uskon, miten ihmeessä vielä uskallan vastustaa Häntä kaikilla teoillani ajatuksillani etc, välilä jopa avoimesti kapinoida (toki Hän kapinani kestää). Miten ihminen uskaltaa, järjetön otus? Vai uskooko Hän lopulta ollenkaan ja suurimmankin uskovan usko on itse asiassa aika pieni ja heikko.
Me jälkikristityt emme todennäköisesti ole sitä porukkaa, joka sanoo vuorelle vai oliko se puulle: Nouse ja kävele mereen, ja se tottelisi meitä.Tai kuka meistä rahaan ihastuneista jälkikristityistä uskaltaa luottaa lauseeseen: etsi ensin Jumalan valtakuntaa ja kaikki muukin sinulle annetaan?
Tämä on samalla toivotonta tämä Jumalan valossa itsensä tarkastelu, eikä siitä pidä liikaa masentua. - Hieno avaus!
boxi kirjoitti:
Älä tutkiskele itseäsi liikaa. Menee mahdottomuuksiin. Jumala pitää Sinusta huolen. Armo riittää. Jeesus kantaa.
Bless!!!Bless you too! Ja kaikki muutkin Jumala teitä siunatkoon ja avatkoon teille lisää Kristusta, jossa kaikki tiedon aarteet ovat kätkettyinä, ja jossa Jumala katsoi että oli hyvä että kaikki runsaus asuisi ja
vielä viimeksi:
ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
Voi kun sitten rakastan tätä kirjaa ja Totuutta joka kertoo minulle totuuden, mutta armahtaa minut.
"Minä olen tie, totuus ja elämä". Pitää paikkansa. Hieno avaus! kirjoitti:
Bless you too! Ja kaikki muutkin Jumala teitä siunatkoon ja avatkoon teille lisää Kristusta, jossa kaikki tiedon aarteet ovat kätkettyinä, ja jossa Jumala katsoi että oli hyvä että kaikki runsaus asuisi ja
vielä viimeksi:
ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
Voi kun sitten rakastan tätä kirjaa ja Totuutta joka kertoo minulle totuuden, mutta armahtaa minut.
"Minä olen tie, totuus ja elämä". Pitää paikkansa.Taivaassa sitten tavataan joskus aikojen kuluttua!
( Ja sinulle miinukset meille molemmille laittanut: Jumala rakastaa sinuakin! Tule mukaan iloitsemaan siitä ja unohda miinukset elämästäsi!)
- -
"Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?"
- ei hyödytä
Niinpä, tuo paikka tulee mieleen , kun näkee, lukee jonkun tosi rikkaan ihmisen tuhlaaavan elämänsä mammonan palvomiseen.
Fil. 2:13
"Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa. "
Jakeen sana "teissä" viittaa uskoviin kristittyihin. Kohta on lohdullinen mm. siksi, että ihminen ei aina itse tiedä, mikä Jumalan tahto missäkin asiassa on. Silloin joutuu etenemään omien tunteidensa näkökulmasta epävarmuuden vallitessa. Pohjimmiltaan tuo epävarmuus on kuitenkin turhaa, sillä Jumala johtaa meitä eteenpäin niinäkin hetkinä.
TMIVMä löysin hyvän pätkän. Siinä on ns, kristityille oikeasti pureskeltavaa..Helvetillä pelottelulla ja Saatanan manaamiselle...
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. 9 Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" 10 Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon. 11 Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen tuhon. 12 Nämä ihmiset ovat häpeätahroja teidän rakkaudenaterioillanne, kun he mässäilevät mistään piittaamatta. He ovat paimenia, jotka huolehtivat vain itsestään. He ovat pilviä, jotka tuuli vie ja jotka eivät vettä anna, puita, jotka syksyllä eivät kanna hedelmää, kahdesti kuolleita, juuriltaan repäistyjä, 13 pärskyviä meren aaltoja, joiden vaahtoharjana on heidän häpeänsä, radaltaan harhautuneita tähtiä, joille ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys.
14 Heistä on myös ennustanut Henok, Aadamista seitsemäs: "Katso, Herra tulee pyhiensä tuhatlukuisen joukon kanssa 15 ja panee jokaisen tuomiolle. Hän rankaisee kaikkia jumalattomia jokaisesta teosta, jonka he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikista julkeista puheista, joita nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet." 16 Nuo ihmiset ovat osaansa tyytymättömiä valittelijoita, jotka elävät himojensa vallassa. Heidän puheensa ovat suurellisia, ja omaa etuaan tavoitellen he mielistelevät ihmisiä.
Tein aloituksen siitä, että miten uskovaiset herjaavat omaa Jumaalansa käymällä ei-kristittyjen kimppuun. Siinä ei todellakaan ole siitä kyse, että ateistit eivät kestäisi kritiikkiä, eikä heitä voisi arvoistella. Kyse on kristinuskon arvopohjaltat ja sitä, että oman etunsa vuoksi unohdetaan ne Jumalan tehtävät. Nostetaan itsensä Jumalan yläpuolelle ja aletaan huimimaan Jumalan valtuuksilla..Se on siinä pointtina, että miksi eivät pahimmat fundikset osaa kunnioittaa omaa Jumalaansa?- Lyödähän leikiks
Sie puhut nyt aidanseipäistä kun myö puhutaan ihan muusta.
Tuon kohan sie oot ymmärtäny ihan pieleen.
En mie kiellä etteikö ois sellaisiikin "uskovii" jokka harjottaa tota viimeistä kappaletta = siis siun omaa huomiota (Ei Raamatusta), mut se onkii vähä eri juttu. Meittiin on niin eritasosi ja kuka minkäkin elämän saanu. Ja kukkee mahtaa olla lopultakin fundis , onkoohan noita ateistifundiksiikii olemas ja kuka voi toista tuomita? - Lyödähän leikiks
Lyödähän leikiks kirjoitti:
En mie kiellä etteikö ois sellaisiikin "uskovii" jokka harjottaa tota viimeistä kappaletta = siis siun omaa huomiota (Ei Raamatusta), mut se onkii vähä eri juttu. Meittiin on niin eritasosi ja kuka minkäkin elämän saanu. Ja kukkee mahtaa olla lopultakin fundis , onkoohan noita ateistifundiksiikii olemas ja kuka voi toista tuomita?Ja sitä paitsi etkö muista että Jeesus sanoo itse: vihamies kylvää peltoon etc.
Kuitenkin se, jota ruvetaan määrittelemään fundikseksi, on epävarmalla pohjalla jos se lähtee vain ihmisen arviosta mikä häntä sattuu miellyttämään.
Puhumattakaan, miten nykyään ihmiset luovat aika paljon mielikuvansa ja uskomuksensa median viitoittamalla tiellä. Oikeastaan voi sanoa, että on aika pelottavaa miten vähän ihminen omaa itsenäistä ajattelua nykyään ja miten johdateltavissa hän on mitään tuntematta näkemättä henkilökohtaisesti mistään tietämättä mutta mielellään itse vihansa johonkin ryhmään kohdistavana kuka sitten mistäkin kokemuksista ja luuloista lähtien. Joka tapauksessa kristityt ova vihan kohteena aina, koska tässä maailmassa nyt vain on niin. Ei mikään ole sen herkullisempaa sielunviholliselle kuin tuo media, joka ei itsessään ole paha, mutta jota välinettä hän käyttää tosi tehokkaasti milloin mitäkin ihmisryhmää vastaan, mutta toki hänelle 1-listalla ovat kristityt. Lyödähän leikiks kirjoitti:
Ja sitä paitsi etkö muista että Jeesus sanoo itse: vihamies kylvää peltoon etc.
Kuitenkin se, jota ruvetaan määrittelemään fundikseksi, on epävarmalla pohjalla jos se lähtee vain ihmisen arviosta mikä häntä sattuu miellyttämään.
Puhumattakaan, miten nykyään ihmiset luovat aika paljon mielikuvansa ja uskomuksensa median viitoittamalla tiellä. Oikeastaan voi sanoa, että on aika pelottavaa miten vähän ihminen omaa itsenäistä ajattelua nykyään ja miten johdateltavissa hän on mitään tuntematta näkemättä henkilökohtaisesti mistään tietämättä mutta mielellään itse vihansa johonkin ryhmään kohdistavana kuka sitten mistäkin kokemuksista ja luuloista lähtien. Joka tapauksessa kristityt ova vihan kohteena aina, koska tässä maailmassa nyt vain on niin. Ei mikään ole sen herkullisempaa sielunviholliselle kuin tuo media, joka ei itsessään ole paha, mutta jota välinettä hän käyttää tosi tehokkaasti milloin mitäkin ihmisryhmää vastaan, mutta toki hänelle 1-listalla ovat kristityt.Älä nyt sentään marttyyriksi heittäydy :D Kyllä ne on kristityt, jotka on vainonnut läpi historian ihmisiä. Media on vain tuonut lahkolaisten sairaita piirteitä esille. Ennen uskovaiset vaikeni niistä ja syyllistivät uhreja. Kyllä tänä päivänä pitää puuttua epäkohtiin ja tuoda niitä esille esimerkkeinä muille.
Miten määritellään sitten fundis. Fundis on sellainen, joka vaahtoa Raamatusta, mutta samalla rikkoo toisaalla Raamatun opetuksia. Viha sokaisee fundiksen, että ei enää näe muita kuin omat arvonsa.Lyödähän leikiks kirjoitti:
En mie kiellä etteikö ois sellaisiikin "uskovii" jokka harjottaa tota viimeistä kappaletta = siis siun omaa huomiota (Ei Raamatusta), mut se onkii vähä eri juttu. Meittiin on niin eritasosi ja kuka minkäkin elämän saanu. Ja kukkee mahtaa olla lopultakin fundis , onkoohan noita ateistifundiksiikii olemas ja kuka voi toista tuomita?Ateistifundiksia ei sido, eikä kosketa Raamatun opetukset. Heitä määrää sitten oma moraalinsa, kuten tuntuu määrittelevan kristittyjenkin moraalia. Käytetään Raamattua hyväksi silloin kun se sopii omille arvoille. Sitten kun siellä on kiusallisia kohtia, niin heti itketään niitä kohtia luettavan väärin..
Kristityt ainakin on kunnostautunut noissa tuomitsemissa. Läpi historian aina tähän päivään asti on nähtävissä heidän halunsa tuomita.- Minne menossa?
mave kirjoitti:
Älä nyt sentään marttyyriksi heittäydy :D Kyllä ne on kristityt, jotka on vainonnut läpi historian ihmisiä. Media on vain tuonut lahkolaisten sairaita piirteitä esille. Ennen uskovaiset vaikeni niistä ja syyllistivät uhreja. Kyllä tänä päivänä pitää puuttua epäkohtiin ja tuoda niitä esille esimerkkeinä muille.
Miten määritellään sitten fundis. Fundis on sellainen, joka vaahtoa Raamatusta, mutta samalla rikkoo toisaalla Raamatun opetuksia. Viha sokaisee fundiksen, että ei enää näe muita kuin omat arvonsa.Yritä nyt lopultakin käsittää, että ihminen kapinoi Jumalaa vastaan kuolemaansa asti, jopa kristitty. Sitä tarkoitetaan sillä, että koska tässä maailmassa on myös antikristus, joka tuon kapinan alunperin aikaan saikin, maailma ei pohjimmiltaan voi sietää kristinuskon sanomaa. En ota tässä mitään marttyyrin osaa, mutta näin se vain on, kaikissa ihmisissä on myös vastustus Jumalaa kohtaan.
Mitä taas tuohon fundikseen tulee, olen huvittunut, jos minua luulet fundikseksi. Maailma joka vastustaa Jumalaa joka tapauksessa, ja tätä on hivenen myös jokaisessa kristityssä on nyt tunkeutumassa kirkkoon eikä päinvastoin: evankeliumia piti viedä ja tuoda Jumalan valtakunta tänne. Mitä enemmän täällä lännessa maallistumme, sitä väljemmästä kristitystä tulee fundis. Vaikka me olemme jo täysin suolattomia ja valottomia, useimmat meistä. Nuo ryhmittymät joista puhut, ovat niitä amerikkalaisia 10 hengen lahkoja joita sinulle on näytetty sieltä mediasta joka viikko. Todennäköisesti ainoat "kristityt" sinulle ovat ääriliberaalit, jotka eivät enää ole edes kristityitä, edustavat pelkkää laimeata ehkäpä Jumala on -uskoa. Eli itse ainakin olen käsittänyt, että fundikseksi nykyään kutsutaan ihmistä, joka uskoo Kristuksen sovittaneen, vaikka olisikin epäröivällä mielellä. Tästä nimitys konservatiivit. Siis sellaista uskoa, jossa ei ole Kristusta, Jumalan ilmoitusta, on alettu kutsumaan konservatiiviseksi kristinuskoksi. Aika huvittavaa. Varmaankin pian fundiksia? Arvelen, että mitä enemmän maailma maallistuu, liberaaleista tulee fundiksia lopulta, nimittäin heissäkin on joitakin jotka uskovat Kristuksen tehtävää vähän merkittävämmäksi kuin pelkkä profeetta. - Minne menossa?
Minne menossa? kirjoitti:
Yritä nyt lopultakin käsittää, että ihminen kapinoi Jumalaa vastaan kuolemaansa asti, jopa kristitty. Sitä tarkoitetaan sillä, että koska tässä maailmassa on myös antikristus, joka tuon kapinan alunperin aikaan saikin, maailma ei pohjimmiltaan voi sietää kristinuskon sanomaa. En ota tässä mitään marttyyrin osaa, mutta näin se vain on, kaikissa ihmisissä on myös vastustus Jumalaa kohtaan.
Mitä taas tuohon fundikseen tulee, olen huvittunut, jos minua luulet fundikseksi. Maailma joka vastustaa Jumalaa joka tapauksessa, ja tätä on hivenen myös jokaisessa kristityssä on nyt tunkeutumassa kirkkoon eikä päinvastoin: evankeliumia piti viedä ja tuoda Jumalan valtakunta tänne. Mitä enemmän täällä lännessa maallistumme, sitä väljemmästä kristitystä tulee fundis. Vaikka me olemme jo täysin suolattomia ja valottomia, useimmat meistä. Nuo ryhmittymät joista puhut, ovat niitä amerikkalaisia 10 hengen lahkoja joita sinulle on näytetty sieltä mediasta joka viikko. Todennäköisesti ainoat "kristityt" sinulle ovat ääriliberaalit, jotka eivät enää ole edes kristityitä, edustavat pelkkää laimeata ehkäpä Jumala on -uskoa. Eli itse ainakin olen käsittänyt, että fundikseksi nykyään kutsutaan ihmistä, joka uskoo Kristuksen sovittaneen, vaikka olisikin epäröivällä mielellä. Tästä nimitys konservatiivit. Siis sellaista uskoa, jossa ei ole Kristusta, Jumalan ilmoitusta, on alettu kutsumaan konservatiiviseksi kristinuskoksi. Aika huvittavaa. Varmaankin pian fundiksia? Arvelen, että mitä enemmän maailma maallistuu, liberaaleista tulee fundiksia lopulta, nimittäin heissäkin on joitakin jotka uskovat Kristuksen tehtävää vähän merkittävämmäksi kuin pelkkä profeetta.Anteeksi kirjoitusvirhe kiireessä, piti olla:
sellaista uskoa, jossa on Kristus, Jumalan ilmoitus, on alettu kutsumaan konservatiiviseksi kristinuskoksi. - Minne menossa?
mave kirjoitti:
Ateistifundiksia ei sido, eikä kosketa Raamatun opetukset. Heitä määrää sitten oma moraalinsa, kuten tuntuu määrittelevan kristittyjenkin moraalia. Käytetään Raamattua hyväksi silloin kun se sopii omille arvoille. Sitten kun siellä on kiusallisia kohtia, niin heti itketään niitä kohtia luettavan väärin..
Kristityt ainakin on kunnostautunut noissa tuomitsemissa. Läpi historian aina tähän päivään asti on nähtävissä heidän halunsa tuomita.Itse olen huomannut, että tuomitsevuus on jokin ihmisessä oleva pysyvä ominaisuus, on täällä sitten uskontoa tai ei. Nytkin länsimaiden maallistuessa ja luullensa olevansa suvaitsevia ja ei-tuomitsevia, en ole onnistunut käytännön elämässä kohtaamaan yhtäkään ihmistä, joka ei jostain asiasta olisi tuomitsemassa. Eli siis tuomitsemalla toisen, ihminen tuntee itsensä paremmaksi. Se, että kerrotaan kristinuskon sisällöstä, ei tarkoita tuomitsemista sinänsä.
Mielestäni paremmin nyt kristinuskonkin väljähtäessä, tuomitseminen ja armottomuus ihmisissä on lisääntynyt. Ei tarvitse kuin työelämää katsoa. Jopa läheisissä olen huomannut tuomiota ja välillä tuomitsen itsekin heidät. En löydä täältä sitä suurta lähimmäisenrakkautta, jonka pitäisi nyt loistaa täällä "kauhistuttavan kristinuskon Jumalan" poistuessa. - Olemme yksilöitä
Itse olen huomannut, että tuomitsevuus on jokin ihmisessä oleva pysyvä ominaisuus, on täällä sitten uskontoa tai ei. Nytkin länsimaiden maallistuessa ja luullensa olevansa suvaitsevia ja ei-tuomitsevia, en ole onnistunut käytännön elämässä kohtaamaan yhtäkään ihmistä, joka ei jostain asiasta olisi tuomitsemassa. Eli siis tuomitsemalla toisen, ihminen tuntee itsensä paremmaksi. Se, että kerrotaan kristinuskon sisällöstä, ei tarkoita tuomitsemista sinänsä.
Mielestäni paremmin nyt kristinuskonkin väljähtäessä, tuomitseminen ja armottomuus ihmisissä on lisääntynyt. Ei tarvitse kuin työelämää katsoa. Jopa läheisissä olen huomannut tuomiota ja välillä tuomitsen itsekin heidät. En löydä täältä sitä suurta lähimmäisenrakkautta, jonka pitäisi nyt loistaa täällä "kauhistuttavan kristinuskon Jumalan" poistuessa.Ehkäpä olen sitten niitä onnekkaita, joiden elämää ei ole helvetiksi tehnyt koskaan uskonto, yleensä vain muut ihmiset, joskus jopa ne lähiomaiset. Joten en tietysti sitten ymmärrä tällaista puhetta. Jos tälläkin palstallakin kirjoittaa joku Balttis, niin jätän hänet omaan arvoonsa enkä luule että nyt sitten kaikki kristityt ja koko kristinuskon Jumala täytyy yhden erehtyneen ihmisen takia hylätä, erityisesti kun en tiedä mitä vaikeuksia kyseisellä ihmisellä on.
Minkäänlaisista uskonasioista ei ole tarvinnut olla puhetta, juuri tällä nimenomaisella hetkellä elämäni on yhtä helvettiä, mikä johtunee siitä, että toiset saavat täällä paljonkin tarpeitaan tyydytettyä, toiset eivät juuri mitään tarpeitaan. Osasyy on itsessä, mutta siitähän tässä periaatteessa on kyse, jokainen ajaa omaa asiaa ja esim. työssäkäynnin koen äärettömän ahdistavaksi jo sen tähden, että siellä erilaiset eturistiriidat ja intressit sivuavat, ja ihmiset ovat valmiita kiusaamaan toisiaan milloin milläkin, rauhaa rakastava sielu ei kestä sellaista.
Asuntoni ulkopuolella on laitettu kenttä, jota kuuntelen 24 tuntia vuorokaudessa, vaikka maksan vuokran. Ihmiset hakkaavat palloa asfalttiin ikkunani alla 24 tuntia vuorokaudessa, niin että minulla ei ole siunaaman rauhaa, he vieläpä ylpeilevät sillä. Kuitenkin joudun yksinäisenä naisihmisenä maksamaan täyden vuokran tästä pikku puljustani, joka tekee elämästäni täyttä helvettiä. Töissä pitäisi kuitenkin jaksaa tehdä vaikka mitä voltteja unettomana, ahdistuneena, masentuneena ja jos et kykene, olet nolla. Työ on puuduttavan yksitoikkoista mitenkään lahjojani vastaamatonta pienipalkkaisen naisen työtä, joka on minulle sananmukaisesti kidutusta ja jossa minua arvostellaan armottomasti ihan pikkiriikkistäkin virheistä. Olen ahkera työntekijä, mutta laiska. Saan kaikkialla syyt niskoilleni. Ihmisten ahdasmielisyys ja kaikenlainen itseni syrjintä on ajanut minut tuohon työhön, mutta todennäköisesti jään masentuneisuuteni takia pois ja minusta tulee taas vielä tästäkin köyhempi. Ei minulla ole vähääkään hauskaa täällä. Ahdasmielisiä ihmisiä joka paikka täynnä. Olen ilmeisesti väärässä paikassa. Kun tulen tälle palstalle, täällä raivoavat ahdasmieliset ateistit kristityille, etteivät hekään saisi uskoa.( He luulevat välinpitämättömyyttä rakkaudeksi. ) - Olemme yksilöitä
Olemme yksilöitä kirjoitti:
Ehkäpä olen sitten niitä onnekkaita, joiden elämää ei ole helvetiksi tehnyt koskaan uskonto, yleensä vain muut ihmiset, joskus jopa ne lähiomaiset. Joten en tietysti sitten ymmärrä tällaista puhetta. Jos tälläkin palstallakin kirjoittaa joku Balttis, niin jätän hänet omaan arvoonsa enkä luule että nyt sitten kaikki kristityt ja koko kristinuskon Jumala täytyy yhden erehtyneen ihmisen takia hylätä, erityisesti kun en tiedä mitä vaikeuksia kyseisellä ihmisellä on.
Minkäänlaisista uskonasioista ei ole tarvinnut olla puhetta, juuri tällä nimenomaisella hetkellä elämäni on yhtä helvettiä, mikä johtunee siitä, että toiset saavat täällä paljonkin tarpeitaan tyydytettyä, toiset eivät juuri mitään tarpeitaan. Osasyy on itsessä, mutta siitähän tässä periaatteessa on kyse, jokainen ajaa omaa asiaa ja esim. työssäkäynnin koen äärettömän ahdistavaksi jo sen tähden, että siellä erilaiset eturistiriidat ja intressit sivuavat, ja ihmiset ovat valmiita kiusaamaan toisiaan milloin milläkin, rauhaa rakastava sielu ei kestä sellaista.
Asuntoni ulkopuolella on laitettu kenttä, jota kuuntelen 24 tuntia vuorokaudessa, vaikka maksan vuokran. Ihmiset hakkaavat palloa asfalttiin ikkunani alla 24 tuntia vuorokaudessa, niin että minulla ei ole siunaaman rauhaa, he vieläpä ylpeilevät sillä. Kuitenkin joudun yksinäisenä naisihmisenä maksamaan täyden vuokran tästä pikku puljustani, joka tekee elämästäni täyttä helvettiä. Töissä pitäisi kuitenkin jaksaa tehdä vaikka mitä voltteja unettomana, ahdistuneena, masentuneena ja jos et kykene, olet nolla. Työ on puuduttavan yksitoikkoista mitenkään lahjojani vastaamatonta pienipalkkaisen naisen työtä, joka on minulle sananmukaisesti kidutusta ja jossa minua arvostellaan armottomasti ihan pikkiriikkistäkin virheistä. Olen ahkera työntekijä, mutta laiska. Saan kaikkialla syyt niskoilleni. Ihmisten ahdasmielisyys ja kaikenlainen itseni syrjintä on ajanut minut tuohon työhön, mutta todennäköisesti jään masentuneisuuteni takia pois ja minusta tulee taas vielä tästäkin köyhempi. Ei minulla ole vähääkään hauskaa täällä. Ahdasmielisiä ihmisiä joka paikka täynnä. Olen ilmeisesti väärässä paikassa. Kun tulen tälle palstalle, täällä raivoavat ahdasmieliset ateistit kristityille, etteivät hekään saisi uskoa.( He luulevat välinpitämättömyyttä rakkaudeksi. )Ja kaiken kukkuraksi te ateistit luulette, että luopuisin jostain kumman syystä siitä ainoasta, joka minua rakastaa, vaikken takaisin itse pystykään rakastamaan.
Älkääkä pahastuko, mikään asia maailmassa ei saa minua uskomaan lähimmäisenrakkauteen tai että ihmisillä olisi jossain sellainen täydellinen lähimmäisenrakkaus.
Itse annan nämä vääryydet jotka minua kohtaan on tehty, anteeksi Kristuksen tähden. En ole varma, antaako Jumala teille anteeksi minua kohtaan tekemänne vääryydet katsoen niitä sormien läpi jos vain ivaatte sovitusta. Silloinhan Jumala ei olisi oikeudenmukainen. Ei tällä tavalla saa tuhota ihmisen elämää. Te olette siis tuhonneet minun elämäni, te lähimmäiset. Enkä totisesti ole ainoa jolle täällä on tehty vääryyttä. - Olemme yksilöitä
Ja kaiken kukkuraksi te ateistit luulette, että luopuisin jostain kumman syystä siitä ainoasta, joka minua rakastaa, vaikken takaisin itse pystykään rakastamaan.
Älkääkä pahastuko, mikään asia maailmassa ei saa minua uskomaan lähimmäisenrakkauteen tai että ihmisillä olisi jossain sellainen täydellinen lähimmäisenrakkaus.
Itse annan nämä vääryydet jotka minua kohtaan on tehty, anteeksi Kristuksen tähden. En ole varma, antaako Jumala teille anteeksi minua kohtaan tekemänne vääryydet katsoen niitä sormien läpi jos vain ivaatte sovitusta. Silloinhan Jumala ei olisi oikeudenmukainen. Ei tällä tavalla saa tuhota ihmisen elämää. Te olette siis tuhonneet minun elämäni, te lähimmäiset. Enkä totisesti ole ainoa jolle täällä on tehty vääryyttä.Jos täällä jotain vähäistä lähimmäisenrakkautta on näkynyt, käsittääkseni juuri niissä ihmisissä jotka ovat Kristuksesta puhuneet, juuri sen vuoksi, etten ilman heitä olisi edes kuullut tällaisesta ihmeellisestä Jumalasta.
Niin että se siitä lähimmäisen rakkaudesta, tuomitsevuudesta jne.
Ne kaksi ihmistä, joiden takia en ole katuojassa, ovat muuten kristityitä. Muuten olisin katuojassa ihmisten julmuuden ja kauheuden takia. Olemme yksilöitä kirjoitti:
Jos täällä jotain vähäistä lähimmäisenrakkautta on näkynyt, käsittääkseni juuri niissä ihmisissä jotka ovat Kristuksesta puhuneet, juuri sen vuoksi, etten ilman heitä olisi edes kuullut tällaisesta ihmeellisestä Jumalasta.
Niin että se siitä lähimmäisen rakkaudesta, tuomitsevuudesta jne.
Ne kaksi ihmistä, joiden takia en ole katuojassa, ovat muuten kristityitä. Muuten olisin katuojassa ihmisten julmuuden ja kauheuden takia.Nimim. "Olemme yksilöitä",
Kirjoitat hyvin ja sinulla on painavaa kerrottavaa. Tulisitko kirjoittamaan tänne vakituisemminkin?
TMIV- Olemme yksilöitä
tmiv kirjoitti:
Nimim. "Olemme yksilöitä",
Kirjoitat hyvin ja sinulla on painavaa kerrottavaa. Tulisitko kirjoittamaan tänne vakituisemminkin?
TMIVKiitos. Tulisin tänne useamminkin, mutta äskenkin ellet olisi tullut sanomaan ystävällistä sanaasi, olisin lopulta kirjoittanut tähän:
Päivän päätteeksi tulen kuuntelemaan tänne ateistien vittuilua. Puhumattakaan, että Lehdeskoski & co. istuu rauhassa palleillaan, nostaa palkkaa ja käy mukavasti golfaamassa välillä. (Ja Lehdeskoskelle vielä sellainen viesti, että kyllä sinä nyt iso mies kestät vähän arvostelua, kun minäkin saan sitä työssäni kuunnella ja muilta ihmisiltä, ilman että ruvetaan heti sanomaan että olen tuomitseva ja syyllistävä, tämä teidän kikkanne, jolla saatte kaikki kristityt syyllisiksi.)
Kaiketi ymmärrät, etten sovi Herran töihin. - Olemme yksilöitä
Kiitos. Tulisin tänne useamminkin, mutta äskenkin ellet olisi tullut sanomaan ystävällistä sanaasi, olisin lopulta kirjoittanut tähän:
Päivän päätteeksi tulen kuuntelemaan tänne ateistien vittuilua. Puhumattakaan, että Lehdeskoski & co. istuu rauhassa palleillaan, nostaa palkkaa ja käy mukavasti golfaamassa välillä. (Ja Lehdeskoskelle vielä sellainen viesti, että kyllä sinä nyt iso mies kestät vähän arvostelua, kun minäkin saan sitä työssäni kuunnella ja muilta ihmisiltä, ilman että ruvetaan heti sanomaan että olen tuomitseva ja syyllistävä, tämä teidän kikkanne, jolla saatte kaikki kristityt syyllisiksi.)
Kaiketi ymmärrät, etten sovi Herran töihin.Tuon golfaamisen lisäksi hän matkustelee minun selkänahastani revityiltä lesken rovoilla Amerikkaan Jeesus-seminaariin, jossa todetaan että Jeesusta ei ole.
Päälle hän puhuu lähimmäisenrakkaudesta. Wow! Ei ei! Häivy minun kirkostani nyt jo lopultakin, että minäkin pääsen sinne ja saisin olla siellä. Olemme yksilöitä kirjoitti:
Tuon golfaamisen lisäksi hän matkustelee minun selkänahastani revityiltä lesken rovoilla Amerikkaan Jeesus-seminaariin, jossa todetaan että Jeesusta ei ole.
Päälle hän puhuu lähimmäisenrakkaudesta. Wow! Ei ei! Häivy minun kirkostani nyt jo lopultakin, että minäkin pääsen sinne ja saisin olla siellä.En ole ihan varma, ovatko nämä kaksi viimeistä (16:54 ja 17:01) nimim. "Olemme yksilöitä" kirjoitettua viestiä samalta henkilöltä, mutta vastaan olettaen, että ovat.
On totta, että uskovan kristityn tulee kasvaa kärsivälliseksi, ystävälliseksi ja jopa kunnioittavaksi ja rakastavaksi niitäkin lähimmäisiä kohtaan, jotka pelkästään pilkkaavat ja vihaavat meitä. Täytyy kuitenkin muistaa, että me olemme itse kukin vasta kasvamassa sillä tiellä. Tässä maailmassa me olemme vielä lihassa. Jos Jeesuksen lähetyskäsky kohdistui pelkästään "täydellisiin" uskoviin, evankeliumia ei voisi viedä eteenpäin kukaan.
Jos luet esim. allekirjoittaneen tekstejä täällä, huomaat hyvinkin nopeasti, etten aina pysty hillitsemään ärsyyntymistäni jatkuvassa häijyjen provokaatioiden tulvassa. Siitä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin tulee sellainen omantunnon kolkutus, että vähitellen Jumala opettaa minua sen kautta - niin myös sinua.
On syytä muistaa sekin, että rakkaus on myös totuutta. Jos me kerromme totuuden aidosti haluten kertoa totuus (eikä esim. haluten lyödä "Raamatulla päähän"), niin kuulostipa se kuinka ilkeältä tahansa, se on rakkautta.
Tervetuloa siis.
TMIV- Olemme yksilöitä
tmiv kirjoitti:
En ole ihan varma, ovatko nämä kaksi viimeistä (16:54 ja 17:01) nimim. "Olemme yksilöitä" kirjoitettua viestiä samalta henkilöltä, mutta vastaan olettaen, että ovat.
On totta, että uskovan kristityn tulee kasvaa kärsivälliseksi, ystävälliseksi ja jopa kunnioittavaksi ja rakastavaksi niitäkin lähimmäisiä kohtaan, jotka pelkästään pilkkaavat ja vihaavat meitä. Täytyy kuitenkin muistaa, että me olemme itse kukin vasta kasvamassa sillä tiellä. Tässä maailmassa me olemme vielä lihassa. Jos Jeesuksen lähetyskäsky kohdistui pelkästään "täydellisiin" uskoviin, evankeliumia ei voisi viedä eteenpäin kukaan.
Jos luet esim. allekirjoittaneen tekstejä täällä, huomaat hyvinkin nopeasti, etten aina pysty hillitsemään ärsyyntymistäni jatkuvassa häijyjen provokaatioiden tulvassa. Siitä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin tulee sellainen omantunnon kolkutus, että vähitellen Jumala opettaa minua sen kautta - niin myös sinua.
On syytä muistaa sekin, että rakkaus on myös totuutta. Jos me kerromme totuuden aidosti haluten kertoa totuus (eikä esim. haluten lyödä "Raamatulla päähän"), niin kuulostipa se kuinka ilkeältä tahansa, se on rakkautta.
Tervetuloa siis.
TMIVKiitos sanoistasi. Sikäli mielenkiintoista, että olet tuota mieltä. Minulle nimittäin on yhtäkkiä käynyt ihan päinvastoin. Ymmärsin, että juuri tehdessäni kynnysmaton itsestäni olen antanut aika paljon väärän kuvan ihmisille. Ei heille tietysti tuollaista pidä huudella, niin kuin tuossa viimeksi sanoin, mutta kyllä siinä äkkiä käy niin, että jos et sano mitään, toinen osapuoli tulee omavanhurskaaksi. Tästä syystä en myöskään ole naimisissa, olen niitä jotka jäävät alta aikayksikön puolison tossun alle, ja sitten vielä pitäisin itseäni syyllisenä. Niin että on alkanut huvittamaan tuo kristittyjen syyllistäminen. Toki tässä tietysti pitäisi olla iloinen että saa kärsiäkin Kristuksen tähden, enkä todella välillä välitä heidän puhumisistaan, niihin todellakin tottuu, lähinnä tympeiksi ne tämän palstan tekevät, nuo samat hokemat, joita he toistelevat, ennalta arvattavat.
Lehdeskoski & Co. taas saa itseni sairaaksi huolesta lisäksi. Kun tässä on nyt muitakin huolia. Olen pyytänyt Jumalalta, että lakkaisin huolehtimasta. Hänessä ja hänen tyyppisissä papeissa on se vika, että ikään kuin ajattelen, että minun pitäisi jotenkin korvata tuo työnsä tekemätön pappi. Ja kuitenkaan en voi mitenkään Jumalaa auttaa enkä kristikuntaa tällä hetkellä. Olen huolissani siitä, että joitakin kristityitä yritetään ajaa ulos kirkostamme ja painostetaan, vaikka en välttämättä heidän kanssaan kaikissa asioissa samoilla linjoilla olekaan. Juuri siitä tiedän, että jotain on vinossa. Ei kristitty aja tuollaisella innolla toista kristittyä ulos kirkosta, saati Kristusta kristinuskosta. Tavallaan siis voi sanoa, maailma todellakin on tunkeutumassa kirkkoon. Minne menossa? kirjoitti:
Yritä nyt lopultakin käsittää, että ihminen kapinoi Jumalaa vastaan kuolemaansa asti, jopa kristitty. Sitä tarkoitetaan sillä, että koska tässä maailmassa on myös antikristus, joka tuon kapinan alunperin aikaan saikin, maailma ei pohjimmiltaan voi sietää kristinuskon sanomaa. En ota tässä mitään marttyyrin osaa, mutta näin se vain on, kaikissa ihmisissä on myös vastustus Jumalaa kohtaan.
Mitä taas tuohon fundikseen tulee, olen huvittunut, jos minua luulet fundikseksi. Maailma joka vastustaa Jumalaa joka tapauksessa, ja tätä on hivenen myös jokaisessa kristityssä on nyt tunkeutumassa kirkkoon eikä päinvastoin: evankeliumia piti viedä ja tuoda Jumalan valtakunta tänne. Mitä enemmän täällä lännessa maallistumme, sitä väljemmästä kristitystä tulee fundis. Vaikka me olemme jo täysin suolattomia ja valottomia, useimmat meistä. Nuo ryhmittymät joista puhut, ovat niitä amerikkalaisia 10 hengen lahkoja joita sinulle on näytetty sieltä mediasta joka viikko. Todennäköisesti ainoat "kristityt" sinulle ovat ääriliberaalit, jotka eivät enää ole edes kristityitä, edustavat pelkkää laimeata ehkäpä Jumala on -uskoa. Eli itse ainakin olen käsittänyt, että fundikseksi nykyään kutsutaan ihmistä, joka uskoo Kristuksen sovittaneen, vaikka olisikin epäröivällä mielellä. Tästä nimitys konservatiivit. Siis sellaista uskoa, jossa ei ole Kristusta, Jumalan ilmoitusta, on alettu kutsumaan konservatiiviseksi kristinuskoksi. Aika huvittavaa. Varmaankin pian fundiksia? Arvelen, että mitä enemmän maailma maallistuu, liberaaleista tulee fundiksia lopulta, nimittäin heissäkin on joitakin jotka uskovat Kristuksen tehtävää vähän merkittävämmäksi kuin pelkkä profeetta.Onko se antikristus jo maanpäällä? Tuo on vain mielipide, että ihminen kapinoisi Jumalaa vastaan. Mitä tulee sun fundiksena olemiseen, niin kyllä tuosta tekstistä heijastuu selkeästi sellainen kuva. Liberaalit eivät usko oikein jne. Asetut toisten kristittyjen uskon yläpuolelle ja arvostelet heidän uskoaan sieltä kautta.
Itse olen huomannut, että tuomitsevuus on jokin ihmisessä oleva pysyvä ominaisuus, on täällä sitten uskontoa tai ei. Nytkin länsimaiden maallistuessa ja luullensa olevansa suvaitsevia ja ei-tuomitsevia, en ole onnistunut käytännön elämässä kohtaamaan yhtäkään ihmistä, joka ei jostain asiasta olisi tuomitsemassa. Eli siis tuomitsemalla toisen, ihminen tuntee itsensä paremmaksi. Se, että kerrotaan kristinuskon sisällöstä, ei tarkoita tuomitsemista sinänsä.
Mielestäni paremmin nyt kristinuskonkin väljähtäessä, tuomitseminen ja armottomuus ihmisissä on lisääntynyt. Ei tarvitse kuin työelämää katsoa. Jopa läheisissä olen huomannut tuomiota ja välillä tuomitsen itsekin heidät. En löydä täältä sitä suurta lähimmäisenrakkautta, jonka pitäisi nyt loistaa täällä "kauhistuttavan kristinuskon Jumalan" poistuessa.Tuomitsevaisuutta on molemmissa ryhmissä. Ennakkoluuloisuutta on varmasti molemmissa leireissä. Marttyyriksi tekeytymistä on molemmissa leireissä. Ne on niitä ominaisuuskia ,jotka osaltaan tekee ihmisen inhimilliseksi olennoksi.
mave kirjoitti:
Älä nyt sentään marttyyriksi heittäydy :D Kyllä ne on kristityt, jotka on vainonnut läpi historian ihmisiä. Media on vain tuonut lahkolaisten sairaita piirteitä esille. Ennen uskovaiset vaikeni niistä ja syyllistivät uhreja. Kyllä tänä päivänä pitää puuttua epäkohtiin ja tuoda niitä esille esimerkkeinä muille.
Miten määritellään sitten fundis. Fundis on sellainen, joka vaahtoa Raamatusta, mutta samalla rikkoo toisaalla Raamatun opetuksia. Viha sokaisee fundiksen, että ei enää näe muita kuin omat arvonsa.Mave: olen fundamentalisti. Kaikki mitä sanot minusta on totta. Siksi juuri tarvitsen armahdusta joltain itseäni isommalta. Se on sitten se nasaretilainen. Kuka muu?
- Hieno avaus
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
- Aito hieno avaus
Ahaa. Hyvä merkki. Joku vohki Hieno avaus -nimimerkkini. Aito Hieno avaus ei puhu tässä kommentissa (14.6.2012 klo 11:43). Sillä tavalla se toki on hyvä merkki, että hän vohkii tuon Hieno avaus -jutun, koska sanani osuivat oikeaan. Antikristus niin sanotusti alkoi karjumaan. Ei tuo kyseinen vohkija, vaan antikristus hänen kauttaan.
- Aito hieno avaus
Aito hieno avaus kirjoitti:
Ahaa. Hyvä merkki. Joku vohki Hieno avaus -nimimerkkini. Aito Hieno avaus ei puhu tässä kommentissa (14.6.2012 klo 11:43). Sillä tavalla se toki on hyvä merkki, että hän vohkii tuon Hieno avaus -jutun, koska sanani osuivat oikeaan. Antikristus niin sanotusti alkoi karjumaan. Ei tuo kyseinen vohkija, vaan antikristus hänen kauttaan.
Kerta kaikkiaan hyvä merkki. En tiennytkään olevani niin hyvä Jeesuksen opetuslapsi, että antikristus minun kimppuuni kävisi. Aina tässä epäilee, onko edes Jumalan lapsi.
- evlut
Ei hiuskaan putoa päästämme Jumalan sallimatta ja tietämättä. Näin lukee Raamatussa
- Lampaasi eivät syö
Miten tätä ruokaa alettaisiin ihmisille tarjoamaan? Kipot heitetään nurin ja jos yhden Jumalan ruoanpalan saa sisään, he pulauttavat kuin oksennuksen ulos, siis jopa kirkkoon kuuluvat, ateistista puhumattakaan.
Aivopesty on ja tehokkaasti. Samalla tavalla kuin kristitty on immuuni itse uskossa, vaikkei tietysti teoissa, kun hoksaa tuijottaa sitä autiomaassa kohotettua Mooseksen tekemää käärmettä, ettei kuole puremaan, on tämä nyt täysin suojaton. Pelkäänpä pahoin, että heille on turha selittää kuinka Kristus sanoo: kun minut kohotetaan ylös maasta, vedän teidät kaikki luokseni. Sitten kun vielä kirkko itsekin on ruvennut väittämään tätä vastaan. Jumalan hengellinen viisaus aiotaan siis hävittää. No tämä nyt oli tätä kieltä, jota ymmärtävät vain valtakunnassa sisällä olevat (en ole lestadiolainen - vaan Raamattuni, erityisesti Uuden Testamentin lukenut kristitty), ovat sitten vaikka kuinka epäonnistuneita rakastetun Herran seuraajia ja toivottomia tapauksia ja onneksi Jumalalle ei kukaan ole toivoton tapaus. Pyyntö kirkkoon kuuluville passiivikoille: syökää nyt edes hiukan, ilman ette tule toimeen tässä maailmassa ja uskonne menee täyttä vauhtia ikkunasta ulos tai sitten alatte muokkaamaan mitä ihmeellisempiä jumalia. - Tällaista
Tuhlaajapoika- vertaus. Isä laski hänet muille maille hurvittelemaan haluamansa perinnön kanssa. Ja kaikki meni. Sikopaimenena hän ajatteli, " minä palaan Isän tykö." Ja isä otti hänet vastaan, ei tuomarina vaan Isänä. Ja niin alkoi ilo ja riemu kodissa.
Sellainenko on paheen palkka ? Ei paheen, vaan kotiintulon. Kun täytyy pelastaa hukkunut, ei ole tuomitsemisen aika.
Ei Boxikaan, erikoislääkäri tällä palstalla, kiellä ensiapua ja hoitoa potilaalta, joka on itse syyllistynyt vammojensa syntyyn. No, huono vertaus ehkä, mutta tulipahan mieleen.
Jer.8;4 "Eikö se, joka lankeaa, nouse jälleen.Eikö se, joka kääntyy pois, käänny takaisin." Samanhan sanoo Daavidkin: " Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa." Hebr.3:7-8.
Se on totta silloinkin, kun on helle polttavin,
se on totta silloinkin, kun tuska on ankarin:
Isä taivaan rakastaa.- Ja toisaalta
Toki olet oikeassa, mutta: eivät tuhlaajapojat ole palaamassa kotiin. Tilanne on reaalisesti tämä: he ovat siellä yhäti sikopaimenena ja pilkkaavat kotiansa.
- evlut
Käskyt ovat tärkeitä
- Intressi vapaa.
Henkilökohtaisella tasolla kolahti Pyhän hengen tietoisuus.Toinnen kolahdus oli raamatussa "anokaa niin teille annetaan.Kolmaskohta oli "joka Pyhäähenkeä pilkkaa ei koskaan anteeksi anneta".Rakasta Jumalaasi YLI KAIKEN.Neljäs Kunnioita isääsi ja äitiäsi ettäKAUAN ELÄISIT ja MENESTYISIT maan päällä.Viideskohta oli oivallus että ellet rakasta itseäsi et pysty rakastamaan muitakaan.Paljon ,paljon muita......
- näin on
Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Tämä lukee Raamatussa
- tämä kolahti
älä varasta
- tämäkin kolahti
älä tee huorin
- Haaveilu sikseen
Ev.lut. kirkon sunnuntaisaarna.
Ollaanpa me kauas Jumalasta eksytty.
Kuka olisi valmis tuohon ettei yösijaa, ei rahaa, päälle päätteeksi ristille, kuka olisi valmis todellakin elämään Hänelle, käyttämään aikaansa, jättämään entiset siteet eikä vain puoliaikaisesti olemaan tässä ja olemaan tekemättä liikoja kompromisseja todella kuunnella Häntä jne. Aikoinaan onneksi ymmärsin, että ei, ei minusta ole seuraajaksi tai jos on, parempi että pidän suuni kiinni enkä liikoja Hänestä hölötä. Menisi mainekin jo Häneltä. No onneksi, ei kaikille ole tehtäväksi suuria annettukaan. Ei ole onneksi pelastuskysymys. - näin on
Jumala on antanut ihmiselle terveen järjen. Kyllä sitä saa ja PITÄÄ käyttää.
- Inressi vapaa.
Millä riteereillä sitä tervettä järkeä voisi sorkkia että onko se terve.
Hei, Mietin sananlaskuissa ns. Hyvän vaimon ylistystä. Siinä on meille vaimoille ponnistelemista, jos sen kirjaimellisesti otamme.
t. Maarit pappi"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani", ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa" Ilm. 18:4.
Tuo inspiroi minua niin paljon, että erosin kirkosta.- YAK-42
Postilaatikossani oli eilen paketti, joka sisälsi tilaamani englanninkielisen Raamatun. Avasin paketin ja vaaleanpunaisen rasian, jonka sisällä oli varmaankin kaunein kirja, jonka olen koskaan nähnyt. Tunnustelin varovasti Raamatun hopeareunaa, ja se avautui jo ennen kuin aloin varsinaisesti avata kirjaa. Säpsähdin, mutta aloin silmäillä nopeasti sivujen asettelua, tekstin kokoa ja paperin laatua, kunnes silmäni osuivat otsikkoon:
"The world hates the disciples" ja tekstiin "If the world hates you, keep in mind that it hates me first. If you belonged to the world, it would love you as its own. As it is, you do nyt belong to the world, but I have chosen you out of the world. That is why the world hates you." John 15:18-19 (NIV).
Olin aika ällistynyt. Minulle tuli sellainen tunne, että Jumala halusi puhutella minua uuden Raamattuni kautta juuri noilla sanoilla. Minusta oli myös hienoa, että tuo pieni, hempeän näköinen kirja osoittautui heti kättelyssä aivan yhtä voimalliseksi kuin iso perheraamattu. Äsken ihan vieras kirja alkoi tuntua käsissäni omalta. YAK-2, mukava kuulla kokemuksesi uudesta Raamatusta:)
Minua puhutteli tänään ihan proosallisesti Evl.fi -sivustolta lukemani päivä sana: Tee kulkuni vakaaksi ohjeillasi ,älä anna minkään vääryyden vallita minua. Ps. 119: 133
KOin tämän tänään erityisesti omassa työyhteisössäni rohkaisuksi pitää omista mielipiteistä kiinni.
t. Leena-seurakuntasihteeri- .,.
Filippos ja etiopilainen hoviherra ja siitä erityisesti jae 37 Silloin Filippos sanoi hänelle: Jos sinä uskot koko sydämestäsi,se tapahtukoon, Hoviherra vastasi: Minä uskon että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.(Apostolien teot.8)
Tämä Raamatun kohta osoittaa että ensin täytyy koko sydämestä uskoa että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ennenkö kastetaan.
Joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Itselläni kolahti kohta Room.12:2:"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."
Me uskovaiset ollaan välillä ahtaalla maailmassa, mutta siitä huolimatta on parempi turvata Jumalaan ja kysellä Jumalan tahtua asioihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 366955
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu353711Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533632Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu463514Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1243076- 533002
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod342769- 342622
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint272445Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1252418